Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono Äiti kehitti 100000 euron Bisnes Finland-tukirahoilla kalapihvi- ja lihapullaeinekset

Vierailija
28.08.2020 |

Lihapullat tomaattikastikkeessa ja kalapihvi perunoilla. Mitä sinä kehittäisit sadalla tuhannella eurolla?

https://www.huonoaiti.fi/huono-aiti-ruoat-kaupassa/

Kommentit (739)

Vierailija
281/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä rahakohua ei olisi ollut, en siltikään uskoisi tämän tuotteen menekkiin.

Yleensä ihmiset tekevät valintoja ulkoasun perusteella. Sininen paketti ja hompssuinen täti kannessa ei ainakaan minua innosta. Jos ostan joskus evääksi töihin einestä, se on pikainen valinta ja perustuu aika lailla tunneseikkoihin. Eli nappaan hyllystä paketin, joka näyttää edes vähän herkulliselta. Sininen limsakaan ei myynyt ja yleensä sininen ruokatuotteissa ei herätä vettä kielelle. Lisäksi se täti kannessa.

Kun näin ne patukat ensimäistä kertaa, luulin, että ne on jotain vitsituotteita, joka on vain joku kausijuttu. En kyllä ostanut, koska en ole tuollaisten vitsituotteiden kohderyhmää.

Suklaahyllyssä niitä ei ollutkaan, vaan kassoilla korissa napattavaksi hetken mielijohteesta.

Olet oikeassa. Vain naurettavat pellet ajattelevat, että esim. sinisessä pakkauksessa myytävä suklaa voisi koskaan menestyä.

Vierailija
282/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ainoa toimiva uutuus oli Rostis, mutta sekin on vain vatruska munavoilla.

Villipeston kehittäjä on livenä niin ärsyttävä pikkumainen niuho, etten hänen tuotteitaan ostaisi mistään hinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI helkkari että jaksatte vatkoa tätä asiaa. En mitenkään ota kantaa huonon äidin saamaan tukeen oliko oikein tai väärin mutta tuntuu jotenkin oudolta että juuri huonon äidin saamaa rahoitusta vatkotaan täällä päivittäin mutta monen muun saama aivan perusteeton tuki katsotaan täällä sormien läpi. Joten mikä siinä on? Tuota tukea sai mm. miljoonaosingot omistajilleen jaannut suuryritys eikä teitä taida kiinnostaa pätkääkään se epäoikeudenmukaisuus ja suoranainen tukien väärinkäyttö. Tätä on kysytty täällä monta kertaa enkä ole huomannut että olisi mitään vastausta tarjottu koskaan, vaan on mielummin tarjottu alapeukkuja mikä on tosin hyvin odotettavissa kun kyseenalaistaa vihaista av-mammalaumaa.

Huono äiti sentään kehitti jotain konkreettista toisin kuin monet muut rahoitusta saaneet. Kohdistakaa se someraivo vaihteeksi siihen suuntaan.

Sana on 'vatvoa' eikä 'vatkoa' 😂

Vierailija
284/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyi olevan Suomessa valmistettua suomalaisesta kalasta ja saanut Kuluttaja-lehdeltä huippuarviot. Pitää kokeilla.

Mikrosafkasta yli 4 euroa?? 😏

Niin? Esim Epicin ja Stockmann Herkun mikroruoat maksaa 7-8 euroa per annos ja kyllä niitä ostetaan. Itsekin ostan säännöllisesti. Ei kaikki ole niin köyhiä että tarvitsisi halvinta ostaa.

8 euroa (yhden hengen?) mikroateriasta on järkyttävän paljon. Se on lähes 50 markkaa!

t. markaksikääntäjä

Vierailija
285/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyi olevan Suomessa valmistettua suomalaisesta kalasta ja saanut Kuluttaja-lehdeltä huippuarviot. Pitää kokeilla.

Mikrosafkasta yli 4 euroa?? 😏

Niin? Esim Epicin ja Stockmann Herkun mikroruoat maksaa 7-8 euroa per annos ja kyllä niitä ostetaan. Itsekin ostan säännöllisesti. Ei kaikki ole niin köyhiä että tarvitsisi halvinta ostaa.

8 euroa (yhden hengen?) mikroateriasta on järkyttävän paljon. Se on lähes 50 markkaa!

t. markaksikääntäjä

Toisaalta ABC:llä sämpylä ja kahvi maksaa saman, eikä lounasravintolasta saa mitään.

Vierailija
286/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olette kaupassa, ottakaa aina pari näitä sieltä kylmästä ja viekää jonnekin lämpimään hyllyyn. Sitten ne heitetään pois. Itse ainakin teen niin. Kyllä ahneen_ämmän_ pitää saada kosto!

Eli aiheutat tahallasi ruokahävikkiä ja tappiota kaupalle, joka kompensoi tämän nostamalla tuotteiden hintoja. Tämähän onkin fiksua toimintaa...

Joo, eiköhän parempi "kosto" ole jättää tuotteet kokonaan ostamatta. Jättämällä pakkaukset lämpimään et aiheuta haittaa kuin kauppiaalle, joka tapahtumaketjun seurauksena nostaa hintoja kohonneen hävikin takia. Loppupelissä joudut _itse_ maksumieheksi.

On muuten yllättävän pieniä rasioita nuo Huonon Äidin kokkaukset. Oletin niiden olevan Kokkikartanon luokkaa tai family size -tyyppisiä säästöpakkauksia. Ei niissä taida olla kovinkaan paljon syötävää sisällä ja hinta on silti melkein vitosen.

Noiden eineksien ongelma on yleensäkin hinta, ellei osta jotain todella bulkkia shittiä. Esim. siinä Sukulankin einesbrändissä on sama ongelma. Varmaan raaka-aineet on ihan hyviä, mutta kun joku pasta-annos sisältää pari pientä kananpalaa, niin eipä viitsi rahojaan usein tuollaiseen laittaa.

No nyt taas joku pakettiautonkokoinen mamma pahoitti mielensä kun ei saanutkaan ämpärillisen kokoisilla annoksilla venynyttä masua täyteen.

Vierailija
287/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä negatiivisuutta. Tässähän rahat on käytetty kuten Business Finlandin tuessa täytyy, tuote kehitykseen. Kyllä rahat on varmasti jotkut yritykset paljon huonommin käyttänyt ja lisäksi tätä käyttöähän valvotaan. Lisäksi useampi työpaikka Juvalle, joka koki kovan menetyksen Salicon myötä. En ymmörrä tätä yrittäjien dissaamista kaikkialla, kyllä katkeria ihmisiä maa täynnä.

Itselle tuotteet ovat kyllä liian kalliit nykyiseen taloustilanteeseen, mutta toivottavasti ei kaikille. 

saahan sitä kehitellä, mutta ei kyllä valtion tuella. Markkinaehtoisesti! Ei valtion tehtävä ole tukea mitään yritystoimintaa, vaan taata vain välttämättömyydet.

Sehän ei ole Huonon äidin tai kenenkään muunkaan avustuksia saaneen tai hakeneen yrittäjän vika, että valtio on päättänyt tukea yritystoimintaa näillä avustuksilla. Itse kyllä mieluummin suon tuet yrittäjille kuin vaikka sohvalla loikoileville elämäntapatyöttömille.

288/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, mutta itseäni vaan ärsyttää kaiken kaupallistaminen ja brändin laajentaminen.

Huono Äiti blogialustana ja jonain vertaistukena äideille oli ehkä ihan hyvä idea, mutta sitten kun aletaan keksimään miten bisnestä oikein laajennettaisiin ja tuotteistetaan kaikki, niin siinä menee maku koko muustakin touhusta.

Vierailija
289/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Helin-Sarvamaa olisi halunnut haistatella muskarin henkilökunnalle!

https://www.is.fi/viihde/art-2000000610024.html

Vierailija
290/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi viedä mitään huono äiti-mikroruokaa työpaikan jääkaappiin. Brändi on ihan pielessä ja aiheuttaa pelkkiä negatiivisia mielikuvia. Tulee vastenmielinen olo, kun näkee kuvia brändin tuotteista. Ei tulisi mieleenkään ostaa.

Vierailija
291/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Helinin ajojahti on ihan sairasta...

Vierailija
292/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapihviannoksessa on 21% kalaa. 335g:n annoksesta on siis kalaa n. 70g. Hiivapaketti on 50g joten siitä voi päätellä kalan määrän. Ahneäidin menestyshuijausresepti 2020.

Itse asiassa vähemmän kuin 21% kalaa.

”kalapihvi 21 % (hauki, kirjolohi, kerma, suola, sitruunapippuri (suola, mustapippuri, sipuli, sokeri, sitruunamehujauhe)), ”

Annoksesta siis 21% on kalapihviä, joka sisältää muutakin kuin kalaa. Sitä ei kerrota, montako prosenttia siitä kalapihvistä on kalaa.

Vierailija
293/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupasta koko ajan rostis ja kuusenkerkkäpesto loppu. Huonoäitiä sen sijaan on... 

Vierailija
294/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapihveissä 21% kalaa? Aika vähän minusta. En osta. Monissa kalaeineksissä on kalaa jopa 80%, niissä kalalastuissa 90%.

Ei vaan annoksesta 21% on kalapihvejä. Ei ole kerrottu, montako prosenttia kalapihveissä on kalaa.

Vierailija
295/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari Helin-Sarvamaa olisi halunnut haistatella muskarin henkilökunnalle!

https://www.is.fi/viihde/art-2000000610024.html

Mitähän tuossa on oikeasti tapahtunut... Varmaan lapsi käyttäytynyt aggressiivisesti, heitellyt soittimia tms tai käsketty käydä oven takana rauhoittumassa hetki. Ei todellakaan ole normaalia pyytää lasta poistumaan. Itse olen yhden ainoan kerran pyytänyt todella monen vuoden aikana ja silloin oli kyseessä muihin lapsiin kohdistunut aggressiivisuus. 

T: Muskariope

Vierailija
296/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brändi jättää käytännössä 50% kuluttajista eli miehet pois potentiaalisista ostajista. Melkein enemmän miehillä on kaupan valmisruokia eväänä duunissa kuin naisilla, joilla usein on itse tehdyt eväät.

Vierailija
297/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brändi jättää käytännössä 50% kuluttajista eli miehet pois potentiaalisista ostajista. Melkein enemmän miehillä on kaupan valmisruokia eväänä duunissa kuin naisilla, joilla usein on itse tehdyt eväät.

No ei kai oikeasti nyt ihmiset siitä brändistä niin välitä? Itse olen paljon eineksiä syövä sinkku, ja kyllä voin ihan hyvin ostaa Huonoa äitiä vaikken äiti olekaan. 

Vierailija
298/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai oikeasti nyt ihmiset siitä brändistä niin välitä? Itse olen paljon eineksiä syövä sinkku, ja kyllä voin ihan hyvin ostaa Huonoa äitiä vaikken äiti olekaan. 

Mutta oletko mies?

Vierailija
299/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta onko joku maistanut näitä? Olivatko samaa linjaa muiden einesten kanssa?

Kyllä nämä selävästi parempia olivat kuin ne perus Atriat ja Saarioiset. Reilusti kasviksia, niissä mukava koostumus ja maku (halpaeineksissä usein ällöjä velttoja ja mauttomia). Ihan hyvät valmistusaineet ilman turhia lisäaineita. Itse melkein joka päivä syön jonkun eineksen etätyöruokana, ja kyllä nämä minulla tulee vakiovalikoimaan sinne Epicin ruokien, Makulan salaattien ja erilaisten sushi- ja voileipäpakkausten rinnalle.

Vierailija
300/739 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin kala-ateriaa. Oli ihan ok mutta paketin kokoon nähden syötävää oli aika vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan