Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi vuoden ikäistä kuollut tänään, yliajettuna ja hukkumalla

Vierailija
08.09.2013 |

Siinäpä surua kerrakseen perheisiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288597285090.html

Alle 2-vuotias hukkui rantaveteen Kuusamossa

Julkaistu: 8.9.2013 21:04, päivitetty: 8.9.2013 21:04

Alle kaksivuotias löydettiin elottomana rantavedestä.

Pikkulapsi hukkui Kuusamossa lauantaina. Alle kaksivuotias oululaispoika löydettiin seitsemän aikaan illalla elottomana rantavedestä. 

Lapsi kuljetettiin 200 kilometrin päähän Ouluun ja häntä elvytettiin koko matkan ajan. Poikaa ei kuitenkaan saatu pelastettua. 

Lapsi oli ollut perheeltään kateissa vartista puoleen tuntiin. Kukaan ei ollut huomannut, kun lapsi oli lähtenyt kävelemään tuttua polkua pitkin järvenrantaan.

STT

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288597331735.html

Lapsi kuoli isän siirtämän auton alle Reisjärvellä

Julkaistu: 8.9.2013 22:54

Ambulanssihenkilökunnan saapuessa voitiin todeta, ettei mitään ollut tehtävissä.

Järkyttävä turma tapahtui Reisjärven keskustassa sunnuntaina illalla.

Vuoden ja 3 kuukauden ikäinen poika kuoli saamiinsa vammoihin välittömästi jäätyään talon pihassa isänsä siirtämän henkilöauton alle kello 18.53 aikaan.

Ambulanssihenkilökunnan saapuessa paikalle voitiin todeta, ettei mitään ollut tehtävissä pojan hengen pelastamiseksi. 

Isä ei ollut autoa siirtäessään havainnut pihalla ollutta lastaan.

IS

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan todellakin alle kaksivuotiaista, jotka yleisimmin hukkuvat tai jäävät koneiden alle siellä kotipihassa. Sen ikäisiä pitää pitää silmällä koko ajan!

Vierailija
82/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:58"]

Jos mun lapsi kuolee, kun vahdin vieressä ja sattuu onnettomuus, niin SILLOIN sille ei mahda mitään. Mutta jos mun lapsi kuolis, kun olen itse ollut huolimaton ja kuvitellut, että kyllä joku siitä huolen pitää, niin silloin se on mun VIRHE ja MINÄ olen sen huolimattomuudellani aiheuttanut. Mun pihalla ei peruutella ilman, että tiedän missä lapsi tai kotieläimet ovat. Ei ikinä! Myöskin veden äärellä ollaan erityisen tarkkoja. Oli se vesiaihe sitten ämpäri, saavi, joki tai järvi. Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa tajuta ja ymmärtää?

[/quote]

Rakas, ehkä sinäkin tajuat naiivin tekstisi vielä joskus. Huhhuh.

[/quote]

Mitä naivia on jos vahtii lapsiaan? Meillä se on vastuullisuutta.

[/quote]

Puhun siitä ettei tee virhettä! Minäkin vahdin lapsiani mutten ole tuon yläpuolella ettei niin kävisi. Oksettava väite tuollainen. Naiivia. Nyt sinä puhut jo vastuullisuudesta. Ettei he ole vastuullisia? Voiko sinun kaltaista ollakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:58"]

Jos mun lapsi kuolee, kun vahdin vieressä ja sattuu onnettomuus, niin SILLOIN sille ei mahda mitään. Mutta jos mun lapsi kuolis, kun olen itse ollut huolimaton ja kuvitellut, että kyllä joku siitä huolen pitää, niin silloin se on mun VIRHE ja MINÄ olen sen huolimattomuudellani aiheuttanut. Mun pihalla ei peruutella ilman, että tiedän missä lapsi tai kotieläimet ovat. Ei ikinä! Myöskin veden äärellä ollaan erityisen tarkkoja. Oli se vesiaihe sitten ämpäri, saavi, joki tai järvi. Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa tajuta ja ymmärtää?

[/quote]

Sitä sanotaan karkaamiseksi. Tulee mieleen eräskin nainen, katson jos löydän sen tarinan. Siinä nainen muuttaa uudelle paikkakunnalle. Pihapiirissä on joki ja isohko tie. Poika katoaa näköpiiristä ja pitää tehdä kamala valinta: juostako joelle vai autotielle. Nainen juoksee kadulle etsimään eikä lasta löydy. Se lapsi meni joelle ja hukkui.

http://www.iltalehti.fi/ilona/200701255577924_in.shtml

[/quote]

Älkää nyt linkittäkö näitä juttuja, kun ei oikeasti haluaisi olla ilkeä kenellekkään lapsensa menettäneelle. Pakko nyt tähänkin kommentoida, että tuossa oli jätetty 3-vuotias yksin pihalle ja vieressä oli joki. Jotkut tekee näin. Toiset ihan aikuisten oikeasti ei tee, koittakaa uskoa.

Vierailija
84/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:36"]

Ei lapsi avaa ulko-ovea, jos se on laitettu niin, ettei sitä saa auki. 

Ton ikäsen kohdalal huolehditaan, että ovesta eikä ikkunasta EI pääse ulos millään. Ja ulkona vahditaan joka sekunti. Ihme puolustelijoita täällä on liikenteessä. Siis toki olen pahoillani myös vanhempien puolesta, mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri, että ovat olleet huolimattomia ja aiheuttaneet lapsensa kuoleman. Kovan hinnan joutuvat maksamaan virheestään. 

[/quote]

Ja mistä sinäkin tiedät kaikkien ovet?

Tai sen että laitettiinko siinä vaikka kenkiä eteisessä ja lapsi meni karkaamaan raollaan olevasta ovesta? Mistä hemmetistä sinä munapää tuomitsija oikeasti vaan kehtaat inistä siinä tuollaista sontaa? Noinko pelottaa että teet itse jonkun virheen?

Et sinä voi siinä mouruta että vanhempien kuuluu tietää milloin ovi on kunnolla kiinni? Ehkä he niin kuvittelivat olevan? Tai ehkä oli ja joku kulki ovesta ja ovi aukesi?

Mikä saatana sinun ongelma on? Jonkun lapsi on kuollut. Häpeisin jos minun lapsesta kasvaa noin tunnevammainen k-pää.

Ja saa tehdä ilmoituksen asiattomasta viestistä. Koska sinä se asiaton mulkku olet. Varo vaan ettei pilkka osu omaan nilkkaan..

Toivotan sinulle ahdistavia painajaisia!

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta täytyy myöntää, että mietin oikeastaan jatkuvasti mahdollisia onnettomuuksia mitä lapsille voi sattua. Eivät ne ahdista, se on sellaista vikalistaa mitä teen päässäni ympäristöstä jatkuvasti. Olen tietoinen siitä mitä ympärilläni tapahtuu. Kuulen auton lähestyvän, huomaan että katon reunalta roikkuu tippumaisillaan olevaa lunta, näen maassa lautoja joissa törröttää nauloja, pakotan lapsen istumaan turvaistuimessa ja käyttämään pyöräilykypärää... tämä kaikki tulee ihan automaattisesti. Mutta tiedätkö millaisena muut äidit minua pitävät? Niuhona. Täällä on vallalla sellainen kulttuuri, että lasten pitäisi antaa vain elellä kuin navettakissojen.

[/quote]

Juu, ja niin minäkin olen samanlainen kuin sinä, niuho ja nipottaja. Ei meillä lapset tee mitä muut saa tehdä. Mutta silti onnettomuus VOI TAPAHTUA!

Miten sinä oikeasti viitsit olla parempi kuin muut ja väittää ettei tapahdu pahaa jos sinä katsot vieressä. Härskiä ja nytten menen nukkumaan, en jaksa tälläistä tyhmyyttä lukea.

Vierailija
85/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:44"]

Jos noin pienille käy jotain, niin kyllä siinä on vanhemmat virheen tehneet. Pahan virheen. Sääliksi käy pikkuisia, kukaan ei katsonut perään.

[/quote]

Miten sinä et tajua että lapsi voi lähteä karkuteille? Ja se käy hetkessä! Ihan oikeasti, menevät jollekin mummonmökkiin ja siinä halailevat eteisessä niin lapsi menee hiljaa ovesta ulos - ja sinä joku tunnevammanen hirviö menet väittämään että "niitten vika kun ei vahtineet"?

Ehkä sä olet itse tippunut lapsena päällesi puiston keinussa kun äitis ei vahtinut paremmin kun olet tuollainen? Muuta en keksi sinusta. Niin hyvä ettei virheitäkään tule. Oikeasti.. :D

[/quote]

Kuvailemasi kaltainen tilanne on esimerkki virheestä. Ei voi olla liikaa vaadittu, että alle 2-vuotias ei pääse karkaamaan omille teilleen, vaan häntä vahditaan. Jos tähän ei pysty, ei pysty vanhemmuteen. Ja käy kuten kävi.

[/quote]

Niin, sinä ja sinun vanhemmuutesi. Niin sinä siihen kykenet! ;) Katsokaa naiset, tässä on nainen joka estää onnettomuudet ihan vaan katseellaan. Paas kattoen, et sinäkään tuijota lapsiasi joka hetki. Se on se hetki kun voi tapahtua. Vaikka miten katsot ja kuuntelet liikenteessä! Ei se estä sitä että saat lapsesta kiinni tai estät autoa ajautumasta päin kuten tällä viikolla se koulupoikakin. Mitä se auttaa että "katsot"? No, siinähän katsot. Olet vaan silminnäkijä onnettomuudelle, ei kaikkea vaan voi estää.

Vierailija
86/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäsen kohdalal huolehditaan, että ovesta eikä ikkunasta EI pääse ulos millään. Ja ulkona vahditaan joka sekunti. Ihme puolustelijoita täällä on liikenteessä. Siis toki olen pahoillani myös vanhempien puolesta, mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri, että ovat olleet huolimattomia ja aiheuttaneet lapsensa kuoleman. Kovan hinnan joutuvat maksamaan virheestään. 

[/quote]

Tai sen että laitettiinko siinä vaikka kenkiä eteisessä ja lapsi meni karkaamaan raollaan olevasta ovesta? Mistä hemmetistä sinä munapää tuomitsija oikeasti vaan kehtaat inistä siinä tuollaista sontaa? Noinko pelottaa että teet itse jonkun virheen?

Et sinä voi siinä mouruta että vanhempien kuuluu tietää milloin ovi on kunnolla kiinni? Ehkä he niin kuvittelivat olevan? Tai ehkä oli ja joku kulki ovesta ja ovi aukesi?

Mikä saatana sinun ongelma on? Jonkun lapsi on kuollut. Häpeisin jos minun lapsesta kasvaa noin tunnevammainen k-pää.

Ja saa tehdä ilmoituksen asiattomasta viestistä. Koska sinä se asiaton mulkku olet. Varo vaan ettei pilkka osu omaan nilkkaan..

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta täytyy myöntää, että mietin oikeastaan jatkuvasti mahdollisia onnettomuuksia mitä lapsille voi sattua. Eivät ne ahdista, se on sellaista vikalistaa mitä teen päässäni ympäristöstä jatkuvasti. Olen tietoinen siitä mitä ympärilläni tapahtuu. Kuulen auton lähestyvän, huomaan että katon reunalta roikkuu tippumaisillaan olevaa lunta, näen maassa lautoja joissa törröttää nauloja, pakotan lapsen istumaan turvaistuimessa ja käyttämään pyöräilykypärää... tämä kaikki tulee ihan automaattisesti. Mutta tiedätkö millaisena muut äidit minua pitävät? Niuhona. Täällä on vallalla sellainen kulttuuri, että lasten pitäisi antaa vain elellä kuin navettakissojen.

[/quote]

Sinunkin lapsesi kasvaa ja lähtee jonain päivänä maailmalle. Siellä maailmalla tehdään enemmän tai vähemmän turvallisia asioita. Ja nurkan takana se sun pakottama pyöräilykypärä voi olla jossain ihan muualla kuin päässä. Niuho tai et niin lastasi et sinäkään voi turvapallon sisällä pitkään kasvattaa. Ja luulen että sunkin lasta (lapsia) vahtii joskus joku muukin, ja heidän vahtimistavat voivat olla paljon lepsummat.

Vierailija
87/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat kirjoittaneet, että ei voi tietää mitä pieni lapsi tekee seuraavaksi. No, jos kerran teillä on tällaisia arvaamattomia lapsia, miksi ette vahdi niitä?! Mulla on tosi rauhallisia tyttöjä, mutta jos olisi vilperttipoikia, niitä vahdittaisiin vieläkin tarkemmin. 

Kai nyt aikuinen ihminen osaa tunnistaa lapsensa luonteen, ja jos se lapsi on villimpi ja karkailevaa sorttia, niin kohdistaa ne hoitotoimenpiteet sen mukaan?

Mutta tuo yksi kirjoittaja kyllä veti ihan sanattomaksi: "mitä useampi lapsi on perheessä sitä vähemmän yksittäistä lasta pystyy valvomaan joka ikinen sekuntti".

Siis OIKEESTI ??? Olisiko nyt mitenkään mahdoton ajatus, että jos niitä lapsia ei pysty hoitamaan kunnolla, niin jättää ne tekemättä ??? Tai ei ainakaan tee niitä enempää, mitä ehtii hoitamaan. 

Vierailija
88/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinunkin lapsesi kasvaa ja lähtee jonain päivänä maailmalle. Siellä maailmalla tehdään enemmän tai vähemmän turvallisia asioita. Ja nurkan takana se sun pakottama pyöräilykypärä voi olla jossain ihan muualla kuin päässä. Niuho tai et niin lastasi et sinäkään voi turvapallon sisällä pitkään kasvattaa. Ja luulen että sunkin lasta (lapsia) vahtii joskus joku muukin, ja heidän vahtimistavat voivat olla paljon lepsummat.

[/quote]

Tiedän justiinsa minkälaiset vahtimistavat on henkilöllä jolle lapseni luotan. En todellakaan arvo sitä hoitajaa jostain pässinpäälaumasta summassa.

Vierailija
89/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mutta nythän mä tajuan miten hölmö olen ollut viime vuodet! Mä olen peitellyt vesisaavit pihalla, kun olen ajatellut että niihin voisi pieni lapsi hukkua. Mä olen vahtinut lastani avoveden äärellä, kun olen ajatellut, että se voi hukkua, kun ei osaa uida. Mä en ole päästänyt alle kaksivuotiasta lastani ulos edes kahdeksi minuutiksi, koska se ehtis autotielle tai johonkin muuhun vaaralliseen paikkaan siinä ajassa. Meidän pihassa autolla lähtevä tarkistaa aina missä kissat, koira, lapsi ja aikuiset ovat. Lumet pudotetaan katolta, aina kun huomataan uhka niiden niskaan tippumiselle. Mun olis pitänyt vaan olla huoleton, eikä varautua mihinkään, koska onnettomuuksia vaan tapahtuu. Näköjään. Joillekin. Mut tsori vaan silti; ei mulle!

Vierailija
90/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkin jutussa äiti on viisastunut, nyt ei jätä tätä toista lastaan ulkona vahtimatta hetkeksikään. Taloa ympäröi aita. Turvallisuuteen kiinnitetään enemmän huomiota.

Jos talo on veden vieressä on lasta vahdittava herkeämättä. Olivat asuneet talossa vain puoli vuotta ennen lapsen hukkumista joten silläkin oli merkitystä.

Vierailija
91/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:04"]

Kurjia uutisia.

Lapsia ei voi vahtia 24/7 vuodet ympäriinsä. Pienenä onnistuu parhaiten, jos perheessä on vain yksi ainoa lapsi, mutta mitä isommaksi lapsi kasvaa ja mitä useampi lapsi on perheessä sitä vähemmän yksittäistä lasta pystyy valvomaan joka ikinen sekuntti. Kukaan ei pysty/jaksa seurata liikkuvaa lasta koko ajan vierestä. Ja monesti toinen vanhempi (yleensä mies) tai muu hoitaja on paljon lepsumpi vahtimisessa. On siis aivan turha kuvitella että oma lapsi on joka sekunti täysin vahdittu. Ei taatusti ole.

[/quote]

Kuin laajoilla alueilla sun 1-vuotiaat on juosseet? Kyllä mä nyt ainakin olen vielä perässä jaksanut jolkotella. Välillä tietenkin hengästyttää. Kannattaa vähän tsempata kunnon suhteen jos tuossa vaiheessa jo loppuu puhti.

[/quote]

Tuo oli kotipihan onnettomuus. Kävelen taaperoni vieressä.

Mutta ajatus että menisin sanomaan ettei tuon tämän päivän lapsen vanhemmat niin tekisi on ihan liian julmaa ajattelua minusta. 

Siinä on saattanut äiti olla noukkimassa lapselle metrin päästä lelua lapselle, hakee vaikka heitetyn pallon.

Mies ei taas tiedäkään että ovat siinä pihassa?

Mutta kun sinun joku sairas ajatusmaailmasi väittää heti ettei noin tapahdu jos "katsellaan vieressä".

Niin se sinunkin lapsesi voi jäädä peruuttavan auton alle kun lapsesi menee sinua edellä ulos sieltä kerrostalon ovesta.

Miten minun kuntoni tähän liittyy? Taitaa sinun mielenterveys olla heikoilla kantimilla..

Vierailija
92/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia.

Lapsia ei voi vahtia 24/7 vuodet ympäriinsä. Pienenä onnistuu parhaiten, jos perheessä on vain yksi ainoa lapsi, mutta mitä isommaksi lapsi kasvaa ja mitä useampi lapsi on perheessä sitä vähemmän yksittäistä lasta pystyy valvomaan joka ikinen sekuntti. Kukaan ei pysty/jaksa seurata liikkuvaa lasta koko ajan vierestä. Ja monesti toinen vanhempi (yleensä mies) tai muu hoitaja on paljon lepsumpi vahtimisessa. On siis aivan turha kuvitella että oma lapsi on joka sekunti täysin vahdittu. Ei taatusti ole.

[/quote]

Kuin laajoilla alueilla sun 1-vuotiaat on juosseet? Kyllä mä nyt ainakin olen vielä perässä jaksanut jolkotella. Välillä tietenkin hengästyttää. Kannattaa vähän tsempata kunnon suhteen jos tuossa vaiheessa jo loppuu puhti.

[/quote]

Ymmärsitköhän lukemaasi? En kirjoittanut iästä mitään vai kirjoitinko? Sunkin 1-vuotias kasvaa ja jolkottelee joka päivä entistä kauemmaksi ja et sinäkään lapsesi perässä/vierellä kuule koko ikääsi juokse. 6-vuotiaana moni lähtee  kouluun. Suosittelen uskomaan että elämä kantaa sillä ainainen pelko lapsen turvallisuudesta ei tee kuin pipipäiseksi.

Vierailija
93/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:24"]

Tuossa linkin jutussa äiti on viisastunut, nyt ei jätä tätä toista lastaan ulkona vahtimatta hetkeksikään. Taloa ympäröi aita. Turvallisuuteen kiinnitetään enemmän huomiota.

Jos talo on veden vieressä on lasta vahdittava herkeämättä. Olivat asuneet talossa vain puoli vuotta ennen lapsen hukkumista joten silläkin oli merkitystä.

[/quote]

51. niin ja se pointti on että onnettomuus tapahtuu hetkessä. Ei ollut aitaa vaikka olivat saattaneet siitä puhua ennen onnettomuutta ja katsoa voi poispäin siinä missä "kipaista äkkiä sisällä".

Aivan yhtälailla se onnettomuus voi tapahtua jossain muussakin seikassa. Vaikka siinä että huutaa miehelle että käyn sisälläm vahdi tyttöä ja kukaan ei vahdi koska toinen ei kuullutkaan. Mutta hei, tehän olette tämän yläpuolella!

Vierailija
94/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:25"]

Kurjia uutisia.

[/quote]

[/quote]

Tuo oli kotipihan onnettomuus. Kävelen taaperoni vieressä.

Mutta ajatus että menisin sanomaan ettei tuon tämän päivän lapsen vanhemmat niin tekisi on ihan liian julmaa ajattelua minusta. 

Siinä on saattanut äiti olla noukkimassa lapselle metrin päästä lelua lapselle, hakee vaikka heitetyn pallon.

Mies ei taas tiedäkään että ovat siinä pihassa?

Mutta kun sinun joku sairas ajatusmaailmasi väittää heti ettei noin tapahdu jos "katsellaan vieressä".

Niin se sinunkin lapsesi voi jäädä peruuttavan auton alle kun lapsesi menee sinua edellä ulos sieltä kerrostalon ovesta.

Miten minun kuntoni tähän liittyy? Taitaa sinun mielenterveys olla heikoilla kantimilla..

[/quote]

Kuntosi liittyy tähän niin, että sanoit ettei kukaan jaksa seurata lasta vierestä. Niin tarkoititko että ei jaksa seurata ollenkaan? Ajattelin että et vain jaksa seurata vierestä, mutta vähän kauempaa kyllä. Mutta jos ei edes kauempaa niin joo ymmärsin.

Vierailija
95/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:23"]

Ai mutta nythän mä tajuan miten hölmö olen ollut viime vuodet! Mä olen peitellyt vesisaavit pihalla, kun olen ajatellut että niihin voisi pieni lapsi hukkua. Mä olen vahtinut lastani avoveden äärellä, kun olen ajatellut, että se voi hukkua, kun ei osaa uida. Mä en ole päästänyt alle kaksivuotiasta lastani ulos edes kahdeksi minuutiksi, koska se ehtis autotielle tai johonkin muuhun vaaralliseen paikkaan siinä ajassa. Meidän pihassa autolla lähtevä tarkistaa aina missä kissat, koira, lapsi ja aikuiset ovat. Lumet pudotetaan katolta, aina kun huomataan uhka niiden niskaan tippumiselle. Mun olis pitänyt vaan olla huoleton, eikä varautua mihinkään, koska onnettomuuksia vaan tapahtuu. Näköjään. Joillekin. Mut tsori vaan silti; ei mulle!

[/quote]

Pudotatko naapurin katolta lumet kun lapsesi leikkiin naapurin lapsen kanssa? Annatko 6-vuotiaan leikkiä pihalla lainkaan tai päästäkö koskaan kylään ilman sinua? Kuljetko joka päivä koulumatkat lapsen kanssa? Meinasitko seistä koulutunnilla vieressä vahtimassa kun leikkaavat saksilla ettei vaan mitään satu? Muussaatko tai pureskeletko kaiken ruuan ettei lapsi vaan tukehdu ruuan palaan? Pystyt toimillasi vähentämään onnettomuusriskiä, mutta et sitä kyllä mitenkään pysty nollamaan se on saletti.

Vierailija
96/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:38"]

[/quote]

Pudotatko naapurin katolta lumet kun lapsesi leikkiin naapurin lapsen kanssa? Annatko 6-vuotiaan leikkiä pihalla lainkaan tai päästäkö koskaan kylään ilman sinua? Kuljetko joka päivä koulumatkat lapsen kanssa? Meinasitko seistä koulutunnilla vieressä vahtimassa kun leikkaavat saksilla ettei vaan mitään satu? Muussaatko tai pureskeletko kaiken ruuan ettei lapsi vaan tukehdu ruuan palaan? Pystyt toimillasi vähentämään onnettomuusriskiä, mutta et sitä kyllä mitenkään pysty nollamaan se on saletti.

[/quote]
Juu en tee noita ihme juttuja.
Kyse oli siitä, ettei lapseni kuole kotipihalle missään olosuhteissa. Jos lapseni kuolee koululla, koulumatkalla, naapurin pihalla, sille en voi mitään. Huono tsägä jos niin käy. Ruokaa en pureskele valmiiksi, mutta se on toki siinä muodossa, johon ei todennäköisesti tukehdu.
Kommentoimani asia koskee kuitenkin alle kaksivuotiaita, pihapiiriin kuolleita lapsia. Kuolema pihapiirissä, alle kaksivuotiaana pitäisi pystyä estämään. Eikö?

Vierailija
97/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia.

[/quote]

[/quote]

Jatkan vielä että sinä puhut perässä jolkottelusta. Et siis sinäkään siis ole lapsen vieressä joka hetki. Yli-ihmiseksi ei kannata itseään kuvitella, koska se onnettomuus kun voi sattua sekunnin murto-osassa vaikka seisoisit vieressä. On niitä lentokoneitakin tipunut taivaalta asuntalojen päälle tai autoja ajanut talosta sisään. Oletko tällaisiin onnettomuuksiin varautunut?

Vierailija
98/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:38"]

[/quote]

[/quote]
Juu en tee noita ihme juttuja.
Kyse oli siitä, ettei lapseni kuole kotipihalle missään olosuhteissa. Jos lapseni kuolee koululla, koulumatkalla, naapurin pihalla, sille en voi mitään. Huono tsägä jos niin käy. Ruokaa en pureskele valmiiksi, mutta se on toki siinä muodossa, johon ei todennäköisesti tukehdu.
Kommentoimani asia koskee kuitenkin alle kaksivuotiaita, pihapiiriin kuolleita lapsia. Kuolema pihapiirissä, alle kaksivuotiaana pitäisi pystyä estämään. Eikö?

[/quote]

Todennäköisesti pystyt estämään alle 2-vuotiaasi onnettomuuden, 100% varmasti et koskaan pysty. Voihan sitä pihapiiriin tippua lentokone, metoriitti tai jolkotella karhu tai susi tai päästään vialla oleva koira. Tai pihaan ajaa vieras auto jne.. Ihan rauhassa siis voit elää siinä luulossa että lapsesi on turvassa kotipihallasi (vaikka ei oikeasti olekaan), jos se tekee sinut onnelliseksi.

Vierailija
99/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut! Mutta jos se nyt ei mitenkään mene jakeluun, että alle kaksivuotiasta olen vahtinut koko ajan. Siis koko ajan. Ja ehkä vielä voisin mainita, että koko ajan. Jos lentokone tippuu meidän päälle, niin se on huono tsägä. Jos meidän taloon ajaa joku auto, niin sekin on huono tsägä. Siinä vaiheessa ehkä kuollaan kaikki. Mutta minusta riippuvista asioista minun lapseni ei ole kuollut, vaan elää!

Vierailija
100/144 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä tapauksia, kestämättömiä omaisille. Näistä tapauksista en tiedä mitään ja virheitä sattuu..mutta olen myös sitä mieltä että alle kaksivuotiasta ei saa jättää mihinkään yksin, aina on seurattava lähellä, ei siinä paljon selkää voi kääntää..ja jos vielä vesistöä lähellä, ei hyvä.

Tulee mieleen myös keskustelut näilläkin palstoilla siitä (jotka nyt eivät liity näihin tapauksiin) miten jotkut perheet juhlii joilla pieniä lapsia, alkoholiakin käytetään runsaasti jopa molemmat vanhemmat..siinä pihalla ehkä oleillessa voi kyllä herpaantua jos on lasi tärkein tai se niin tärkeä puhelu..ihme ettei huonoja sattumia tapahdu enemmän. Läheltä piti tilanteita varmaan runsaamminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi