Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tärkeä miehen hiusraja on naisille?

Vierailija
20.08.2020 |

Olen 27-vuotias ja olen alkanut kiinnittämään aika paljon huomiota hiusrajaani. Parilla saman ikäisellä kaverilla on hiusraja paennut todella selvästi. Oma tilanne ei vielä mikään katastrofaalinen ole, mutta eron kyllä huomaa johonkin 5-7 vuoden takaiseen. En ole koskaan edes seurustellut, olisi ollut kiva seurustella edes kerran kun oli vielä hiukset päässä :( Kaverini ovat hommanneet tyttöystävät ennen tuota hiusrajan pakenemista :I

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fakta että pälvikaljuus on jossain määrin perinnöllistä.

Vierailija
62/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä yhtään haittaa, vaikka hiukset miehellä katoavat, mutta sen asian peittely kyllä on turnoff.

Reilusti vaan selkä suoraksi ja tukka ultralyhyeksi, kun alkaa tyhjiä paikkoja häämöttää; kertoo paljon miehestä sellaista, jonka mielellään naisena siirtäisin jälkeläisilleni ❤️

Miksi se on ongelma, jos mies peittelee ulkonäkövirheitään, vaikka naiset itse tekevät sitä kaiken aikaa?

Koska pinnallisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaljut miehet on miehekkäämpiä kuin pitkätukkaiset. 

Totta. Jos siis verrataan kaljua miestä ja jotain ponnaripäätä, niin kalju voittaa kisan mennen tullen.

Jaa. Minä olen aina tykännyt pitkätukkamiehistä. Se oli yksi karsintakriteerini nuorena (pöljä tosin, annoin lemput monille komeille lyhyttukkaisille tuon takia). Tosin kaikki liruletit eivät kelvanneet, vaan hiusten piti olla tuuheat. Vähän luonnonkiharaiset ovat ihanat, mmmm.... vaalea viikinki tai ristiverinen salikundi saa kyllä vieläkin korkkarit pyörimään jaloissani.

Minä taas en näe pitkähiuksisia miehekkäinä. Jotkut toki ovat, mutta hyvin hyvin harvat ja he eivät sitten ole sellaisia tyyppejä, jotka innostaisivat muuten.

Liuhuletit ovat melkein järjestäin ruipeloita viherpiiperöitä tai "taiteilijoita" ja he eivät miellytä pätkääkään. Kuvittelen vain kuinka nämä "miehet" seisovat peilin edessä ja harjaavat hiuksiaan. Yrjistä.

Okei, sinun mielikuvasi pitkätukkamiehet ovat näitä nykyajan laihoja cityvihreitä nutturapäitä Jopoillaan, mutta mun nuoruudessani he olivat salilla käyviä, miehekkäitä hevareita. Vain miekka ja kilpi puuttuivat... :-D

Minkä ikäinen siis olet? Olen 46 vuotias ja minun mielikuvani liuhuletit ovat outoja Juice Leskisiä tai jotain muita teen lipittäjiä, eivät siis mitään jopotyyppejä. Hevareita en pidä ollenkaan seksikkäinä, päinvastoin he kuuluvat juuri siihen "taiteilija" kategoriaan, joka ei viehätä ollenkaan. Kamapäiset liuhuletit ovat ihan karseita. Nuoruudessani ei paljon kukaan käynyt saleilla ja saleja ei ollut kuin harvoissa paikoissa.

Oisko aika laajentaa käsitystäsi liehuleteistä? Tätä ultramaskuliinisemmaksi ei oikein voi mennä...

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTM5YTNmMzgtNTgxNi00MDY0LWI2NTY…

https://pm1.narvii.com/6343/4231385ffda6ca5170145301e829407ab8e98d3f_hq…

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ZmFDkaHdL._AC_SY741_…

Vierailija
64/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl se melko tärkee juttu on. Naisia kiinnostaa hyvät geenit ja kukaan ei halua lapselleen ennenaikaista pälvikaljua.

Kaljuuntuminen tulee äidiltä.

Uitut.

Äitini isä oli tuuheatukkainen, kuten sukunsa muutkin miehet.

Isälläni oli kunnon paljas päälaki, kuten nyttemmin minullakin.

M

Vierailija
65/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaljuuntuminen on lähitulevaisuudessa ehkäistävissä ja jopa kaljuuntuneet voivat saada hiuksensa takaisin. Itse olen tämän ongelman kanssa paininut viimeiset 10 vuotta, ainakin. Mitään fina-kuureja en ole vetänyt, koska se on hoitona hyttysen ampumista tykillä. Olen käyttänyt erästä hiusseerumia, keto-shampoota ja lisäravinteita. Näillä olen saanut kaljuuntumisen pysäytettyä.

Nyt täytyy muistaa, että aika harvalla on hyvä muotoinen pää. Kalju sopii itse asiassa hyvim harvalle. Jokainen valitsee itse, mutta aika moni vetää sileäksi kun jo ensimmäiset kaljuuntumisen merkit näkyvät. Loppujen lopuksi pienellä vaivalla ja säännöllisellä rutiinilla kaljuuntumisen saa pysäytettyä, ilman pahoja sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä.

Parempia hoitoja odotellessa. Tsemiä kaikille muille asian kanssa kamppaileville!

Vierailija
66/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Jos siis verrataan kaljua miestä ja jotain ponnaripäätä, niin kalju voittaa kisan mennen tullen.

Jaa. Minä olen aina tykännyt pitkätukkamiehistä. Se oli yksi karsintakriteerini nuorena (pöljä tosin, annoin lemput monille komeille lyhyttukkaisille tuon takia). Tosin kaikki liruletit eivät kelvanneet, vaan hiusten piti olla tuuheat. Vähän luonnonkiharaiset ovat ihanat, mmmm.... vaalea viikinki tai ristiverinen salikundi saa kyllä vieläkin korkkarit pyörimään jaloissani.

Minä taas en näe pitkähiuksisia miehekkäinä. Jotkut toki ovat, mutta hyvin hyvin harvat ja he eivät sitten ole sellaisia tyyppejä, jotka innostaisivat muuten.

Liuhuletit ovat melkein järjestäin ruipeloita viherpiiperöitä tai "taiteilijoita" ja he eivät miellytä pätkääkään. Kuvittelen vain kuinka nämä "miehet" seisovat peilin edessä ja harjaavat hiuksiaan. Yrjistä.

Okei, sinun mielikuvasi pitkätukkamiehet ovat näitä nykyajan laihoja cityvihreitä nutturapäitä Jopoillaan, mutta mun nuoruudessani he olivat salilla käyviä, miehekkäitä hevareita. Vain miekka ja kilpi puuttuivat... :-D

Minkä ikäinen siis olet? Olen 46 vuotias ja minun mielikuvani liuhuletit ovat outoja Juice Leskisiä tai jotain muita teen lipittäjiä, eivät siis mitään jopotyyppejä. Hevareita en pidä ollenkaan seksikkäinä, päinvastoin he kuuluvat juuri siihen "taiteilija" kategoriaan, joka ei viehätä ollenkaan. Kamapäiset liuhuletit ovat ihan karseita. Nuoruudessani ei paljon kukaan käynyt saleilla ja saleja ei ollut kuin harvoissa paikoissa.

Oisko aika laajentaa käsitystäsi liehuleteistä? Tätä ultramaskuliinisemmaksi ei oikein voi mennä...

Eka linkki ei nähtävästi toimi. Siinä siis Peter Steele

https://i.pinimg.com/originals/d3/e2/5f/d3e25f792d09cdb6d76263c9def880b…

Vierailija
67/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä negatiivisessa muodossa asiaan huomiota. Ei se muutoin komeaa miestä rumenna, kokonaisuus ratkaisee. Jos kaljuuntuu aivan "avolavaksi" niin siinä vaiheessa vaan höylällä kaikki pois. Komea JA kalju mies vastaa kääntääkin pään!

25-vuotias mieheni on kaljuuntamassa ja isompi kriisi se hänelle on entä minulle. Jos potientaalisen kumppaniehdokkaan kaljuuntumisen takia hylkää niin aika pinnallisesta ihmisestä kyse todennäköisesti.

Vierailija
68/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat olla lihaksikkaampia. Muuten ihan ok.

Vierailija
69/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun tähän näkemykseen, vaikka ikää parikymmentä vuotta vähemmän. Sen lisäksi millaisia mielikuvia pitkätukkaisuus miehestä herättää, se ei noin muutenkaan viehätä yhtään - seksikkyys todella kaukana. Minulta tulee välitön ei pitkätukkaiselle miehelle, en näe potentiaalisena kumppanina.

Vierailija
70/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl se melko tärkee juttu on. Naisia kiinnostaa hyvät geenit ja kukaan ei halua lapselleen ennenaikaista pälvikaljua.

Uitut.

M

Jos se tulee äidiltä, niin keneltä se äidille tulee? Isältä?

Vierailija
71/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua naiset ole todellakaan hyljeksineet ulkonäön perusteella, vaikka päälaki alkoi kaljuuntumaan jo ennen kolmeakymmentä ikävuotta. Enkä todellakaan ajellut kokonaan pois. Näytän todella naurettavalta kaljuna. Tukka päässä komeuttani kehutaan edelleen jatkuvasti, vaikka päälaki paistaakin selvästi.

Muuten tukka kasvaa eikä lähes kaljua päälakeani edes huomata ellen kumarru. En yritä peitellä sitä millään tavalla.

M41

Vierailija
72/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on fakta että pälvikaljuus on jossain määrin perinnöllistä.

Se on sen verran harvinainen sairaus että pitäisikö jättää tästä keskustelusta kuitenkin pois? Ja ilmeneekin kai vähän toisin kuin hiusrajan pakenemisena.

Vierailija
74/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että jos klaniintuminen on hitaasti etenevää, niin sitä kannattaa yrittää pysäyttää. Useimmiten sen saakin pysäytettyä. Sitten jos se on tyyliin "prinssi William", niin ei taida nykymetodit vielä riittää. Sitten on vain antauduttava. Yllättävän vähän miehet jaksavat tehdä ulkonäkönsä eteen, jos ei edes hiukset päässä kiinnosta.

Vierailija
75/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, naiset kyllä ymmärtävät ja hyväksyvät miehessä kaiken. Mutta entä miehet? Jos naisella on pienet tissit, masumakkaroita, ohuet hiukset, kaksoisleuka, iso nenä tai paljon karvaa, ei miehiltä empatiaa heru.

Aina pitäisi olla megaluokan kaunotar, niille syrjäytyneille peräkammarin kaljuille kaljamahoillekin.

Tee Prismatesti ja hämmösty miten erilaisia naisia miesten käsipuolesta löytyykään.

Esimerkiksi minä olen lyhyt, ylipainoinen, vatsamakkarainen, iso nenäinen ja triplaleukainen, mutta mieheni rakastaa minua juuri tällaisena. Luonne on taas kerran se, joka ratkaisee tässäkin asiassa.

Mistä mä tiedän miltä ne Prisma-pariskunnat näyttivät silloin, kun tapasivat ensimmäistä kertaa?

Vierailija
76/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että jos klaniintuminen on hitaasti etenevää, niin sitä kannattaa yrittää pysäyttää. Useimmiten sen saakin pysäytettyä. Sitten jos se on tyyliin "prinssi William", niin ei taida nykymetodit vielä riittää. Sitten on vain antauduttava. Yllättävän vähän miehet jaksavat tehdä ulkonäkönsä eteen, jos ei edes hiukset päässä kiinnosta.

Ei sitä hiustenlähtöä pysäytetä ilman lääkkeitä. Käyttävätkö naiset lääkkeitä ulkonäkönsä parantamiseksi? Tuntuu, että jo hormonaalinen ehkäisy on naisille vaikea pala niellä.

Vierailija
77/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uitut.

M

Jos se tulee äidiltä, niin keneltä se äidille tulee? Isältä?

Isältä tai äidiltä. Tyttö saa molemmilta X-kromosomin, poika vain äidiltään.

Vierailija
78/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä yhtään haittaa, vaikka hiukset miehellä katoavat, mutta sen asian peittely kyllä on turnoff.

Reilusti vaan selkä suoraksi ja tukka ultralyhyeksi, kun alkaa tyhjiä paikkoja häämöttää; kertoo paljon miehestä sellaista, jonka mielellään naisena siirtäisin jälkeläisilleni ❤️

Miksi se on ongelma, jos mies peittelee ulkonäkövirheitään, vaikka naiset itse tekevät sitä kaiken aikaa?

Koska kaljun peittely näkyy kilometrin päähän ja näyttää kauhealta. 

Miksi päähine näyttää kauhealta? Onko hyvälaatuinen tupee ok?

Vierailija
79/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä hiustenlähtöä pysäytetä ilman lääkkeitä. Käyttävätkö naiset lääkkeitä ulkonäkönsä parantamiseksi? Tuntuu, että jo hormonaalinen ehkäisy on naisille vaikea pala niellä.

No luokitteletko vaikka ketokonatsolishampoon lääkkeeksi, mikä on tutkitusti yhtä tehokas hoitomuoto, kuin minoksidiili? https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/dth.13202

Ihmettelen vain, miksei Nizoral käytä tuota markkinointikikkana. Joka tapauksessa on olemassa reseptivapaita hoitomuotoja, kuten Nizoral on. Toisilla toimii, toisilla ei. Itse ainakin käytän sellaisia keinoja, jotka eivät taloudellisesti ja ajallisesti rasita: ei siinä ole mitään hävittävääkään.

Vierailija
80/102 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan kiehtoo, koska kaljuuntuminen kertoo korkeasta testosteronista ;)

Lähde?

Ei taida lähdettä löytyä.

Sen on geneettistä, mutta testosteronin määrä vaikuttaa. Jokin geeni aiheuttaa sen, että hiustupet ovat herkempiä DHT:lle ("supertestosteronille"). Korkea testosteroni + em. geeni = hiukset veks.