Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka ei värjää hiuksia

Vierailija
24.09.2013 |

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?

Sinä, joka et värjää hiuksia:

Minkä väriset hiuksesi ovat? 

Miksi et värjää hiuksiasi?

Sinä joka värjäät hiuksia:

Minkä väriseksi värjäät?

Miksi värjäät? 

Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vajaa vuosi sitten värjäämisen, kun aloin raskauden myötä miettiä enemmän päätösteni vaikutusta terveyteeni. Lisäksi haluan näyttää mallia tyttärelleni, ettei tarvitse myrkyttää itseään kokeakseen itseään kauniiksi. Kun aloin värjäämään pidin hiuksiani pidin niitä maantienharmaina. Mutta ovat enemminkin vaaleanruskeat, hieman kultaiseen vivahtavat. Todella kaunis väri. Koko homma oli vaan itsetunnosta kiinni.

Vierailija
42/249 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:30"]

Eikö kaikilla ihmisillä ole oikea hiustenväri luonnostaan ihoon ja silmiin nähden..? Ei kai kukaan omaa luonnotonta tukkaa luonnostaan?

[/quote]

Josksu voi yhdistelmä aika outo olla kyllä. Itselläni on tällainen. Silmät on oliivinvihreät, sellaiset lämpimän keltavihreät, mutta hiustenväri taas on hyvin kylmä tuhkanharmaan-keskivaalea. Näytän paljon paremmalta kun värjään hiukset punertavaksi tai kultaiseksi.

[/quote]

Minulla myös. Vihreät silmät, lämmin kellertävä/ruskehtava iho, ja kylmät tummat teräksenharmaat hiukset. En siis ole harmaantunut vaan sävy vaan on tumman harmaa. Pitkään värjäsin, lopuksi hennasin ja nyt oon ollut yli vuoden tekemättä mitään, ja annan ollakin näin. Vaikka ovat eri paria ihon ja silmien kanssa, niin kiinnostaa nähdä millaiset mun hiukset on oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillut olen värjätä joskus nuorena. Nyt kolmenkympin kynnyksellä hiuksissa oma väri: tummanruskea + paljon harmaita/valkoisia ympäri päätä. Pidän luonnollisuudesta, vaikkakin joskus epävarmuus iskee; joku varmasti kummeksuu harmaita näin nuorella, koska niin monella ne jäävät värin alle.

Olen nähnyt kauniita luonnollisia ja kauniita värjättyjä hiuksia. Tärkeintä ehkä on, miksi värjää/jättää värjäämättä. Jos nyt itse värjäisin, tekisin sen ympäristön paineesta - ettei tämä kulttuuri katso aina hyvällä (naisen) vanhenemisen merkkejä. Ja koska ainakin tällä hetkellä suhtaudun positiivisen uteliaasti vanhenemisen merkkeihin itsessäni, niin jätän värjäämättä :).

Vierailija
44/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylä-asteelta saakka värjännyt hiuksia, välillä kotivärjäyksiä, välillä kampaamossa. Ikää nyt 30+. En enää tiennyt, minkä värinen tukka mulla oikeesti on! Kyllästyin ainaiseen juurikasvuun. Nyt olen ollut värjäämättä varmaan vuoden, tykkään omasta väristä, joka on tumma (ruskea). Kulmat ja ripset minulla on luonnostan tummat myös.

Vierailija
45/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, koska en halua ja ei se ole mikään pakko. Tumman ruskean hiukset.

Vierailija
46/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:12"]

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?

Minkä väriset hiuksesi ovat? 

Miksi et värjää hiuksiasi?

Minkä väriseksi värjäät?

Miksi värjäät? 

[/quote]

En värjää. On tummanruskeat hiukset, joten ainoa väri, joka edes näkyisi, on musta, jota pidän liian tummana suomalaiselle ihonsävylle.

Vierailija
47/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy myös meiltä ei-värjääjiltä mielipidettä "vastapuolesta" eli hiuksiaan värjäävistä naisista? Eikö mielipiteemme heistä olekaan yhtä tärkeä kuin värjääjien mielipide meistä?

Vierailija
48/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt noin kymmeneen vuoteen, mun oma väri on nätimpi kuin purkista saa kotona aikaiseksi eikä todellakaan innosta juosta kampaajalla koko ajan. Hiuksen väri on varmaan keskiruskea, hieman kultaan taittuva. Kesäisin aurinko polttaa kauniita vaaleita raitoja.

Vierailija
49/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään välillä, nyt olen ollut pari vuotta ilman ja hiusten väri aika lähellä tätä ( en ole noin nätti kuin kuvan malli, mutta hiukset siis lähinnä tätä luonnontilassa):

https://www.google.fi/search?q=cornelia+tat&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=XqbbU6GlLMbXyQOw7IHYCw&sqi=2&ved=0CB0QsAQ&biw=1252&bih=578#facrc=_&imgdii=_&imgrc=3nFjrnm4nrpb3M%253A%3B2ssRvA6Oz5gLYM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.fashionmodeldirectory.com%252Fmodel%252F000000297902-Cornelia_Tat-squaremedium.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fashionmodeldirectory.com%252Fmodels%252Fcornelia_tat%252Fsummary%252F%3B392%3B400

Aiemmin värjäsin tukkaa hieman ruskeammiksi kampaajalla ja/tai otin hieman raitoja. Aurinko haalistaa hiuksiani, mutta tuollainen punaruskea maantien sävy on se oikea hiusteni väri. En kauheasti pidä punaisista hiuksista ja haaveilen jälleen kerran syvemmistä sävyistä ja esim. pähkinänruskeasta tai tummasta kullanruskeasta, jossa siellä täällä raitoja raikastamassa ilmettä. Mitään shokkivärejä en ole harrastanut koskaan, enkä myöskään blondannut koko tukkaani. Vihreät silmät ja tummat kulmat sopivat mielestäni paremmin ruskeatukkaiselle.

Vierailija
50/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt pariin vuoteen. Värjäsin vuosia, ensin vaaleaksi ja myöhemmin tummemmaksi, enkä enää oikein edes tiennyt minkä väriset hiukseni ovat nykyään luonnostaan. Päätin kokeilla, kun maantienväriset hiuksetkin ovat viime aikoina olleet vähän hyväksytymmät, niitä näkee malleillakin isoissa muotinäytöksissä ja muotilehdissä. Ja sillä tiellä ollaan toistaiseksi. Tuollaiset maantienväriset ne ovat, kullankeltaisella vivahteella . Hyvin olen kestänyt niitä toistaiseksi, mutta varmaan jossain vaiheessa tulee taas värjättyä.

Vierailija
51/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset hiuksesi ovat? Luonnonvaaleat

Miksi et värjää hiuksiasi? Olen niitä harvoja onnekkaita, joilla on luonnonvaalea tukka, joten tukkani on upea värjäämättäkin. Huonona puolena tukan takia myös iho hirveän vaalea, palaa vain, eikä rusketu.

Vierailija
52/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan vaaleat hiukset, en värjää koska ei tarvi, tykkään olla blondi ;)

Vierailija
53/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 16:19"]Lopetin vajaa vuosi sitten värjäämisen, kun aloin raskauden myötä miettiä enemmän päätösteni vaikutusta terveyteeni. Lisäksi haluan näyttää mallia tyttärelleni, ettei tarvitse myrkyttää itseään kokeakseen itseään kauniiksi. Kun aloin värjäämään pidin hiuksiani pidin niitä maantienharmaina. Mutta ovat enemminkin vaaleanruskeat, hieman kultaiseen vivahtavat. Todella kaunis väri. Koko homma oli vaan itsetunnosta kiinni.

[/quote]

Minä lopetin samoista syistä värjääminen yli kolme vuotta sitten. Olin myös varma, että luonnollinen värini on maantienharmaa, mutta se onkin lämmin keskiruskea. Sopii ihonväriini paljon kauniimmin, kuin ne tummanruskeat/punainset/blondit joiksi lähes kaksikymmentä vuotta hiuksiani värjäsin!

Toivon, ettei tyttäreni koskaan tunne tarvetta värjätä hiuksiaan kestoväreillä.

Vierailija
54/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Hiukseni ovat todella vaaleat ja mielestäni kauniit näin. Olen myös niin vaaleaihoinen että tummat värit näyttäisivät vain idiooteilta.

Vierailija
55/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin siinä vaiheessa kun synnytin lapseni. Aloin ajattelemaan terveydellisiä syitä tarkemmin ja nykyään olen lähes luomu.

Vierailija
56/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriseksi värjäät?

- Olin kymmenen vuotta brunette, välillä tummemman ruskea ja välillä vaaleampi tai punaiseen vivahtava. Tällä hetkellä viihdyn vaaleampana, ei mikään platinablondi kuitenkaan vaan hunajanvaalea.

Miksi värjäät? 

- Koska en pidä omien hiusteni sävystä. Haluan myös vaihtelua ulkonäkööni. Kyllästyisin, jos kulkisin vuodesta toiseen samoilla hiuksilla.

- Jos on luonnostaan todella tumma tai todella vaalea tukka niin mikäs siinä. Jos taas omistaa hiirenharmaan tukan, en ymmärrä miksi joku ei haluaisi värjätä sitä ja parantaa näin ulkonäköään.

Vierailija
57/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Ovat tummanruskeat luonnostaan.

En värjää enää, koska teininä sitä tuli harrastettua ihan tarpeeksi :D Ruskeasta mustaan, blondiin, kirkuvanpunaiseen ja oranssin kautta violettiin. Kyllästyin ja halusin "omat" hiukseni takaisin, lopetin värjäämisen ja kasvatin oman värin takaisin :)

Vierailija
58/249 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää. Blondasin hiuksiani monta vuotta platinaksi, jonka jälkeen päätin kokeilla tummaa. Suklaan ruskeat hiukset oli kivat mutta vaalean juurikasvun värjääminen kyllästytti. Palasin takaisin vaaleaksi ja päätin kokeilla tuhkansävyä. Juurikasvuni ei näkynyt väristä olenkaan ja olin siihen tyytyväinen. Nyt hiukseni on kokonaan omaa väriäni ja aurinko on luonut kauniin sävyn hiuksiini näin kesällä, aivan kuin lapsenakin :)

Vierailija
59/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, hiusvärini on tavallinen suomalainen vaaleanruskea, lämminsävyinen kyllä, ei tuhkaan vivahtava. En jaksa värjätä, tämä on ihan ok, välillä (=kerran vuodessa) otan punertavia tai vaaleita raitoja tai molempia.

Vierailija
60/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Oma väri on aika lähellä hunajaa. En värjää kun ei huvita, enkä usko sen terveellisyyteen, pelkään sen sattuvan ja kirvelevän ja omasta mielestä pakkokaan ei ole.