Hienoa! Subjektiivinen päivähoito-oikeus poistuu.
Hallitus käy budjettiriiheä ja tietojen mukaan subjektiivinen päivähoito-oikeus lakkautetaan ja myös kodinhoidon tukea leikataan rajusti.
Hyvä juttu, ihmiset joutuvat ottamaan vastuusta omasta elämästään. Turhista kannustinloukuista pitää päästä eroon!
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:33"]
"Ainoa tapa etsiä töitä on se, että lapset on hoidossa." Joopa joo. Meneekö tämä mamma kiertelemään kylille ja katselemaan, että missäs firmassa näyttäisi nyt olevan tilaa? Koputtelee oville ja kyselee, oisiko töitä?
Se internettikin on keksitty. Sähköposti, mol.fi, word ja vaikka google. Ei tuota mitään ongelmaa noiden käyttäminen lasten ollessa kotona.
Työhaastatteluja ei ole kenelläkään joka päivä montaa tuntia.
[/quote]
Ei ole varmaankin työhaastatteluja joka päivä mutta kun se tulee niin siihen täytyy olla mahdollisuus kuten myös siihen että työn voi aloittaa mahdollisimman pian tajua nyt jo tämä! Siksi lapsella on oltava päivähoitopaikka. Niinkuin olet jo ehkä lukenut niin monilla ei ole niitä mummoja tai muita sukulaisia pinossa odottamassa.
Taisit olla se joka kirjoittaa että on tyhmää että hoitopaikka pitäisi olla sen takia että "jos tulee tilaisuus työhaastatteluun" josta paistaa se että ajattelet että jos ihminen on jäänyt työttömäksi hän ei todennäköisesti tule saamaan työhaastatteluja, hän ei todennäköisesti työllisty enää ikinä, hän ei etsi aktiivisesti töitä joten hänen lapsi ei tarvitse hoitopaikkaa enää ikinä? (tai työttömällä on se mummo käsi ojossa ottamassa lapsen hoitoon jos se työpaikka sieltä tuleekin nopealla varoitusajalla?)
[/quote]
En ole sama, mutta olen ihan samaa mieltä tuon kirjoittaneen kanssa.
Voi laittaa vaikka lapset kerhoon. Srk:lla niitä on jopa kaksi kertaa viikossa. Voi sopia ne haastattelut kerhon ajalle.
Olen itsekin ollut työtön ja kolme lasta hoitanut samalla kotona. Ei tuottanut mitään ongelmaa etsiä töitä lasten ollessa kotona vaikka sitä tukiverkkoa ei olekaan. Haastattelut sain sovittua joko puhelimeen tai sellaiseen aikaan, että mies pystyi olemaan lasten kanssa (kiitos joustavan työpaikan). Haastatteluja oli niin harvoin, että eipä suurta ongelmaa ehtinyt syntyä.
Ja jos miehesi ei voi olla töistä pois, niin sehän voi ottaa vaikka saikkua yhden päivän, että rouva pääsee haastatteluun! Ottaahan ne sitä kuulemma turhempienkin syiden takia.
[/quote]
Sinäpä päästit oikein älynväläyksiä. Sinä pystyit tekemään työhaastatteluja puhelimitse, sinä pystyit sopimaan haastattelun juuri SRK:n kerhon ajaksi, sinun miehelläsi oli joustava työ MUTTA niin se olitkin sinä ja sinun tilanteesi. Luuletko että kaikki voivat sopia työhaastattelun juuri jonkun kerhon ajankohdaksi? Eli sönkötätkö rekrytoijalle "ei valitettavasti käy silloin eikä silloinkaan mutta ke kun lapsella on kerho klo 10-12 niin kävisi? ÄLÄ OLE TYHMÄ! Ei rekrytoijat ole ihan noin tyhmiä. Kyllä tuollainen työnhakija jo joutaa ö-mappiin.
Ja vielä et vastannut siihen että miten se työllistyminen onnistuu parin päivän varoitusajalla kun lapsella ei ole hoitopaikkaa???
Tuo saikun ottaminen oli hilpeä neuvo! Neuvotko vielä miten näytellä mahdollisimman hyvin lääkärille sitä saikkutodistusta varten?
[/quote]
Sä taas näytät kuvittelevan, että ne rekryt on todella joustamattomia ja hirveitä tyranneja? Sille todellakin voi sanoa, että valitettavasti tuo aika ei sovi, mutta sopisiko teille, että tulisin keskiviikkona kello 12.
Niistä asioista ei todellakaan kannata tehdä liian vaikeita.
En kuitenkaan suosittele kokeilemaan tuota itselle sopivan ajan ehdottamista. Saattaa vaikka sopiakin haastattelijalle ja voi käydä niin, että joudutkin menemään töihin!
Kunnat ovat velvollisia järjestämään päivähoitopaikan nopeasti. Työn aloitusaika yleensä sovitaan työnantajan kanssa yhdessä. Työnantajat ovat ihmisiä. Ymmärtävät, että lapsen täytyy saada ensin hoitopaikka ennen kuin voit aloittaa työt. Jos eivät ymmärrä, niin miten sellaisen työnantajan palvelukseen edes haluaisi mennä? Mitä sitten, kun lapsi sairastuu? Ei varmaan hirveästi ymmärrystä liikenisi silloinkaan poissaololle.
Joten sen duunin menettäminen ei luulisi kauheasti haittaavan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:22"]Surullista, että monilla ei ole tukiverkkoja ollenkaan. Eikö työttämät voi tukea toisiaan? Katon sun lasta työhaastattelun ajan, ja sinä minun. Onhan niitä sitten MLL:t ja muut. Ehkäpä isä voisi henkilökohtaisen asian hoitamiseen vedoten olla töistä hetken pois ja tehdä ne tunnit sitten myöhemmin, tai ehkä jo etukäteen näitä tilanteita varten. Ei lapsi puolipäiväpaikkaa päiväkodissa tarvi sen takia JOS sattuu tulemaan kutsu työhaastatteluun!
[/quote]
Minun vanhempani ovat töissä, miehen vanhemmat ovat töissä, siskoni ja veljeni ja miehen siskot ovat kaikki töissä. Iso-isovanhemmista ei ole lapsia hoitamaan.
En voi kertakaikkiaan velvottaa ketään olemaan poissa töistä siksi aikaa että hoitaisi minun lapsiani. Mies ei voi olla kesken päivää pois, hänen työhönsä kuuluu olla saatavissa työaikana.
Mll maksaa.
Ilmaisia hoitopaikkoja ei ole.
Ja valitettavasti minä olen tästä tämän alueen "äitipiiristä" ainoa, jolla ei ole työ- tai koulupaikkaa. Kenelle minä lapset vien, ellen päiväkotiin että saan hoidettua edes jotain?
[/quote]
Siis jo nyt on taas ihme lässytystä koko ajan.
Mitkä nyt on niitä asioita, joita pitää pystyä hoitamaan? Mä en keksi kuin työhaastattelut, mihin ei lapsia voi ottaa mukaan. Ja niissä nyt ei koko aikaa ravata.
Sen sijaan jos lapset on pieniä, he nukkuu päiväunet. Silloin voi rustailla työhakemuksia. Jos hakee kouluun, se tapahtuu useampaa kuukautta ennen koulun alkua, ja silloin ehtii hakea sen hoitopaikankin. Jos lapset ei enää nuku päiväunia, he ovat sitten sen verran isompia, että voivat varmasti katsoa lasten DVD:n tms. sillä aikaa kun äiti tekee niitä hakemuksia, vaikka ihan kerran päivässä.
Mä en oikeasti jaksa tätä rutinaa ja ruikutusta hoitopaikoista. Ei se elämä ole niin vitun vaikeaa, jos ei siitä ehdoin tahdoin sellaista tee.
[/quote]
Pätkätyöläisten lapsille, jotka jotuvat sitten kai vaihtamaan hoitopaikkaa joka jumalan kerta, kun vanhemmilla alkaa uusi pätkä, se on muuten just niin vitun vaikeaa. Eivätkä he ole mikään marginaalinen ryhmä. Lisääntymään päin aivan taatusti. Eikä se ole millään tavalla niiden vanhempien syy, jotka työskentelevät "pätkittyvillä" aloilla.
Ole hiljaa jos et asiasta mitään ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:29"]
Mä en oikeasti jaksa tätä rutinaa ja ruikutusta hoitopaikoista. Ei se elämä ole niin vitun vaikeaa, jos ei siitä ehdoin tahdoin sellaista tee.
[/quote]
Olet ihan takuulla niitä, joilla tukiverkostoa riittää. Meillä ei, vaikka itse olemme apuamme antaneet. Kun ei vastavuoroisuus toimi niin ei. Itse käyn mm. terapiassa kun lapsi on hoidossa.
[/quote]
Sama täällä. Käyn myös lääkärissä ja fysioterapiassa, sekä opiskelen etänä kun en muuten edes voi. Mutta mitäs minä valitan...
luuletko että Ranskassa maksetaan vanhempainetuuksia samaan tapaan kuin Suomessa?
Huvittaa näin työttömänä lukea näitä juttuja, miten se työnhaku on rankkaa ja aikaa vievää kokopäivätyötä. :D
Mulla on muuten lapset kotona mun kanssa. Hyvin siltikin lähtee hakemukset eteenpäin. Haastattelukutsuja ei ole pahemmin tullut, mutta jos tulee, niin lapset lähtee vaikka mukaan jos ei muu auta. ;)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:31"]
Sä taas näytät kuvittelevan, että ne rekryt on todella joustamattomia ja hirveitä tyranneja? Sille todellakin voi sanoa, että valitettavasti tuo aika ei sovi, mutta sopisiko teille, että tulisin keskiviikkona kello 12.
En kuitenkaan suosittele kokeilemaan tuota itselle sopivan ajan ehdottamista. Saattaa vaikka sopiakin haastattelijalle ja voi käydä niin, että joudutkin menemään töihin!
Kunnat ovat velvollisia järjestämään päivähoitopaikan nopeasti. Työn aloitusaika yleensä sovitaan työnantajan kanssa yhdessä. Työnantajat ovat ihmisiä. Ymmärtävät, että lapsen täytyy saada ensin hoitopaikka ennen kuin voit aloittaa työt. Jos eivät ymmärrä, niin miten sellaisen työnantajan palvelukseen edes haluaisi mennä? Mitä sitten, kun lapsi sairastuu? Ei varmaan hirveästi ymmärrystä liikenisi silloinkaan poissaololle.
Joten sen duunin menettäminen ei luulisi kauheasti haittaavan.
[/quote]
Kunnat ovat velvollisia kyllä, mutta paikkoja on vähän. Tiedän kaksi äitiä joilla ei ollut lapsilleen hoitopaikkaa sinä päivänä, kun työt piti aloittaa.
Jos työnantajalla on valittavana hakija, joka pääsee aloittamaan huomenna ja hakija, joka sitten kun kunta on antanut hoitopaikan, niin kumman luulet saavan sen paikan? Aivan...
Työnantajat ovat ihmisiä, mutta heidänkin pitää saada hommat tehtyä. Ja kukaan työnantaja ei ole mielissään lasten sairasteluista!
Sitä paitsi virkettä ei koskaan aloiteta joten - sanalla (täällä on tänään valloilla joku kirjoitusvirheiden tarkastelupäivä niin minäkin puutuin vähän teidän fiksujen teksteihin).
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:34"]
luuletko että Ranskassa maksetaan vanhempainetuuksia samaan tapaan kuin Suomessa?
[/quote]
Siellä se huomioidaan verotuksessa ;)
Siis aivan loistavaa! Subjektiivisen päivähoito-oikeuden rajaaminen on vain alkua, odottakaas vain, kohta sitä ei ole enää ollenkaan. Ja ihan oikeutetusti.
Päivähoitopaikat tarvitaan työssäkäyvien vanhempien lapsille. Jos ei jaksa hoitaa isompia sisaruksia kotona, ei niitä vauvoja kannata hankkia. Tämä siis näille tän palstan urputtajille, jotka vievät isommat sisarukset pois vauvan tieltä hoitoon kun perhanat valittavat kun äidillä ei ole enää energiaa eikä aikaa leikkiä. Siis onko ihan aikuisten oikeasti säälittävämpää kommenttia kuin "ei mulla riitä kyvyt keksiä kehittävää tekemistä ja lapsethan oppivat sosiaalisuutta ja ryhmässä toimimista..." Erästä lastenlääkäriä lainatakseni: "paskat ne kolmivuotiaat siellä päiväkodissa mitään sosiaalisia taitoja toisilleen opeta, eikä hoitajilla ole lapsille aikaa".
Onneksi yksityisen hoidon tukeen ei puututa, meillä se toimii mainiosti. Kela maksaa suurimman osan kolmen alle kouluikäisen hoitajan palkasta, omasta pussista menee vain parisen sataa kuussa. Siitäkin huolimatta, että olen äitiyspäivärahalla kotona vauvan kanssa. Asiat voi järjestää näinkin. Ja lapset tykkäävät olla kotona, nukkua pitkään ja leikkiä keskenään. Kaksi aikuista takaa sen, että huomiotakin saavat tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:37"]
[/quote]
[/quote]
Juu ja tosiaan mainitsin vaan siitä, että "hoitopaikka" eli 3-vuotiaana alkava koulu on maksuton. Minulla on sukua Ranskassa joten näistä on tullut keskusteltua paljonkin...
Miksi mulle työnhaku ja lastenhoidon yhdistäminen ei ole koskaan tuottanut mitään ongelmaa? Mäkin haluan valittaa ja voivotella!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:02"]
Sitten kun kaikkien työttömien lapset on kotona, niin johan alkaa pihapiirissä olla kavereita, ei tarvi viedä edes siihen puolipäiväiseen.
Ja puolipäivähoitoon olis hyvä laittaa kunnon hintalappu, eikä mitään ilmasta jos se on vaan virikehoitoa.
[/quote]
Samalla saadaan alfa-perheiden ja luusereiden lapset eroteltua leikkimään eri paikoissa. Pihapiirissä touhuaa työttömien kersat ja työteliäiden lapset saa leikkiä rauhassa päiväkodissa.
Tätä kai se älykäs demari ajaa takaa kun budjettiin näitä säästöjä keksii. Herravihaa on pakko saada kansaan jos ei muuta niin väkisin. Sen jälkeen alkaa demareilla olemaan taas uusia ääniä vaaleissa ja paikkoja eduskunnassa. Äänestäjä ei montaa viikkoa muista kuka sen kurjuuden saikaan aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:36"]
Huvittaa näin työttömänä lukea näitä juttuja, miten se työnhaku on rankkaa ja aikaa vievää kokopäivätyötä. :D
Mulla on muuten lapset kotona mun kanssa. Hyvin siltikin lähtee hakemukset eteenpäin. Haastattelukutsuja ei ole pahemmin tullut, mutta jos tulee, niin lapset lähtee vaikka mukaan jos ei muu auta. ;)
[/quote]
No onhan se rankkaa. Eihän vauvaa enempää jaksa lapsiakaan hoitaa, siksi niitä subjektiivisia päivähoitopaikkoja pitää olla.
Osa meistä pyörittää yritystä kirjanpitoineen lasten kanssa kotona päivät viettäen, iltatöitähän se teettää, mutta ainakin voin olla kotona päivät lasteni kanssa. Ja tehdä kaikkea kivaa. Jos mun pitäisi lähteä tapaamaan asiakkaita tai työttömänä haastatteluun, palkkaisin hoitajan lapsille siksi aikaa. Eikö nämä kokopäivätoimiset työnhakijat ole tätä oivaltaneet?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:40"]
Siis aivan loistavaa! Subjektiivisen päivähoito-oikeuden rajaaminen on vain alkua, odottakaas vain, kohta sitä ei ole enää ollenkaan. Ja ihan oikeutetusti.
Päivähoitopaikat tarvitaan työssäkäyvien vanhempien lapsille. Jos ei jaksa hoitaa isompia sisaruksia kotona, ei niitä vauvoja kannata hankkia. Tämä siis näille tän palstan urputtajille, jotka vievät isommat sisarukset pois vauvan tieltä hoitoon kun perhanat valittavat kun äidillä ei ole enää energiaa eikä aikaa leikkiä. Siis onko ihan aikuisten oikeasti säälittävämpää kommenttia kuin "ei mulla riitä kyvyt keksiä kehittävää tekemistä ja lapsethan oppivat sosiaalisuutta ja ryhmässä toimimista..." Erästä lastenlääkäriä lainatakseni: "paskat ne kolmivuotiaat siellä päiväkodissa mitään sosiaalisia taitoja toisilleen opeta, eikä hoitajilla ole lapsille aikaa".
Onneksi yksityisen hoidon tukeen ei puututa, meillä se toimii mainiosti. Kela maksaa suurimman osan kolmen alle kouluikäisen hoitajan palkasta, omasta pussista menee vain parisen sataa kuussa. Siitäkin huolimatta, että olen äitiyspäivärahalla kotona vauvan kanssa. Asiat voi järjestää näinkin. Ja lapset tykkäävät olla kotona, nukkua pitkään ja leikkiä keskenään. Kaksi aikuista takaa sen, että huomiotakin saavat tarpeeksi.
[/quote]
Kuinka sinä ratkaisisit pätkätyöläisten lapsien hoidon?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:21"]
Tuo saikun ottaminen oli hilpeä neuvo! Neuvotko vielä miten näytellä mahdollisimman hyvin lääkärille sitä saikkutodistusta varten?
[/quote]
Tämähän on neuvottu jo ihan lehdissäkin. Selkäkipu, you know.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:37"]
[/quote]
[/quote]
Juu ja tosiaan mainitsin vaan siitä, että "hoitopaikka" eli 3-vuotiaana alkava koulu on maksuton. Minulla on sukua Ranskassa joten näistä on tullut keskusteltua paljonkin...
[/quote]
Näinpä, laadukasta varhaiskasvatusta kaikille lapsille, siitä riippumatta mitä vanhemmat tekevät. Ja ennen tuota 3-vuotiaana alkavaa esikoulua on jo se päivähoito pienemmille.
Kunnat ovat velvollisia järjestämään päivähoitopaikan nopeasti. Työn aloitusaika yleensä sovitaan työnantajan kanssa yhdessä. Työnantajat ovat ihmisiä. "Ymmärtävät, että lapsen täytyy saada ensin hoitopaikka ennen kuin voit aloittaa työt. Jos eivät ymmärrä, niin miten sellaisen työnantajan palvelukseen edes haluaisi mennä? Mitä sitten, kun lapsi sairastuu? Ei varmaan hirveästi ymmärrystä liikenisi silloinkaan poissaololle.
Joten sen duunin menettäminen ei luulisi kauheasti haittaavan."
Ensinnäkään poissaoloista lasten sairastelun takia ei ketään irtisanota. Oletko tietoinen että lain mukaan se ei ole edes mahdollista?
Voihan sitä koittaa kaikenlaista ja ehkä kaikki sopii rekrytoijalle? Ehkä juuri tämä rekrytoija sanoo kaikkeen sopii, eli sopii tulla vaikka ensi keskiviikkona, sopii aloittaa vasta kun hoitopaikka on lapselle löytynyt, sopiii sitä ja tätä. Tai ehkä ei sovi!
Oletko tietoinen että yhteen työpaikkaan on monta kymmentä jopa sata hakijaa? Myös haastatteluihin valitaan usea. Kumman luulet olevan vahvemmilla jos muut asiat ovat tasavahvoja: sen joka itse ehdottelee ja sanelee koska voi tulla haastatteluun ja aloittaa tai se työnhakija joka sanoo mutkattomasti sopii kaikkeen mitä rekrytoija itse ehdottaa varsinkin jos kysytään voitko aloittaa heti?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:47"]
Kunnat ovat velvollisia järjestämään päivähoitopaikan nopeasti. Työn aloitusaika yleensä sovitaan työnantajan kanssa yhdessä. Työnantajat ovat ihmisiä. "Ymmärtävät, että lapsen täytyy saada ensin hoitopaikka ennen kuin voit aloittaa työt. Jos eivät ymmärrä, niin miten sellaisen työnantajan palvelukseen edes haluaisi mennä? Mitä sitten, kun lapsi sairastuu? Ei varmaan hirveästi ymmärrystä liikenisi silloinkaan poissaololle.
Joten sen duunin menettäminen ei luulisi kauheasti haittaavan."
Ensinnäkään poissaoloista lasten sairastelun takia ei ketään irtisanota. Oletko tietoinen että lain mukaan se ei ole edes mahdollista?
Voihan sitä koittaa kaikenlaista ja ehkä kaikki sopii rekrytoijalle? Ehkä juuri tämä rekrytoija sanoo kaikkeen sopii, eli sopii tulla vaikka ensi keskiviikkona, sopii aloittaa vasta kun hoitopaikka on lapselle löytynyt, sopiii sitä ja tätä. Tai ehkä ei sovi!
Oletko tietoinen että yhteen työpaikkaan on monta kymmentä jopa sata hakijaa? Myös haastatteluihin valitaan usea. Kumman luulet olevan vahvemmilla jos muut asiat ovat tasavahvoja: sen joka itse ehdottelee ja sanelee koska voi tulla haastatteluun ja aloittaa tai se työnhakija joka sanoo mutkattomasti sopii kaikkeen mitä rekrytoija itse ehdottaa varsinkin jos kysytään voitko aloittaa heti?
[/quote]
Sulle tulee kaksi haastattelukutsua perjantaiksi kello 9. Sanotko molempiin 'kyllä', kun ei ole munaa ehdottaa toiselle jotain toista aikaa? Miten ajattelit ratkaista tämän kahdessa paikassa yhtä aikaa olemisen?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:36"]
[/quote]
Kannattaisko laittaa ne muksut hoitoon ja tehdä hakemukset kunnolla jos edes haastatteluun et ole päässyt?
-pätkätyöläinen, joka oli muutaman päivän työttömänä , mutta laitoinkin hakemuksia jo ennen työsuhteen päättymistä PALJON ja niihin meni aikaa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:01"]
Miten muuten meinaat että työnhaku tai työllistyminen onnistuu työttömältä jos lapsella ei ole hoitopaikkaa ollenkaan? Onnistuko sillä että viedään lapset päivittäin puistoon muita tapamaan?
[/quote]
Joka päivä työhaastatteluja? huhhuh
[/quote]
Ja sitten kun se työhaastattelu tulee niin mitä sitten? Kenelle sinä nakkaisit lapsen kun työhaastatteluun ei voi lasta ottaa mukaan. Älä selitä isä, naapuri tai mummi kun monella todellakin on niin että kukaan edellämainituista ei voi tulla kesken päivää hoitamaan lasta. (mummi voi olla 500 kilsan päässä ja miehellä työ josta ei loikita kesken kaiken pois)
Ja on todistettu juttu että moneen työpaikkaan voi työllistyä paremmin jos voi aloittaa heti eli käytännössä viikon sisällä. Tehdäänkö sitten uusi uudistus lakiin että kokopäivähoitopaikan saa heti viikon sisällä jos työpaikka löytyy?
[/quote]
Myöskin, aktiiviseen työnhakuun menee ihan kunnolla aikaakin. Ei toki koko päivää mutta vaikka CV olisi kunnossa niin jos joka päivä tarkistaa avoimet työpaikat ja kirjoittaa hakemukset ajatuksella niin ei se mikään viiden minuutin juttu ole. Tai voi ollakin mutta jos työn tarve on suuri siihen usein haluaa panostaa. Keskittyminenkin on parempaa kun ei samalla tarvitse vahtia ympäriinsä konttaavaa lasta. Toki työhakemusten teko onnistuu lastenhoidon ohessakin, mutta ei ne kutsut työhaastatteluihin tule ilman että niiden eteen tehtäisiin jotain.
[/quote]
Olet ihan takuulla niitä, joilla tukiverkostoa riittää. Meillä ei, vaikka itse olemme apuamme antaneet. Kun ei vastavuoroisuus toimi niin ei. Itse käyn mm. terapiassa kun lapsi on hoidossa.