Erikoista käytöstä mieheni vanhemmilta...
Tulimme eilen mieheni ja lasten kanssa hänen vanhempien luo, eli lasten mummolaan. He asuvat 300 km päässä joten kovin usein ei käydä. Samalla paikkakunnalla asuu myös tuttavapariskunta, ja sovittiin että tavataan samalla reissulla heitä. Meidän oli tarkoitus mieheni kanssa mennä tänä iltana syömään heidän kanssa ja lapset jäisivät mummolaan siksi aikaa. Asia oli sovittu jo muutama viikko sitten ja miehen vanhemmat olivat innoissaan, kun saavat olla lapsenlapsien kanssa.
No nyt muutama tunti sitten miehen vanhemmille soitettiin ja pyydettiin saunomaan jonkun heidän ystäviensä luo. Nämä hihkuivat, että joo tottakai me tullaan. Mies sitten ihmetteli, että mites lapset kun olivat luvanneet hoitaa heitä. Miehen äiti totesi, että no nyt tuli suunnitelmiin muutos, mutta kai te nyt jonkun lapsenvahdin saatte! No hieman vaikeaa on saada lapsenvahti tunnin varoitus ajalla vieraalla paikkakunnalla... Suunnitelmat meni nyt sitten uusiksi! Ihme touhua, luulisi että lapsenlapset menisivät saunaillan edelle.
Kommentit (275)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:45"]
Voi jestas en voi uskoa että tää on totta! Miehen äiti soitti miehelleni ja sanoi että saattaa kotiintulo venähtää kun oli tulossa lisääkin porukkaa mutta ottakaa kaapista ruokaa! Ajautuivat vielä sanaharkkaan, kun mieheni totesi että kumma juttu kun ei lapsenlasten seura kiinnosta ja mummo totesi että kyllä ehtii mummon mussukoita nähdä sitten paremmalla aikaa yms yms. Mies soitti hotelliin, varasi huoneen ja alkoi pakkaamaam kamoja. Me ollaan nyt menossa hotelliin yöksi, käydään huomenna lounaalla niiden kavereiden kanssa ja lähdetään kohti kotia. Se siitä kivasta mummolaviikonlopusta sitten, voi hitto! En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Ap
[/quote]
jeps, tässä taas kovin aikuismaista käytöstä vanhemmilta ja hieno esimerkki lapsille - mitäs jos miehesi kasvaisi aikuiseksi? Jos aikuinen mies vetää herneet nenään siksi, että oman vanhemmat ovat yhden illan omassa illanvietossaan ja aikuisen miehen pitäisi ottaa itse kaapista ruokaa niin voi voi.
Siis ihan oikeasti, kasvakaa aikuisiksi. Olette siellä useamman yön ja isovanhemmat ovat nyt yhden illan omissa menoissaan. Onhan se hirveän kamalaa, etteivät ole teille tarjolla 24/7.
Ja nyt vedätte kauheaa draamaa "eipä lapsenlapset kiinnosta" :)
Mitäpä jos asettaisitte ne lapset etusijalle? Kertoisitte, että isovanhemmilla on tänään menoa, mutta huomenna taas ollaan yhdessä koko porukka. Jättäisitte nuo teiniasteelle taantumiset "kun meistä ei välitetä niin mehän lähdetään nyt hotelliin, nih" välistä kokonaan ja olisitte ihan aikuisia niille omille lapsillenne?
[/quote]
Ap ja miehensä tekivät aikuisen teon ja osoittivat lapsilleen, että kynnysmatoksi ei kannata ruveta ja että lupausten pettäminen on erittäin vääriin ja loukkaavaa.
Taidat olla itse näitä lupaustenrikkojia, jotka ei omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan sen vertaa kunnioita, että pitäisit heille antamasi lupauksen...
[/quote]
vai kynnysmatoksi.. ehkä kannattaisi ensin selvittää, mitä kynnysmatolla tarkoitetaan kun puhutaan ihmissuhteista ja vasta sen selvittämisen jälkeen kirjoitat tänne, jookos? Nyt meni nimittäin pahasti metsään.
Voi jestas en voi uskoa että tää on totta! Miehen äiti soitti miehelleni ja sanoi että saattaa kotiintulo venähtää kun oli tulossa lisääkin porukkaa mutta ottakaa kaapista ruokaa! Ajautuivat vielä sanaharkkaan, kun mieheni totesi että kumma juttu kun ei lapsenlasten seura kiinnosta ja mummo totesi että kyllä ehtii mummon mussukoita nähdä sitten paremmalla aikaa yms yms. Mies soitti hotelliin, varasi huoneen ja alkoi pakkaamaam kamoja. Me ollaan nyt menossa hotelliin yöksi, käydään huomenna lounaalla niiden kavereiden kanssa ja lähdetään kohti kotia. Se siitä kivasta mummolaviikonlopusta sitten, voi hitto! En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Ap
[/quote]
jeps, tässä taas kovin aikuismaista käytöstä vanhemmilta ja hieno esimerkki lapsille - mitäs jos miehesi kasvaisi aikuiseksi? Jos aikuinen mies vetää herneet nenään siksi, että oman vanhemmat ovat yhden illan omassa illanvietossaan ja aikuisen miehen pitäisi ottaa itse kaapista ruokaa niin voi voi.
Siis ihan oikeasti, kasvakaa aikuisiksi. Olette siellä useamman yön ja isovanhemmat ovat nyt yhden illan omissa menoissaan. Onhan se hirveän kamalaa, etteivät ole teille tarjolla 24/7.
Mitäpä jos asettaisitte ne lapset etusijalle? Kertoisitte, että isovanhemmilla on tänään menoa, mutta huomenna taas ollaan yhdessä koko porukka. Jättäisitte nuo teiniasteelle taantumiset "kun meistä ei välitetä niin mehän lähdetään nyt hotelliin, nih" välistä kokonaan ja olisitte ihan aikuisia niille omille lapsillenne?
[/quote]
Ai aiemmin sovitut jutut saa niinkuin teilata tosta vaan. Isovanhemmat itse ehdottaneet jo viikkoja aiemmin että hoitavat lapset tänä iltana .Luehan nämä viestit kunnolla :)
132, miksi apn miehen olisi pitänyt alkaa aukoa päätään vanhemmilleen kun olivat lähdössä? Aikuiset ihmiset tekivät päätöksensä, että lähtevät mielummin saunailtaan eikä heitä nyt jestas voi alkaa vaatimaan jäämään kotiinkaan!
Isovanhemmat teki virheen ja törkeen tempun, mutta kannattaako tollasen asian takia välejä menettää ja lapsilta isovanhempia viedä?!?! Varmasti myös isovanhemmista tuntuu nyt pahalta, ehkä ei ollu ihan ajatellu asioita loppuu asti...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:52"]
Tämä on tätä ensimmäistä ikipissis-isovanhempi-sukupolvea.
Omat sidukkaillat menee vielä viisikymppisenäkin kaiken muun edelle...
[/quote]
Siis onko jonkun isovanhemmat vasta viisikymppisiä? Kuinka nuorina he ja te olette ne lapset oikein tehneet??
[/quote]
Mitä ihmeellistä viisikymppisissä isovanhemmissa on?
Ei kaikki odota lastentekoa 30+ ikään.
[/quote]
wt
[/quote]
Idiootti
[/quote]
ja taas yksi wt, mistä teitä tänne oikein kulkeutuu?
[/quote]
Ihan miten vain haluat :D :D
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:44"]
[/quote]
No nyt alkaa kyllä trolli haista. Mitä järkeä lähteä yön selkään hotelliin, kun kuitenkin ilmainen majapaikka on olemassa :D
[/quote]
Kaikille ei yhden hotelliyön vaatima raha ole pääasia eikä kynnyskysymys. 600 km bensatkaan eivät ole ilmaisia, joten jos raha olisi pääasia, olisi perhe jäänyt kotiin alunperinkin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:56"]
Isovanhemmat teki virheen ja törkeen tempun, mutta kannattaako tollasen asian takia välejä menettää ja lapsilta isovanhempia viedä?!?! Varmasti myös isovanhemmista tuntuu nyt pahalta, ehkä ei ollu ihan ajatellu asioita loppuu asti...
[/quote]
Isovanhemmat voivat itse miettiä asiaa ja ottaa yhteyttä vanhempiin, ei ole pelkästään lasten vanhempien asia pitää välejä yllä. Joskus tuntuu pahalta ihan sen takia, että on tehnyt väärin tai tyhmästi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:56"]
[/quote]
no hitto jos kuuskymppiset ei tajua heti kun heitä saunomaan pyydetään, että ovat lupautuneet lapsenvahdiksi niin on kumma! Miten lapsetkaan voi luottaa tuollaisiin. Itsehän nuo isovanhemmat karkoittaa lapsenlapsensa pois tuolla käytöksellään.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:51"]
[/quote]
[/quote]
Ai aiemmin sovitut jutut saa niinkuin teilata tosta vaan. Isovanhemmat itse ehdottaneet jo viikkoja aiemmin että hoitavat lapset tänä iltana .Luehan nämä viestit kunnolla :)
[/quote]
lasten ertusijalle laittamisella tarkoitan sitä, että vanhempien olisi tullut pysytellä aikuisina eikä taantua teinin tasolle "meitä on nyt loukattu". Siis vaikka tuntee itsensä loulatuksia, ei vedä lapsia siihen draamaan mukaan ("nyt kyllä lähdemme hotellin!). Kyse on siitä, miten ap ja miehensä toimivat tuossa tilanteessa, aikuinen laittaa lasten edun etusijalle, ap ja miehensä eivät sitä nyt tehneet.
Kun me käytiin mun vanhempien luona, 450 km suuntaansa, he lähtivät joka kerta saunomaan mun siskon luo juuri silloin. Meidät sisko kutsui mukaan. Kun vanhemmista aika jätti, sisko ei ole koskaan kutsunut meitä kylään.
Pikkusen eppäilyttää minuakin että ap on trolli. Mutta uskoo ken haluaa. Minä en.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:04"]
Kun me käytiin mun vanhempien luona, 450 km suuntaansa, he lähtivät joka kerta saunomaan mun siskon luo juuri silloin. Meidät sisko kutsui mukaan. Kun vanhemmista aika jätti, sisko ei ole koskaan kutsunut meitä kylään.
[/quote]
oletkos sinä kutsunut siskoasi kylään?
Mielestäni vanhemmat tekivät ihan oikein kun lähtivät hotelliin. Aamulla aikuisten välit olisivat ehkä olleet kireät, joten parempi kun lapset eivät ole paikalla ja aikuiset voivat välit selvittää paremmalla aikaa.
Tuskin lapset tuosta yhdestä hotelliyöstä mitään traumoja saavat, päinvastoin. Neljävuotias varsinkaan ei välttämättä kaikkea edes ymmärrä.
Melkoista meininkiä:( Minä vetäisisin sinuna herneet nenääni!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:52"]
Tämä on tätä ensimmäistä ikipissis-isovanhempi-sukupolvea.
Omat sidukkaillat menee vielä viisikymppisenäkin kaiken muun edelle...
[/quote]
Siis onko jonkun isovanhemmat vasta viisikymppisiä? Kuinka nuorina he ja te olette ne lapset oikein tehneet??
[/quote] Milläs vuosituhannella sinä elät? Äiti oli 21 kun mut sai, isä 23. Itse olin 26 kun sain esikoisen joten nyt ovat isä 51 ja äiti 49 ja isovanhempia.. En tajua miksi pidät sitä jotenkin omituisena, en mäkään ollut mikään teini enää lapsen saadessani.
ap, meitä on selvästi monta ketkä ymmärretään sua ja sun miestä. Itse tekisin samoin. Jku ihmetteli miksei ap:n mies heti toiminut ja sanonut suoria sanoja. No, voisin kuvitella että tuo tilanne on tullut niin yllättäen ap:lle ja miehellensä että harvalla sitä on mitään fiksua sanottavaa tuossa vaiheessa, enkä itse oikein keksisi muuta kun paeta hotelliin tuollaisia lupauksensa rikkovia vanhempia Jotta pääsee tilannetta karkuun eikä jää sanomaan päin naamaa niitä myöhemmin MiIeleen tulleita sanoja. Muuten olisin varmaan lähtenyt ajaa kotia mutta ovat luvanneet tavata seuraavana päivänä lounaalla kaverinsa.
Mun lapset ihmettelee miksi isovanhemmat aina pettävät lupauksensa, esim tulla hoitamaan heitä. Lupasivat mm tulla kesällä, mutta ei näkynyt ei, Kuten ei vimeiseen pariin vuoteen. itseltänikin alkaa selitykset loppumaan isovanhempien puolesta. Lapset nimenomaan odottaa milloin saisivat viettää aikaa isovanhempien kaa ilman meitä, äitiä ja isää. Heille kun se merkitsisi paljon. Isovanhempia moinen ei kiinnosta, edes 10 minuutiksi. En nyt itse jaksa enää aktiivisesti olla se pyytäjäpuoli ja huomaan, että lapset alkaa ymmärtää isovanhempien haluttomuuden nähdä heitä. Surullista, mutta kun ei viitsi aikuisia ihmisiä pakottaa tapaamaankaan lapsia.
Tulethan kertoo huomenna miten teidän show jatkuu/päättyy.
itse kannatan sitä, että lähdette kotiin ja jos kysyvät jotain ilmoitatte jotain tyyliin, "saatiin saunakutsu naapuriin niin lähdettiin sinne, nähdään toiste paremmalla ajalla."
En kannata yhtään tuollaista 153 ehdottamaa temppuilua. apn pitää sanoa isovanhemmille suoraan, että lupauksen pettäminen ja se, että toiset meni lastenlasten edelle, loukkasi.
131, ei olisi haitannut jos olisivat lähtenyt esim huomen illalla, olisimme kyllä pärjänneet. Mutta pitääkö just sinä iltana lähteä saunomaan, kun on sovittu että katsotaan lapsia. Käymme 3-4 krt vuodessa kylässä, niin kumma että sinne saunaan pitää lähteä juuri sillon kun ovat lupautuneet lapsenvahdeiksi. Ap