IS kertoo avoimesti tutkimuksesta: Raharikkaat jättävät Helsingin, sinne jää vain pienituloiset ja tuella elävät
Kommentit (609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin juttuun viittaat? Täällä muutkin on kyselleet. ”IS kertoo avoimesti”. Sit ei kuitenkaan ole laittaa linkkiä alkuperäiseen juttuun.
Se on trolli, joka aloittaa keskustelun itse keksimällään "lehtijutulla". Siksi ei linkkiä löydy.
Jos juttu löytyy, on trolli muokannut otsikon ja sisällön omatoimisesti ihan erilaiseksi.
Wallah vaan sulle. Se on teille stadilaisille oikein että kaupunki on muuttunut paskaksi.
Ei oikein onnistu sulta, landepaukku, stadin murre. Wallahi tarkoittaa "vannon Jumalan kautta".
Asumistuki pois Etelä-Suomesta!
No Helsingissä on kaupungin vuokra-asunnot ja Saton asunnot ainakin täynnä työttömiä ja muita, joille sossu maksaa vuokrat. Näillä hurjilla vuokrilla ei olekaan kohta monella pienipalkkaisella varaa asua Helsingissä vuokralla. Omistusasunnot ovat todella kalliita, varmasti moni rikas ostaa maalta upean huvilan jos samalla rahalla saa Helsingistä tavallisen, huonokuntoisen omakotitalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muutimme Hesasta tänne maalle.
Tampereelle 25 min ja lapset pienessä kyläkoulussa. Eivät ole kokeneet koulukiusaamista.
Mies alkoi yrittäjäksi, hyvin on mennyt. Minä sain heti myös töitä. Pieni maatila, naapureita harvakseltaan, lapset voivat rauhassa käyskennellä omilla mailla.
Laitettiin vene, täällä on järviä missä soudella.
Päivääkään ei olla kaduttu, ikinä ei tulla takaisin sinne missä kaikki on niin stressaavaa.
Jokainen näkee asiat tavallaan.
Minua ei stressaa yhtään kaupungissa. Enemmän stressaisi, jos asuisin maalla ja laittaisin kasvimaan, jonka sato pilaantuu huonon kesän vuoksi, tai jos oma yritys siellä ei menestyisi. Eivät nuo sinun mainitsemat asiat ole sellaisia, että ne tulevat kaikille 100%:sti, kunhan vain muuttaa maalle.
Ei tarvi muuttaa MAALLE, voi muuttaa kivaan KAUPUNKIIN ja hinnat on silti vain kolmasosa Helsingin hinnoista. Lakatkaa jo takertumasta siihen kuvitteelliseen porkkanamaahan.
Noissa kivoissa pikkukaupungeissa ei vain ole töitä.
... Onko sinulla mennyt koko kevään jatkunut etätyöbuumi ja digityöloikka kokonaan ohi?
On siltä osin että mun etätyöt eivät pomoni mielestä sujuneet kuten piti, ja olen heinäkuusa asti lomautettu ja minua uhkaa potkut. Olen valitettavasti vanhan polven mies joka haluaa olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä ja haluan olla muilla keinoilla kuin huonosti toimivien nettiyhteyksin ja etätyövälineiden kanssa.
No voinhan sitten jos tulee potkut myydä ok-taloni pk-seudulta, kyllä ottajia löytyy, ja siirtyä ihanaan rivitaloon tai kerrostaloon takaisin. Tai muuttaa pikkukaupunkin ja nauraa etätyötä tekeville työn orjille joiden työt pian intialaiset tulevat ja ottavat.
Millä alueella Helsingissä on "huonosti toimivat nettiyhteydet"?
Raharikkaat jättävä jo Suomenkin. Maa on ajautumassa sosialistien johdolla hallitsemattomaan lamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään kantasuomalaista joka olisi valmis muuttamaan itähelsinkiin. Mistäköhän se kertoo?
Olen itse itähelsinkiläinen taustaltani, korkeakoulutettu ja olisin valmis muuttamaan sinne takaisin milloin vaan. Monet tuttavat asuvat siellä edelleen ja viihtyvät. Mistäköhän se kertoo?
Anna mä arvaan, sun korkeakoulutetut kaverit viihtyy jossain marjaniemessä tai Vuosaaressa Aurinkolahdessa niiden uusien omistusasuntojen kattojen alla, joihin meillä kuolevaisilla minimi-keskituloisilla ei olis ikinä varaa? Mites ois Kontulan, Pihliksen, Vesalan tai vaikkapa sen Vuosaaren kaupungin vuokrakämppä? Sinne säkin varmaan muuttaisit riemusta kiljuen takas,milloin vaan?Eiks nii?
Arvaat väärin vain tukeaksi omaa asennevammaasi.
Näkee myös ettet ole stadilainen. Pihlis ei ole itähelsinkiläinen lähiö ;)
Vuosaaressa olen kasvanut, asunut siellä useassa otteessa elämäni aikana ja Kontulassa paljon käynyt 2000-luvulla koska paras kaverini asui silloin siellä.
Aika lähellä Pihlistä asun nyt :)
Niin, no ei kai mua voi Helsinkiläiseksi kutsua, ku 8 vuotta vaan siellä asuin, 5 niistä idässä, kolme siinä tien toisella puolella pohjois-helsingissä, jonka takia menikin varmaan sekasin idän kanssa, koska viikki (luetaan pois viikinmäki, koska se on sama ku puhuis aurinkolahdesta ja meri-rastilasta samana paikkana) ja pihlis on kyllä sitä samaa ulostetta ku itäkin. Kaupungin vuokrakämpissä on sossupummit ja muuten vaan ongelmaperheet, työttömät ja ulkkikset edustettuina ja niissäkin jotka töissä käy, noin 90 prossaa näkyy elämänkoulu vahvana käytöksessä. Ihan normaalia esim. dokata kaikki viikonloput kerrostalon sisäpihalla istuen ku lapset leikkii siinä vieressä, tapellakin siinä sit välillä. Tai et kytät käy joka viikonloppu jonkun luona rauhottelemassa. Tai naapurin lapsi, joka pimpottaa viikon aikana 87 kertaa et voiko teille tulla kylään ja jos päästät, niin minuutin jälkeen pyydetään ruokaa ja syödään ku viimestä päivää 5 lautasellista, koska himassa ei saa ruokaa(joo, tein lasun..enkä vaan tuon asian takia) mä oon sitä mieltä, että te, jotka sitä itää niin puolustatte, ootte just niitä, jotka ei näe metsää puilta. Ei voi käydä niin huono tsägä kenelläkään, et KAIKKI 4 mestaa sattu nyt vaan idässä olee just tommosia. Sori hei tost pihliksestä, ku se on NIIN erilainen mesta ja kaukana idästä, et meni sekasin..😂 kaupungin kämppiä ei jaeta jonotusnumeroiden mukaan juuri siksi, että yritetään estää tätä slummiutumista ja vaikka jonot oli kuinka pitkät tahansa, niin ei montaa kuukautta tarvinnut koskaan odottaa suurperheellisenä työssäkäyvänä, jolla on luottotiedot kunnossa, että sai kämpän. Mitä se kertoo siitä, et vaikka väestörakenne yritetään pitää tasaisena, siinä epäonnistutaan silti todella pahasti? Oli av trolli tai ei, niin en hetkeäkään usko, etteikö toi tilanne olis tota jo n.10 vuoden päästä viimestään..
Ei Helsingin kaupungin asuntoja ole koskaan jaettu jonkun jonotusnumeron mukaan vaan ne jonotusnumerot olivat asumisoikeusasuntoihin.
Helsingin kaupungin vuokra-asunnot on aina jaettu asumistarpeen kiireellisyyden mukaan.
Taidat nyt puhua edelleen pehmosia, etkä tiedä stadin jutuista mitään. Lienet itse se trolli etkä ole täällä asunut oikeasti.
Tässäkin keskustelussa huomaa kyllä, millainen luokkayhteiskunta Suomi on. Samaten kahtiajaon kokoomuksen ja vihreiden välillä.
On siltä osin että mun etätyöt eivät pomoni mielestä sujuneet kuten piti, ja olen heinäkuusa asti lomautettu ja minua uhkaa potkut. Olen valitettavasti vanhan polven mies joka haluaa olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä ja haluan olla muilla keinoilla kuin huonosti toimivien nettiyhteyksin ja etätyövälineiden kanssa.
No voinhan sitten jos tulee potkut myydä ok-taloni pk-seudulta, kyllä ottajia löytyy, ja siirtyä ihanaan rivitaloon tai kerrostaloon takaisin. Tai muuttaa pikkukaupunkin ja nauraa etätyötä tekeville työn orjille joiden työt pian intialaiset tulevat ja ottavat.