Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka ei värjää hiuksia

Vierailija
24.09.2013 |

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?

Sinä, joka et värjää hiuksia:

Minkä väriset hiuksesi ovat? 

Miksi et värjää hiuksiasi?

Sinä joka värjäät hiuksia:

Minkä väriseksi värjäät?

Miksi värjäät? 

Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?

Kommentit (249)

Vierailija
21/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää.

Kuparinruskeat hiukset on.

En värjää hiuksiani, koska tykkään luonnollisesta väristä, värjääminen on tuhottoman kallista,  se rasittaa kamalasti hiusta ja haluan hiuksieni olevan hyvässä kunnossa. Se myös vie kamalasti aikaa ja vaivaa laittaa väri päähän, antaa sen vaikuttaa n. 30min, pestä pois ja toistaa kerran kuussa, ellei halua kamalaa juurikasvua. Myönnän, olen laiska tämän asian suhteen.

Vierailija
22/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, enkä ole koskaan värjännyt muutamia kevytvärikokeiluja lukuunottamatta. Oma väri sopii minulle aivan loistavasti, ja keinoväri päässä näytin mielestäni lähinnä omituiselta ja homssuiselta. Onneksi en koskaan hairahtunut kestoväreihin. Oma värini on lähinnä tummanvaalea tai "dirty blonde". Juuresta ja alahiuksista ehkä vähän harmahtava, joiden mielestä varmaan maantienvärinen, mutta kuitenkin keinovalossa selvästi kultaan taittava. Pituudet ja varsinkin latvat ovat kullan- tai hunajanvaaleat. Melko kirjava kaikenkaikkiaan, mikä korostuu, koska hiukseni ovat luonnonkiharat. Tykkään!

Minusta liian moni hairahtuu kuvittelemaan, että hiusten viehättävyys on väristä kiinni. Se ei oikeasti merkitse juurikaan, kunhan sopii muuhun väritykseen. Paljon enemmän merkitsee hiusten kunto ja kasvoihin sopiva leikkaus/tyyli. Toki maantienharmaat hiukset, jotka roikkuu keskijakauksella ohuena ja pitkänä päätä pitkin näyttää aika hiirulaismaiselta, mutta vielä kamalammalta ne näyttää keinovärin ja juurikasvun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:24"]

Mielestäni värjäämättömät hiukset ovat tyylikkäämmät ja ihminen näyttää tietyllä tapaa arvokkaammalta luonnollisessa hiusvärissä.

[/quote]

Jaa, että viisikymppinen nainen näyttää arvokkaammalta, kun pää on sekasotku (n.35%/65%) valkoista ja suht tummanruskeaa hiusta kuin tasaisen (tosin valkoisten hiuksien aikaansaaman luonnollisen raidoituksen kanssa), hieman vaaleamman ruskean värisävyn kanssa? Peili kertoo ainakin minulle aika suoran vastauksen: tasainen väri on huomattavasti parempi.

90

Vierailija
24/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää.

Hiukset on täysin luonnostaan punaoranssit (ks. Disneyn Urhea-leffan Merida :D) ja mulla on niihin viharakkaussuhde. Joinain päivinä jumaloin, joinain vihaan niin että tekis mieli irti repiä.

Suurin syy värjäämättömyyteen on varmaankin se, että kaikki on mua aina pelotelleet että "et ikinä saa omaa väriäs takas jos värjäät". Ja vahingoitan kaikenmaailman lämpölaitteilla ja suoristuspermanenteilla tukkaani ihan tarpeeksi jo..

Vierailija
25/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauniin tummanruskea tukka, joka ei taitu harmaaseen vaan on lämmin. En tiedä miksi värjäisin.

Vierailija
26/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjään kuparinpunaiseksi. sukuni on täynnä punapäitä, mutta minulla on maantienharmaa tukka jossa vain piilevä punapigmennti. lopettaisin heti värjäämisen, jos omassa päässä olisi edes jotain väriä!

Vierailija
27/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:24"]

Mielestäni värjäämättömät hiukset ovat tyylikkäämmät ja ihminen näyttää tietyllä tapaa arvokkaammalta luonnollisessa hiusvärissä.

[/quote]

Jaa, että viisikymppinen nainen näyttää arvokkaammalta, kun pää on sekasotku (n.35%/65%) valkoista ja suht tummanruskeaa hiusta kuin tasaisen (tosin valkoisten hiuksien aikaansaaman luonnollisen raidoituksen kanssa), hieman vaaleamman ruskean värisävyn kanssa? Peili kertoo ainakin minulle aika suoran vastauksen: tasainen väri on huomattavasti parempi.

90

[/quote]

Värikypärä vain korostaa eroa hiusten ja ryppynaaman välillä. Siksi aikuiset näyttävät suurimmassa osassa tapauksista paremmilta kun pää ja naama ovat samaa vuosikertaa.

Ja kysymykseen: en ole ikinä värjännyt hiuksiani. Ei ole ollut tarvis. Tosin joskus luullaan että olen värjännyt, koska ruskean seasta näkyy voimakas punapigmentti.

Vierailija
28/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, kun on mahdollista värjätä hiuksiaan ilman, ettei tule värikypärä vaan luonnolinen väri...

Mutta jos on niin tyhmä, että uskoo mieluummin värikypärään, niin uskoo, en minä sille voi mitään. Minä uskon paremmin peilikuvaani. :)

By the way, minulla ei ole ryppyjä. Ei kaikilla viisikymppisillä ole, ei varsinkaan niillä, joilla on ollut aina ihotyyppinä rasvainen, niin kuin minulla. Nuorempana se oli tuskallista, nyt viisikymppisenä näytän nuoremmalta kuin monet muut ikäiseni. :)

90&157

Vierailija
29/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin kymmenen vuotta yleensä punaseksi tai kupariseksi.... Sitten lopetin, koska pelotti ne UKssa tapahtuneet kuolemantapaukset värjäyksen vuoksi.

Muistin, että oma väri olisi tosi maantie, mutta se onkin hieman luonnollisen punainen , vaalea harmaalla vvahteella... Miten voi unohtaa, minkä väriset hiukset olleet? Vanhat valokuvatkaan ei oikein paljastaneet todellista sävyä. Nyt kolme vuotta värjäämättä ja koskaan ei ole näin paksu, pitkä ja hyväkuntonen ollu. Erityisesti hiusten paksuus ihmetyttää. En värjäisi enää, vaikka ilmaseksi saisi kampaajan käsittelyn. No, pienenpienet raidat sopisi joskus....

kauhulla katselen näitä punseksi värjättyjä ihmispäitä :) ... Alle kolmekymppisellle sekin kyllä usein sopii, mutta on usein niin halvan näkönen valinta...

Vierailija
30/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi värikypärä on ihan höpöpuhetta. Kampaajat vaan yrittää saada sillä itselleen asiakkaita, hankkimaan kalliita raitoja ja muita monivärjäyksiä. Kun värjää vain tyvikasvun ja väri vaikuttaa pienen hetken hiusten pituudessa ei mistään kypärästä ole tietoakaan.

Vierailija
31/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään nykyään vain suoraväreillä, koska saan hirveetä kirvelyä useimmista hapeteväreistä. Oma tukkani on tullut nyt vanhemmiten melko ruskeaksi, joten ei onneksi haittaa vaikka värjäysväli olisi pitkäkin.

Vierailija
32/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hiukset ruskeat, värjään sinimustalla. Sopii ihoon sillä olen puoliksi tummaihoinen

Vierailija
33/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Vuosia sitten värjäilin tumman ruskeaksi kevytväreillä, mutta kasvatin värit pois tultuani raskaaksi. Oli hyvä päätös. Nyt on oma keskiruskea, luonnonkihara, joka näyttää ihan kivalle lämpimän ihonvärini kanssa. Hiusteni väri ei ole mikään lämmin, joten tulevat harmaat varmaan sekoittuvat ihan sointuvasti joukkoon. En aio värjätä koko päätä harmaanakaan, toivottavasti en tarvitsisi edes raitoja silloin. Kiharuus on pelastava tekijä tässä.

Vierailija
34/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 15:08"]Katos, kun on mahdollista värjätä hiuksiaan ilman, ettei tule värikypärä vaan luonnolinen väri...

Mutta jos on niin tyhmä, että uskoo mieluummin värikypärään, niin uskoo, en minä sille voi mitään. Minä uskon paremmin peilikuvaani. :)

By the way, minulla ei ole ryppyjä. Ei kaikilla viisikymppisillä ole, ei varsinkaan niillä, joilla on ollut aina ihotyyppinä rasvainen, niin kuin minulla. Nuorempana se oli tuskallista, nyt viisikymppisenä näytän nuoremmalta kuin monet muut ikäiseni. :)

90&157

[/quote]

Juupajuu ;) harvassa ovat ne keski-ikäiset, jotka ovat onnistuneet värjäämään hiuksensa siten etteivät ne huuda kilometrin päähän että färiä on. Ja siinä iässä maan vetovoima on jo purrut naamaankin, että vaikkei ryppyjä olisikaan, piirteet roikkuvat jo. Se sitten kivasti korostaa sitä eriparisuutta hiusten kanssa.

Vierailija
35/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, olen aito punapää.

Vierailija
36/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säännöllisen epäsäännöllisesti värjännyt varmaan 15 vuotta punaiseksi. Nyt kasvatan omaa väriä takaisin mutta aion jatkossa käyttää suoravärejä, sillä oma hius on niin hiirulaisen värinen että päänahka paistaa todella selkeästi jakauksen ja pyörteiden läpi :( pakko pitää sivujakausta sen vuoksi. Ärsyttää. Juurikasvua nyt joku 5.5 senttiä.

Vierailija
37/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävytin nuorempana tummanruskeaksi, nykyään olen allerginen husväreille ja lisäksi kasvattanut pitkän tukan, jota olisi hankalampi värjätä.

Luonnollinen värini on semmoinen vaaleahko keskiruskea, ehkä enemmän vaalea kuin tumma. Sävy taittuu vähän tuhkan tai pähkinänruskean suuntaan, mutta siinä on myös runsaasti kultaa, erityisesti päivänvalossa.

Pidän omasta väristäni, koska niin monet naiset nykyään värjäävät hiuksensa esim. blondiksi, ja siksi oma värini on nykyään jo lähes harvinainen. Tukkani on muuntautumiskykyinen, koska vaatetuksen mukaan se näyttää tummemmalta tai vaaleammalta. Lisäksi tukkani on tuuhea ja siihen tulee kauniita laineita, varsinkin jos siinä on hyvä leikkaus.

Joskus nuoruudessani kaikki tuhkaan taittuvat sävyt olivat kertakaikkisen out ja jopa yksi kampaaja nimitteli sävyäni "ikävän maantienharmaaksi". Kypärämäinen punainen kun oli tuolloin muotia, sopi se sitten naamaan tai ei. Hohhoijaa...nykyään varmaan nauraisin tuolle kampaajalle päin naamaa.

Vierailija
38/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni ovat tummanruskeat. En värjää, koska en näe syytä moiselle.
Joskus olen kokeillut ystäväni peruukkeja ja miettinyt, josko vaaleammat hiukset sopisivat minulle paremmin.
Jos kaipaisin vaihtelua, niin mieluummin kyllä ostaisin itsekin erilaisia peruukkeja.

Vierailija
39/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennaan hiukset punaisiksi koska tykkään siitä väristä ja se sopii minulle. Eipä ole pahoja myrkkyjä siinä ja tuoksuukin hyvälle, vähän kuin teetä pistäisi päähän =D Lisäksi värisävy vaihtelee kivasti, pysyy pitkään eikä tyvikasvukaan eroa paljoa kun se muutos on niin vaivihkaa tapahtuva.

Eipä kiinnosta muiden värjäämiset tai värjäämättä jättämiset. Välistä ihmettelen sellaisia rikkiblondattuja hiuksia (koska kenestä se muka on nättiä?) ja niitä hopeasampoolla aikaansaatuja haalean violetteja hiuksia vanhemmilla naisilla (et onko ne itse huomanneet vai ei)

Vierailija
40/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Luonnollinen väriin on vaalea. Siis sellainen blondi. En jaksa alkaa juurikasvu linjalle ja värjäyskierteeseen.