Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko joskus tunnistanut tutun vauvapalstalla?

Vierailija
27.08.2013 |

Kiinnostaisi tietää onko joku löytänyt vauvapalstalta vaikka sellaisen aloituksen jossa puhutaan sinusta tai jostakin muusta tutusta?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisssäää:D

Vierailija
42/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut miehen entisen puolison, jolla on oma "lempinimikin" tällä palstalla. Hän tietää, sillä sain tarpeekseni minun, mieheni sekä miehen lapsien henkilökohtaisen elämän riepottelusta ja sanoin asiasta ihan suoraan. Kirjottalu on nyt aikalailla loppuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut miehen entisen puolison, jolla on oma "lempinimikin" tällä palstalla. Hän tietää, sillä sain tarpeekseni minun, mieheni sekä miehen lapsien henkilökohtaisen elämän riepottelusta ja sanoin asiasta ihan suoraan. Kirjottalu on nyt aikalailla loppuneet.

Vierailija
44/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:50"]

Kyllä. Yhden miehen tekstit tunnistan aina mut en kommentoi topiikkejaan koskaan millään lailla. Kirjoittamisvietti niin suuri hällä, joten purkakoon sitä rauhassa.

[/quote]

Minä myös tunnistan yhden miehen täältä. Mutta pätekööt rauhassa. 

Vierailija
45/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlinen puolelta olen tunnistanut ja myös täältä. Jotkut jutut ovat sattumaa ja voisivat koskettaa monia meistä.

Vierailija
46/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suurin osa teistä "tunnistajista" on erehtynyt. Suomessa on paljon ihmisiä ja monen elämässä voi sattua samantapaisia asioita samaan aikaan, vaikka kyseessä olisikin omasta mielestä poikkeavalta tuntuva tapahtuma. Lisäksi moni täällä muuntelee kertomuksia sen verran, että eivät osu ainakaan siihen oikeaan kohteeseen. Näin sitten joku muu voi luulla, että hänestä keskustellaan kun kuvaus on yksi yhteen hänen elämänsä kanssa! Paitsi että se oli puoliksi fiktiota ja koski ihan toista ihmistä.

Monissa ketjuissa myöskin heristellään sormea ja halveksitaan aloittajaa, joka kertoilee intiimejä asioita jonkun muun elämästä, vaikka tekstistä ei voi mitenkään tunnistaa kohdetta. En ymmärrä mitä väärää sellaisessa on. Eri asia on, jos jostakusta henkilöstä oikeasti kirjoittaisi tunnistettavasti, mutta ainakaan omiin silmiini ei ole täällä koskaan sattunut sellaista aihetta.

Henkilön tunnistettavuus ei ole sama asia kuin se, että jonkun mielestä tarina on täsmälleen kuin omasta tai tuttavan elämästä.

Vierailija
47/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:28"]

Aika jänskä ominaisuus sinulla, miten voisitkaan tunnistaa jonkun tekstejä?

[/quote]

Kyllähän sitä voi jonkun ihmisen kirjoittamia tekstejä tunnistaa helpostikin, jos on tarpeeksi kys. henkilön kirjoituksia lukenut. Ei se vaadi mitään yliluonnollista. Omia kirjoitusmaneereja on vaikea välttää vaikka vähän yrittäisikin. Eivät kaikki ihmiset tietenkään kiinnitä niin paljon huomiota kielenkäyttöön, että pystyisivät tekemään tunnistuksia sen perusteella, mutta ihmisethän on erilaisia.

[/quote]

Tulet tässä kuitenkin väittäneeksi, että samanlaisia maneereja ei mitenkään voi olla kuin yhdellä ihmisellä. Suhteellisen mieletön väittämä!

Vierailija
48/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllähän sitä voi jonkun ihmisen kirjoittamia tekstejä tunnistaa helpostikin, jos on tarpeeksi kys. henkilön kirjoituksia lukenut. Ei se vaadi mitään yliluonnollista. Omia kirjoitusmaneereja on vaikea välttää vaikka vähän yrittäisikin. Eivät kaikki ihmiset tietenkään kiinnitä niin paljon huomiota kielenkäyttöön, että pystyisivät tekemään tunnistuksia sen perusteella, mutta ihmisethän on erilaisia.

[/quote]

Näin on.

Jos on kielellistä lahjakkuutta ja kiinnostusta kieltä kohtaan, kielen rakenteet sattuvat silmään. Jos lukee paljon tekstejä, silmä harjaantuu tunnistamaan niiden piirteitä. Jokaisella kirjoittajalla on omanlaisensa persoonallinen käsiala: tietyt sanonnat, sanajärjestys, lauserytmi, toistuvat kirjoitusvirheet, tapa käyttää välimerkkejä ja hymiöitä, kielikuvat jne.  Paljon lukevalle ihmisten tekstit poikkeavat toisistaan samalla tavalla kuin vaikkapa tapa puhua tai liikkua.

Vierailija
49/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin kerran hääparista, jonka häissä olin juuri ollut (oikeasti häistä oli jo kauan aikaa). Jossain välissä "lipsautin" puolihuolimattoman oloisesti, mistä paikkakunnasta oli kysymys (oikeasti paikkakunta oli ihan toinen). Kerroin sulhasen mieskaveriporukan jäsenten lukumäärän (väärin). Vihjasin myös jotain parin ammateista (taas väärin, mutta kuitenkin niin että heistä syntyi ihmisinä aika hyvin todellisuutta vastaava kuva) jne. Lopuksi kerroin muutelleeni yksityiskohtia runsaasti, ja että ainakaan ne parit, joihin kuvaukseni sopii täydellisesti, eivät voi olla kertomukseni kohde.

Aihe oli sellainen, että minun oli pakko voida keskustella siitä jossain ja jollain tavalla. En halunnut kuitenkaan jutella kenenkään ystäväni tai tuttavani kanssa, koska he tuntevat joko tämän parin suoraan tai ainakin ovat tutun tuttuja, ja olisivat saattaneet mahdollisesti jollakin tavalla arvata keistä on kysymys.

Sain aika paljon kritiikkiä siitä, että avasin tuon keskustelun. Minua pidettiin luottamuksen pettäneenä, huonona ystävänä ja ties mitä kaikkea. Omasta mielestäni oli kuitenkin paljon parempi avata keskustelu av:lla, kuitenkin siten että paria ei voi mitenkään tunnistaa, kuin puhua ihmisten kanssa jotka saattavat oikeasti tunnistaa heidät.

Vierailija
50/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin oppilaiden äitiä olen ollut tunnistavinani. Jos tunnistaisi useampia, voisi luopua Wilman käytöstä ja korvata sen tällä.

Vierailija
51/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:46"]

[/quote]

[/quote]

Näin on.

Jos on kielellistä lahjakkuutta ja kiinnostusta kieltä kohtaan, kielen rakenteet sattuvat silmään. Jos lukee paljon tekstejä, silmä harjaantuu tunnistamaan niiden piirteitä. Jokaisella kirjoittajalla on omanlaisensa persoonallinen käsiala: tietyt sanonnat, sanajärjestys, lauserytmi, toistuvat kirjoitusvirheet, tapa käyttää välimerkkejä ja hymiöitä, kielikuvat jne.  Paljon lukevalle ihmisten tekstit poikkeavat toisistaan samalla tavalla kuin vaikkapa tapa puhua tai liikkua.

[/quote]

Tietenkin erityylisiä tekstejä ja erilaisia maneereja voi harjaantua erottamaan toisistaan, mutta tästä ei kuitenkaan seuraa, ettei samalla tavalla kirjoittavia ihmisiä voi olla olemassa useampia kuin yksi! Se, että sinä et tunne kuin yhden, ei osoita vielä yhtään mitään. Meistä jokainen tuntee vain häviävän pienen määrän ihmisiä, kun verrataan vaikkapa Suomen väkilukuun.

Minä kirjoittelin kerran eräällä palstalla, jonne sitten miehenikin alkoi kirjoitella. Eipä aikaakaan, kun toinen palstalainen ("X") otti yhteyttä kysyäkseen, kuka tämä uusi kirjoittaja oikein on. Hänen ystävänsä kun oli vuorenvarma, että mieheni tekstit olivat X:n kirjoittamia, eikä päässyt päähänpinttymästään eroon millään.

Vierailija
52/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:54"]

Parikin oppilaiden äitiä olen ollut tunnistavinani. Jos tunnistaisi useampia, voisi luopua Wilman käytöstä ja korvata sen tällä.

[/quote]

Anteeksi että täytyy sanoa: "Höpö höpö."

Vierailija
53/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin eräästä synnytysketjusta ystäväni.. Hän siis kertoi kokemuksiaan. Olen ihan varma asiasta, varsinkin kun tämän kommentin luettuani hän kertoi minulle asioita, jotka ko. viestissä oli jo kertonut. En viitsinyt sitten sanoa, että tiesin jo, ku luin vauvan av:lta.. :)

Pyrin viimeiseen asti välttämään muista kuin itsestäni kirjoittamisen, etten loukkaisi ketään, enkä pettäisi luottamusta. Oma elämäni on mun oma asia ja siitä voin siis hyväksi katsomassani määrin kertoa. Mutta saman, mitä voisin kertoa esim. leikkipuistossa tapaamalleni ihmiselle

Vierailija
54/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lasteni (harvinaiset) nimet haukuttiin täällä. Tunnistin kirjoittajan koska hän haukkui täällä av:llä samaan syssyyn usean inhokkinimensä joissa joukossa todella harvinainen nimi. Hän oli juuri vastikään kertonut minulle tämän superharvinaisen inhokkinimensä joka oli mukana luettelossa.

Vierailija
55/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Samalla olet (tai joku kaltaisesi on, mutta kun nyt kehaisit voisit hyvin olla juuri hän) niin nokkela itse, että kirjoitat taitosi turvin yli tusinaa erilaista kirjoitustyyliä AV:lle ja sen perusteella oletat, että sinua ei tunnisteta koskaan. Täällä on nimittäin tasaiseen tahtiin päivät pitkät provoja kirjoittava naisihminen, joka on niin ihastunut mm. miesten kirjotusvirheitä mekaanisesti tietyllä tavalla toistaviin keskenään erilaisiin "profiileihinsa", että ne tunnistaa myös aika helposti. Tietyt kaavamaisuudet toistuvat muutenkin hänellä, aloitusten sisältö kiertää tiettyä rataa jolla on useampia pirullisia ulottuvuuksia.

Vierailija
56/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erään, joka käytti nimimerkkiä. Nimimerkistä jo näkyikin oikeastaan hänen nimensä ja tapaus, josta kertoi oli tunnistettava.

Vierailija
57/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mikään ihme ole, jos tuttuja sattuu palstalle. Itse olen kysynyt muutamaa asiaa ja muuttanut esim. oman ikäni tai lasten iän ja tapahtumapaikan. Jutuista kuitenkin pystyy minut tunnistamaan, jos on tarkka. Eikä se ihme ole, jos joku sukulaistyttö tänne eksyy, lasteni aikuisissa serkuissa, nuorissa äideissä, on kyllä av-materiaalia. 

Vierailija
58/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo, jota lainasit, ja muutenkin meitä on useampi kuin yksi kielen perusteella tunnistaja tässäkin ketjussa. Mutta luulen tietäväni, ketä kirjoittajaa kuvaat tuossa. Itse asiassa luulen sinun olevan hän.

Vierailija
59/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:36"]

Luulen, että suurin osa teistä "tunnistajista" on erehtynyt. Suomessa on paljon ihmisiä ja monen elämässä voi sattua samantapaisia asioita samaan aikaan, vaikka kyseessä olisikin omasta mielestä poikkeavalta tuntuva tapahtuma. Lisäksi moni täällä muuntelee kertomuksia sen verran, että eivät osu ainakaan siihen oikeaan kohteeseen. Näin sitten joku muu voi luulla, että hänestä keskustellaan kun kuvaus on yksi yhteen hänen elämänsä kanssa! Paitsi että se oli puoliksi fiktiota ja koski ihan toista ihmistä.

Monissa ketjuissa myöskin heristellään sormea ja halveksitaan aloittajaa, joka kertoilee intiimejä asioita jonkun muun elämästä, vaikka tekstistä ei voi mitenkään tunnistaa kohdetta. En ymmärrä mitä väärää sellaisessa on. Eri asia on, jos jostakusta henkilöstä oikeasti kirjoittaisi tunnistettavasti, mutta ainakaan omiin silmiini ei ole täällä koskaan sattunut sellaista aihetta.

Henkilön tunnistettavuus ei ole sama asia kuin se, että jonkun mielestä tarina on täsmälleen kuin omasta tai tuttavan elämästä.

[/quote]

Kirjoitan täällä suunnilleen puolet viesteistäni kuin mieheni olisi ne kirjoittanut. Lasten määrä ja siviilisääty vaihtelevat jos ei ole oleellista, samoin lasten sukupuoli jos vaivaudun sitä edes mainitsemaan. Hymyilyttää täällä erilaisten kyselyiden hyödyllisyys yleensäkin, vastaukset kun ovat aina lukijan vastuulla.

t. lentokapteenin vaimo eikun lentoemon mies Espoosta;-)

Vierailija
60/92 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:50"]

Kyllä. Yhden miehen tekstit tunnistan aina mut en kommentoi topiikkejaan koskaan millään lailla. Kirjoittamisvietti niin suuri hällä, joten purkakoon sitä rauhassa.

[/quote]

Minä myös tunnistan yhden miehen täältä. Mutta pätekööt rauhassa. 

[/quote]

Mistä päin Suomea ne teidän arvuuttelemanne miehet ovat?

t. mies :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme