Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitini antoi minun järjestää yksin itse ylioppilasjuhlani?

Vierailija
12.06.2023 |

Tästä on jo useampi vuosi aikaa, mutta jälkikäteen alkanut ihmetyttämään ja vaivaamaan mieltä.

Olin 18 ja täysin kokematon käytännön asioissa, esim. yhdessäkään kesätyössä tms en ollut ollut, ainoastaan käynyt lukiota, harrastanut ja pitänyt hauskaa kavereiden kanssa. En siis mikään mainittavan kypsä ikäisekseni.

Järjestin 50 hlön ylioppilasjuhlat yksin. Siivosin ennen juhlia talon yksin. Suunnittelin tarjottavat yksin, leivoin kaikki kakut ja pikkuleivät ja suolaset yksin. Katoin aamulla ennen koululle lähtöä juhlamekossa kahvipöydän yksin ja kuorrutin ison kakun. Äitini auttoi sen verran, että osti ne tarvikkeet mitä käskin ja haki valisemani skumpat alkosta ja keitti kahvit.

En vain vieläkään ymmärrä miksi järjestin nuo juhlat itse ja yksin. Ensinnäkin miten edes osasin. Ja miten edes ehdin leipoa tarjottavat 50 hengelle. Miten tiesin mitä määriä jne. Ja miten jaksoin, siinä oli valtava urakka. Ja miksi minun annettiin tehdä nuo kaikki yksin? Eikö kenellekään tullut mieleen auttaa? Tai että se ei ehkä olisi ollut yksin minun tehtävä edes.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitisi kuitenkin ohjaili sivussa jos osti tarvikkeetkin? Etkö sanonut haluavasi apua?

Vierailija
2/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko äitisi joko tosi kiireinen tai täysin saamaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sairas?

Vierailija
4/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkolasku aikuisuuteen.

Vierailija
5/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli aikaa ja varmaan haluakin siihen, koska teit. Äitisi luotti sinun osaavan. Ja auttoihan hän sinua, osti haluamasi tarvikkeet ja juomat.

Tekemällä oppii.

Vierailija
6/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, munkin äiti on narsistipaska. Se on kova osa, jota muut ei tajua. Kuin olis pakkasessa palelemassa, mutta muilla on päällä untuvatakit. Ja sitten ne vielä hymistelee, että teki varmasti parhaansa. Paskat teki.

Vierailija
7/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sairas?

Ei sairas. Mutta hän on sellainen taivaanrannanmaalari, joka keskittyi yleensä joko unelmiinsa tai uraansa. Ei varmaan tajunnut, että hänen olisi pitänyt ehkä tehdä jotain. Muutakin kuin vinguttaa visaa. Olisi edes ottanut pitopalvelun, kun ei me köyhiä oltu.

Ap

Vierailija
8/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli aikaa ja varmaan haluakin siihen, koska teit. Äitisi luotti sinun osaavan. Ja auttoihan hän sinua, osti haluamasi tarvikkeet ja juomat.

Tekemällä oppii.

Niin ja nuorena sitä luulee osaavansa kaiken, todennäköisesti esitit vielä, että kyllä minä osaan.

Vierailija
9/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit suunnitellut kaiken tarjottavan jne ja vanhempasi ehkä ajatteli ettet halua kenenkään muun sotkeutuvan järjestelyihin?

Kuka ne vieraat kutsui? Miksi ylipäätään niin paljon?

Vierailija
10/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakon edessä pystyy ja tuossa iässä oppii itsekseen.

Vierailija
11/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sairas?

Ei sairas. Mutta hän on sellainen taivaanrannanmaalari, joka keskittyi yleensä joko unelmiinsa tai uraansa. Ei varmaan tajunnut, että hänen olisi pitänyt ehkä tehdä jotain. Muutakin kuin vinguttaa visaa. Olisi edes ottanut pitopalvelun, kun ei me köyhiä oltu.

Ap

Äitisi oli siis elättänyt sinut täysi-ikäiseksi asti eikä ollut vaatinut sinua edes kesätöihin menemään ja sinä iniset täällä siitä? HOHHOHHOO!

Vierailija
12/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista kyllä. Mutta laiskalla äidillä on usein osaavat lapset. Hienosti sinulta toimittu.

Vierailija
13/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä kuulostat aika pystyvältä. Ehkä äitisi halusi osoittaa luottavansa sinuun ja toivoi että onnistumisesi toisi sinulle itsevarmuutta ja itseluottamusta. Vai oliko kokemus oikeasti jotenkin traumaattinen?

Vierailija
14/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä oppii.

Ja pah. Se päivä on nuoren juhlapäivä ja hänellä on oikeus siitä nauttia eikä hänen kuulu keittiössä raataa. Sama kun sanois, että luotettiin morsiamen osaamiseen, hienosti vetää tuolla keittiössä. Laiska mutsi, that's it.

Vierailija
15/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, munkin äiti on narsistipaska. Se on kova osa, jota muut ei tajua. Kuin olis pakkasessa palelemassa, mutta muilla on päällä untuvatakit. Ja sitten ne vielä hymistelee, että teki varmasti parhaansa. Paskat teki.

Narsistipaska ei taatusti anna lapsensa elellä ylioppilaaksi asti ilman että joutuu tienaamaan omat rahansa itse.

Vierailija
16/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isä ja äiti olivat varmaan töissä sen viikon ja sulla oli vapaata? Vai kuinka?

Vai oliko sulla isää ollenkaan kun puhut vaan äidistä?

Vierailija
17/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd-äitini oli saman kaltainen jossain vaiheessa.

Vierailija
18/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoi sinun ottavan vastuuta, että pärjäisit myöhemminkin elämässä. Tarpeeksi on saanut nähdä niitä lapsia joille vanhemmat ovat tehneet kaiken valmiiksi, ja sitten tosipaikan tullen nämä lapset aikuiseksi kasvettuaan eivät osaa yhtään mitään.

Vierailija
19/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit suunnitellut kaiken tarjottavan jne ja vanhempasi ehkä ajatteli ettet halua kenenkään muun sotkeutuvan järjestelyihin?

Kuka ne vieraat kutsui? Miksi ylipäätään niin paljon?

Kutsuin itse. Lähetin kutsukortit, jotka tein itse. En tiedä miksi niin paljon, itse asiassa muistan ajatelleeni, että kutsun liian vähän väkeä. Luulin silloin, että ylioppilasjuhlien on tapana olla isot juhlat. Kutsuin muutamia äitinikin kavereita, en kun luulin, että niin pitää tehdä. Ei kukaan neuvonut enkä koskaan ollut ollut vieraana yksissäkään yo-juhlissa. Ap

Vierailija
20/128 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä oppii.

Ja pah. Se päivä on nuoren juhlapäivä ja hänellä on oikeus siitä nauttia eikä hänen kuulu keittiössä raataa. Sama kun sanois, että luotettiin morsiamen osaamiseen, hienosti vetää tuolla keittiössä. Laiska mutsi, that's it.

Tuo laiska mutsi vaan elätti kermaperseen täysi-ikäiseksi asti niin että prinsessa sai tehdä mitä tykkäsi. Kauhea mutsi sellanen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme