oletko joskus tunnistanut tutun vauvapalstalla?
Kiinnostaisi tietää onko joku löytänyt vauvapalstalta vaikka sellaisen aloituksen jossa puhutaan sinusta tai jostakin muusta tutusta?
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 17:50"]
Kyllä. Yhden miehen tekstit tunnistan aina mut en kommentoi topiikkejaan koskaan millään lailla. Kirjoittamisvietti niin suuri hällä, joten purkakoon sitä rauhassa.
[/quote]
Minä myös tunnistan yhden miehen täältä. Mutta pätekööt rauhassa.
[/quote]
Mistä päin Suomea ne teidän arvuuttelemanne miehet ovat?
t. mies :)
[/quote]
Ei minulla ole mitään tarvetta antaa hänestä mitään tietoja tänne. Kuten sanottua, hän saa rauhassa kirjoittaa. Ei kuulu minulle. Sitäpaitsi hän kyllä tietää, että minä tunnistan tyylinsä kirjoittaa.
Kyllä. Yhden miehen tekstit tunnistan aina mut en kommentoi topiikkejaan koskaan millään lailla. Kirjoittamisvietti niin suuri hällä, joten purkakoon sitä rauhassa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei minulla ole mitään tarvetta antaa hänestä mitään tietoja tänne. Kuten sanottua, hän saa rauhassa kirjoittaa. Ei kuulu minulle. Sitäpaitsi hän kyllä tietää, että minä tunnistan tyylinsä kirjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 21:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No, kerro nyt jotain aluetta... jos se olisi vaikka minä :)
Kerran työkaveri alkoi vuodattaa töissä tilannetta poikansa koulussa. Tajusin, että olin lukenut saman edellisenä päivänä täältä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:00"]
Kerran työkaveri alkoi vuodattaa töissä tilannetta poikansa koulussa. Tajusin, että olin lukenut saman edellisenä päivänä täältä.
[/quote]Tuliko sellainen Bon Voyage-fiilis?
Mietin vaan... Miksi on niin noloa jäädä kirjoittelusta kiinni täällä (toki jos on joku tosi arka aihe, tai sellanen joka loukkaa jotain), koska kyllähän se lukijakin täällä viettää aikaa ja mahdollisesti kirjottelee itsekin tänne?
Mä nyt olen muutenkin vähän vainoharhainen kaikessa, mutta aika usein mulle tulee olo, että äiti ainakin seuraa palstaa ja jos otan täällä pohtimaani asiaa puheeksi äidin kanssa, tuntuu kuin hän tietäisi jo ennenkuin ehdin koko tarinaani selittämään, että mistä on kyse.
Ja noloahan se olisi, jos joku tuttuni tietäisi minun hengailevan täällä :(
Työkaverini on käyttänyt ilmaisua, johon olen törmännyt vain täällä. En näyttänyt ilmeelläkään, että tajusin yhteyden. Se tarinakin, jossa ilmausta käytettiin, sopi työkaverin kahvihuonetarinoiden kanssa aika hyvin yhteen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:00"]
[/quote]Tuliko sellainen Bon Voyage-fiilis?
[/quote]
Kaatu murot pöydälle, vai miten se nyt oli;-)
Mä vastasin tuolla edellisellä sivulla, että ei ole mahdotonta, että jonkun voi tunnistaa kielellisten maneereiden perusteella, en kirjoittanut, että sellaisiin asioihin huomiota kiinnittävä ihminen tunnistaisi joka ikisen palstalle kirjoittavan ihmisen tai osaisi yhdistää KAIKKIEN palstalle kirjoittamien henkilöiden viestit toisiinsa. Tosiaan yritin vain sanoa, että kyllä, on mahdollista tunnistaa jonkun henkilön teksti hänen kirjoitustyylinsä perusteella, etenkin, jos siihen vielä yhdistyy jotain muuta tunnistettavaa.
Tekisi mieli sanoa, että joku pelkää tulevansa tunnistetuksi, kun niin kauheasti pitää todistella, että tunnistaminen EI VOI MILLÄÄN OLLA MAHDOLLISTA. Totta kai se voi olla. Suomi on pieni maa. Mäkin oon kirjoittanut tänne jonkin verran sellaisia asioita, että joku mut tunteva ihminen voisi ihan heittämällä tunnistaa viestini juuri minun kirjoittamakseni. Mitä sitten?
Voiei mutkin on varmaan sit tunnistanut joskus joku... Toisaalta mulla vaan muutama kaveri jolle yleensä edes "avaudun" mistään, eikä kukaan heistä tietääkseni lue tätä palsta...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:54"]
Olen tunnistanut miehen entisen puolison, jolla on oma "lempinimikin" tällä palstalla. Hän tietää, sillä sain tarpeekseni minun, mieheni sekä miehen lapsien henkilökohtaisen elämän riepottelusta ja sanoin asiasta ihan suoraan. Kirjottalu on nyt aikalailla loppuneet.
[/quote]
Anna kun arvaan - IKIS?
Mä en ole kyllä tunnistanut koskaan ketään, vaikka paljon olen av:ta lukenutkin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:21"]
Työkaverini on käyttänyt ilmaisua, johon olen törmännyt vain täällä. En näyttänyt ilmeelläkään, että tajusin yhteyden. Se tarinakin, jossa ilmausta käytettiin, sopi työkaverin kahvihuonetarinoiden kanssa aika hyvin yhteen.
[/quote]
Mikä ilmaisu?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:34"]
Mä vastasin tuolla edellisellä sivulla, että ei ole mahdotonta, että jonkun voi tunnistaa kielellisten maneereiden perusteella, en kirjoittanut, että sellaisiin asioihin huomiota kiinnittävä ihminen tunnistaisi joka ikisen palstalle kirjoittavan ihmisen tai osaisi yhdistää KAIKKIEN palstalle kirjoittamien henkilöiden viestit toisiinsa. Tosiaan yritin vain sanoa, että kyllä, on mahdollista tunnistaa jonkun henkilön teksti hänen kirjoitustyylinsä perusteella, etenkin, jos siihen vielä yhdistyy jotain muuta tunnistettavaa.
Tekisi mieli sanoa, että joku pelkää tulevansa tunnistetuksi, kun niin kauheasti pitää todistella, että tunnistaminen EI VOI MILLÄÄN OLLA MAHDOLLISTA. Totta kai se voi olla. Suomi on pieni maa. Mäkin oon kirjoittanut tänne jonkin verran sellaisia asioita, että joku mut tunteva ihminen voisi ihan heittämällä tunnistaa viestini juuri minun kirjoittamakseni. Mitä sitten?
[/quote]
En minä sanonut, että ei voi millään olla mahdollista. Vaan sanoin, että ei voi varmaksi tietää, että tunnistamallasi tyylillä kirjoittava palstailija on juuri tuntemasi henkilö, koska takuulla samalla tyylillä kirjoittavia on Suomessa muitakin. Ts. voi olla ja voi olla että ei ole -> et ole tunnistanut henkilöä. Tunnistaminenhan tarkoittaisi, että voit olla täysin varma asiasta, ja jos nyt ihan loogisesti ajatellaan niin näin on varmasti äärimmäisen harvoin.
Itsekin epäilen joidenkin ketjujen otsikoinnin perusteella, että ne ovat Murun tekemiä aloituksia, mutta en silti sanoisi tunnistaneeni niitä Murun aloituksiksi. Voivat tosiasiassa olla tai olla olematta - itselleni nyt vain on syntynyt sellainen mielikuva että ovat. Mielikuvat voivat olla vääriä, ja usein ovatkin.
T. Se aiempi kritisoija
65 jatkaa vielä, koska aihe on kiinnostava.
Itseäni on siunattu sellaisella vitsauksella, että netissä minut "tunnistetaan" usein mieheksi. Osallistun siis normaalisti keskusteluihin, mutta jossain vaiheessa joku alkaa väittää että olen naista teeskentelevä mies, joka yrittää vain levittää jotain ihme propagandaa, ja että kukaan nainen ei ajattelisi ja kirjoittaisi kuten minä. Tosi kivalta tuntuu aina nämä! Itse kuitenkin tiedän vallan hyvin, että nainen olen ja olen ollut syntymästäni saakka.
Nämä tunnistamiset ovat minusta harvoja (faktatietoon perustuvia) poikkeuksia lukuunottamatta eräs ennakkoluulojen ja asenteellisuuden laji. "Tuttunsa" tunnistajat eivät hahmota olevansa tuttuineen vain pieni osa suurta kokonaisuutta, johon mahtuu paljon muutakin kuin se, mihin itsellä on näkyvyys. Ja sukupuolen tunnistajat eivät ymmärrä että joskus sukupuolien sisäiset erot ovat suurempia kuin niiden väliset.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:08"]
65 jatkaa vielä, koska aihe on kiinnostava.
Itseäni on siunattu sellaisella vitsauksella, että netissä minut "tunnistetaan" usein mieheksi. Osallistun siis normaalisti keskusteluihin, mutta jossain vaiheessa joku alkaa väittää että olen naista teeskentelevä mies, joka yrittää vain levittää jotain ihme propagandaa, ja että kukaan nainen ei ajattelisi ja kirjoittaisi kuten minä. Tosi kivalta tuntuu aina nämä! Itse kuitenkin tiedän vallan hyvin, että nainen olen ja olen ollut syntymästäni saakka.
Nämä tunnistamiset ovat minusta harvoja (faktatietoon perustuvia) poikkeuksia lukuunottamatta eräs ennakkoluulojen ja asenteellisuuden laji. "Tuttunsa" tunnistajat eivät hahmota olevansa tuttuineen vain pieni osa suurta kokonaisuutta, johon mahtuu paljon muutakin kuin se, mihin itsellä on näkyvyys. Ja sukupuolen tunnistajat eivät ymmärrä että joskus sukupuolien sisäiset erot ovat suurempia kuin niiden väliset.
[/quote]
Pyrkimys objektiivisuuteen on harvinaista herkkua. Kiitos sinulle siitä. Epävarmuuden käsite on joillekin tuntematon, mikä ei toki ole yllätys.
Kerran minulle vastattiin viestillä, josta voi ymmärtää vastaajan tunnistaneen minut. Vastasin täsmentävällä riittävän epämääräisellä kommentilla, joka sopii melkein jokaiseen. Tuon jälkeen hän vastasi vieläkin tuttavallisemmin. Jatkoimme keskustelua vielä pari viestiä. Kokoajan tuntui, että hän luuli keskustelleensa jonkun tuttunsa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 19:00"]
Luulen, et nää "tunnsitamiset" on harhaa. Kenelläköään tuskin on täysin uniikkia ongelmaa elämässään ja kaikki varmasti muokkaa jotain ongelmaan merkityksetöntä asiaa viestissä. Todennäköiosesti se "tunnistamasi" kaveri on samasta ongelmasta kärsivä random-tyyppi, joka muokannut jotiian kohtia, niin että sopivat kaveriisi.
[/quote]
Miksi ne todennäköisemmin on harhaa kuin totta? Suomi on aika pieni maa.
Mä en ole tunnistanut ketään tuttua täällä, mutta saattaa olla, että olen myöhemmin tutustunut erääseen henkilöön, jonka kanssa täällä vaihdoin muutaman viestin. Kyse oli eräästä harrastuksesta, ja hän vastasi esittämääni kysymykseen täysin samalla tavalla kuin joku, kenties hän, oli mulle palstalla vastannut.
[/quote]
Niin, tai sitten hän on vain lukenut ketjua ja "lainannut" mielipiteensä sieltä. Minä teen joskus niin, ja sitten aina toivon ettei keskustelukumppani vain lukisi avta.
Vanhalla vauvalla kaksi naapurin ämmää kirjoitti. Toisen mielestä tein hirveen väärin, kun menin lapseni kanssa - tällä naisella samanikäinen lapsi - samaan paikkaan, että lapset olisivat voineet leikkiä keskenään. Ämmä nosti hirveän äläkän: "Me oltiin tässä ensin". Se oli ihan metsän reunaa, semmonen yleinen leikkialue. Toinen haukkui mun lapsen ja ettei anneta leikkiä hänen lapsensa kanssa. Todellisuudessa mitään muuta estettä leikkimiselle ei ollut kuin että ämmän oma lapsi oli kuriton pirulainen ja ämmä karjui sille jatkuvasti kurkku suorana.