Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi vuoden ikäistä kuollut tänään, yliajettuna ja hukkumalla

Vierailija
08.09.2013 |

Siinäpä surua kerrakseen perheisiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288597285090.html

Alle 2-vuotias hukkui rantaveteen Kuusamossa

Julkaistu: 8.9.2013 21:04, päivitetty: 8.9.2013 21:04

Alle kaksivuotias löydettiin elottomana rantavedestä.

Pikkulapsi hukkui Kuusamossa lauantaina. Alle kaksivuotias oululaispoika löydettiin seitsemän aikaan illalla elottomana rantavedestä. 

Lapsi kuljetettiin 200 kilometrin päähän Ouluun ja häntä elvytettiin koko matkan ajan. Poikaa ei kuitenkaan saatu pelastettua. 

Lapsi oli ollut perheeltään kateissa vartista puoleen tuntiin. Kukaan ei ollut huomannut, kun lapsi oli lähtenyt kävelemään tuttua polkua pitkin järvenrantaan.

STT

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288597331735.html

Lapsi kuoli isän siirtämän auton alle Reisjärvellä

Julkaistu: 8.9.2013 22:54

Ambulanssihenkilökunnan saapuessa voitiin todeta, ettei mitään ollut tehtävissä.

Järkyttävä turma tapahtui Reisjärven keskustassa sunnuntaina illalla.

Vuoden ja 3 kuukauden ikäinen poika kuoli saamiinsa vammoihin välittömästi jäätyään talon pihassa isänsä siirtämän henkilöauton alle kello 18.53 aikaan.

Ambulanssihenkilökunnan saapuessa paikalle voitiin todeta, ettei mitään ollut tehtävissä pojan hengen pelastamiseksi. 

Isä ei ollut autoa siirtäessään havainnut pihalla ollutta lastaan.

IS

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kamalia asioita. :(

Ei riitä sanat...

Vierailija
62/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:44"]

Se on aika jännä juttu, että kymmenen vuoden aikana tällä palstalla on aina löytynyt näitä puolustelijoita, kun lapsi kuolee pihapiirissä. Onko huono omatunto, vai mikä? Se on vaan tosiasia, että pientä lasta joutuu vahtia koko ajan. Jos ei vahdi, lapsi voi joutua onnettomuuteen ja kuolla. Piste.

[/quote]

Voi rakkauspakkaus sinua kun ei se onnettomuus tule kellokaulassa! Milloin sä tajuat?

Kyllä onnettomuus voi tulla vaikka vieressä olisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas poikia.... 95% näistä tapauksista tapahtuu pojille. Pienet pojat on paljon tyttöjä tapaturma-alttiimpia. Laittaa pienen vilpertin äitinä taas miettimään. Kyllähän tytöillekin voi tapahtua ja joskus tapahtuukin onnettomuuksia, mutta kyllä ne pojat vaan on jotenkin uhkarohkeampia ja seikkailunhaluisempia.

[/quote]

Tutkimusten mukaan pienet pojat saavat enemmän vapautta kuin pienet tytöt jo ihan vauvana. Poikien annetaan kontata kauemmaksi kuin tyttöjen, ennen kuin heidät haetaan takaisin. Ja sama jatkuu kun pojat kasvavat. Ovatko pojat oikeasti vilkkaampia, vai annammeko me heidän vain olla sellaisia ja hoemme että "pojat on poikia"?

Vierailija
64/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos laittaa eteisessä kenkiä ja 1-vuotias lähtee ovesta ulos, niin normaali ihminen menee salamana perässä, vaikka sitten ilman kenkiä. Mun mielestä tää on täysin itsestään selvä asia. Niille, joille ei, niin näitä onnettomuuksia sitten sattuu. 

Uskon, että nämä vanhemmat itsekin myöntävät, että kyse on huolimattomuudesta ja varmaan kokevat siitä suurta syyllisyyttä. Kyllä mullekin saattaisi käydä noin ja lapsi vaikka kuolla, mutta kyllä mä myöntäisin, että kyse oli silloin omasta huolimattomuudestani. 

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:36"]

Ei lapsi avaa ulko-ovea, jos se on laitettu niin, ettei sitä saa auki. 

Ton ikäsen kohdalal huolehditaan, että ovesta eikä ikkunasta EI pääse ulos millään. Ja ulkona vahditaan joka sekunti. Ihme puolustelijoita täällä on liikenteessä. Siis toki olen pahoillani myös vanhempien puolesta, mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri, että ovat olleet huolimattomia ja aiheuttaneet lapsensa kuoleman. Kovan hinnan joutuvat maksamaan virheestään. 

[/quote]

Ja mistä sinäkin tiedät kaikkien ovet?

Tai sen että laitettiinko siinä vaikka kenkiä eteisessä ja lapsi meni karkaamaan raollaan olevasta ovesta? Mistä hemmetistä sinä munapää tuomitsija oikeasti vaan kehtaat inistä siinä tuollaista sontaa? Noinko pelottaa että teet itse jonkun virheen?

Et sinä voi siinä mouruta että vanhempien kuuluu tietää milloin ovi on kunnolla kiinni? Ehkä he niin kuvittelivat olevan? Tai ehkä oli ja joku kulki ovesta ja ovi aukesi?

Mikä saatana sinun ongelma on? Jonkun lapsi on kuollut. Häpeisin jos minun lapsesta kasvaa noin tunnevammainen k-pää.

Ja saa tehdä ilmoituksen asiattomasta viestistä. Koska sinä se asiaton mulkku olet. Varo vaan ettei pilkka osu omaan nilkkaan..

Toivotan sinulle ahdistavia painajaisia!

[/quote]

Vierailija
65/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:38"]

Jos 1v 3kk ikäinen lapsi pääsee itsekseen avamaan oven ja siitä ulos, niin kyllä on huonosti hoidettu asiat. Taisi kuitenkin ovi olla auki, mikä on jo itsessään vanhempien tervemenoa toivotus.

[/quote]

Ja sinä nyt saatana tunnet kaikkien ihmisien ulko-ovet? Vieraaksikin astuessasi jonkun kotiin tiedät miten heillä ovet toimii? Tai että joku talossa asuva lapsi saattaa jättää oven auki? Tai jotain jää oven väliin? Taidat olla joku tyhjäpää kerrostalossa asuva teini-äiti jonka ei tartte koskaan lukita ovea. Ne napsahtaa lukkoon varmaan automaatilla klo 20? :D Sillä koskaan ei ole mitään virheitä. Sehän nyt riittää että "tuijottaa kiihkeästi lasta".

[/quote]

Ei ole vieraan vastuulla hoitaa talon ovia lukkoon, vaan ihan niillä asukkailla, eli vanhemmilla. Myöskin isommat lapset opetetaan käyttämään ovia kuten kuuluu. Selitätkö sinä vakuutusyhtiöllekin kotimurron yhteydessä samat sepostukset siitä miten ovi ei nyt vaan sattunut olemaan lukossa ja varas pääsikin sisään ihan ilman murtautumista ja nyt pitäisi kuitenkin saada korvaukset. Uusavuttomille sattuu yhtä ja toista, esimerkiksi lapsen kuolema. Surullista.

Vierailija
66/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamo ja Reisjärvi.

Soiko kenelläkään muulla kellot?

Vierailija
67/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälikää nyt näitä perheitä, sisaruksia ja heidän omaisiaan, ihmiset hyvät! Tietenkin lapsi on alttiimpi onnettomuuksille, jos häntä ei vahdita, mutta kukaan meistä ei tiedä mitä näiden onnettomuuksien taustalla on! On silkkaa moukkamaisuutta ja julmuutta tulla tuollaisia asioita syyttämään ketjuun, jonka asianosaiset varmasti jossain vaiheessa googlettavat. Hävetkää, syyllistäjät! Traumatisoitte jo ennestään kärsineitä omaisia lisää! Teinä en kehtaisi katsoa peiliin. Pitää ymmärtää mikä on oikea paikka puhua mistäkin aiheesta.

Menette varmaan hautajaisiinkin huutelemaan, että siitäs saitte?

Vierailija
68/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tosiasioista, tässä tapauksessa lapsen kuolemantuottamuksesta tai edesauttamisesta, tulisi vaieta? On äärettömän tarpeellista, että täälläkin nyt ihmiset lukevat ja havahtuvat.

Vierailija
69/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapsi kuolee, kun vahdin vieressä ja sattuu onnettomuus, niin SILLOIN sille ei mahda mitään. Mutta jos mun lapsi kuolis, kun olen itse ollut huolimaton ja kuvitellut, että kyllä joku siitä huolen pitää, niin silloin se on mun VIRHE ja MINÄ olen sen huolimattomuudellani aiheuttanut. Mun pihalla ei peruutella ilman, että tiedän missä lapsi tai kotieläimet ovat. Ei ikinä! Myöskin veden äärellä ollaan erityisen tarkkoja. Oli se vesiaihe sitten ämpäri, saavi, joki tai järvi. Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa tajuta ja ymmärtää?

Vierailija
70/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:55"]

Kuusamo ja Reisjärvi.

Soiko kenelläkään muulla kellot?

[/quote]

Soi.

Vierailija
71/144 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pienille käy jotain, niin kyllä siinä on vanhemmat virheen tehneet. Pahan virheen. Sääliksi käy pikkuisia, kukaan ei katsonut perään.

[/quote]

Miten sinä et tajua että lapsi voi lähteä karkuteille? Ja se käy hetkessä! Ihan oikeasti, menevät jollekin mummonmökkiin ja siinä halailevat eteisessä niin lapsi menee hiljaa ovesta ulos - ja sinä joku tunnevammanen hirviö menet väittämään että "niitten vika kun ei vahtineet"?

Ehkä sä olet itse tippunut lapsena päällesi puiston keinussa kun äitis ei vahtinut paremmin kun olet tuollainen? Muuta en keksi sinusta. Niin hyvä ettei virheitäkään tule. Oikeasti.. :D

Vierailija
72/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:36"]

Ei lapsi avaa ulko-ovea, jos se on laitettu niin, ettei sitä saa auki. 

Ton ikäsen kohdalal huolehditaan, että ovesta eikä ikkunasta EI pääse ulos millään. Ja ulkona vahditaan joka sekunti. Ihme puolustelijoita täällä on liikenteessä. Siis toki olen pahoillani myös vanhempien puolesta, mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri, että ovat olleet huolimattomia ja aiheuttaneet lapsensa kuoleman. Kovan hinnan joutuvat maksamaan virheestään. 

[/quote]

Ja mistä sinäkin tiedät kaikkien ovet?

Tai sen että laitettiinko siinä vaikka kenkiä eteisessä ja lapsi meni karkaamaan raollaan olevasta ovesta? Mistä hemmetistä sinä munapää tuomitsija oikeasti vaan kehtaat inistä siinä tuollaista sontaa? Noinko pelottaa että teet itse jonkun virheen?

Et sinä voi siinä mouruta että vanhempien kuuluu tietää milloin ovi on kunnolla kiinni? Ehkä he niin kuvittelivat olevan? Tai ehkä oli ja joku kulki ovesta ja ovi aukesi?

Mikä saatana sinun ongelma on? Jonkun lapsi on kuollut. Häpeisin jos minun lapsesta kasvaa noin tunnevammainen k-pää.

Ja saa tehdä ilmoituksen asiattomasta viestistä. Koska sinä se asiaton mulkku olet. Varo vaan ettei pilkka osu omaan nilkkaan..

Toivotan sinulle ahdistavia painajaisia!

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta täytyy myöntää, että mietin oikeastaan jatkuvasti mahdollisia onnettomuuksia mitä lapsille voi sattua. Eivät ne ahdista, se on sellaista vikalistaa mitä teen päässäni ympäristöstä jatkuvasti. Olen tietoinen siitä mitä ympärilläni tapahtuu. Kuulen auton lähestyvän, huomaan että katon reunalta roikkuu tippumaisillaan olevaa lunta, näen maassa lautoja joissa törröttää nauloja, pakotan lapsen istumaan turvaistuimessa ja käyttämään pyöräilykypärää... tämä kaikki tulee ihan automaattisesti. Mutta tiedätkö millaisena muut äidit minua pitävät? Niuhona. Täällä on vallalla sellainen kulttuuri, että lasten pitäisi antaa vain elellä kuin navettakissojen.

Vierailija
73/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:58"]

Jos mun lapsi kuolee, kun vahdin vieressä ja sattuu onnettomuus, niin SILLOIN sille ei mahda mitään. Mutta jos mun lapsi kuolis, kun olen itse ollut huolimaton ja kuvitellut, että kyllä joku siitä huolen pitää, niin silloin se on mun VIRHE ja MINÄ olen sen huolimattomuudellani aiheuttanut. Mun pihalla ei peruutella ilman, että tiedän missä lapsi tai kotieläimet ovat. Ei ikinä! Myöskin veden äärellä ollaan erityisen tarkkoja. Oli se vesiaihe sitten ämpäri, saavi, joki tai järvi. Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa tajuta ja ymmärtää?

[/quote]

Rakas, ehkä sinäkin tajuat naiivin tekstisi vielä joskus. Huhhuh.

Vierailija
74/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:00"]

[/quote]

Rakas, ehkä sinäkin tajuat naiivin tekstisi vielä joskus. Huhhuh.

[/quote]

Mitä naivia on jos vahtii lapsiaan? Meillä se on vastuullisuutta.

Vierailija
75/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:59"]

Jos noin pienille käy jotain, niin kyllä siinä on vanhemmat virheen tehneet. Pahan virheen. Sääliksi käy pikkuisia, kukaan ei katsonut perään.

[/quote]

Miten sinä et tajua että lapsi voi lähteä karkuteille? Ja se käy hetkessä! Ihan oikeasti, menevät jollekin mummonmökkiin ja siinä halailevat eteisessä niin lapsi menee hiljaa ovesta ulos - ja sinä joku tunnevammanen hirviö menet väittämään että "niitten vika kun ei vahtineet"?

Ehkä sä olet itse tippunut lapsena päällesi puiston keinussa kun äitis ei vahtinut paremmin kun olet tuollainen? Muuta en keksi sinusta. Niin hyvä ettei virheitäkään tule. Oikeasti.. :D

[/quote]

Kuvailemasi kaltainen tilanne on esimerkki virheestä. Ei voi olla liikaa vaadittu, että alle 2-vuotias ei pääse karkaamaan omille teilleen, vaan häntä vahditaan. Jos tähän ei pysty, ei pysty vanhemmuteen. Ja käy kuten kävi.

Vierailija
76/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, mun lapsi ei kuole huolimattomuuteen. Näin se vain on.

Vierailija
77/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia.

Lapsia ei voi vahtia 24/7 vuodet ympäriinsä. Pienenä onnistuu parhaiten, jos perheessä on vain yksi ainoa lapsi, mutta mitä isommaksi lapsi kasvaa ja mitä useampi lapsi on perheessä sitä vähemmän yksittäistä lasta pystyy valvomaan joka ikinen sekuntti. Kukaan ei pysty/jaksa seurata liikkuvaa lasta koko ajan vierestä. Ja monesti toinen vanhempi (yleensä mies) tai muu hoitaja on paljon lepsumpi vahtimisessa. On siis aivan turha kuvitella että oma lapsi on joka sekunti täysin vahdittu. Ei taatusti ole.

Vierailija
78/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:04"]

Kurjia uutisia.

Lapsia ei voi vahtia 24/7 vuodet ympäriinsä. Pienenä onnistuu parhaiten, jos perheessä on vain yksi ainoa lapsi, mutta mitä isommaksi lapsi kasvaa ja mitä useampi lapsi on perheessä sitä vähemmän yksittäistä lasta pystyy valvomaan joka ikinen sekuntti. Kukaan ei pysty/jaksa seurata liikkuvaa lasta koko ajan vierestä. Ja monesti toinen vanhempi (yleensä mies) tai muu hoitaja on paljon lepsumpi vahtimisessa. On siis aivan turha kuvitella että oma lapsi on joka sekunti täysin vahdittu. Ei taatusti ole.

[/quote]

Kuin laajoilla alueilla sun 1-vuotiaat on juosseet? Kyllä mä nyt ainakin olen vielä perässä jaksanut jolkotella. Välillä tietenkin hengästyttää. Kannattaa vähän tsempata kunnon suhteen jos tuossa vaiheessa jo loppuu puhti.

Vierailija
79/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin että noin pieniä lapsia vahtia tarkasti. 

Ajoneuvot jotka liikkuvat ja vesistö, siinä kaksi vaaratekijää.

Vierailija
80/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitä sanotaan karkaamiseksi. Tulee mieleen eräskin nainen, katson jos löydän sen tarinan. Siinä nainen muuttaa uudelle paikkakunnalle. Pihapiirissä on joki ja isohko tie. Poika katoaa näköpiiristä ja pitää tehdä kamala valinta: juostako joelle vai autotielle. Nainen juoksee kadulle etsimään eikä lasta löydy. Se lapsi meni joelle ja hukkui.

http://www.iltalehti.fi/ilona/200701255577924_in.shtml

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme