Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Ihan eniten ärsyttää se, kun joku soittaa ja kysyy heti ensimmäiseksi "mitä teet (tänään)". Kuulostaa ainoastaan siltä, että nyt tarvitaan jokin palvelus, jota soittaja ei itse jaksa tai halua tehdä.
Se, ettei ymmärretä että ihmiset ovat erilaisia, esim. ujoutta pidetään jotenkin kummallisena asiana.
Olen myyjä kaupassa. Suurta ärsytystä minulla herättää se, kun jotkut ihmiset ovat niin laiskoja ja ajattelevat myyjien olemassa vain siivoamassa heidän sotkujaan. Pientä hienotunteisuutta meitäkin kohtaan... Vaikka olemmekin asiakaspalvelutyössä, rajansa kaikella.
Ihmiset ottavat tuotteita, mutta hylkäävät niitä pitkin kauppaa. Minkälainen impulsiivinen fiilisshoppailija tekee tuollaista. Välillä joku on saattanut hylätä jotkun lasten sukat kurkkupinon päälle. Tai jätetty kallis juusto tai liha happanemaan lämpimään. Parhaimmillaan monta kappaletta. Kaikki nämä lentävät roskiin, kun ei voi tietää, onko kylmäketju rikkoutunut. Pahimmillaan tyyliin joku lasinen kaljapullo löytyy pakastimesta ja se on hajonnut pakastimeen. Tiedoksi, että jonkun pitää kävellä sinne kaupan toiseen päähän viemään ne tuotteet takaisin. Lisäksi kaupan hävikki näkyy hinnoissa.
Eniten respektaan ihmisiä, joiden esim. lapsi on rikkonut jonkun tuotteen, niin tullaan sanomaan. Mutta kyllä sitäkin näkee paljon, että lapsi on tiputtanut jonkun esim. lasisen tuotteen lattialle eikä mitään sanota.
Toinen mitkä ärsyttää, on huonosti käyttäytyvät lapset. Joskus näkee, että lapset repivät hintalappuja irti, siirtelevät tuotteiden paikkaa, jättävät tuotteita lämpimään tai jopa tuhoavat tuotteita. Jos ottaa lapsensa kauppaan, hänen peräänsä pitää myös katsoa.
-Multa neuvolantäti kysyi että "synnyttelitkö kuitenkin alakautta?" Joo vähän vaan synnyttelin.
Paljon samoja... mm.
-se just kun turkoosi-puna-valko-musta paita pitää pestä samanväristen kanssa.
Ja
-joku painaa liikennevaloissa nappia mun jälkeen
Ja
-joku tampio tulee repimään pankin ovia klo 9.59 vaikka siinä on 20 ihmistä odottamassa
Vielä;
-kun av:lla lainataan vain toisen teksti. Ilman mitään muuta tekstiä ja se saa yläpeukkuja, mutta alkuperäinen teksti ei saa yhtä monta yläpeukkua
-syömisäänet. Kissa pesee itseään. Ilmankostutin "liplattaa" välillä. Purkan jauhaminen. Kova aivastus.
-se kun imuroin huolella ja heti kun oon laittanu imurin pois, jostain pyörii pölypallo.
Monta muuta juttua kanssa. Ja joo en jaksanu laittaa isoja kirjaimia oikeisiin paikkoihin.
Työkaveri istuu sisällä toppatakki päällä. On kuulemma kylmä. Ällöttävää.
Kukaan ei ole avannut keskustelua kun joku äiti imettää 6 v tyttölastaan. Ei se varsinaisesti ärsytä mutta ihmetyttää. Itse en imettänyt juuri ollenkaan kun ei tullut maitoa ja hyvinpä lapseni kasvoi ja nyt kohta 18 vee ja taitaapa olla keskinkertaista älykkäämpi.
Vessojen äänieristykset... :D Elimme suhteemme kiihkeintä ja romanttisista vaihdetta poikaystäväni kanssa(eli alkua), jolloin kaikki oli vielä siloiteltua ja ihanan ruusunpunaista. Noh, hänen yksiössään oli inhottavan huonot äänieristeet ja minulla oli niin ujo pissa, että vessassa käynti oli aina kamalaa. Muutenkin muuttui helpommaksi elämä kun tuo alkuhuuma oli jo selätetty. Taidan olla vähän estynyt, sillä inhoan myöskin esim. kauppakeskuksien, huoltamoiden tai esim. yliopiston joukkokäymälöitä, joissa on vaan kopit. Ärsyttää se lirutuksen ääni :D
Nettitreffailin yhdessä vaiheessa. Minua otti päähän suunnattomasti tyypit, jotka halusivat tulla juttelemaan, mutta sitten keskustelu oli tasoa : "Hei. " "Mistä oot" "Minkänäköinen oot" Kyllä se kertoo jotain miehestä, jos osaa kirjoittaa jotain vähän huumorillakin tai vähän värikkäämmin.
Inhoan kiirettä ja siksi inhoan aamuja. Koska olen niin väsynyt ja en osaa nousta aiemmin, hankin itselleni aina kiireen. Jostain syystä avaimeni ovat silloin myös aina hukassa. Ja se ottaa päähän. Ja se on ihan vaan oma vika, se on pahinta myöntää.
Lisäksi hiukseni ärsyttävät minua. En ikinä keksi mitään hienoa kampausta ja ne ovat aina samalla tavalla päätä myöten, yhtä lattanat ja mitäänsanomattomat. Aina saman värisetkin, vaikka haluaisin vaihtelua. Yleensä takussakin ja pörröiset, koska ne takkuuntuvat niin helposti. Ja tietysti kostealla ihanan käkkärässä.
-Kuiskaus ja supatus, niin että kuuluu vaan äSSiä.. Yleensä tuollainen kuiskuttelu on aika epäkohteliasta muutenkin aikuisten keskuudessa.
-Kun menee bussiin ja huomaa, ettei ole yhtään istumapaikkaa.Sitten pitää valita joku,jonka viereen perseensä laittaa. Kavahdan jotenkin suomalaismaisesti tuota pakkoläheisyyttä jonkun tuntemattoman kanssa. Sama asia eri tavoin on, jos menet vaikka lounastamaan/kahvilaan yksin ja ei yhtään paikkaa vapaana, jolloin on pakko tunkea joidenkin pöytään.
Mua ärsyttää jumalattomasti se, kun joku puhuu jostain hyvästä ominaisuudestaan olettaen mullakin olevan näin. Tyylin "kun me mahdutaan näihin koon 32 farkkuihin" tai "haluisitsä nää mun vanhat farkut (kokoo 32)" no ihan kiva mutta kun minä EN mahdu niihin koon 32 farkkuihin, minä kun käytän kokoa 36. Että voin mä ne ottaa mutta ei ne mulle mene varpaita ylemmäs.
Kiire ärsyttää ihan sikana. Varsinkin tilanteessa, jossa joku pyytää mua jonnekkin, ja sanon et voin tulla mut menee esim 30min ennen kun pääsen lähteen. Sitten se toinen odottaa kauheen kärsivän olosena ja vähän hoputtaen et jokos mentäis, vaikka on kulunut vasta vartti. Voi helvetti, en mä pyytänyt päästä mukaan!!! Ei se 30min muutu vartiksi vaikka kuinka kärsisit, jos ei malta odottaa niin ei tarvii!
Kahvipöydässä mua ärsyttää se, kun leikataan kakkua ja kaikki tuijottaa silmät ahnaasti kiiluen sitä kakun palaa jonka toinen leikkaa. Jessus kuinka ärsyttävää!
Ihmiset jotka nuolevat jogurttipurkin kannen!
Työkaverit jotka eivät ikinä osta työpaikan henkiköstötavintolasta mitään mutta sit kun jotain tarjotaan ilmaiseksi syövät kyllä.
Joulukortit ja niitä lähettävät ihmiset!
Talvi :D
Yö-yhtye ja sitä fanittavat juntit
Aikuiset ihmiset jotka päivittävät facebookiin putoushokemia ja kuvittelevat olevansa hauskoja.
Samanlaisia (meandi)pipoja pitävät pariskunnat.
Siilitukkaiset naiset. Olisivat monesti tosi kauniita jos olisi hiukset, miksi pilata ulkonäkönsä lähes kaljulla?
Ihmiset jotka soittavat vaikkei ole mitään tähdellistä asiaa, inhoan jaaritella puhelimessa.
Naiset jotka eivät voi käydä miesgynellä.
Pakko laittaa muutama oma ärsytyksen aihe:
-Joidenkin ihmisten tapa pitää aurinkolaseja otsallaan kesät talvet, ulkona ja sisällä. Jopa isoisän hautajaisissa, siellä kappelissa siunaustilaisuudessa, ne on näillä ihmisillä otsalla.
- Se kun pikkulapsiperheessä veljestä käytetään sanaa veikka. Vannoin itselleni, että meillä ei sitä sanaa käytetä, mutta toisin kävi. Silti niin ärsyttävää! Onneksi meillä lapset ovat nyt niin isoja, että niistä puhutaan oikeilla nimillä.
- Mihinkään sarjaan kuulumattomat mukit omassa keittiön kaapissa. Hetken oli tilanne, että olin saanut karsittua kaikki muut pois, paitsi yhtä perinteistä Arabiaa oli eri väreissä. Mutta nyt on kaapissa taas sitä sun tätä, lahjaksi saatuja parittomia mukeja, mitkä ei pinoudu oikein mitenkään keskenään.
- Se kun entisen käyttöjärjestelmän aikana työkoneella piti ohjelmat olla tietyssä järjestyksessä auki ja jos joku ohjelmista kaatui, niin mun oli ihan pakko sulkea kaikki ohjelmat ja aukaista ne uudestaan, jotta sai ne siihen tiettyyn järjestykseen. Ärsyttävää tällaiset "pakkomielteet" :D
- Asiakaspalvelijoiden sinuttelu, virastojen ja yritysten sinä-muodossa kirjoitetut kirjeet. Aivan erityisesti ärsyttää se, kun jotkut luulevat teitittelyn poukkurointina tai toisen korkea-arvoisempana pitämisenä ja oikein vaativat sinuttelua.
- lippis tai mikä tahansa lakki sisätiloissa (miehellä)
- porvari -sana silloin, kun kuvataan henkilöä, jonka asiat ovat marginaalisesti paremmin kuin intsellä
- se, kun ammattikoulun käyneet korostavat olevansa "koulutettuja", ammattikorkeakoulun käyneet "korkeakoulutettuja" tai yliopiston käyneet "akateemisia" silloin, kun on kyse perusmaisterista.
- akateeminen ja akateemikko -sanojen sekoittaminen.
Pilkun jälkeen ei osata jättää välilyöntiä!!!!
Se kun jätetään kaksoiskonsonantin ensimmäisen konsonantti pois tai äännetään g k-kirjaimena ja d t-kirjaimena
Psykologi -> sykoloki
Kreikka -> reikka
Spagetti -> paketti
Presidentti -> resitentti
Plantagen -> Lantaken
Jugurttipurkin tyhjentäminen silleen kaapimalla oikein viimeiseen pisaraan, välillä viedään se lusikka suuhun lurpsis ja sitten taas kaap kaap kaap niitä muovipurkin reunoja... Helkkari se loppui jo, usko!
Ärsyttää esim. busseissa sellaiset henkilöt jotka pitävät aurinkolaseja vaikkei aurinko paistaisikaan. Lasien varjolla pälyillään toisia matkustajia ja luullaan ettei huomata. Sitten kauhea hätkähdys kun huomaan lasien turvin pälyilyn.
Kissani kurnutus, aina kun siihen koskee niin kuuluu kurrr
Kun työpaikkaravintolassa salaatti ja kurkku on suikaloitu ohuiksi suikaleiksi enkä saa napattua niitä haarukkaan.
Helvetin perkeleen KOSKETUSNÄYTÖT! Ei toimi ei, paitsi silloin kun ei pitäisi (eli tulee taskupuheluita, puhelu katkeaa kesken kaiken kun korvalehti hipaisee näyttöä väärässä kulmassa, puhelu ohjautuu issekseen kaiuttimeen ja vaikka mitä.) Asiakastyössä tosi kätsä, joo.
Ärsyttää lastenkirjoissa, mm. Harry Potterissa ne nimet joista tietää onko hahmo hyvis vai pahis, samoin kuin sen koulun ryhmäjako - tosi reilua että osa lapsista pääsee esim. ryhmään nimeltä "rohkelikot" ja toiset joutuvat ryhmään nimeltä "luihuiset"...
Tämä on helmi! En olisi ikinä arvannut tämän ärsyttävän ketään.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:48"]
Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:35"]
Ärsyttä hemmotellut ihmiset jotka lausuvat elämänohjeita ihmisille joilla on ollut kovempi elämä. Ärsyttää politiikot ja muut jotka itse ovat saaneet kaiken suhteilla taikka hyvänä aikana ja sitten jakelevat moralisoivia neuvoja "laiskoille" köyhille.
[/quote]
Ärsyttää ihmiset jotka kuvittelevat että heidän elämänsä on kovempaa kuin toisilla, heidän surunsa on voimakkaampi kuin muiden ja kukaan ei voi heitä ymmärtää koska he ovat niiiiin ainoita uhreja tässä maailmassa. Kukaan ei voi heidän sitä ja tätä tragediaansa ymmärtää, eikä kenelläkään voi olla empaattisia lahjoja, koska ei heillä itselläkään ole mitään myötätuntoa toisia kohtaan.