Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi absolutisti ei kerro syytä juomattomuuteen?

Vierailija
22.08.2020 |

Minusta on täysin hyväksyttyä, että osa ihmisistä on absolutisteja. Eräs ystäväni ei käytä alkoholia, koska heillä on suvussa alkoholismia. Hän myös sanoo sen avoimesti ja rehellisesti kyselijöille. Ihmiset ymmärtävät, eikä koskaan kukaan sen jälkeen yritä tyrkyttää hänelle alkoholia.

Monilla suomalaisilla on suvuissaan alkoholismia tai rähinägeeni. Ei siinä ole mitään hävettävää, jos sen takia on absolutisti. Sehän kertoo vain järkevyydestä.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juomattomuutta pitäisi jotenkin perustella?

Vierailija
2/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sen sijaan kuulee naurettavia selityksiä, että ei vaan pidä alkoholin mausta. Juu juu, ei kukaan varmasti pidä alkoholin mausta alun perin. Se vaatii totuttelua. Ajan myötä voi oppia tykkäämään alkoholijuomien aromeista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko sinä kaikille syyn miksi sinä käytät alkoholia?

Vierailija
4/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sen sijaan kuulee naurettavia selityksiä, että ei vaan pidä alkoholin mausta. Juu juu, ei kukaan varmasti pidä alkoholin mausta alun perin. Se vaatii totuttelua. Ajan myötä voi oppia tykkäämään alkoholijuomien aromeista. 

Alkoholiton olutkin maistuu oluelta, ei siihen alkoholia tarvita.

Vierailija
5/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks he ole alkoholisteja, jotka eivät juo. Eivät uskalla ottaa.

Vierailija
6/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain jaksa juoda. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Viinan mausta pidän, joten siitäkään ei ole kysymys. Kelpaako tämä syy sinulle vai pitääkö olla jokin todella syvällinen selitys?

Vierailija
7/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan toki, jos joku kysyy. Se vapauttaa sosiaalisista estoista ja tulee iloisempi fiilis. 

Ap

Vierailija
8/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi pitäisi olla joku selitys tai perustelu sille että ei juo viinaa?

Ja miksi juomista tai juomattomuutta pitäisi selitellä?

Enemmän mua ihmetyttää tää trendi, ettei viinipullo illassa ole pahasta. Huh huh.

Ennemmin pitäis vanhempien selittää miks ihmeessä ne juo, kun niillä on lapset huollettavana.

Siis niitten ei pitäis juoda. Ihan automaattisesti.

Tuolla on niin paljon vanhempia kännissä ja pienet lapset ja isot lapset PELKÄÄ. Ei oo turvaa.

Ja sitten pitäis selitellä miks ei juo...

Öhöm.

Vierailija
9/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin voisi kysyä Miksi ihminen juo.

Vierailija
10/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vain jaksa juoda. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Viinan mausta pidän, joten siitäkään ei ole kysymys. Kelpaako tämä syy sinulle vai pitääkö olla jokin todella syvällinen selitys?

Mielelläni kuulisin syvällisemmänkin selityksen. Miksi se ei kiinnosta? 

Ap

Vierailija
11/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tarvi kertoa mulle miksi juot. Mun ei tarvi kertoa sulle miksen juo. OK?

Vierailija
12/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi totutella?

Perustelkaa te kännääjät joskus miksi juotte.

Vierailija
13/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulla perustelut miksi AP juo alkoholia. Ala tulla. No? Missä ne perustelut? Et saa minun perusteluja, jos et itse perustele ensin. No? Mikä maksaa, AP? Kerro.

Vierailija
14/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan toki, jos joku kysyy. Se vapauttaa sosiaalisista estoista ja tulee iloisempi fiilis. 

Ap

Itse olen välillä pidempiä aikoja juomatta, kuukausia siis, siksi että se lihottaa ja näkyy naamassa. Haluatko kuulla tosiaan tämän kun olet viettämässä mukavaa iltaa? Parantaako tämän kuuleminen fiilistä?

Vierailija
15/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikilla ei ole jotain syvällistä selitystä.

Vierailija
16/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi pitäisi olla joku selitys tai perustelu sille että ei juo viinaa?

Ja miksi juomista tai juomattomuutta pitäisi selitellä?

Enemmän mua ihmetyttää tää trendi, ettei viinipullo illassa ole pahasta. Huh huh.

Ennemmin pitäis vanhempien selittää miks ihmeessä ne juo, kun niillä on lapset huollettavana.

Siis niitten ei pitäis juoda. Ihan automaattisesti.

Tuolla on niin paljon vanhempia kännissä ja pienet lapset ja isot lapset PELKÄÄ. Ei oo turvaa.

Ja sitten pitäis selitellä miks ei juo...

Öhöm.

Tämäkin on totta. Vastustan ehdottomasti kännäämistä etenkin, jos pitäisi pitää huolta pienistä lapsista. 

Ap

Vierailija
17/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ihan samalla lailla kuin vaikka jalkapallo ei kiinnosta. Ei vaan kiinnosta. Ei siinä ole mitään sen syvällisempää, enkä viitsi alkaa sulle sellaista keksiäkään.

Vierailija
18/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei viitsi huudella joka paikkaan, että hänellä menee vatsa täydellisen sekaisin jo pienestä alkoholiannoksesta. Toisin sanoen vaikka puolikkaan punaviinilasillisen jälkeen paska lentää ja balalaikka soi.

Olemme nuorena juoneet viiniä hyvinkin paljon ja käyttäneet alkoholia liikaakin, mutta enää liki viisikymppisenä se ei ole "se juttu".

Vierailija
19/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei kuulu kenellekään, toistaiseksi alkoholin juominen ei ole pakollista ja lisäksi aihe ei kiinnosta haukan pas**aa. Haluan jutella muista aiheista kun vängätä juomisesta tai juomattomuudesta. Myöskään ruokavaliokeskustelut eivät kiinnosta.

Vierailija
20/139 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse olen välillä pidempiä aikoja juomatta, kuukausia siis, siksi että se lihottaa ja näkyy naamassa. Haluatko kuulla tosiaan tämän kun olet viettämässä mukavaa iltaa? Parantaako tämän kuuleminen fiilistä?

Kyllä, kiinnostavaa. Itsekin olen välillä laihdutuskuurilla. Ei siinä mitään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi