oletko joskus tunnistanut tutun vauvapalstalla?
Kiinnostaisi tietää onko joku löytänyt vauvapalstalta vaikka sellaisen aloituksen jossa puhutaan sinusta tai jostakin muusta tutusta?
Kommentit (92)
Huomasin kerran itseäni koskevan aloituksen, mutta en tiedä kuka sen kirjoitti (vaihtoehtoja on kolme). Olin siis kertonut arkaluontoisesta asiasta luottamuksellisesti niille kolmelle henkilölle, kukaan muu ei tiennyt. Mietin silloin todella loukkaantuneena, virittäisinkö jonkun ansan, mutta jätin väliin. Tarkkailin pitkään niiden kolmen asiasta tienneen ihmisen reaktioita, puheita, elekieltä jne, enkä pystynyt päättelemään mitään, vaikka vihjailin aika suoraan vuotamisesta. Joku heistä on todella hyvä näyttelijä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:50"]
Kyllä. Yhden miehen tekstit tunnistan aina mut en kommentoi topiikkejaan koskaan millään lailla. Kirjoittamisvietti niin suuri hällä, joten purkakoon sitä rauhassa.
[/quote]
juu, kyllä maailmaan mahtuu :) hyvä kun et puutahda:)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:53"]
Minut haukuttiin täällä kerran.
[/quote]
Niin minutkin. Lapsen päiväkotikaverin äiti haukkui minut. Tunnistin itseni ihan helposti, koska olimme riidelleet tästä aiheesta aamulla ja teksti oli niin yksityiskohtaisesti sanasta sanaan se, mistä oltiin puhuttu.
Mitä haukuttiin
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:55"]
Huomasin kerran itseäni koskevan aloituksen, mutta en tiedä kuka sen kirjoitti (vaihtoehtoja on kolme). Olin siis kertonut arkaluontoisesta asiasta luottamuksellisesti niille kolmelle henkilölle, kukaan muu ei tiennyt. Mietin silloin todella loukkaantuneena, virittäisinkö jonkun ansan, mutta jätin väliin. Tarkkailin pitkään niiden kolmen asiasta tienneen ihmisen reaktioita, puheita, elekieltä jne, enkä pystynyt päättelemään mitään, vaikka vihjailin aika suoraan vuotamisesta. Joku heistä on todella hyvä näyttelijä.
[/quote]
varmaan aika kurja tunne? minä olisin tehnyt kyllä "testin" en voisi nyt luottaa kehenkään noista kolmesta ihmisestä :(
" kyllä maailmaan mahtuu"
Moi vaan!
Linkitä keskustelu
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:58"]
[/quote]
Niin minutkin. Lapsen päiväkotikaverin äiti haukkui minut. Tunnistin itseni ihan helposti, koska olimme riidelleet tästä aiheesta aamulla ja teksti oli niin yksityiskohtaisesti sanasta sanaan se, mistä oltiin puhuttu.
[/quote]
Luulin kerran tunnistaneeni yhden eksän, jota minulla on kova ikävä, mutta saatoin olla väärässä.
Ai sä tunnistit itses tuosta mun aloituksesta? =D
Sitä saa mitä tilaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:59"]
" kyllä maailmaan mahtuu"
Moi vaan!
[/quote]
no tere, kukas siellä?
Ainakin kerran kysyttiin nimiä tietyn nimisille sisaruksille, liekö sattumaa että sukulaisperheessä lapsilla on samat nimet.
Kerran oli niin lähellä omaa tilannetta ollut juttu, että se olisin voinut olla minä. Mutta en ollut, varmaan moni luulee niin silti.
Tunnistin kaverini vuodatuksen erosta ja uusperhe-elämästään. Siihen liittyi sellaisia yksityiskohtia, joten ei voinut erehtyä. Toki hän jätti paljon kertomattakin ja taisi siinä kirjoittaakin ettei voi kaikkea kertoa, jottei paljastu ;)
mielenkiintoinen ketju, lisää paljastuksia :)
Heh, ihmettelin kerran yhden sukulaisen häissä miksi niin erikoinen teema ja ohjelma tuntui niin tutulta. Totuus selvisi sitten myöhemmin: morsian oli kysynyt täällä kommentteja järjestelyistä. Ja olin vielä itse haukkunut suunnitelmat, auts.
Luulen, et nää "tunnsitamiset" on harhaa. Kenelläköään tuskin on täysin uniikkia ongelmaa elämässään ja kaikki varmasti muokkaa jotain ongelmaan merkityksetöntä asiaa viestissä. Todennäköiosesti se "tunnistamasi" kaveri on samasta ongelmasta kärsivä random-tyyppi, joka muokannut jotiian kohtia, niin että sopivat kaveriisi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:00"]
Luulen, et nää "tunnsitamiset" on harhaa. Kenelläköään tuskin on täysin uniikkia ongelmaa elämässään ja kaikki varmasti muokkaa jotain ongelmaan merkityksetöntä asiaa viestissä. Todennäköiosesti se "tunnistamasi" kaveri on samasta ongelmasta kärsivä random-tyyppi, joka muokannut jotiian kohtia, niin että sopivat kaveriisi.
[/quote]
Miksi ne todennäköisemmin on harhaa kuin totta? Suomi on aika pieni maa.
Mä en ole tunnistanut ketään tuttua täällä, mutta saattaa olla, että olen myöhemmin tutustunut erääseen henkilöön, jonka kanssa täällä vaihdoin muutaman viestin. Kyse oli eräästä harrastuksesta, ja hän vastasi esittämääni kysymykseen täysin samalla tavalla kuin joku, kenties hän, oli mulle palstalla vastannut.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:50"]
Kyllä. Yhden miehen tekstit tunnistan aina mut en kommentoi topiikkejaan koskaan millään lailla. Kirjoittamisvietti niin suuri hällä, joten purkakoon sitä rauhassa.
[/quote]
Aika jänskä ominaisuus sinulla, miten voisitkaan tunnistaa jonkun tekstejä?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:28"]
Aika jänskä ominaisuus sinulla, miten voisitkaan tunnistaa jonkun tekstejä?
[/quote]
Kyllähän sitä voi jonkun ihmisen kirjoittamia tekstejä tunnistaa helpostikin, jos on tarpeeksi kys. henkilön kirjoituksia lukenut. Ei se vaadi mitään yliluonnollista. Omia kirjoitusmaneereja on vaikea välttää vaikka vähän yrittäisikin. Eivät kaikki ihmiset tietenkään kiinnitä niin paljon huomiota kielenkäyttöön, että pystyisivät tekemään tunnistuksia sen perusteella, mutta ihmisethän on erilaisia.
en ole. ja kannattaa kyllä miettiä kun kirjoittaa, joku oikeasti voi tunnistaa. jotenkin sen suuntaisia vihjauksia täällä on, vai onko vaan sitten samantapainen aloitus? en tiedä :)