Kertokaa iloisista yllätyksistä, kun olette olleet vähissä varoissa/rahattomia
Opiskeluaikaan opiskeluryhmämme oli menossa ulos syömään yksi lauantai-ilta eikä minulla olisi ollut siihen varaa. Halusin kovasti mennä mukaan, ja pitkään pohdiskeltuani päätin näin tehdä (tuohon iltaan menevä raha olisi pois tiukkaakin tiukemmasta ruokabudjetistani). Söin listan halvimmasta päästä jonkun kanaleipäannoksen, joka maksoi hiukan alle 10€. Kun lähdimme ravintolasta, löysin maasta 10€ setelin, jolla tuo illanvietto kuittaantui. Olin kyllä iloinen.
Kommentit (737)
Joskus on löytynyt rahaa taskusta kun oon ottanut syksyllä talvitakin käyttöön. Olen myös alkanut piilottaa sen myötä rahaa takin taskuun (pesun jälkeen kausisäilöön laittaessani).
Oon löytänyt kotoa jotain ulkomaan valuuttaa mitä on matkalta jäänyt.
Löysin bussikortin (kertamatkoja) talvella kun jouduin kävelemään 4km suuntaansa yliopistolle säällä kuin säällä (pyörä oli varastettu). Vähän omaatuntoa kolkutti se pitää mutta olin köyhä kuin kirkonrotta ja tuo kävely väsytti oikeasti. Joten pidin kortin, siinä oli 12 matkaa.
Joku laittaa viestin, että haluaa ostaa multa jonkin netti kirppiksellä kauan myynnissä olleen tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Joku laittaa viestin, että haluaa ostaa multa jonkin netti kirppiksellä kauan myynnissä olleen tavaran.
Samaa iloa on joskus koettu täälläkin.
Rahan löytäminen kadulta ns. "kreivin aikaan" taitaa olla aika yleistä. Kaverin köyhä yh-äiti löysi kadulta noin 40€ vastaavan summan (markka-aika), kun rahat oli finaalissa. Sai sillä ostettua vauvalle (=kaveri) vaippoja ja itselleen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on löytynyt rahaa taskusta kun oon ottanut syksyllä talvitakin käyttöön. Olen myös alkanut piilottaa sen myötä rahaa takin taskuun (pesun jälkeen kausisäilöön laittaessani).
Mulle sattui sama mutta loppu oli ikävämpi: sain opiskelijana äidiltä jonkun tosi tuolloin muka tylsän kirjan joululahjaksi enkä lukenut sitä kun oli muka tenttikiireitä. Myöhemmin aloin lukemaan ja välistä löytyi 300 mk mutta markkoja ei voinut enää vaihtaa euroiksi:(. Terveisiä äidille pilven päälle.
Löysin sen verran pulloja ulkona liikkuessa, ettei tarvinnut alentua lainaamaan rahaa ruokaan.
Menin leipäjonoon tilin ollessa melkein tyhjä ja siellä oli sattumoisin juuri sinä päivänä jaossa myös villasukkia ja talvitakkeja. Sain siis samalla siistin, vähän käytetyn untuvatakin ja jonkun itse kutomat, lämpöiset villasukat. Molemmat on kestänyt käyttöä jo useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sattui sama mutta loppu oli ikävämpi: sain opiskelijana äidiltä jonkun tosi tuolloin muka tylsän kirjan joululahjaksi enkä lukenut sitä kun oli muka tenttikiireitä. Myöhemmin aloin lukemaan ja välistä löytyi 300 mk mutta markkoja ei voinut enää vaihtaa euroiksi:(. Terveisiä äidille pilven päälle.
Voi ei 😢
2000 euroa ässäarvasta, saatiin lapsille kesälomareissu. Vielä podin huonoa omaatuntoa sen ostamisesta tiukassa taloudellisessa tilanteessa, kun yleensä en arpoja ostele, mutta kesäloman kunniaksi päätin tuhlata vitosen. Olisi sille muutakin käyttöä ollut, mutta joskus lapsillekin jotain kivaa. Ihan kaikki ei mennyt, ihan vaan kotimaassa käytiin reissussa. Ruokaankin jäi.
Vien joka 2 kk itsepalvelukirppikselle tavaraa myyntiin.
Pienin summa on 15 euroa, kerran tuli 120 euroa. Silloin tuntui on juhlat.
Taloyhtiössä on kierrätyshylly ja vien edelleen kirppikselle myyntiin.
Tavoitteena on ostaa Hakolan sohva Habitaresta, syksyllä. Rahaa on koossa 812 euroa.
Ellei ihmeitä tapahdu, en saa summaa kokoon. Toive laitetaan vuodella eteenpäin
Minulla joka sain tuon kaksi tonnia kävi samana vuonna että vastasin johonkin galluppiin ja sain 50 euron S-lahjakortin. Se meni kokonaan ruokaan. Oli tuurin vuosi, lokakuussa sitten sain töitäkin.
Ostin joskus useita vuosia sitten pikkurahalla bitcoineja ja melkein unohdin koko jutun. Yhtenä päivänä hoksasin, että pikkusumma oli kasvanut yli 3 000 € omaisuudeksi. Kävipä siinä tuuri!
Nyt kyllä harmittaa että nostin silloin kaiken pois, koska tällä hetkellä summa olisi jo 5-numeroinen. Mutta ei pidä valittaa, kun sain kuitenkin muutaman tonnin ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
2000 euroa ässäarvasta, saatiin lapsille kesälomareissu. Vielä podin huonoa omaatuntoa sen ostamisesta tiukassa taloudellisessa tilanteessa, kun yleensä en arpoja ostele, mutta kesäloman kunniaksi päätin tuhlata vitosen. Olisi sille muutakin käyttöä ollut, mutta joskus lapsillekin jotain kivaa. Ihan kaikki ei mennyt, ihan vaan kotimaassa käytiin reissussa. Ruokaankin jäi.
Ässäarpa maksaa 4€
Olin aikaisin aamuyöllä metsästämässä tölkkejä ja pulloja. Joku ystävällinen sielu oli jättänyt muovipussillisen tyhjiä pulloja ja tölkkejä kaupan parkkipaikalle, löytö tuli tarpeeseen.
Väliaisesti heikko rahatilanne päällä ja sisko tuli miehensä kanssa kylään. Yllättäen olivat ennen tuloaan käyneet kaupassa ja toivat pari kassia ruokaa.
Se ilahdutti, kun perheessämme useampi hlö ja ruokaa kuluu.
Joskus on löytynyt itselle tai lapsille käytettynä jotain akuuttia, mihin ei olisi ollut varaa taikka energiaa etsiä uutena.
Voitin liput haluamalleni festarille ja 2000 euroa arvasta. Kesä oli pelastettu.