Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuuko (joiltakin) miehiltä kokonaan toisten huomioonottamis-palikka päästä?

Vierailija
12.09.2013 |

Kyllä, olen helvetin väsynyt omaan mieheeni, ja tästä inspiroituneena seurannut yhä enemmän pariskuntia ystäväpiirissä, kaupungilla jne.

Jotenkin tuntuu, että monet miehet on ihan sokeita sellaiselle luontevalle toisen auttamiselle. Eilen oikein yllätyin, kun kyläpaikassa mies otti vauvan turvakaukalossa kantaakseen kun lähti vaimonsa kanssa autolle. Useammin olen tottunut siihen näkyyn, että mies lompsii edelle ja perässä taapertaa vaimo vauvan, isomman lapsen ja muutaman kauppakassin kanssa.

Ja ennen kuin joku lassukka ehtii selittämään että ei miehen pidä palvella naista, niin sanon väliin että ei pidäkään. Puhun sellaisesta normaalista toisen huomioimisesta, jos minä esim. huomaan että miespuolisella ystävälläni on painavat kantamukset, tarjoudun kantamaan niistä osan. Tai jos ollaan naisporukalla kylässä, AINA joku NAINEN tarjoutuu pitämään vauvaa/vahtimaan lapsia/auttamaan pöydän kattamisessa sillä aikaa kun toinen keittää kahvit. Minusta on myös itsestään selvää, että jos puoliso on vaikka kuumessa, hänen annetaan levätä ja toinen hoitaa lapset. Mutta ei, miehille tämä on niin pirun vaikeaa, etenkin Suomessa.

Voisiko joku kertoa miksi?

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 puhuu asiaa

Vierailija
2/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että kyllä, palikka puuttuu. Pari esimerkkiä: menemme mieheni kanssa kauppaan, mies avaa ovea sen verran että pääsee siitä itse sisään, eikä välit vaikka mä tulen kannoilla ja multa jää nenä väliin. En ole prinsessa, jolle ovi täytyy avata, mutta olisihan se kiva jos mies huomaisi mun tulevan jäljessä ja pitävän sitä ovea eikä läiskäisisi päin pläsiä.

Toinen esimerkkI: kuljimme polulla peräkanaa, mies, lapsi ja minä. Oksa paiskautui suoraan lapsen kasvoille, kun mies ei varonut/varoittanut. Mies oli sitä mieltä, että perässä tulijan itsensä kuuluu varoa. Toki myös näin, mutta kyllä mulle on opetettu, että edellä kulkija varoittaa pitämällä oksasta kiinni ja sanomalla "varo oksaa".

Vierailija
4/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on niin hyvä itsetunto, ettei se jaksa muista välittää. Onhan se menestyvä söpö audimies.

Vierailija
5/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu palikoita. Itse yritän kaikkeni tehdä, että omat poikani kyseiset palikat saisivat ja ihan oikeaan järjestykseen. Minä en juoksuta esikoistyttöä tekemään kotihommia, vaan sen ketä ensimmäisenä sattuu näkösälle. Jos poika tulee norkoilemaan siivousaikaan paikalle, laitan sen tekemään jotain hyödyllistä "tyttöjen hommaa". Meillä ei olekaan erikseen miesten- ja naistentöitä. Töitä on, joihin kaikki peukalolla varustetut kykenevät.

Toisten huomioiminen on meillä niin ikään itsestäänselvyys. Jos yksi ottaa juotavaa jääkaapista, kysyy hän ottaako joku muukin. Toinen ottaa automaattisesti laseja kaapista ja kysyy kuinka moni ottaa sitä juomista.

Vierailija
6/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet huomioi kanssaihmisiä suuremmilla teoilla, kuten puolustamalla isänmaata sodassa tai tekemällä pitkää päivää töissä perheen eteen.

Vierailija
7/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:03"]

Miehet huomioi kanssaihmisiä suuremmilla teoilla, kuten puolustamalla isänmaata sodassa tai tekemällä pitkää päivää töissä perheen eteen.

[/quote]

Ja kuinka moni palstamamman mies on puolustanut isänmaata sodassa? Eiköhän ole niin, että se nainen tekee ihan yhtä pitkää päivää kuin mieskin, itse asiassa meillä minä teen pidempää, ja sen päälle kannan niitä kauppakasseja ja varon nenän edessä pamahtavia ovia.

Vierailija
8/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 lisää. Ja naiset myös osaavat olla paljon ilkeämpiä toisilleen kuin miehet, puukottavat selkään ja levittelevät juoruja. Tämäkö on sitä AP:n mainostamaa huomioonottamista?

Vierailija
9/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kiva. Minun mieheni ei tee kumpaakaan. Meillä on omat rahat ja minä teen pidempää päivää kuin mieheni.

Vierailija
10/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituspalikka sieltä puuttuu. 

Vierailija
11/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:15"]

[/quote]

Ja kuinka moni palstamamman mies on puolustanut isänmaata sodassa? 

[/quote]

Aika moni palstamamman mies on kuluttanut vuoden armeijassa. Mitä te naiset olette tehneet isänmaan eteen? Kahvien keittämistä en laskisi tähän mukaan.

Vierailija
12/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole huolinut tuollaisia miehiä. Joillakin exillä olen jossain vaiheessa huomannut jotain kunnioituksen puutetta, ja ovat saaneet heti lähteä kalppimaan. Mieluummin olen yksin kuin tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
13/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:15"]

Eiköhän ole niin, että se nainen tekee ihan yhtä pitkää päivää kuin mieskin

[/quote]

Tilastokeskus: Parisuhteessa elävä mies tekee viikossa 8,5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naispuolinen kumppaninsa.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-toita-niska-limassa-naiset-eivat/20104864/139

Vierailija
14/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten asepalveluksesta valittavat voisivat ruveta tekemään jotain asian eteen, jotta sitä ei tarvitsisi tuoda mukaan jokaiseen keskusteluun, johon se ei kuulu millään lailla. Tietääkseni sekä eduskunnassa, puolustusministeriössä että armeijassa ovat miehet enemmistönä päättämässä, joten turha siitä on naisia syyttää.

Vierailija
15/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puuttuu, ja kyse myös on kulttuurillisesta asiasta. Miehet eivät taida olla niin empaattisia kuin naiset ylipäätään normaalisti, mutta muualla maailmassa miehet monesti kasvatetaan siihen, että naisia autetaan ja kuuluu käyttäytyä herrasmiehen tavoin. Suomessa taas ei. Hyviä tapoja ei täällä opeteta tytöille eikä pojille, tai jos opetetaankin, niin todella rajallisesti, ja lapset oppii eniten vanhemmiltaan, eli junteiksi jalostutaan katsomalla junttivanhempien huonoa käytöstä.

Vierailija
16/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:46"]

Aika moni palstamamman mies on kuluttanut vuoden armeijassa. Mitä te naiset olette tehneet isänmaan eteen? Kahvien keittämistä en laskisi tähän mukaan.

[/quote]

Salli mun nauraa! Miehet on käyneet armeijan, KOSKA SE ON PAKKO KÄYDÄ. Harvassa ovat ne pojat ja miehet, jotka varta vasten sinne olivat riemusta kiljuen juoksemassa, varsinkaan isänmaa mielessään! Korkeintaan pitivät sitä mahdollisuutena näyttää kuinka miehiä ovat.

En menisi edes vitsinä vertaamaan lasten saattamista maailmaan ja niistä huolehtimista kahvinkeittoon, tomppeli!

Vierailija
17/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen, olen käynyt intin. Saanko minäkin nyt luvan olla huomioimatta muita, kun miehetkin saa?

Vierailija
18/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 19:20"]

Minä, nainen, olen käynyt intin. Saanko minäkin nyt luvan olla huomioimatta muita, kun miehetkin saa?

[/quote]

Miten ihmeessä teidän perheessä kannetaan kauppakassit kotiin?! Armeijan käynyt nainen ja sitten se mies (jolta puuttuu palikoita)...

Vierailija
19/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu juttu, että teidän mielestänne tämä palikka puuttuu mielestänne miehiltä. Vuosikymmenien kokemuksella sanoisin, että hankalista asiakkaista valtaosa on keski-ikäisiä naisia.

Vierailija
20/150 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 22:55"]

Minusta on myös itsestään selvää, että jos puoliso on vaikka kuumessa, hänen annetaan levätä ja toinen hoitaa lapset. Mutta ei, miehille tämä on niin pirun vaikeaa, etenkin Suomessa. Voisiko joku kertoa miksi?

[/quote]

Osasyy on ainakin se että naiset tuppaavat heittäytymään toisten paasattavaksi herkemmin. Ihan tilastojenkin valossa naiset pitävät enemmän sairaspoissaoloja töistä ja käyttävät enemmän terveyspalveluita kuin miehet. Onko siis ihme että ainainen valittaja jätetään herkemmin huomioimatta kuin sellainen joka harvoin pyytää palveluksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi