Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja mies haluaa eron.

Vierailija
16.09.2013 |

Minulla ja miehelläni on kolme lasta, vanhin on 5v. Ei kumpikaan olla haluttu enempää lapsia. Mutta nyt olen taas raskaana. En ollut uskoa positiivista testiä. Mies oli heti abortin kannalla, mutta minä en voinut edes harkita. En vaan voinut. Vaikken haluaisi enempää lapsiakaan. Voi kun tämä olisi vaan suotu jollekkin lapsettomuudesta kärsivälle parille.

Aluksi toivoin tuulimunaa, keskenmenoa tms. Ajattelin että olimpa kauhea, melkein sama kun olisi tehnyt abortin. Nyt on menossa 11+4. Yritän kovasti sopeutua. Mutta mies ei hyväksy tätä. On sanonut että olen itsekäs ja pilaan koko muun perheen elämän kun en tehnyt aborttia. On ilmoittanut haluavansa eron. On sanonut ettei rakasta minua enää. Musta tuntuu pahalta että jouduin tekemään näin miehelleni. En halunnut aiheuttaa kenellekkään harmia, mutta en vaan kertakaikkiaan voinut edes harkita aborttia. En haluaisi "väkisin" tehdä tätä lasta hänelle mutten voi viatonta elämääkään riistää. Nyt rikon kauniin perheemme. Miestäni stressaa kaiketi etupäässä talous ja se että meillä on jo nyt ahdas elää (kolmiossa asutaan). Isompaan kotiin ei ole oikein varaa. Stressaa ne minuakin. En minäkään tätä halunnut. Rakastan miestäni kuitenkin todella paljon ja itse ajattelen että kyllä me jotenkin selvittäisiin lopulta. Mutta mitäpä tässä on tehtävissä jos toinen on alkanut vihata. Olenko tehnyt virheen? Onko kukaan ollut koskaan samassa tilanteessa?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä asioita kun punnitaan toisen halu ja kyky pysyä rinnalla, silloin kun on todella vaikaa ja raskasta. Mielestäni kukaan puolisoaan rakastava ihminen ei pakota toista aborttiin vasten hänen omaa tahtoaan. Se voi rikkoa naisen sydämen ja mielenterveyden, jättää ikuiset arvet koko loppuelämäksi. Abortti voi olla naiselle asia, joka itkettää vielä kuolinvuoteellakin. Yhdessä vauvasta ja raskaasta pikkulapsivaiheesta kyllä selviytyy, vaikka ymmärrän miten raskasta se olisi. (meilläkin kolme lasta 3,5v sisään). 

AP:n tilanne vain on sellainen hetki elämässä, jossa on otettava vastaan mitä elämä antaa, koska on valinnut kumppanikseen juuri tietyn naisen tai miehen ja ottaa samalla jakaakseen hänen surunsa, murheensa, vastoinkäymisensä samalla kuin onnensa, vaikka se sitten tarkoittaisikin hetkellisesti itselle raskasta aikaa. Tämän vauvan jälkeen molemmat voivat sitten käydä laittamassa piuhat kiinni. 

Toki tämä ei ole aivan vastaava tilanne, mutta meillä on tilanne, jossa anoppini on vakavasti sairas ja mieheni haluaa hoitaa häntä kotonamme. Itse en ole koskaan tullut toimeen anoppini kanssa, suorastaan jopa inhonnut häntä (ja hän minua), mutta katson, ettei minulla ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin antaa anopin tulla kotiimme ja tukea miestäni hänen toiveittensa suhteen.  

Vierailija
62/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi saattaa uhata erolla tai jättää sinut, vaikka tekisitkin abortin. Kun seuraava vastoinkäyminen elämässä tulee - ja niitähän tulee aina - hän voi olla jo täysin kypsä lähtemään. Abortilla et ainakaan pidä miestä.

Teillä on kiletämättä erittäin haastava tilanne, kun on useita lapsia, jotka ovat niin nuoria. Keskustelkaa nyt keskenänne, millaista elämää haluatte ja kykenette elämään, oli lapsia 3 tai 4. Miestä taitaa stressata elämänne jo nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 01:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:27"]

[/quote]

Ap on itse syypää oloonsa. Täysin vastuuton ihminen. Miehenkö sen lapsen pitäisi elättää?

[/quote]

Yksinkö ap on raskaaksi hankkiutunut? Kenties vieläpä vallan salaa mieheltään, jonka huijasi uskomaan, että keskeytetty yhdyntä on luotettava ehkäisykeino?

Ja nyt miesraukan pitäisi vielä elättää oma lapsensa! Uskomattoman häpeällistä toimintaa aloittajalta, jonka tietenkin pitää yksin huolehtia vahinkopennustaan, koska aloittajahan tässä on raskaana eikä mies!

Tähän loppuun vielä varmuuden vuoksi huomautus tampioille: tämä oli rankkaa ironiaa ja sarkasmia...

[/quote]

AP:ko maksaa puolet lapsen kustannuksista? En usko. Järki sanoo että jos ei ole rahaa elätää edes nykyisiä niin ei hankita lisää. AP on itsekäs eikä ajattele edes lapsiaan. Selvästi hän ei ole henkisesti tasapainoinen eikä taloudellisesti kykene lapsiaan elättämään. Miksi siis pitää lapsen?

[/quote]

Tai olisi rahaa, jos ei mies laittaisi rahoja tupakkaan ja kaljaan ;)

[/quote]

Jos mies tienaa rahat hän saa tehdä niillä mitä haluaa

[/quote]

No tämä mies päätti ns.pelata pokeria ja hävisi. Keskeytetyt yhdynnät ym. uhkapelit kannattaisi jättää pelaamatta, jos rakastaa rahojaan.

Vierailija
64/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus abortista on jotenkin vielä vaikeampi, kun sisarukset ovat jo olemassa. Ajattele, jos joku heistä olisi jäänyt syntymättä liian pienen asunnon takia? Kun on jo kantanut sisällään kolme elämää, voiko päättää että neljännen en annakaan elää?

Lapsi on siunaus, ota vastaan ja rakasta häntä!

Vierailija
65/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan puhutaan että miehen pitää laittaa piuhat poikki... Miksei naiselta sitten voi poistaa kohtua samoin tein, vaan aina mies on syypää kaikkeen.

Vierailija
66/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sille miehelle vaikka tässä vaiheessa kertoa ehkäisystä, jos se ei lapsia halua?

Vierailija
67/116 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että Ap on salaa toivonutkin neljättä lasta jos kerran keskeytetyllä yhdynnällä on menty. Miksi Ap ei ole mennyt sterilisaatioon? Jossakin viestissä Ap sanoi jotain sen suuntaista että naiselle voi tulla "jotain komplikaatioita" tms sterilisaatiosta.

Tämän lisäksi vaikutttaa, että mies on jo päättänyt lähteä, kenties uusi vaimoehdokas katsottuna. Nyt mies sai hyvän syyn lähdölleen.

Vierailija
68/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuhan on vielä kohtuu tuore. Mies voi hyvinkin muuttaa vielä mielensä kun saa rauhassa pohtia tilannetta ja pääsee sen pahimman kriisin ohitse. En kuitenkaan oikein ymmärrä miehen käytöstä.. kuvitteleeko hän, että olet jotenkin salaa raskautunut? sitten ehkä ymärtäisin. Ei toista voi pakottaa aborttiin, se on kaiken oikeustajun vastaista. Jos joku teidän perheen rikkoo tuossa tilanteessa, niin kyllä se on mies etkä sinä. 

Kovasti voimia!

Vierailija
69/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 09:40"]

Täällä vaan puhutaan että miehen pitää laittaa piuhat poikki... Miksei naiselta sitten voi poistaa kohtua samoin tein, vaan aina mies on syypää kaikkeen.

[/quote]

Ei mies ole syypää kaikkeen, vaan tässä ap:n tapauksessa se on juuri mies, joka ei yhtään enempää lapsia halua. On kuitenkin suostunut ellei jopa itse aktiivisesti halunnut yhdyntään, jossa on aina mahdollisuus raskauteen millä tahansa ehkäisyllä. Eli on hyväksynyt riskin raskaaksi tulemisesta. Se, millaisen riskin, riippuu tietysti valitusta ehkäisymenetelmästä.

Vierailija
70/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 00:42"]

Eli vain pummimaan muilta rahaa. Mitäs jos AP ottaisi vastuun ja ajattelisi että kykeneekö HÄN ITSE maksamaan lapsen elämän.

[/quote]

Tässä musta kiteytyy koko hyvinvointiyhteiskunnan pointti. Tilanne ei ole missään nimessä ap:n puolelta suunniteltu. SIKSI ne tukiverkot ja yhteiskunnan taloudellinen tuki on olemassa, että yllättävissä tilanteissakin on mahdollista selvitä. Heikommista pidetään huolta. Ap kantaa vastuun huolehtimalla myös lapsesta, jota ei oltu suunniteltu.

Tuokin syntymätön lapsi todennäköisesti tulee maksamaan elämänsä aikana yhteiskunnalle takaisin moninkertaisesti sen tuen mitä avuttomana lapsena vastaanottaa. Eikä sillä ole edes väliä vaikkei maksaisikaan.

Vierailija
71/116 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kannustaisin pitämään vauvan. Lapsellinen mies, ensin panee paljaalla ja kun vahinko käy, uhkailee erolla. Ehkä hän on tosiaankin vain alkujärkytyksessä laukonut nuo uhkauksensa, elämä kolmen pienen lapsen kanssa voi olla aika väsyttävää ja sitten kun tulee yllätyksenä tieto ei-toivotusta neljännestä, niin saattaahan se järkyttää. Ei silti tarvitsisi käyttäytyä noin, toivotaan, että tulee järkiinsä eikä oikeasti halua erota!

Kyllä neljä lasta menee lähes siinä missä kolmekin, kolmioonkin mahtuu pikkulapsivaiheessa ihan hyvin, sopu sijaa antaa. Meilläkin on neljä lasta, 3-kerroksinen omakotitalo, mutta kappas vaan, kaikki haluavatkin nyt pieninä olla tässä samassa kerroksessa, missä aikuisetkin. Ja tämä ns. keskikerros on vain n. 80 neliötä, kaksi huonetta+ keittiö. Sitten isompana toki varmasti haluavat jakaantua ympäri taloa, teillä pitää sitten jatkossa hommata isompi kämppä mutta ei se tämän hetken ongelma ole.

Hoitakaa nyt kuitenkin se ehkäisy kuntoon, ettei enää tule enempää!

Vierailija
72/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ap itsellesi tukiverkkoja. Jos mies lähtee, menköön. Ei se kyllä hänen taloudelllista tilannettaan helpota...

Katuisit, jos tekisit abortin (ja sitä sinä et ilmeisesti suunnittele). Käytä hyvinvointivaltion palveluja hyväksesi (päivähoitoon aiemmin, että pääset itse työhön). Niin siinä kolmiossa ei tarvitse sitten ikuisuuksia asua.

Vierailija
73/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

JEEE! tämä viesti sai minut nauramaan. Kannattaa hirveesti kommentoida asiaa kun luulee että naisen sterilisaatio tarkoittaa kohdun poistoa !!! Ehkä tuon kommentin kirjoittajan kannattasi hieman perehtyä asiaan ennenkuin vertaa miehen sterilisaatiota naisen kohdun poistoon.

Vierailija
74/116 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:30"]

Jotenkin tuntuu, että Ap on salaa toivonutkin neljättä lasta jos kerran keskeytetyllä yhdynnällä on menty. Miksi Ap ei ole mennyt sterilisaatioon?  [/quote]

No entä sitten? Mies on ollut täysin tietoinen käytetyn "ehkäisyn" laadusta. Eivät ap:n mahdolliset salaiset toiveet ole mitenkään voineet vaikuttaa hedelmöittymiseen (mieshän sitä keskeytettyä yhdyntää kontrolloi, jos kontrolloi).

Ja eikö ole luonnollista, että se, joka missään nimessä ei lapsia enää halua, menee sterilisaatioon, eikä se, joka niitä mahdollisesti vielä haluaa (tässä tapauksessa siis miehen olisi kuulunut mennä sterilisaatioon. Miesten kannattaisi ottaa vastuu omasta elämästään, eikä ruikuttaa).

Vierailija
75/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 09:09"]

Oletko kuullut käsitteestä EHKÄISY? Että ei tulisi lisää lapsia ja täten ei alkaisi oma mies vihaamaan! Toisekseen luulen että suhteessanne on jotain muutakin pielessä kuin tuo lapsi-asia, miehelle tämä oli vain se kamelin selän katkaiseva seikka. Tervemenoa sossun luukulle!

[/quote]

Samaa vois kysyä siltä mieheltä. Että onko se kuullut ehkäisystä, kun ei kerran lisää lapsia halua. Miksi ehkäisy on vain naisen harteilla? Jos kerran mies ei halua lisää lapsia niin menis sterilisaatioon. Homma olis hoidettu juuri kuten mies haluaa. Miksi mies ei näin toiminut? Miksi hän kokee olevansa se jonka ei tarvitse ehkäistä, mutta joka saa sitten sanella toiselle miten ei-toivottu raskaus hoidellaan? Eli ensin mies päättää että nainen ehkäisee ja sitten mies päättää abortista. Millä oikeudella, jos kerran itse ei osallistu ehkäisyyn?

Vierailija
76/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nainen ei voi vaan mennä lääkäriin ja tilata kohdunpoistoa. Kohdunpoisto tehdään lääketiteteellisestä syystä, ei ehkäisyn vuoksi.

Alkaa mennä aika naurettavaksi, että naisen pitäis mennä kohdunpoistoon (on muuten aika iso LEIKKAUS) vain siksi, että miehen ei tarvis ehkäistä, eikä varsinkaan mennä sterilisaatioon (on aika pieni TOIMENPIDE).

Vierailija
77/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä keskustelu.

Vierailija
78/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme muuten ole vieläkään kuulleet, mikä ehkäisy oli käytössä, ja oliko mies tietoinen siitä ettei rouva syökään pillereitä.

Vierailija
79/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nyt vastailla kysymyksiin ja valottaa tilannetta, ap siis tässä.

Eli olen yhden abortin tämän saman miehen toiveesta tehnyt teininä, mies sanoi että joko lapsi tai hän. Valitsin miehen. Jos mies olis halunnut pitää lapsen, olisin pitänyt. En olisi voinut abortoida jos toinen olisi halunnut pitää vauvan. Itse en olisi halunnut vauvaa enkä aborttia. Tuolloin sanoin hänelle etten tule enää koskaan tekemään aborttia (ainakaan kevein perustein). Abortti on ollut elämäni vaikein asia jota on edelleen vaikea hyväksyä. Mies on tiennyt koko ajan että vahingon sattuessa minä en ole valmis tekemään aborttia enää, tästä on ollut myöhemminkin puhetta.

Lapsi on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä. Olemme molemmat siis ihan itse syypäitä. Mies ei ole ollut kovin halukas käyttämään kondomia joten seksiä ei ole ollut kovin paljon. Kondomi on kuitenkin ollut myös käytössä. Mies suunnitteli kolmannen jälkeen vasektomiaa, mutta ei saanut aikaiseksi. Minä varasin hänelle nyt lopulta ajan lääkäriin kun kävin itse tämän raskauden tiimoilta lääkärineuvolassa. Siitäkin asiasta mies kuitenkin lohkaisi alkuun että hän tekee vasektomian jos minä abortin. On kuitenkin nyt menossa siihen. Minä itse en ole halukas sterilisaatioon sillä olen lukenut että siitä voi olla joillekkin naisille vaikeitakin seurauksia. Ja mies alunperin itse ottanut esille että hän tekisi sen. Hormonaalinen ehkäisy ei tuntunut hyvältä, vuosia söin pillereitä. Enää en aio. Keho menee sekaisin.

Meillä on ollut hyvä parisuhde. Mies on vain mielestäni vihainen koska en tehnyt aborttia ja uusi lapsi tietää taas lisää kuluja. Mies on materialistisempi kuin minä ja haluaisi että meillä olisi korkeampi elintaso. Itse voin tyytyä vähempään, tärkeämpää minulle ovat esim terveys ja rakkaus. Oma terveyteni on reistaillut joten pelkään välillä että menetän sen, yritän kyllä kovasti pitää huolta itsestäni. Tottakai itsekin haaveilen omakotitalosta ja lisätilasta.

Itse uskon että pärjäisimme myös taloudellisesti, mutta miehenkin pitäisi osata uhrautua. Mies polttaa tupakkaa ja juo aika paljon kaljaa, jo näistä tulee yli 200e kustannukset joka kuukausi. Ei hänenkään tarvi kaikesta luopua, mutta hänellä olisi aika paljon vara vähentää kun vaan vähentäisi. Kyllä minua keljuttaa kuunnella valitusta raha-asioista kun itse pistää kaikista eniten sitä "hukkaan".

Mieheni on kuitenkin hyvä tyyppi, ei mikään läpimätä ihminen. Hänessä on paljon hyvää. Mietin vaan että voisiko hän antaa vielä anteeksi minulle ja jäisi rinnalleni. Vai oliko tosiaan kaikki nyt tässä. Vaikka raskaus menisi vielä kesken, niin suhteessamme on jo paljon korjattavaa. Mieheni on ollut minulle todella karu. Se on jättänyt jo jälkensä. Vaikka kyllä minäkin ymmärrän häntä. Siksi en ole vihainen. Oli kamalaa kertoa hänelle uudesta raskaudesta kun tiesin ettei hän halua sitä. Enhän halunnut itsekkään.

Mies on puolet viikosta reissussa joten lapsetkin on jaksettava sen aikaa yksin hoitaa. Ei ole ollut aikaa miettiä asioita kunnolla. Mutta en ymmärrä miksi kolme lastamme kärsisivät uudesta lapsesta. Jos mies jättää meidät niin uskon selviäväni yksinkin, olen tottunut tulemaan toimeen vähällä. En vaan haluaisi erota. En olis ikinä uskonut että me erotaan. Eikä sitä tule uskomaan lähipiirikään.

Vierailija
80/116 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 00:29"]

Jos on sovittu että lapsia ei hankita niin niitä ei hankita. Siihen kuuluu että nainen tekee abortin jos tulee raskaaksi. Miehen ei kuulu tukea naista raskaana olon aikana. Mies ei ole mikään naisen hoitaja.

[/quote]

Jos on sovittu, ettei lapsia enää hankita, kumpikin huolehtii ehkäisystä. Jos käy vahinko, on turha syyttää toista, jos ei ole itse käyttänyt sen varmempaa ehkäisyä. Kyllä jokainen aikuinen tässä maassa tietää, että seksistä voi seurata lapsia. Ehkäisy voi pettää. Ketään ei voi vaatia tekemään aborttia vastoin tahtoaan, oli mikä tilanne tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän