Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoista käytöstä mieheni vanhemmilta...

Vierailija
24.08.2013 |

Tulimme eilen mieheni ja lasten kanssa hänen vanhempien luo, eli lasten mummolaan. He asuvat 300 km päässä joten kovin usein ei käydä. Samalla paikkakunnalla asuu myös tuttavapariskunta, ja sovittiin että tavataan samalla reissulla heitä. Meidän oli tarkoitus mieheni kanssa mennä tänä iltana syömään heidän kanssa ja lapset jäisivät mummolaan siksi aikaa. Asia oli sovittu jo muutama viikko sitten ja miehen vanhemmat olivat innoissaan, kun saavat olla lapsenlapsien kanssa.

No nyt muutama tunti sitten miehen vanhemmille soitettiin ja pyydettiin saunomaan jonkun heidän ystäviensä luo. Nämä hihkuivat, että joo tottakai me tullaan. Mies sitten ihmetteli, että mites lapset kun olivat luvanneet hoitaa heitä. Miehen äiti totesi, että no nyt tuli suunnitelmiin muutos, mutta kai te nyt jonkun lapsenvahdin saatte! No hieman vaikeaa on saada lapsenvahti tunnin varoitus ajalla vieraalla paikkakunnalla... Suunnitelmat meni nyt sitten uusiksi! Ihme touhua, luulisi että lapsenlapset menisivät saunaillan edelle.

Kommentit (275)

Vierailija
121/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:05"]

No kyllä minua hävetti ainakin muutamaa tuntia ennen kavereiden tapaamista soittaa heille, että eipä voidakaan nähdä, kun isovanhemmille tuli saunareissu ja olin vielä aikaisemmin ehtinyt sanoa, että meille sopii kyllä tuo tapaaminen pitkästä aikaa, kun lapset menevät mummilaan. 

Hehh, tämä "käsikirjoitus" jatkuu niin, että lapset menivät juuri nukkumaan ja kohta mekin. Melkoisen tapahtumarikas päivä takana. Ap

[/quote]

tulehan huomenna kertomaan miten juttu jatkuu? toivottavasti huomenna kiva päivä myös lastenkin kannalta :) ajelkaa varovasti kotiin!

Vierailija
122/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:05"]

No kyllä minua hävetti ainakin muutamaa tuntia ennen kavereiden tapaamista soittaa heille, että eipä voidakaan nähdä, kun isovanhemmille tuli saunareissu ja olin vielä aikaisemmin ehtinyt sanoa, että meille sopii kyllä tuo tapaaminen pitkästä aikaa, kun lapset menevät mummilaan. 

Hehh, tämä "käsikirjoitus" jatkuu niin, että lapset menivät juuri nukkumaan ja kohta mekin. Melkoisen tapahtumarikas päivä takana. Ap

[/quote]

Kerroithan kavereillesi myös oikean tilanteen, että olemme keskenkasvuisia ja mielnsäpahoittajia, niinpä menimme hotelliin. Kun se kaveritapaaminen nyt näyttää olevan kynnyskysymys, miten teistä onkin ihanaa olla "pehmeissä lakanoissa" siellä hotellissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä tähän väliin sanoa, että kyllä löytyy täältä palstalta idioottimaisia vastauksia ja syytöksiä ap:ta kohtaan. Jos edes olette koko tarinaa lukeneet kunnolla.... Hävettää ihan olla suomalainen, jos täältä tuonlaisia ihmisiä löytyy. Ap:lla on oikeus loukkaantua rikotusta lupauksesta. 

Vierailija
124/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:59"]

Mummista ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun löi luurin korvaan. Ap

[/quote]

Onkos teistä kuulunut mummille päin?

[/quote]

Miksi pitäisi, jos mummi on lyönyt luurin korvaan? Jos joku käyttäytyy noin lapsellisesti, saa kyllä alkaa itse rakentaa ensimmäisenä sopua.

En ole ap.

Vierailija
125/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaivautuisi enää anoppilaan, ikinä.

[/quote]

Tuskin sinunlaistasi kaivattaisikaan.

[/quote]

Tässä ilmeisestikin ap:n anopin sielunsisko, ts. röyhkeä, sivistymätön moukka yrittää puolustella lupausten pettäjää.

Vierailija
126/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:09"]

Tuskin sinunlaistasi kaivattaisikaan.

[/quote]

ei kaivata ja se on tehty mulle (ja lapsilleni) jo selväksi. Mulla taisi kestää aika kauan kunnes tajusin, ettei olla tervetulleita. Nyt olen itse ihan tyytyväinen tilanteeseen ettei tarvii appivanhempia nähdä, mutta lasten puolesta harmittaa tosi paljon. Olisivat ansainneet paremmat isovanhemmat.

Vierailija
127/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:06"]

mun sisko on kohta 46-v ja sillä on 5 lastenlasta. Ei mitenkään ihmeellistä olla nuori isovanhempi

[/quote]

Mitähän tähänkin sanos?  Olen hiljaa.. taitaa olla vähän sitä sakkia, joka on rasitteena sossun luukulla..

Vierailija
128/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille kivoista vastauksistanne, jossain vaiheessa ei ollut itku kaukana kun tajusin, että saunaillat menevät lapsenlasten edelle ja oli kamalaa katsoa, kun lapset ihmettelivät että mihin ne mummi ja pappa nyt lähtivät. En usko, että meillä tästä välit menevät poikki, mutta kyllä on pettynyt ja huono olo. Saa nähdä miten huomenna, mitä isovanhemmat tuumaavat, mutta eipä sillä ole hirveästi väliä. Mielestäni meillä on täysi oikeus olla loukkaantuneita. Ap

Vierailija
129/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkään en tajua näitä jotka moittii ap:tä. Ootteko te sitten jotain kynnysmattoja joita saa kohdella miten vaan? (näin luulen) Jos isovanhemmat tai kuka tahansa jolle mä matkustaisin lapsineni 300km päästä päättäisi lähteä jonnekin toisaalle ihan pokkana ja jättäää mut omaan kotiinsa oman perheeni kanssa kökkimäään, niin sellaisin ihminenhän on täysin tunnevammainen omaan napaan tuijottaja. Saako siis teitä joitakuita joiden mielestä ap:n perhe on toiminut väärin niin kohdella ihan miten vaan? Että teitä saa loukata ja te ootte voivoi sitten vaan. Kyllä mun lapsille tulis tollasesta isovanhempien teosta ihan oikeasti paha mieli ja äitinä suojelisin lapsiani jatkossa tuollaisilta tilanteilta.

Ap sinä olet toiminut täysin oikein ja olisin itse tehnyt samoin.

Vierailija
130/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:52"]

Tämä on tätä ensimmäistä ikipissis-isovanhempi-sukupolvea.

Omat sidukkaillat menee vielä viisikymppisenäkin kaiken muun edelle...

[/quote]

Siis onko jonkun isovanhemmat vasta viisikymppisiä? Kuinka nuorina he ja te olette ne lapset oikein tehneet??

[/quote]

Mitä ihmeellistä viisikymppisissä isovanhemmissa on?

Ei kaikki odota lastentekoa 30+ ikään.

[/quote]

wt

[/quote]

Idiootti

[/quote]

ja taas yksi wt, mistä teitä tänne oikein kulkeutuu?

Vierailija
131/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään katkeria ämmiä liikkeellä

Vierailija
132/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:22"]

Kiitos teille kaikille kivoista vastauksistanne, jossain vaiheessa ei ollut itku kaukana kun tajusin, että saunaillat menevät lapsenlasten edelle ja oli kamalaa katsoa, kun lapset ihmettelivät että mihin ne mummi ja pappa nyt lähtivät. En usko, että meillä tästä välit menevät poikki, mutta kyllä on pettynyt ja huono olo. Saa nähdä miten huomenna, mitä isovanhemmat tuumaavat, mutta eipä sillä ole hirveästi väliä. Mielestäni meillä on täysi oikeus olla loukkaantuneita. Ap

[/quote]

tulethan huomenna kertomaan miten asiat meni? Hyvää yötä teille sinne :)

Vierailija
133/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:32"]

Tulimme eilen mieheni ja lasten kanssa hänen vanhempien luo, eli lasten mummolaan. He asuvat 300 km päässä joten kovin usein ei käydä. Samalla paikkakunnalla asuu myös tuttavapariskunta, ja sovittiin että tavataan samalla reissulla heitä. Meidän oli tarkoitus mieheni kanssa mennä tänä iltana syömään heidän kanssa ja lapset jäisivät mummolaan siksi aikaa. Asia oli sovittu jo muutama viikko sitten ja miehen vanhemmat olivat innoissaan, kun saavat olla lapsenlapsien kanssa.

No nyt muutama tunti sitten miehen vanhemmille soitettiin ja pyydettiin saunomaan jonkun heidän ystäviensä luo. Nämä hihkuivat, että joo tottakai me tullaan. Mies sitten ihmetteli, että mites lapset kun olivat luvanneet hoitaa heitä. Miehen äiti totesi, että no nyt tuli suunnitelmiin muutos, mutta kai te nyt jonkun lapsenvahdin saatte! No hieman vaikeaa on saada lapsenvahti tunnin varoitus ajalla vieraalla paikkakunnalla... Suunnitelmat meni nyt sitten uusiksi! Ihme touhua, luulisi että lapsenlapset menisivät saunaillan edelle.

[/quote]

Meille on käynyt kutakuinkin samoin eli tiedän kyllä tunteen!

Meidän tapauksessa väliin ei  jäänyt kaverikäynti vaan tärkeä työjuttu. Pahinta tässä kaikessa on se etteivät edes käsitä mitä ovat tehneet. Oma napa on niin tärkeä ja kaikki pyörii sen ympärillä.

Vierailija
134/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, näitähän riittää. "Me unohdettiin." tai "Me varattiinkin matka just silloin kun sulla on laskettu aika." Enpähän ole enää kauheasti luottanut, että lupaukset pitää.

Vierailija
135/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:45"]

Voi jestas en voi uskoa että tää on totta! Miehen äiti soitti miehelleni ja sanoi että saattaa kotiintulo venähtää kun oli tulossa lisääkin porukkaa mutta ottakaa kaapista ruokaa! Ajautuivat vielä sanaharkkaan, kun mieheni totesi että kumma juttu kun ei lapsenlasten seura kiinnosta ja mummo totesi että kyllä ehtii mummon mussukoita nähdä sitten paremmalla aikaa yms yms. Mies soitti hotelliin, varasi huoneen ja alkoi pakkaamaam kamoja. Me ollaan nyt menossa hotelliin yöksi, käydään huomenna lounaalla niiden kavereiden kanssa ja lähdetään kohti kotia. Se siitä kivasta mummolaviikonlopusta sitten, voi hitto! En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Ap

[/quote]

jeps, tässä taas kovin aikuismaista käytöstä vanhemmilta ja hieno esimerkki lapsille - mitäs jos miehesi kasvaisi aikuiseksi? Jos aikuinen mies vetää herneet nenään siksi, että oman vanhemmat ovat yhden illan omassa illanvietossaan ja aikuisen miehen pitäisi ottaa itse kaapista ruokaa niin voi voi.

Siis ihan oikeasti, kasvakaa aikuisiksi. Olette siellä useamman yön ja isovanhemmat ovat nyt yhden illan omissa menoissaan. Onhan se hirveän kamalaa, etteivät ole teille tarjolla 24/7.

Ja nyt vedätte kauheaa draamaa "eipä lapsenlapset kiinnosta" :)

Mitäpä jos asettaisitte ne lapset etusijalle? Kertoisitte, että isovanhemmilla on tänään menoa, mutta huomenna taas ollaan yhdessä koko porukka. Jättäisitte nuo teiniasteelle taantumiset "kun meistä ei välitetä niin mehän lähdetään nyt hotelliin, nih" välistä kokonaan ja olisitte ihan aikuisia niille omille lapsillenne?

Vierailija
136/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n miehellä ei ollut munaa sanoa vanhemmilleen heti jotain? Jopa kieltää menemästä vedoten aiempaan lupaukseen? Tää on taas tätä, miniä joutuu oleen pahis ja totuuden torvi.

Vierailija
137/275 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:53"]

Missä on sanottu, että isovanhempien saunailta olis kännireissu? Lapsethan voisi ihan hyvin mennä heidän kanssaan. Jos on vaikka mökkisauna niin se olisi jännä kokemus heille.

[/quote]

niin tai ap voi ottaa lapset mukaan, eihän sekään ole ongelma.

Ymmärrän toisaalta niitä isovanhempia: jos kutsu oli kovin mieluisa (ja ehkä harvinainen), eivätkä olleet tavanneet kutsujia pitkään aikaan?

Toisekseen taustalla saattaa olla jaksaminen - lupasivat hoitaa ennen vierailua, mutta nyt vierailun aikana ovat huomanneet, että tuo hoitoilta tulisi olemaan liikaa?

Harva aikuinen lapsi tajuaa ajoissa omien vanhempiensa vanhenemista ja jaksamisen rajoja. Ja hyvin harva isovanhempi tätä tunnustaa.

Kauhulla olen seurannut naapurissa asuvan isoäidin elämää: normaalisti elelee rauhassa, lepäilee jne. Sitten poikansa perheineen rynnistää paikalla, yöpyvät siellä ja naapurin mummon elämä on pelkkää hulinaa. Vierailun jälkeen on täysin uupunut, ei jaksa edes ruokaa laittaa ja makaa sängyssä päiväkausia. Ei kuitenkaan missään nimessä tunnusta tätä pojalleen - ihan oikeasti joku kerta nuo naapuri ei oikeasti enää toivu poikansa perheen vierailusta :(

[/quote]

Joo, olen aivan samaa mieltä. Itse olette lapsenne tehneet, miksi niitä muiden vaivoiksi aina laittamassa. Edelliset sukupolvet joutuivat itse hoitamaan lapsensa, yleensä ilman mitään "vapaailtoja". Kumma on tää nössösukupolvi. Sallikaa lapsensa kasvattaneille ja elämäntyönsä tehneille jo vihdoin oma vapautensa päättää mitä tehdä milloinkin. Lapsenlapsia voi varmasti tavata muutenkin kuin vain "hoitovastuumielessä". Huoh.

[/quote]

Kyllä monet 1970-luvun lapsista - puhun nyt siis itsestäni, sisaruksistani ja monista kavereistani - viettivät viikkoja kesälomista isovanhempien luona. Minäkin olin kuusivuotiaana viisi viikkoa putkeen mummolassa, tuo on eka reissu, jonka muistan, aiemminkin noita oli, mutten muista niitä. Äiti oli silloin kotiäitinä, joten hoito-ogelmista ei ollut kyse.

Vierailija
138/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas en voi uskoa että tää on totta! Miehen äiti soitti miehelleni ja sanoi että saattaa kotiintulo venähtää kun oli tulossa lisääkin porukkaa mutta ottakaa kaapista ruokaa! Ajautuivat vielä sanaharkkaan, kun mieheni totesi että kumma juttu kun ei lapsenlasten seura kiinnosta ja mummo totesi että kyllä ehtii mummon mussukoita nähdä sitten paremmalla aikaa yms yms. Mies soitti hotelliin, varasi huoneen ja alkoi pakkaamaam kamoja. Me ollaan nyt menossa hotelliin yöksi, käydään huomenna lounaalla niiden kavereiden kanssa ja lähdetään kohti kotia. Se siitä kivasta mummolaviikonlopusta sitten, voi hitto! En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Ap

[/quote]

No nyt alkaa kyllä trolli haista. Mitä järkeä lähteä yön selkään hotelliin, kun kuitenkin ilmainen majapaikka on olemassa :D

Vierailija
139/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:52"]

Kysyimme miehen vanhemmilta monesti, että onko ok, jos käymme moikkaamassa tuttuja. Heille oli ja tosiaan vielä itse ehdottivat että voivat sillä aikaa katsoa lapsia niin me saadaan vapaailta. Olisimme ehtineet tämänpäivän, huomisen ja maanantain viettää heidän kanssaan aikaa, eli luulisi olevan ihan ok, että katsovat 2-3 h lapsia kun me käymme syömässä. He saavat laatuaikaa lapsenlasten kanssa ja me vapaailta, mistä oltiin tosi tosi kiitollisia. No nyt siis heille tulikin muutamaa tuntia aikaisemmin tärkeämpää tekemistä ja "unohtivat" lupauksen. En näe mitään syytä, miksi meidän pitäisi mummilassa päivystää että millon nämä kotiutuvat saunareissulta. Ap

[/quote]

onko sitä laatuaikaa ainoastaan silloin kun isovanhemmat ovat vastuussa lapsista? Miksi ihmeessä ei voi olla laatuaikaa niin, että vanhemmat olette myös paikalla?

Vierailija
140/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:38"]

[/quote]

jeps, tässä taas kovin aikuismaista käytöstä vanhemmilta ja hieno esimerkki lapsille - mitäs jos miehesi kasvaisi aikuiseksi? Jos aikuinen mies vetää herneet nenään siksi, että oman vanhemmat ovat yhden illan omassa illanvietossaan ja aikuisen miehen pitäisi ottaa itse kaapista ruokaa niin voi voi.

Siis ihan oikeasti, kasvakaa aikuisiksi. Olette siellä useamman yön ja isovanhemmat ovat nyt yhden illan omissa menoissaan. Onhan se hirveän kamalaa, etteivät ole teille tarjolla 24/7.

Ja nyt vedätte kauheaa draamaa "eipä lapsenlapset kiinnosta" :)

Mitäpä jos asettaisitte ne lapset etusijalle? Kertoisitte, että isovanhemmilla on tänään menoa, mutta huomenna taas ollaan yhdessä koko porukka. Jättäisitte nuo teiniasteelle taantumiset "kun meistä ei välitetä niin mehän lähdetään nyt hotelliin, nih" välistä kokonaan ja olisitte ihan aikuisia niille omille lapsillenne?

[/quote]

Ap ja miehensä tekivät aikuisen teon ja osoittivat lapsilleen, että kynnysmatoksi ei kannata ruveta ja että lupausten pettäminen on erittäin vääriin ja loukkaavaa.

Taidat olla itse näitä lupaustenrikkojia, jotka ei omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan sen vertaa kunnioita, että pitäisit heille antamasi lupauksen...