Suutuinko miehelle liikaa ja miten voin asian korjata?
Olimme miehen kanssa suunnitelleen tekevämme jotain lauantaina, kun hän on ensin saanut autettua veljeään muutossa. Emme siis asu vielä yhdessä. Laitoin hänelle sitten päivällä vielä viestiä, että nähdäänkö tämän jälkeen. Hän aukaisi viestin, mutta ei vastannut.
Odottelin n. Tunnin ja kun vastausta ei kuulunut, laitoin hänelle hieman kiukkuista viestiä.
Sitten kului useampi tunti ja illemmasta huomasin, että hän on ollut muualla somessa paikalla, mutta ei vastannut minulle. Suutuin tästä ja laitoin todella vihaista viestiä, ja spämmäsin usealla viestillä syyttäen häntä esim. valehtelijaksi. Ja tiedän, että tuo oli lapsellista ja typerää, mutta mielestäni hän teki väärin kun ei laittanut minulle edes yhtä viestiä ja ilmoittanut mitään, kun ensin kysyin ihan asiallisesti.
Illalla hän sitten lopulta vastasi olevansa kavereilleen kuskina, ja vastasi myös kiukkuisesti takaisin että ei ole valehdellut jne. Sen jälkeen hän ei ole vastannut, spämmäsin siis taas vihaisilla viesteillä.
Suutuinko mielestänne turhasta? Ja jos kyllä, niin voiko tilanteen enää korjata? Ahdistaa kun hän ei ole vieläkään eilisillan viestejäni edes lukenut... Ja joku kuitenkin kohta täällä haukkuu minua hulluksi, niin kyllä, tiedostan että spämmääminen vihaisilla viesteillä menee yli ja oli typerää.
Kommentit (112)
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu myös väärinymmärrykset ja typerät riidat. Meillä kaikilla on joskus huono päivä.
Joku vastasi ettei seurustelisi "tuollaisen skitson" kanssa ja sanoi ettei ole normaalia, mutta minusta tuo kuulostaa hyvinkin tavalliselta parisuhdedraamalta. Nainen suuttuu kun mies ei ole tavoitettavissa, mutta muille kuitenkin on.
Pikemminkin se on minusta epänormaalua, jos pitää heti toista/leimaa samantien skitsoksi tuollaisen perusteella.
Jokainen tekee virheitä, myös ihmissuhteissa ja "normaalit" ihmiset myös sallivat nämä. Jos odottaa täydellisyyttä, ei ole kohta ihmissuhteita lainkaan. Ja jos tommoiseen suhde kaatuu kuin ap:lla, ei se ole solloin tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku mies lähettäisi raivoviestejä ellen ole tuntiin vastannut, niin minusta tuo olisi todella pelottavaa enkä miestä enää tapaisi vaan se juttu olisi siinä.
Onko sulla tapana sopia näkeväsi ihmisiä ja jättää ilmoittamatta ettet ehdi? Sitten uhriutua kun toisen mielestä ei kovin kiva idea toimia noin?
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu myös väärinymmärrykset ja typerät riidat. Meillä kaikilla on joskus huono päivä.
Joku vastasi ettei seurustelisi "tuollaisen skitson" kanssa ja sanoi ettei ole normaalia, mutta minusta tuo kuulostaa hyvinkin tavalliselta parisuhdedraamalta. Nainen suuttuu kun mies ei ole tavoitettavissa, mutta muille kuitenkin on.
Pikemminkin se on minusta epänormaalua, jos pitää heti toista/leimaa samantien skitsoksi tuollaisen perusteella.
Jokainen tekee virheitä, myös ihmissuhteissa ja "normaalit" ihmiset myös sallivat nämä. Jos odottaa täydellisyyttä, ei ole kohta ihmissuhteita lainkaan. Ja jos tommoiseen suhde kaatuu kuin ap:lla, ei se ole solloin tarkoitettu.
No ei ole normaalia lähettää tuollaisia viestejä., kun ei olla edes kunnon parisuhteessa. Minä olisin laittanut vain viestin, että ilmoittele sitten, kun tiedät aikataulusta tarkemmin tai voidaan tavata huomennakin, jos muutto venyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku mies lähettäisi raivoviestejä ellen ole tuntiin vastannut, niin minusta tuo olisi todella pelottavaa enkä miestä enää tapaisi vaan se juttu olisi siinä.
Onko sulla tapana sopia näkeväsi ihmisiä ja jättää ilmoittamatta ettet ehdi? Sitten uhriutua kun toisen mielestä ei kovin kiva idea toimia noin?
Ei ole tapana jättää ilmoittamatta. Olisin laittanut viestin heti tietäessani aikataulusta tarkemmin tai saadessani sen jonku muuttohomman tehtyä. Ehkä siihen olisi mennyt 1,5 tuntia. Jos tuohon mennessä alkaa tulla raivoviestejä, niin ei kyllä hyvältä kuulosta enkä haluaisi olla tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Kuulostaa ihan hirveän stressaavalta ihmiseltä, jolle pitää raportoida kaikki ihan salamannopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit viestin, että nähdäänkö tämän (muuton) jälkeen, mutta mies ei vastaa siihen?
No sitten sinä ymmärrät, että todennäköisesti ei nähdä.
Jos mies on kiinnostunut, se ottaa myöhemmin yhteyttä. Ja jos ei ole, niin sinä olet ennättänyt käymään lenkillä, tekemään kasvonaamion, viikkaamaan pyykit ja juttelemaan kavereitten kanssa tuntitolkulla ennen iltaa.
Tulisin hulluksi ja lopettaisin ihmissuhteen, johon liittyy ap:n kaltaista vallankäyttöä.Viesteihin vastaamatta jättäminen on henkistä väkivaltaa. Miksi mies ei vastannut "en ehdi"? En ymmärrä miksi niin monenmielestä tämä on aivan ok käytöstä?
Toivottavasti ette itse käyttäydy vastaavalla tavalla.
Tiesit, että mies on auttamassa muutossa. Viestisi ainoa tarkoitus oli häiritä miestä, joten tietenkään hän ei vastaa. Viesteihin ei tarvitse vastata, jos viestillä ei ole mitään merkitystä saajalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia lähettää tuollaisia viestejä., kun ei olla edes kunnon parisuhteessa. Minä olisin laittanut vain viestin, että ilmoittele sitten, kun tiedät aikataulusta tarkemmin tai voidaan tavata huomennakin, jos muutto venyy.
Ja höpö höpö. Kuten sanoin, ihmisillä on joskus huono päivä. Jokaisella meistä on joskus sellainen. Moni tosin ei näe sitä itsessään ollenkaan, muissa vain.
Epänormaalia tuosta tulee vasta, kun se on jatkuvaa toimintaa. Jos joka päivä pitää päivitellä tekemisiään tunnin välein niin sitten alkaa kuulostaa jo vähän kontrolloivalta kumppanilta.. mutta apn tapauksessa tämä tuskin on ihan joka viikkoista toimintaa koska kyselee täällä menikö koko parisuhde karille.
Voi korjata tilanteen menemällä kontilleen ja antamalla ihanaa peppareikääsi miehelle. Tämän jälkeen otat munan suuhun ja imet lastit kurkkuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ap ei ole "kunnon parisuhteessa?
Käsittääkseni ap sanoi vain, etteivät he asu yhdessä mutta se ei kyllä kerro suhteen vakavuudesta mitään. Ihmiset voivat seurustella vuosiakin asumatta yhdessä tai jopa aviopuolisot voivat asua erillään esim työn vuoksi.
Siis laitoit raivoviestejä kun ei ollu vastannut yhden tunnin jälkeen? Ymmärtäisin jos olis olliäut vastaamatta koko päivänä. Mutta YKSI tunti?? En mäkään aina vastaa ihan heti viestin saatuani. Tuollainen käytös olisi aikamoinen redflag ainakin minulle... Varsinkin suhteen alussa. Kun on pidempää ollut yhdessä niin voisin ymmärtää että joskus menee yli, kun tunnen toisen ja tiedän että se ei ole yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Kuten sanoin, ihmisillä on joskus huono päivä. Jokaisella meistä on joskus sellainen. Moni tosin ei näe sitä itsessään ollenkaan, muissa vain.
Epänormaalia tuosta tulee vasta, kun se on jatkuvaa toimintaa. Jos joka päivä pitää päivitellä tekemisiään tunnin välein niin sitten alkaa kuulostaa jo vähän kontrolloivalta kumppanilta.. mutta apn tapauksessa tämä tuskin on ihan joka viikkoista toimintaa koska kyselee täällä menikö koko parisuhde karille.
Saa olla huono päivä, mutta en tuollaista käytöstä kuitenkaan katselisi. Ei olisi minun tyyppinen seurustelukumppani. Ihan rauhassa saisi etsiä samanlaisen riehujan puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan suutuit turhasta, koska tuossa tilanteessa olisi vain pitänyt poistaa miehen numero puhelimesta, ja estää joka paikassa. Noin mä olisin nimittäin tehnyt. On hyvä tietää jos tuossa seurustelun alkutaipaleella mikä toinen on miehiään,, niin ei tule muutettua mulkeron kanssa yhteen.
Jep. Ihmiset kysyy nykyään mitä kummallisempia asioita omista rajoistaan, ja suhteistaan muilta. Sun pitää ap itse tietää miten sinua kohdellaan, ja jos haluat että kohdellaan hyvin, niin avain siihen ei ole huutoraivoaminen tai suuttuminen, vaan miehen valitseminen paremmin.
Mullekin aina sanottiin etten muka koskaan löydä sellaista miestä joka minulle mielestäni sopisi. Höpsistä pönttöön, nyt ollaan oltu 5v naimisissa ;) Mun miehelle hyvä käytös, toisen kunnioittaminen, huomaavaisuus ja rehellisyys on ihan normaaleja asioita, joita ei tarvitse mitenkään erikseen vaatia, riittää että toinen kohtelee samalla tavalla.
Tuollaisia piirteitä itsekin miehessä toivoisin, ja suoraan sanottuna tämä mieheni ei täytä noista mitään.. En osaa edes kuvitella noin hyvää miestä, vaikka noinhan sen pitäisikin olla. Toki minussakin on vikaa, juuri tämä helposti skitsoaminen on myös väärin.
- Ap
Jos molemmilla on samanlainen arvostus toista kohtaan, niin ei pääse tapahtumaan mitään mistä pitäisi "skitsota". Näin siis meillä ainakin. Emme kumpikaan päätä toisen puolesta mikä on hyväksyttyä ja mikä ei, vaan alun yhteensovittelujen jälkeen homma on sujunut kuin itsestään. Meillä toinen tulee aina ensin, ja sitten vasta kaikki muu. Tältä pohjalta on hyvä tulla ja mennä, ja olla erossakin, sekä olla pettymättä jos joskus suunnitelmat menevätkin uusiksi jonkun odottamattoman tilanteen takia.
Mä treffailin ja tutustuin sekä itseeni että mahdollisiin kumppaneihin runsaasti silloin kun olin vielä nuori. En koskaan ajatellut että teen suhteesta väkisin itselleni hyvän, vaan heti kun alkoi näyttää siltä että emme kohtaa miehen kanssa jollain minulle tärkeällä tasolla, niin päästin menemään.
Ja aina. Ihan aina ilmoitetaan toiselle jos tulee muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Tiesit, että mies on auttamassa muutossa. Viestisi ainoa tarkoitus oli häiritä miestä, joten tietenkään hän ei vastaa. Viesteihin ei tarvitse vastata, jos viestillä ei ole mitään merkitystä saajalleen.
Viestin tarkoitus oli HÄIRITÄ miestä, mitä helvettiä just luin.
Tiedoksesi vaan, että jos haluat pitää ihmiset elämässäsi niin heidän viesteihinsä kannattaa vastata. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Viestin tarkoitus oli HÄIRITÄ miestä, mitä helvettiä just luin.
Tiedoksesi vaan, että jos haluat pitää ihmiset elämässäsi niin heidän viesteihinsä kannattaa vastata. Uskomatonta.
Jep mietin juuri samaa. Luultavasti eivät pitkään häiritse enää tuolla asenteella. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan suutuit turhasta, koska tuossa tilanteessa olisi vain pitänyt poistaa miehen numero puhelimesta, ja estää joka paikassa. Noin mä olisin nimittäin tehnyt. On hyvä tietää jos tuossa seurustelun alkutaipaleella mikä toinen on miehiään,, niin ei tule muutettua mulkeron kanssa yhteen.
Jep. Ihmiset kysyy nykyään mitä kummallisempia asioita omista rajoistaan, ja suhteistaan muilta. Sun pitää ap itse tietää miten sinua kohdellaan, ja jos haluat että kohdellaan hyvin, niin avain siihen ei ole huutoraivoaminen tai suuttuminen, vaan miehen valitseminen paremmin.
Mullekin aina sanottiin etten muka koskaan löydä sellaista miestä joka minulle mielestäni sopisi. Höpsistä pönttöön, nyt ollaan oltu 5v naimisissa ;) Mun miehelle hyvä käytös, toisen kunnioittaminen, huomaavaisuus ja rehellisyys on ihan normaaleja asioita, joita ei tarvitse mitenkään erikseen vaatia, riittää että toinen kohtelee samalla tavalla.
Tuollaisia piirteitä itsekin miehessä toivoisin, ja suoraan sanottuna tämä mieheni ei täytä noista mitään.. En osaa edes kuvitella noin hyvää miestä, vaikka noinhan sen pitäisikin olla. Toki minussakin on vikaa, juuri tämä helposti skitsoaminen on myös väärin.
- Ap
Jos molemmilla on samanlainen arvostus toista kohtaan, niin ei pääse tapahtumaan mitään mistä pitäisi "skitsota". Näin siis meillä ainakin. Emme kumpikaan päätä toisen puolesta mikä on hyväksyttyä ja mikä ei, vaan alun yhteensovittelujen jälkeen homma on sujunut kuin itsestään. Meillä toinen tulee aina ensin, ja sitten vasta kaikki muu. Tältä pohjalta on hyvä tulla ja mennä, ja olla erossakin, sekä olla pettymättä jos joskus suunnitelmat menevätkin uusiksi jonkun odottamattoman tilanteen takia.
Mä treffailin ja tutustuin sekä itseeni että mahdollisiin kumppaneihin runsaasti silloin kun olin vielä nuori. En koskaan ajatellut että teen suhteesta väkisin itselleni hyvän, vaan heti kun alkoi näyttää siltä että emme kohtaa miehen kanssa jollain minulle tärkeällä tasolla, niin päästin menemään.
Ja aina. Ihan aina ilmoitetaan toiselle jos tulee muutoksia.
Olenkin tästä miehelle monesti sanonut, että en taida koskaan tulla hänelle ensimmäisenä, vaan kaikki muu menee aina edelle. Ja niin se taitaa olla, vaikka mies ei sitä itse myönnä. En taida menettää mitään, vaikka lopettaisin juttumme. Haluan kuitenkin sellaisen miehen, joka teoillaan näyttää, että aidosti välittää. Ilman että minun tarvitsee siitä aina muistuttaa.
- Ap
Taidat tykätä viestien kirjoittelusta kun tännekin niitä on nyt pukattu 12.28 asti.
Miksi et soita?
No esmerkiks mun mies, jos ollaan sovittu jotain ja sille tulee yllättävä este, laittaa mulle heti viestin. Pyytämättä tietenkin, ennen kuin ehdin kaivata. Tyyliin "oon tosi pahoillani, tulikin tällainen juttu, pakko mennä... anteeksi ja voidaanko nähdä myöhemmin jne." Tää on meille niin itsestäänselvyys, että tuntuu tyhmältä sitä tähän edes kirjoittaa. Mut noin sen pitäis olla, keskinäinen ja toisen ajankäytön kunnioittaminen tulisi olla suhteessa niin selkeä perusarvo, ettei siitä tarvitse koskaan edes keskustella. Ap, vaikka reagoitkin aika lapsellisesti, niin sun miehellä sun ajankäytön ja sun tuntemusten kunnioittaminen ei ole sille itsestäänselvä perusarvo. Mietihän sitä.
Vierailija kirjoitti:
No esmerkiks mun mies, jos ollaan sovittu jotain ja sille tulee yllättävä este, laittaa mulle heti viestin. Pyytämättä tietenkin, ennen kuin ehdin kaivata. Tyyliin "oon tosi pahoillani, tulikin tällainen juttu, pakko mennä... anteeksi ja voidaanko nähdä myöhemmin jne." Tää on meille niin itsestäänselvyys, että tuntuu tyhmältä sitä tähän edes kirjoittaa. Mut noin sen pitäis olla, keskinäinen ja toisen ajankäytön kunnioittaminen tulisi olla suhteessa niin selkeä perusarvo, ettei siitä tarvitse koskaan edes keskustella. Ap, vaikka reagoitkin aika lapsellisesti, niin sun miehellä sun ajankäytön ja sun tuntemusten kunnioittaminen ei ole sille itsestäänselvä perusarvo. Mietihän sitä.
Jep. Luen täällä ihmeissäni, miten alhaalla ihmisillä on muiden tai itsensä kunnioittaminen, jos tämä ei ole peruskauraa.
Joissain tapauksissa ei riitä ilmoittaa, vaan jos on SOVITTU, eli lyöty jotain lukkoon (ei ap:n tapaus), niin kuuluu vielä ensin kysyä onko toiselle ok, että sovittu asia perutaan.
Jos olisin itse muuttamassa kaveria, kiireessä lukisin viestin ja miettisin vastaavani kohta, vain huomatakseni että tunnin päästä raivoviestejä pukkaa, en vastaisi enää ollenkaan. Ihan vaan siksi, että jätän tuollaisen käytöksen omaan arvoonsa. Vähän kuin uhmaikäisen kiukkukohtaukset karkkiosastolla. Koska niinhän sinä AP käyttäydyit.
Ehkä minun on nyt vaan parempi antaa olla, mies ottakoon yhteyttä jos on oikeasti tosissaan, ja jos näin käy, niin sitten kerron (ilman skitsoamista) miltä minusta oikeasti tuntuu, eli että mies ei välitä.
- Ap