"Enään" ja "siittä". Muita ärsyttäviä vikasanoja?
Harvinaisen yleisiä, ensimmäistä käytetään paljon näissä viesteissä, jälkimmäistä yllättävän paljon telkkarihaastatteluissa.
Särähtääkö joku muu korvaan?
Kommentit (2464)
Yksi asiakas sanoi ylipirteällä äänellä myyjälle (eli minulle) ”mullois pikku rekku!” Tarkoitti siis reklamaatiota, hyi vttu! Tiiän kans yhen joka kirjoittaa (toivottavasti ei puhukin samoin) esim. ”onnes ei satanu tänään tai onnes oli särkylääkettä ”... äääh!
Vierailija kirjoitti:
Yksi asiakas sanoi ylipirteällä äänellä myyjälle (eli minulle) ”mullois pikku rekku!” Tarkoitti siis reklamaatiota, hyi vttu! Tiiän kans yhen joka kirjoittaa (toivottavasti ei puhukin samoin) esim. ”onnes ei satanu tänään tai onnes oli särkylääkettä ”... äääh!
Minulle on puhuttu "rekkulasta"...🤮
Broireli
Jukurtti
Kaakau
Veisti (veitsi, ja kyllä, tätäkin olen kuullut)
Rupiininkuutio - se on RUBIKINKUUTIO, hyvät ihmiset!
Päivällinen ja päiväruoka (tarkoitan, lounas) sekoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Lihota, lihoaminen
- Tulee oleen, meneen, muistuttaan...
- Kirjoitettuna kummastuttaa kaksoispisteiden helvetinmoinen viljely eli ”menin Alko:on, SaiPa:n pelaaja”
- Manssikka
- Diblomi-insinööriTämä kaksoispistehomma on aivan totta. Yhtäkkiä ei osata ollenkaan taivuttaa sanoja, jos ne on erisnimiä, esim. tuo Alko. "Ostin Alko:sta viiniä", tai vielä kamalampaa: "Ostin Alko:sta viintä."
Tämä näkee myös fb:ssä, jos joku kaveri vaikka merkitään julkaisuun: "Tänään Mari :n kanssa leffassa!" Kyllä siihen merkinnän perään voi aivan rohkeasti kirjoittaa sen n-kirjaimen, ihan ilman välilyöntiäkin jopa!
Mä en ymmärrä sitä, miten jotkut käyttää kaksoispisteen jälkeen ihan epäloogisia sijapäätteitä. Tyyliin: " lähetin mtv3:een palautetta". Ei kai sitä sinne mainostelevisioon lähetetä vaan mainostelevisiolle.
Vessanpyntty. Se on joko -pytty tai -pönttö. Tai jos jos hienostellaan, niin WC-allas tai WC-istuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on puhuttu "rekkulasta"...🤮
Ei helv! :D asiakaspalvelijoille pitäis kyllä maksaa henkisistä kärsimyksistä korvauksia ku näitä joutuu työkseen kuuntelemaan!
Rekkula on kyllä ihan tavallinen termi asiakaspalvelussa. Meillä niistä puhutaan sisäisestikin rekkuloina.
kotoonta
takaanta
(Pitäisi tietysti olla kotoa ja takaa)
Kärri: se on KÄRRY!!!
Lapsien: Se on LASTEN jumálauta!! Lapsien ei käytetä kuin joissan lauluissa. Ja lähes 90% täälläkin palstailevista ja 100% perhebloggaajista tuota käyttää. Onko mielestänne lapsienkoti, lapsienjuhlat, lapsienvaatteet oikein? Ei. Ei todellakaan. Lopettakaa ennen kuin minulla katkeaa verisuoni päästä.
Meilläkin puhutaan töissä rekkulasta. Jos asiakas on laittanut reklamaatiota.
Erä kaveri puhuu todella ärsyttävästi. "Ne oli jotai viistoivuotiai" Ja lähes joka ikinen sana loppuu vähän kuin kesken. On asunut Helsingissä n.10 vuotta ja väittää että kaikki stadissa puhuvat noin, mutta ei ainakaan kukaan muu siellä asuva kaverini puhu tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin puhutaan töissä rekkulasta. Jos asiakas on laittanut reklamaatiota.
Meillä se on ihan vaan reklamaatio, valitus tai sanomista. Vannon että jos kuulen ikinä ensimmäisen ”rekkuliinin” niin vaihtui kyllä ala alta aikayksikön! :D t: aspa
Vierailija kirjoitti:
Lapsien: Se on LASTEN jumálauta!! Lapsien ei käytetä kuin joissan lauluissa. Ja lähes 90% täälläkin palstailevista ja 100% perhebloggaajista tuota käyttää. Onko mielestänne lapsienkoti, lapsienjuhlat, lapsienvaatteet oikein? Ei. Ei todellakaan. Lopettakaa ennen kuin minulla katkeaa verisuoni päästä.
" Ystävä sä lapsien, katsoit laalaa laalaalaa" jotain tällasta laulettiin meidän ala-asteella.
Vielä parempi on "lapsiitten".
Vierailija kirjoitti:
Vikasana. Ei kuulosta suomelta.
No, se vaan tuli omasta päästä. Kyllä se on ihan ymmärrettävää kieltä. On kelvannut jutun juureksi. Ehkä joku " epäsana" olisi ollut parempi, mutta tämä vaan pullahti ulos.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa mainostettiin tv:ssä voidetta huuliherpppekseen. Kyllä, siinä lausuttiin vähintään 3 p:tä
Keski-Suomessa on kaupunki nimeltä Jämpsä, joka on uutisissa keskiössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsien: Se on LASTEN jumálauta!! Lapsien ei käytetä kuin joissan lauluissa. Ja lähes 90% täälläkin palstailevista ja 100% perhebloggaajista tuota käyttää. Onko mielestänne lapsienkoti, lapsienjuhlat, lapsienvaatteet oikein? Ei. Ei todellakaan. Lopettakaa ennen kuin minulla katkeaa verisuoni päästä." Ystävä sä lapsien, katsoit laalaa laalaalaa" jotain tällasta laulettiin meidän ala-asteella.
Vielä parempi on "lapsiitten".
Niin?? Niinhän mä sanoinkin että joissain lauluissa käytetään. Ei ole oikea muoto.
Myöskin
Hälyyttää
Kuullostaa