Kaksi vuoden ikäistä kuollut tänään, yliajettuna ja hukkumalla
Siinäpä surua kerrakseen perheisiin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288597285090.html
Alle 2-vuotias hukkui rantaveteen Kuusamossa
Julkaistu: 8.9.2013 21:04, päivitetty: 8.9.2013 21:04
Alle kaksivuotias löydettiin elottomana rantavedestä.
Pikkulapsi hukkui Kuusamossa lauantaina. Alle kaksivuotias oululaispoika löydettiin seitsemän aikaan illalla elottomana rantavedestä.
Lapsi kuljetettiin 200 kilometrin päähän Ouluun ja häntä elvytettiin koko matkan ajan. Poikaa ei kuitenkaan saatu pelastettua.
Lapsi oli ollut perheeltään kateissa vartista puoleen tuntiin. Kukaan ei ollut huomannut, kun lapsi oli lähtenyt kävelemään tuttua polkua pitkin järvenrantaan.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288597331735.html
Lapsi kuoli isän siirtämän auton alle Reisjärvellä
Julkaistu: 8.9.2013 22:54
Ambulanssihenkilökunnan saapuessa voitiin todeta, ettei mitään ollut tehtävissä.
Järkyttävä turma tapahtui Reisjärven keskustassa sunnuntaina illalla.
Vuoden ja 3 kuukauden ikäinen poika kuoli saamiinsa vammoihin välittömästi jäätyään talon pihassa isänsä siirtämän henkilöauton alle kello 18.53 aikaan.
Ambulanssihenkilökunnan saapuessa paikalle voitiin todeta, ettei mitään ollut tehtävissä pojan hengen pelastamiseksi.
Isä ei ollut autoa siirtäessään havainnut pihalla ollutta lastaan.
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:44"]
Jos noin pienille käy jotain, niin kyllä siinä on vanhemmat virheen tehneet. Pahan virheen. Sääliksi käy pikkuisia, kukaan ei katsonut perään.
[/quote]
Miten sinä et tajua että lapsi voi lähteä karkuteille? Ja se käy hetkessä! Ihan oikeasti, menevät jollekin mummonmökkiin ja siinä halailevat eteisessä niin lapsi menee hiljaa ovesta ulos - ja sinä joku tunnevammanen hirviö menet väittämään että "niitten vika kun ei vahtineet"?
Ehkä sä olet itse tippunut lapsena päällesi puiston keinussa kun äitis ei vahtinut paremmin kun olet tuollainen? Muuta en keksi sinusta. Niin hyvä ettei virheitäkään tule. Oikeasti.. :D
[/quote]
Yleensä vilkkaan lapsen vanhemmat tajuavat, että lapsella on karkailutaipumusta, ja varautuvat asiaan. Jos se lapsi siis ylipäänsä kiinnostaa yhtään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 20:26"]
121, toisille Raamattu on vielä elämän ylin ohje, etkä sinä voi sitä kritisoida. Miten todistat itse olevasi oikeassa, kun elämä on mysteeri. Päivät on luettu joo, mutta se ei auta perusteeksi laiskuuteen tai välinpitämättömyyteen meille jotka siihen uskomme, sillä vanhemman tulee toki varjella lastaan.
[/quote]
Tätä nyt jäin miettimään, että miksi pitää lasta suojella, jos se ei vaikuta mihinkään ja päivät on etukäteen päätetty? Eihän tuossa ole päätä ei häntää! Jos Jumala siis kuitenkin ottaa lapset pois aiemmin niiltä jotka eivät lapsiaan varjele, niin eihän ne päivät silloin mitään etukäteen ole päätetty. Vai onko Jumala päättänyt antaa jollekkin lapselle huonot vanhemmat ja näin järjestänyt siis koko paskamaisen tapahtumien ketjun etukäteen? Paska tyyppi.
Ihan oikeassa joku/jotkut oli näiden lasten suhteen: ovat vl-perheestä. Toisessa useampi lapsi (reisjärvi), toisessa pari lasta, joista vanhempi hukkui (kuusamon tapaus). Päivämiehessä molempien kuolinilmoitukset.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:23"]
Ai mutta nythän mä tajuan miten hölmö olen ollut viime vuodet! Mä olen peitellyt vesisaavit pihalla, kun olen ajatellut että niihin voisi pieni lapsi hukkua. Mä olen vahtinut lastani avoveden äärellä, kun olen ajatellut, että se voi hukkua, kun ei osaa uida. Mä en ole päästänyt alle kaksivuotiasta lastani ulos edes kahdeksi minuutiksi, koska se ehtis autotielle tai johonkin muuhun vaaralliseen paikkaan siinä ajassa. Meidän pihassa autolla lähtevä tarkistaa aina missä kissat, koira, lapsi ja aikuiset ovat. Lumet pudotetaan katolta, aina kun huomataan uhka niiden niskaan tippumiselle. Mun olis pitänyt vaan olla huoleton, eikä varautua mihinkään, koska onnettomuuksia vaan tapahtuu. Näköjään. Joillekin. Mut tsori vaan silti; ei mulle!
[/quote]
Mmmm, entäpä jos itse töräytät vaikka kolarin. Onnettomuuksia vain tapahtuu, mutta tsori, ei sulle? ;-)
[/quote]
Mä en oo kumpikaan noista, mutta joo. Siihenkin voi varautua hankkimalla kunnon turvaistuimet eikä mitään 10 vuotta vanhoja kirppislöytöjä, keskittymällä ajamiseen eikä touhua puhelimen tms. kanssa tuolloin ja pitämällä huoli, että autossa on asianmukaiset renkaat ja kunto on hyvä. Silloin on varautunut parhaansa mukaan ja eliminoinut todennäköisiä vaaratekijöitä.
Jos on aivoja, osaa kyllä todennäköiset vaaratekijät ottaa huomioon - jos taas aivokapasiteettia ei juuri ole suotu, ei välitetä pihan aitaamisesta, suihkulähteistä tai lähijoesta, turvavöistä, kuumista helloista, kylpyammeista ja yksin jättämisestä röökaamisen tai puhelimessajuoruilun aikana. Elämä on valintoja - jotkut valitsevat sen omaan napaansa tuijottelun vaikka lapsen hengenmenon uhallakin.