Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:39"]
Mä olen äärimmäisen yliherkkä äänille, ja eritoten maiskuttelu, kovaääninen huokailu ja haukottelu, juomien ryystäminen, kynsien napsuttelu yms äänet saa mut aivan raivon valtaan.
Myös se, kun jotkut ihmiset korostaa R-kirjainta puhuessaan.
Argh.
[/quote]
Lisäksi se, kun jotkut kilistelevät aterimia lautaseen syödessään. Tai rappaavat jogurttipurkin tms. tyhjäksi lusikalla.
t. Toinen yliherkkä
Mua ärsyttää ihmiset, jotka syödessään kolauttavat haarukan hampaisiinsa.
Ja sitten mua ärsyttää täyttää kaiken maailman kyselylomakkeita, olenko ylempi vai alempi toimihenkilö jne....
Se korinaporina, joka kuuluu kun imetään pillillä viimeiset colat tai mehut.
Yhtä ahdistava ääni itse imien tai toisen tekemänä - no ehkä itse aiheutettuna mukaan astuu vielä nolotusaspekti "aikuinen tavallisen näköinen nainen imee posket lommolla juomaansa että korina käy". (tämä tunne on sukua sille aikuisen jäätelön nuoleskelun inhoamiselle)
Mutta kun ei kuitenkaan raaski jättää sitä loppua juomasta siihen lasiinkaan, niin pakko tukahduttaa omat ajatuksensa, imaista niin perkeleen nopeasti se litku pohjalta ja huokaista helpotuksesta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 01:27"]
Aina kun jossain telkkarisarjassa joku aloittaa sanomaan jotain jolla on oppiarvoa, muut hahmot laittaa kädet korville ja ulisee tuskastuneina. Sit sitä faktatietoa ei koskaan kuule. Tulee mieleen joku ehdollistaminen, ihmiset oppii tosielämässäkin et se on epäcoolia ja ärsyttävää jos joku on asioista kiinnostunut, saati sitten jakaa tietoa muille. Kannustetaan tyhmyyteen ja apatiaan. Se on cool.
[/quote]
Heh, tästä tuli mieleen klassinen telkkarisarjaärsytys: Kun telkkarista tulee joku uutinen, joka koskee pääosahenkilöä, joku soittaa puhelimella ja sanoo, että avaa telkkari (Niin, mikä kanava? Amerikassa on joku sata kanavaa, meneekö kaikilla samaan aikaan?) Sitten se pääosatyyppi avaa telkkarin, niin se uutinen alkaa juuri. (Mistä se soittaja voi tietää, että uutinen alkaa puoli minuuttia sen jälkeen kun hän on soittanut ja sanonut, että se alkaa, oikeasti telkkarin avaaminen tapahtuisi kesken uutisen). Eikä tässä vielä kaikki: kun pääosahenkilö on mielestään kuullut sen uutisen, hän läväisee telkkarin kiinni, vaikka lähetys on vielä kesken ja sieltä saattaisi tulla aivan hyvin vielä lisäinfoa jutusta. No eiväthän he sitä tarvitse, kun he alkavat jo toimia ominpäin!
Lisäksi telkkarisarjoissa kerrotaan epäillyistä aina tarkat nimet ja kaikki henkilötiedot. Suomessa taas puhutaan varoen rikoksesta epäillystä, vaikka syyllisyys olisi satavarma.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 00:10"]
ÄRSYTTÄÄ IHAN HELVETISTI TYHJÄT MUOVIPULLOT JOTKA EI PYSY PYSTYSSÄ KEITTIÖN ALAKAAPISSA VAAN NE KELLAHTELEE JA KILLUU ILMAVIRRAN VOIMASTAKIN. Sitten ne pomppii sieltä alas ja yrität tunkea niitä takaisin. ARGH.
[/quote]
Juu, ja syy tähän on se, että niitä pulloja on kertynyt sinne ihan liikaa, mutta niitä ei viittis kauppaankaan viedä, kun joutuu jonottamaan ja pullokone on kuitenkin just rikki ja jonossa kauhee määrä mustalaisia ja deekuja, joilla on viis kassillista niitä pulloja yms. yms.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:50"
Ja siis tämä on sellainen, jonka olen huomannut ärsyttävän vain minua. Tässä ketjussa on otsikon vastaisesti lueteltu lähinnä sellaisia yleisärsyttäviä ilmiöitä.
[/quote]
Sinä ja tämä viesti ärsytätte mua, koska luulet olevasi parempi kuin muut tavallisemmista asioista ärsyyntyneet.
Tuo hiljainen hetki vettä kaadettaessa ärsyttää myös minua. HA, et ole siis yksin, spesiaalimpi tai ylevämpi kuin muut. Et ehkä voi enää kirjoittaa tähän ketjuun, koska oletkin ihan TAVALLINEN ärsyyntyjä, joka ärsyyntyy ihan TAVALLISISTA asioista, kuten hetkestä, jolloin vesi kaadetaan lasiin.
[/quote]
Minusta on kivaa kun saa kaataa toiselle mehua tai kahvia. Kaadan aina sillä tavoin lorottamalla, että nostan kannua ylös alas. Ja tietenkin kaadan ihan piripintaan, enkä kuuntele toisen kiito kiitos riittää jo:ta Tämän teen vittuillessani ja minusta se on hauskaa. En läikyttele kylläkään. Minua ärsyttää kun jotkut eivät osaa kaataa kuplivia juomia oikein ja esim. bisse on sitten pelkkää vaahtoa tai kuoharit pursuaa pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:09"]
uudesta juustosta höylätty päällimmäinen siivu, hyi.
[/quote]
Tämä onkin ihan todellinen ongelma, sillä siinä pinnassa on usein paaaljon enemmän suolaa kuin muussa juustossa.
[/quote]
Minusta se pinta on just paras. Se pelastaa edes vähän näitä suomalaiseen makuun tehtyjä höpöhöpö edameita, joita muut eivät edes juustoiksi tunnista.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 04:58"]
Se, kun joku kysyy minulta kysymyksen (esim. työpaikan porukan kanssa lounaalla) juuri kun suu on täpötäynnä ruokaa. Kysymys on yleensä sellainen, johon ei voi vastata lyhyesti elehtimällä, vaan vaatii kunnon vastauksen. Tätä seuraa pitkähkö kiusaantunut hiljaisuus, kun pureskelen ja nielen suuni tyhjäksi, jonka jälkeen kykenen vihdoinkin vastaamaan.
[/quote]
Minuakin ärsyttää tuo pitkä kiusaantunut hiljaisuus, mutta juuri päinvastaisesta syystä! En ymmärrä, miksi pitää haukata niin valtavia paloja, ettei pysty keskustelemaan samalla. Ahdistaa katsoa, kun toinen yrittää jauhaa ja nieleskellä sitä ruokaansa paniikissa elehtien käsillään, että vastaa kohta. Sivistyneempää olisi syödä pieniä palasia, jotka saa nielaistua nopeasti.
Mun kaksi työkaveria (naisia, vajaa 50v) ovat ratkaisseet tuon yllä olevan "ongelman" siten, miten pikkulapset sen tekevät. Eli puhuvat ruokasuussa. Vaikka itse ottaisin miten pieniä suupaloja, niin en silti saa suuta kovin nopeasti tyhjäksi. Lisäksi tahdon vähän "putsailla" suutani kielellä ja vesihörpyllä ennen kuin aan puhua, ettei hampaiden välissä yms ole ruokaa. Todella käsittämätöntä tuollaiset täti-ikäisten ihmisetn ruoka suussa puhuminen! Tekisi aina mieli huomauttaa siitä, mutta en kehtaa...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:01"]
"enka tykkaa jos ovelle pimpotellaan ilman sovittua tapaamista"
Sama! Alkaa aina ahdistaa että no kuka siellä nyt pimpottelee, kun ketään en ole tänne kutsunut. Tulee lähinnä mieleen, että sen on pakko olla joku ideologian- tai tavaran kaupittelija tai mahdollisesti joku rikollinen, mistä niistä tietää! Tai joku valittava naapuri. En uskalla avata ovea.
[/quote]
Ärsyttää tuo sana "pimpotella" Vittu se on pimputella!!!!
Mun miehen harjoittama ruuan hotkiminen. En tiedä onko sillä ollut lapsena pulaa ruuasta vai mikä siinä on että pitää vetäistä kaikki kitaan heti. Se näyttää tosi sivistymättömältä touhulta. Välillä se myös maiskuttaa. Yritin kauniisti kerran huomauttaa että on terveellisempää pitää suupalojen välillä kunnon pureskelutauko, helpottaa ruuansulatusta. Se vastasi ettei pidä siitä että ruoka pääsee jäähtymään.
Kylässä se saattaa ottaa jonkun sipsikupin tai karkkikulhon syliinsä ja alkaa mättää siitä solkenaan suuhunsa. Ei puhettakaan että ojentaisi kulhon kiertoon tai tarjoaisi muillekin.
Ei saisi tuntea näin mutta joskus mua hävettää.
Olen viime aikoina huomannut, että on jotenkin ärsyttävää, jos joku köpöttelee jalat vähän haarallaan. Vanhusikäisillä tuon ymmärtää, mutta nuoremmilla näyttää kömpelöltä ja ällöttävältä, vähän kuin olisi paskat housussa. Joo, ei varmaan ole kauhean rationaalista ärsyyntyä tällaisesta...
Ja toinen ärsyttävä on tämä formulakuskien lanseeraama "sä-passiivi". Ja sit sä niin kun muuttasit Monacoon...
[/quote]
Ärsyttää tommonen yleistäminen. Jos yksi Mika Häkkinen käyttää sä-passiivia, niin ei se tarkoita kaikkia.
Sitä paitsi ärsyttää kun mitään ei saa sanoa jännällä tai erilaisella tavalla, vaan pitää tylsästi ilmaista kaikki. Sillä tavalla neutraalisti, hajuttomasti, mauttomasti ja värittömästi..tuo neutraalikin on jollekin hienosteleva sivistyssana jolla muka halutaan korostaa itseään. Koita siinä vääntää äkkiseltään joku korvaava termi: vaikutusta-antamaton???
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:41"]
Ajellut kulmakarvat ja tilalle vedetyt viivat. Pakko sanoa, että sellaisen naisen äo laski oitis silmissäni.
[/quote]
Ärsyttää tuo äo:n tai vieläpä äö:n tunkeminen sellaisiin paikkoihin joihin se ei kuulu. Oletteko tietoisia mitä siellä äo-testeissä mitataan? Ei siellä mitata tuon kailtaista älykkyydenmuotoa. Siellä on kuviopäättelytestejä jotka eivät paljoakaan ihmisestä kerro.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 23:42"]
Mua ärsyttää bändin nimi Haloo Helsinki ja se bändin laulaja, molemmat on jotenkin niin juntteja. Jostain syystä mulle tulee mieleen Tampere ja Yle 2-kanava.
[/quote]
Kun näin ekaa kertaa bändin musavideon, luulin että kyseessä oli joku mainoskikka Design Helsinki-vuodelle tms. Ylen puolesta. :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:44"]
Se kun jalankulkijoiden liikennevalotilanteessa (sellaisessa missä valot saa vaihtumaan napilla) joku saatanan mummo kipittää sinne toiselle puolelle ja alkaa rynkyttämään sitä nappia. Vaikka valo palaisi. Vaikka näkee että minä seison siellä toisella puolella odottomassa myös. Siis vois ihan samantien tulla päin naamaa sanomaan että olen heidän mielestään jotenkin kehari kun en oletettavasti ole osannut sitä nappia heidän mielestä painaa???? Ja sitten jotkut sankarit tulee siihen mun VIEREEN runkkaamaan sitä nappulaa, sillon tekis mieli vetää lättyyn.
[/quote]
Ja todennäköisesti valo kohta vaihtuu, koska olet sitä jo jokin aika sitten painanut, ja tää nappulafetissityyppi hymähtää siinä vieressäsi, kun kuvittelee että se vaihtui hänen maagisen kosketuksensa vuoksi.
Nimim. Toinen kärsijä
[/quote]
Minä ole luullut kolme kertaa elämäni aikana että lauma ihmisiä odottamassa vihreää valoa olisi painanut sitä hemmetin nappia. Ihan tavallisia, ei mitenkään keharin oloisia. Valot tutut ja tiedän suunnilleen kuinka kauan niissä joutuu odottamaan. Sitten kun tuo aika on kulunut jo kaksi-kolme kertaa ja yhä punaiset valot, käyn painamassa sitä nappia ja kas- lopultakin ne valot vaihtuvat, kaikki olivat vain olettaneet että se ensimmäinen siinä oli painanut sitä mutta lopulta kukaan ei ollut painanut. Näiden lisäksi olen törmännyt tapauksiin joissa se tien toisella puolen oleva nappi ei toimi joten sitä toista pitää painaa että ne valot vaihtuvat ja niihin että nappi kyllä toimii mutta ne valot eivät syty. Joten tulen rämpyttämään niitä nappeja, olitte sitten vieressä tai toisella puolen, ei ole teidän syy eikä siitä kannata itseensä ottaa että minulle on kertynyt aiheesta erilaisia kokemuksia ja toimin niiden pohjalta. Kiitos (ja anteeksi).
Puhelimeen puhuminen, menkat, ihmiset jotka on parisuhteessa ja panee muita/ihastuu toisiin/iskee toisia.
Pillillä ryystäminen, saa aikaan kylmät väreet..
Se kun turkulaiset sanoo esim."kaatusin äsken" vaikka se on "kaaDUIN äsken". Tai "Leiposin tänään", ai meinaat leipoa tänään? "Eiku leiposin jo.."
Ihmiset, jotka lapsia syöttäessään avaa aina myös oman suunsa kun se lusikka on menossa sinne lapsen suuhun..yäk.
-Sairastuminen flunssaan. Melkeen vatsatautikin menee ennemmin, kuin se piinaava kurkkukipu, jolla se yleensä alkaa ja loputon niistäminen ja ainakin itsellä flunssa kun tulee, se kestää iäisyyden. Inhoan levätä, kun asioita pitäisi hoitaa. Yleensä se tulee silloin, kun ei varsinkaan pitäisi sairastua, esim. kun työt painaa päälle tai on lomareissu tulossa.Tunnen jollaintapaa vastustuskykyni pettäneen minut ja olen sille vihainen.
-Ärsyttää ihmiset, joista jotenkin vaistoaa, että he eivät ole aitoja ja mielistelevät sinua.
-Mysteeri-FB-päivittelijät, jotka laittaa jotain "sattuipa tänään jotain kivaa" Sitten joku kysyy, että mitä, niin vastaus on : "se on salaisuus ;) ) No mitä **piip** sitten siitä fb:heen laitat.
-Ärsyttää itseni. Miksi leipoessani en osaa lopettaa mässäämistä. Päästessäni laihdutuskuurin kanssa vauhtiin, saatan repsahtaa, syödä 2 viikkoa herkkuja ja sitten palata kunnon takapakin kanssa vauhtiin. Inhoan kiloja, jotka suorastaan solahtavat varteeni.
-Sössöttävät naiset. Mikä siinä on että pitää kuulostaa joltain pikkutytöltä. En tiedä mitä sillä haetaan.
- Puhelimyyjät, mystiset pimpottelijat. En avaa ovea, jos joku ei ole ilmoittanut tulevansa. Puhelin on keksitty.
Ärsyttää ihmiset, jotka kyyläävät seläntakana, kun olet koneella tai luet lehteä tai mitä nyt sitten ikinä teetkin.