Onko muita, jotka syövät vaan yhden lämpimän aterian päivässä?
Olen päivät kotona, enkä harrasta juurikaan liikuntaa. Lihoisin ihan palloksi, jos söisin kaksi lämmintä ateriaa. Syön aamupalan (puuro ja leipää) kymmenen maissa, päivällisen (tavallista kotiruokaa) kolmen ja viiden välillä ja iltapalan (leipää, riisipiirakkaa, pannaria, suolaista piirakkaa yms.) kahdeksan maissa. Hedelmiä syön, jos on aterioiden välissä nälkä, usein myös jälkiruuaksi. Tämä rytmi toimii minulla hyvin. Onko muita, jotka eivät syö kahta lämmintä ateriaa?
Kommentit (41)
En ole koskaan aikuisikänäni 40 vuoden aikana syönyt kahta lämmintä ateriaa päivässä. Aina olen ollut normaalipainoinen. Lounaan vaihdoin salaattiin n. 15 vuotta sitten.
Minä. Myös kotosalla oleilen eikä jaksa kyllä erikseen tehdä lounasta ja päivällistä. Mutta syön sitten liikaa kerralla, kun aina se ruoka tulee valmistettua liian myöhään nälän kannalta.
Yksi lämmin ateria päivässä riittää hyvin, joskus en syö sitäkään. Toki syön jotain muuta sitten, se "lämmin ateria" ei vaan oo itselle mikään juttu.
Mikä ihmeen lämmin? Syön aika kylmän salaatin kerran päivässä, toki riittoisan.
Minä ja vaimoni. Tyttäret jo maailmalla. En näe mitään järkeä KAHDESSA tuhdissa ateriassa joka päivä (päivällinen usein buffet työpaikalla ja illallinen santsilautasineen) ja siihen päälle napostelut. Tai huikopalana täysin älytön syyrialaisten tai irakilaisten kurdipakolaisten majoneesi-"kebab"-mössö.
Ihan normipainossa ollaan pysytty.
En välttämättä syö yhtään lämmintä ateriaa, vaan mieluummin salaattia, smoothieita, juustoa tai vaikka voileipää. Tärkeintä, että saa kaikki ravintoaineet ja riittävästi energiaa, ei se onko ruoka lämmintä vai ei.
Joka päivä syön, mutta kalorit on kunnossa. Sen sijaan en syö välipaloja ja iltapalaa. Aamiainen lounas ja päivällinen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja vaimoni. Tyttäret jo maailmalla. En näe mitään järkeä KAHDESSA tuhdissa ateriassa joka päivä (päivällinen usein buffet työpaikalla ja illallinen santsilautasineen) ja siihen päälle napostelut. Tai huikopalana täysin älytön syyrialaisten tai irakilaisten kurdipakolaisten majoneesi-"kebab"-mössö.
No voihan sitä syödä kasviksia ja paistetun kalafileen tai salaatin ja kanafileen. Pitää ne annokset kurissa.
Salaatti on kylmää, mutta siinä voi silti olla paljon energiaa.
Toki jos on tapana lounaalla mättää lautanen täyteen buffetissa ja illalla siten ottaa santsiannos, niin tokihan siinä voi lihoa. Vika ei silloin ole ruuan lämpötilassa, vaan annoskoossa.
En syö ikinä kuin yhden aterian päivässä. Samantekevää, olenko opiskellut, ollut työelämässä vai työttömänä. Kaksi ateriaa olisi ihan liikaa ja lihoaisin nopeasti. Syön vain aamupalan, kevyen välipalan, päivällisen ja pienen iltapalan.
Minä lihoisin tuolla sinun syömisellä. En pystyisi syömään noin paljon hiilareita.
Mielenkiinnosta: moneltako AP heräät, jos syöt aamupalan vasta kymmeneltä? Millainen vuorokausirytmi sinulla muuten on?
Sen verran toki kerroit jo, että et harrasta juurikaan liikuntaa. Etkä myöskään maininnut mitään noiden kolmen ateriasi annoskoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan sitä syödä kasviksia ja paistetun kalafileen tai salaatin ja kanafileen. Pitää ne annokset kurissa.
Tuo on ihan totta.
T: se, kenelle vastasit
Syön vaan joka toinen tai kolmas päivä..v i t u t t a a kun ei ole rahaa eikä ole tippunut niitä perintöjäkään kuten muille tulee..nälkä on ja kyrsii..
Syön 5x päivässä. Liikkuminen ratkaisee annoskoot. Mikäli söisin kuin sinä, peruskulutukseni ei riittäisi, lihoisin.
En syö leipää, niin syön sitten kolme lämmintä ateriaa päivässä. Aamiaiseksi yleensä kasvismunakas, lounas kasviksia ja protsku ja päivällinen salaatti ja protsku tai proteiinipitoinen keitto.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin syöt tuhdisti useasti päivässä 😂
Minä teen etätöitä ja syön lounaaksi vain jotain pientä. Sitten päivällisellä syön lämpimän ruuan ja paljon kasviksia. Viikonloppuisin syön yleensä lounaallakin lämmintä ruokaa (tehdään kyllä myös ruokaisia salaatteja usein), koska lapset pitää ruokkia kahdesti kuitenkin.
Teen lisäksi lihaskuntoa 4-5kertaa viikossa ja kävelyt päälle. Mutta tässä iässä (40v.) painoa kertyy helposti, jos syö liikaa, vaikka harrastaakin liikuntaa. Haluan pysyä hoikkana.
Mää mutta sen takia kun "unohdan" joskus syödä. :D