Kuinka tärkeä miehen hiusraja on naisille?
Olen 27-vuotias ja olen alkanut kiinnittämään aika paljon huomiota hiusrajaani. Parilla saman ikäisellä kaverilla on hiusraja paennut todella selvästi. Oma tilanne ei vielä mikään katastrofaalinen ole, mutta eron kyllä huomaa johonkin 5-7 vuoden takaiseen. En ole koskaan edes seurustellut, olisi ollut kiva seurustella edes kerran kun oli vielä hiukset päässä :( Kaverini ovat hommanneet tyttöystävät ennen tuota hiusrajan pakenemista :I
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään merkitystä minulle. Mutta olenkin aina tykännyt kaljuista miehistä. Todella miehiset miehet ovatkin juuri usein niitä kaljuja, testosteroni ku on se mikä kaljuksi tekee! (Siksi naisilla aika harvoin tämä "ongelma"). Eli ehkä sen takia juuri mielestäni seksikästä. Mutta typerää, jos sitä yrittää piilottaa eli kaikki pois vaan! Ja muuten, aviomieheni sanoi, että kun hän joskus 30-nä alkoi kaljuuntuu ja kärvisteli asian kanssa muutaman vuoden ja sitten kerran ajoi koko tukan pois, niin oli selvä ero kuulemma miten paljon flaxi kävi baarissa. :) Eli paremmin siis kaljuna.
Ei nää äo 76 - tapaukset kai ikinä opi...Mutta jälleen kerran: kaljuus ei ole millään tavalla osoitus siitä että miehellä olisi paljon testosteronia. Kaljuusgeeni voi olla sekä miehellä että naisella. Geenin aktivoituminen vaatii testosteronia. Naisilla ei yleensä ole juurikaan testosteronia kehossaan joten geeni ei aktivoidu. Sen sijaan KAIKILLA miehillä joilla on edes välttävästi toimivat kivekset (yksikin välttävästi toimiva kives) on elimistössään sen verran testiä että geeni aktivoituu jos sen on sattunut perimään.
Eli Markulla voi olla elimistössään tsiljoona miljoona yksikköä testosteronia, hän voi olla maailman testosteronikuningas. Mutta jos Markulla ei ole kaljuusgeeniä hänen hiuksensa pysyvät kauniina ja vahvoina pitkälle eläkeikään saakka. Kaljuusgeenisellä Japilla taas on ehkä 1 ruippana kives ja siittiöitäkin niin huonosti ettei saa ketään raskaaksi mutta koska elimistössä on edes vähän testoa niin Japi kaljuuntuu.
Tuo on totta, mutta vaikka ns."kaljuusgeeniä" ei olisi on vain testojen määrästä kiinni milloin hiukset alkavat lähteä. Monilla tuohon riittää kova treenaaminen ihan puhtaana. Testotasot nousee riittävästi aiheuttamaan kaljuuntumista.
Kyllä, kaljulla ei lainkaan välttämättä ole enemmän testoja kuin ei kaljulla.
mies52v
Wtf :D
Treenaaminen ei lisää elimistön testomäärää. Miten selität alle kolmekymppiset kynäniskakaljut?
En mitenkään. Omat testot nousi kovalla treenillä ja laihduttamisella ~30 nmol/l..
mies52v
Olen sitä mieltä, että johonkin se raja on vedettävä.