Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli pakeista/torjumisesta?

Vierailija
23.08.2020 |

Sain noin 3,5 vuotta sitten pakit henkilöltä, jota rakastan edelleen. Miten voisin päästä yli tästä tilanteestani? Elämäni tuntuu merkityksettömältä ilman häntä. Hän on todella mielenkiintoinen ja kaunis ihminen. Haluaisin tuntea hänet ja tehdä hänet onnelliseksi. Ikävä on kova ja kaipaan häntä joka päivä. En toistaiseksi voi kuvitella alkavani suhteeseen kenenkään muun kanssa.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystäväpiirissä tällainen ihminen, joka on "rakastanut" minuun jo nuorena. Aiemmin olisin itsekin halunnut suhteen mutta silloin hän ei ollut halukas seurustelemaan. Nuolin haavani ja jatkoin eteenpäin, löysin hyvän miehen ja rakensin elämän.

Nyt lähes 20 vuotta myöhemmin, eronneena, lapsettomana, vikisee minua suhteeseen. Koska olen täydellinen jne.

Olen itse siis naimisissa ja lapsia. Hän selvästi "rakastaa" jotain haavekuvaa. Ei tunne minua, olen lasten saamisen kautta muuttunut ihmisenä, muutenkin hyvin erilainen kuin nuorena. 

Tilanne on jotenkin ahdistava ja tuntuu tytyltä sanoa suoraa että nyt on liian myöhäistä, olisit silloin uskaltanut.

Sinulle haluan sanoa: se on vain haavekuva. Tee töitä sen eteen että pääset unelmasta irti. Tuo nainen ei ole täydellinen ja hän on muuttunut vuosien saatossa. Sait pakit ja sillä selvä. 

Jatka elämääsi, etsi uusi ihminen, tutustu ja rakastu.

Mokasin ja sähläsin itsekin, kun en tajunnut sitä, että mun olisi pitänyt olla vieläkin avoimempi ja vieläkin äärirehellisempi ja samalla hienotunteinen ja tahdikas. Sosiaaliset taitoni ovat olemattomat, joten ei minusta ollut hoitamaan sellaista tilannetta onnistuneesti maaliin. Periaatteessa epäonnistuminen on 100% oma vikani, vaikka olosuhteetkin ja lähtökohdat olivat erittäin heikot/käytännössä mahdottomat suhdetta ajatellen. En vain osaa olla spekuloimatta asioilla loputtomiin.

Vierailija
62/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin takertuva, että hän väisti luodin. Ei rakkaus ole pitemmän päälle noin maata kaatavaa ja palvovaa. Se on aika paljon arkea ja itseironista huumoria, ja ylidramaattiset jutut naurattaa. Hanki vähän itseironiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystäväpiirissä tällainen ihminen, joka on "rakastanut" minuun jo nuorena. Aiemmin olisin itsekin halunnut suhteen mutta silloin hän ei ollut halukas seurustelemaan. Nuolin haavani ja jatkoin eteenpäin, löysin hyvän miehen ja rakensin elämän.

Nyt lähes 20 vuotta myöhemmin, eronneena, lapsettomana, vikisee minua suhteeseen. Koska olen täydellinen jne.

Olen itse siis naimisissa ja lapsia. Hän selvästi "rakastaa" jotain haavekuvaa. Ei tunne minua, olen lasten saamisen kautta muuttunut ihmisenä, muutenkin hyvin erilainen kuin nuorena. 

Tilanne on jotenkin ahdistava ja tuntuu tytyltä sanoa suoraa että nyt on liian myöhäistä, olisit silloin uskaltanut.

Sinulle haluan sanoa: se on vain haavekuva. Tee töitä sen eteen että pääset unelmasta irti. Tuo nainen ei ole täydellinen ja hän on muuttunut vuosien saatossa. Sait pakit ja sillä selvä. 

Jatka elämääsi, etsi uusi ihminen, tutustu ja rakastu.

Mokasin ja sähläsin itsekin, kun en tajunnut sitä, että mun olisi pitänyt olla vieläkin avoimempi ja vieläkin äärirehellisempi ja samalla hienotunteinen ja tahdikas. Sosiaaliset taitoni ovat olemattomat, joten ei minusta ollut hoitamaan sellaista tilannetta onnistuneesti maaliin. Periaatteessa epäonnistuminen on 100% oma vikani, vaikka olosuhteetkin ja lähtökohdat olivat erittäin heikot/käytännössä mahdottomat suhdetta ajatellen. En vain osaa olla spekuloimatta asioilla loputtomiin.

Tässä on vielä sellainenkin seikka, että todennäköisesti olisin yhtä onneton ja neuvoton jonkun ihan uuden ihmisen kanssa. Nimittäin ei noita asioita tajua yleensä muuten kuin jälkikäteen sen jälkeen, kun virheet on jo tehty. Eikä tehtyä saa tekemättömäksi. Itse taidan olla vain niin heikoin kortein syntynyt, että ei mulle puolisoa enää koskaan suoda. Yksin elän lopun elämäni.

T. Ap

Vierailija
64/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin takertuva, että hän väisti luodin. Ei rakkaus ole pitemmän päälle noin maata kaatavaa ja palvovaa. Se on aika paljon arkea ja itseironista huumoria, ja ylidramaattiset jutut naurattaa. Hanki vähän itseironiaa.

Säästän itseironiani muille elämän osa-alueille. Mulle hän oli The Jumalatar, jota rakastan lopun elämäni. Punkt slut.

T. Ap

Vierailija
65/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin juurikin, että jos alkaisin suhteeseen tällaisen ihmisen kanssa, joka palvoo minua, tuottaisin hänelle aivan varmasti pettymyksen. Mitä minulle sitten kävisi? Saisinko turpaani, mitä kaikkea voisikaan tapahtua.

Vierailija
66/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: ei ole oikein voimia itseironiaan, sillä elämässäni suru ja ikävä ovat ne hallitsevat tunteet. Eri asia on sellaisella, joka on onnellisessa parisuhteessa: sellaisella on varaa revitellä ja ottaa rennosti, kun tietää, että ei se kumooani häviä koskaan minnekään. Minulle parisuhteen muodostamisessa epäonnistuminen on kipeä asia ja trauma. Siksi ketjussa kysyinkin neuvoja, miten päästä asiasta eteenpäin.

T. Ap

Vierailija
67/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin juurikin, että jos alkaisin suhteeseen tällaisen ihmisen kanssa, joka palvoo minua, tuottaisin hänelle aivan varmasti pettymyksen. Mitä minulle sitten kävisi? Saisinko turpaani, mitä kaikkea voisikaan tapahtua.

Ehkä kärjistät hieman. Yleensä pettymys on kuin uunista otettaessa lässähtävä kakku. Silti makoisa, silti käyttökelpoinen. Itse ymmärrän sen, että arki voisi astua kuvioihin ja voisi tuoda tylsyyttäkin mukaan. Mutta haluaisin pitää sitä tiettyä paloa ja intoa silti mukana. Se into olisi kuin liekki, jota haluaisin pitää yllä. Toki ehkä idealisoin, kun en ole kunnollista rakkaussuhdetta saanut koskaan kokea. Mulla on ollut ainoastaan pari huonoa suhdetta taustalla.

T. Ap

Vierailija
68/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mielekästä se elämä oli ennen hänen tapaamistaan? Oliko jokin muu juttu, johon keskittyä masennuksen torjumiseksi? Hän ei halunnut edes kaveriksi, joten siinä pitäisi olla tarpeeksi infoa loppuiäksi. Vakka kantensa valitsee. Ihmiset eivät ole tarkoitetut palvottaviksi, vaikka moni etsii palvottavaa pienistä johtajista + muuvistaareista.

Vierailija
69/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi olet analysoinut tilanne mikä on sinänsä hyvä. Suosittelisin sinulle terapiaa jossa yhtenä tavoitteena on päästä irti tästä ihastuksesta. Ihminen muuttuu, kasvaa, oppii. Kyllä sinäkin pääset eteenpäin kunhan vaan hyväksyt sen että sinun tarvitsee tehdä töitä sen eteen.

Roikkuminen unelmissa on turvallista mutta myöhemmin kaduttaa se, että käytit siihen monta vuotta.

Eteenpäin, henkistä työtä, uudet tavoitteet ja kohti uusia pettymyksiä. Elämä ei ole helppoa, kaikkea ei saa jos vain haluaa, mutta ymmärrä se, että nykyinen tiesi on umpikuja.

Vierailija
70/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään tunteitasi vähättelemättä voin luvata, että palo ja into lässähtävät kyllä takuuvarmasti viimeistään silloin kun tai jos tulee lapsia. Silloin se alkuvaiheen taikapöly vain hyväntahtoisesti naurattaa molempia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kärjistät hieman. Yleensä pettymys on kuin uunista otettaessa lässähtävä kakku. Silti makoisa, silti käyttökelpoinen. Itse ymmärrän sen, että arki voisi astua kuvioihin ja voisi tuoda tylsyyttäkin mukaan. Mutta haluaisin pitää sitä tiettyä paloa ja intoa silti mukana. Se into olisi kuin liekki, jota haluaisin pitää yllä. Toki ehkä idealisoin, kun en ole kunnollista rakkaussuhdetta saanut koskaan kokea. Mulla on ollut ainoastaan pari huonoa suhdetta taustalla.

T. Ap

Vierailija
71/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalatarjuttuinesi et ole valmis tasavertaiseen suhteeseen. Sitä paitsi naiset varmaan harvoin tykkäävät olla palvotun ja jalustalle nostetun jumalattaren roolissa. Tämä voi tuntua ällöttävältä, ikävystyttävältä tai vaan teennäiseltä ja raskaalta roolilta. Mitä tasavertaista annettavaa sinulla on?

En vähättele sydänsurua siä ja tunteitasi. Kuitenkin tuollaiset jumalatar-mielikuvat saavat monesti voimansa siitä, että hellit ajatusta omassa mielessäsi ja käännyt sisäänpäin ja kärsit. Muista myös, että älä riko kenenkään toisen naisen sydäntä vaalimalla tätä yhtä jumalatarta omassa sydämessäsi.

Vierailija
72/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo, että jo parisuhteessa olevalla on eri tilanne. On kuitenkin hyvä huomioida myös se, että ylimaallisen palvovalla suhtautumisella voi olla vaikea saada parisuhdetta, kohdistuipa se palvominen siihen uuteen ihmiseen tai johonkin edelliseen. Palvominen on itseasiassa aika itsekästä. Huomaat myös, että se sitoo sinua ja tekee sinut onnettomaksi.

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä: ei ole oikein voimia itseironiaan, sillä elämässäni suru ja ikävä ovat ne hallitsevat tunteet. Eri asia on sellaisella, joka on onnellisessa parisuhteessa: sellaisella on varaa revitellä ja ottaa rennosti, kun tietää, että ei se kumooani häviä koskaan minnekään. Minulle parisuhteen muodostamisessa epäonnistuminen on kipeä asia ja trauma. Siksi ketjussa kysyinkin neuvoja, miten päästä asiasta eteenpäin.

T. Ap

Vierailija
73/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kammottava kokemus kun ex-poikaystäväni oli ajatuksissaan0 pakkomielteisesti kiinni vanhassa ihastuksessaan, jota ei edes tuntenut. Suhteesta ei tullut mitään ja mies osoittautui muutenkin henkisesti sairaaksi.

Suosittelen ap:lle, ettei hän tuhlaisi elämäänsä tällaiseen. Tai jos haluaa pitää kiinni tällaisesta, ei edes yritä suhdetta kenenkään kanssa. Mieti tarkkaan onko tuo rakkautesi pitemmän päälle hyväksi sinulle ja muille vai onko se tuhovoima.

Vierailija
74/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonkinlainen rakkaus ja hyvä kokemus säilyy sellaista ihmistä kohtaan, joka on syvästi koskettanut. Mutta päästä itsesi ja se toinen ihminen vapaaksi! Käännä tuo kaunis kokemus eheyttäväksi voimavaraksesi.

Vierailija
75/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhdettà ei syntynyt ja kertoiko tuo nainen syitä miksi ei tahdo jatkaa kanssasi.

Vierailija
76/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos pakit tullut hiljattain, mutta 3,5 vuotta on aikas pitkä aika.

Vierailija
77/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suhdettà ei syntynyt ja kertoiko tuo nainen syitä miksi ei tahdo jatkaa kanssasi.

Kertoi, mutta en voi niitä tässä avata tarkemmin.

Vierailija
78/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jonkinlainen rakkaus ja hyvä kokemus säilyy sellaista ihmistä kohtaan, joka on syvästi koskettanut. Mutta päästä itsesi ja se toinen ihminen vapaaksi! Käännä tuo kaunis kokemus eheyttäväksi voimavaraksesi.

Yritän tätä parhaani mukaan. Tämä olisi toki se ihannetilanne.

Vierailija
79/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot, ettet tuntenut häntä vaikka kuitenkin ehdit rakastua häneen?

Vierailija
80/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voi olla mielekästä, vaikka olisikin onnettomasti rakastunut. Onhan elämässä muitakin asioita kuin vain se yksi ihminen, olipa hän miten tärkeä tahansa. Yritä etsiä muista asioista positiivista sisältöä elämääsi.