Erikoista käytöstä mieheni vanhemmilta...
Tulimme eilen mieheni ja lasten kanssa hänen vanhempien luo, eli lasten mummolaan. He asuvat 300 km päässä joten kovin usein ei käydä. Samalla paikkakunnalla asuu myös tuttavapariskunta, ja sovittiin että tavataan samalla reissulla heitä. Meidän oli tarkoitus mieheni kanssa mennä tänä iltana syömään heidän kanssa ja lapset jäisivät mummolaan siksi aikaa. Asia oli sovittu jo muutama viikko sitten ja miehen vanhemmat olivat innoissaan, kun saavat olla lapsenlapsien kanssa.
No nyt muutama tunti sitten miehen vanhemmille soitettiin ja pyydettiin saunomaan jonkun heidän ystäviensä luo. Nämä hihkuivat, että joo tottakai me tullaan. Mies sitten ihmetteli, että mites lapset kun olivat luvanneet hoitaa heitä. Miehen äiti totesi, että no nyt tuli suunnitelmiin muutos, mutta kai te nyt jonkun lapsenvahdin saatte! No hieman vaikeaa on saada lapsenvahti tunnin varoitus ajalla vieraalla paikkakunnalla... Suunnitelmat meni nyt sitten uusiksi! Ihme touhua, luulisi että lapsenlapset menisivät saunaillan edelle.
Kommentit (275)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:45"]
Pikkusen eppäilyttää minuakin että ap on trolli. Mutta uskoo ken haluaa. Minä en.
[/quote]
sama täällä! Luin kaikki viestit läpi ja loppua kohden vain ajatukseni vahvistui.
Kaikki ajat ym. ei täsmää kirjoittelussa. Mutta huvinsa kullakin :)
ei kun uutta juttua tulemaan :)
[/quote] Mikähän ajoissa on mikä ei täsmää?
[/quote]
noh esim. ap täällä kirjoittelee vaille 12 sunnuntaina ( jos syömässä ystävien kanssa, joita ei aikoihin ole nähnyt) ja sitten kertoo että 12 jälkeen lähtivät jo kotiin ajelemaan ja 15.00 jo kirjoittaa että juuri tulivat kotiin. Matkaa siis tuo 300 km. Minä jos olen ystävien kanssa ruokailemassa en käytä puhelinta ja nopea on ruokailu ollut kun lapsetkin mukana :) ei muuta
[/quote] Voisit vaivautua lukemaan ketjun ennenkuin kommentoit asiantuntevasti, hohhoijaa sentään!
[/quote]
aivan kaikki olen lukenut ja kun katsoo kellonaikoja jne niin ei vaan täsmää :)
Kellonajat ja yleensäkin ajantaju vielä hallussa :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:11"]
[/quote]
Ja silti et huomannut että joka ap-kommentti ei ollut ap:n?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:45"]
Voi jestas en voi uskoa että tää on totta! Miehen äiti soitti miehelleni ja sanoi että saattaa kotiintulo venähtää kun oli tulossa lisääkin porukkaa mutta ottakaa kaapista ruokaa! Ajautuivat vielä sanaharkkaan, kun mieheni totesi että kumma juttu kun ei lapsenlasten seura kiinnosta ja mummo totesi että kyllä ehtii mummon mussukoita nähdä sitten paremmalla aikaa yms yms. Mies soitti hotelliin, varasi huoneen ja alkoi pakkaamaam kamoja. Me ollaan nyt menossa hotelliin yöksi, käydään huomenna lounaalla niiden kavereiden kanssa ja lähdetään kohti kotia. Se siitä kivasta mummolaviikonlopusta sitten, voi hitto! En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Ap
[/quote]
Voi ap! Olen pahoillani puolestasi, ja lasten puolesta. Lapset odottavat isovanhempia ja sitten ei päästä leikkimään heidän kanssaan.
Tiedätkö, tämä on aivan kuin minun näppikseltäni! Sillä erotuksella, että meillä on mummolaan matkaa 450 km. Puhelimessa aina niin ihastellaan ja mukamas odotellaan, että saadaan olla lastenlasten kanssa ja kun tullaan paikalle, niin kuinka ollakaan: mummo ja ukki ovat järkänneet itselleen ohjelmaa KOKO viikonlopuksi eivätkä ehdi muuta kuin toivottaa tervetulleeksi.
Sinänsä sulla menee eri tavalla kuin meillä, että sun miehelläs on sentään munaa pitää perheensä puolta ja lähteä hotelliin.
[/quote]
Apua! Toivottavasti et ole veljeni vaimo. Välimatka on juuurikin tuo vanhempieni luokse ja usein on käynyt näin, että ensin pyytävät ja sitten heillä onkin ohjelmaa. Ovat tosin pettäneet lupauksensa tasapuolisesti sekä veljelleni että minulle. Enää en minäkään laske sen varaan, että ovat paikalla, vaikka jotain on sovittu.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:45"]
Pikkusen eppäilyttää minuakin että ap on trolli. Mutta uskoo ken haluaa. Minä en.
[/quote]
sama täällä! Luin kaikki viestit läpi ja loppua kohden vain ajatukseni vahvistui.
Kaikki ajat ym. ei täsmää kirjoittelussa. Mutta huvinsa kullakin :)
ei kun uutta juttua tulemaan :)
[/quote] Mikähän ajoissa on mikä ei täsmää?
[/quote]
ap nyt yritää kysellä mikä meni pieleen, kun ei juttu nyt täsmää :) voi, voi!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 19:58"]
" ... tosiasia nyt kuitenkin on, että tuon ikäisten lasten mielipahan pystyvät vanhemmat kyllä poistamaan jos haluavat. Jotkut toki haluavatkin lietsoa lasten mielipahaa, jotta sitten voivat itse olla entistä vihaisempia isovanhemmille.
[/quote]
no eikös ap ja miehensä juuri näin toimineet. Varmasti puntaroivat, mikä on paras vaihtoehto heidän omille lapsilleen ja toimivat sen mukaan. Tällä kertaa se oli tuo vaihtoehto, että tulivat kotiin, halusivat varmasti näyttää lapsilleen, että kynnysmattona ei tarvii olla. Ehkä se, että olisivat jääneet appivanhemmille, olisi ollut lapsille katastrofaalisempaa. Esim nähdä äiti ja isä tappelemassa isovanhempien kaa. Uskon kyllä, että ap ja miehensä ovat tehneet ratkaisunsa juurikin sen perusteella mikä heidän mielestään on oikein lapsille.
[/quote]
No mä en vastannutkaan ap:lle tuola kirjoituksellani, vaan sille ämmälle, joka heti ehdotti välien katkaisua kokonaan.
Mutta sehän nyt on tosiasia, että av-lehmiltä puuttuu suhteellisuudentaju kokonaan, ja kuvittelevat tekevänsä lapsilleen suurenkin palveluksen, jos erottavat nämä toisen puolen suvusta jonkun kuitenkin mitättömän oharin takia.
Mielestäni siis ap on toiminut täysin normaalisti ja oikein tässä tilanteessa, monet täällä vastanneet av-änkyrät sen sijaan ovat sen sortin lehmiä, että sääliksi käy kaikki jotka lähellään joutuvat elämään.
[/quote]
ja tämä sinun käytös on sitten viimeisen päälle fiksua? hahhah mitä lapsellista tekstiä! Tunnet nyt varmaankin itsesi todella mainioksi!
[/quote]
TOdellakin tunnen. Onpahan ainakin ihmissuhteet koko perheessä joka suuntaan kunnossa, kun ei tarvitse ihan pikkuasioista älyttömiä sotia julistaa.
[/quote]
ehkä perheessä, mutta ei muualla ? Lapsellista toisten ihmisten haukkumista täällä ja ämmittelyä. Et varmaan yhtäkään henkilöä täältä tunne, niin miksi haukut, jokaisella oikeus mielipiteseensä, miksi juuri sinun mielipide on oikea? Ja sekö oikeuttaa sinut täällä ämmittelemään ketään ? Peili!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:59"]
Voi jestas en voi uskoa että tää on totta! Miehen äiti soitti miehelleni ja sanoi että saattaa kotiintulo venähtää kun oli tulossa lisääkin porukkaa mutta ottakaa kaapista ruokaa! Ajautuivat vielä sanaharkkaan, kun mieheni totesi että kumma juttu kun ei lapsenlasten seura kiinnosta ja mummo totesi että kyllä ehtii mummon mussukoita nähdä sitten paremmalla aikaa yms yms. Mies soitti hotelliin, varasi huoneen ja alkoi pakkaamaam kamoja. Me ollaan nyt menossa hotelliin yöksi, käydään huomenna lounaalla niiden kavereiden kanssa ja lähdetään kohti kotia. Se siitä kivasta mummolaviikonlopusta sitten, voi hitto! En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Ap
[/quote]
Voi ap! Olen pahoillani puolestasi, ja lasten puolesta. Lapset odottavat isovanhempia ja sitten ei päästä leikkimään heidän kanssaan.
Tiedätkö, tämä on aivan kuin minun näppikseltäni! Sillä erotuksella, että meillä on mummolaan matkaa 450 km. Puhelimessa aina niin ihastellaan ja mukamas odotellaan, että saadaan olla lastenlasten kanssa ja kun tullaan paikalle, niin kuinka ollakaan: mummo ja ukki ovat järkänneet itselleen ohjelmaa KOKO viikonlopuksi eivätkä ehdi muuta kuin toivottaa tervetulleeksi.
Sinänsä sulla menee eri tavalla kuin meillä, että sun miehelläs on sentään munaa pitää perheensä puolta ja lähteä hotelliin.
[/quote]
Apua! Toivottavasti et ole veljeni vaimo. Välimatka on juuurikin tuo vanhempieni luokse ja usein on käynyt näin, että ensin pyytävät ja sitten heillä onkin ohjelmaa. Ovat tosin pettäneet lupauksensa tasapuolisesti sekä veljelleni että minulle. Enää en minäkään laske sen varaan, että ovat paikalla, vaikka jotain on sovittu.
[/quote]
hihihihhih, eikun paranee, ap!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
miksi et kysy veljenvaimoltasi :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:11"]
[/quote]
Ja silti et huomannut että joka ap-kommentti ei ollut ap:n?
[/quote]
joo, huomasin. mutta nehän tuli vasta sitten epäilyksien jälkeen :) ja sinäkö tiedät mikä on "oikean! ja mikä "väärän" ap:n kommentti? ap?
nyt "oikea" ap pian kertomaan miten asia jatkuu ym.
Voisitte sitten mennä muualle eikä pilata hyvää ketjua jos ei kerran kiinnosta "provot". Vituttaa tommoset vatipää- huutelijat joka halvatun ketjussa! Kas kun ei joku idiootti vielä älynnyt tähän ketjuun huutaa lassukkaa!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 15:34"]
Voisitte sitten mennä muualle eikä pilata hyvää ketjua jos ei kerran kiinnosta "provot". Vituttaa tommoset vatipää- huutelijat joka halvatun ketjussa! Kas kun ei joku idiootti vielä älynnyt tähän ketjuun huutaa lassukkaa!
[/quote]
mikä tässä oli mielestäsi hyvää, isovanhempien mollaaminenko ?
oispahan kiva kuulla miten tämä "tarina" jatkuu :) onko isovanhemmat ottaneet yhteyttä, tai ap:n mies vanhempiinsa? ja miten ovat selvittäneet asian?
Ap vois tulla kertomaan lisää ja jos täällä on se anoppikin ni perhana sentää :D
miniä ei ole ottanut mitään yhteyttä, tuskin tulevat ihan heti käymään kun matkaakin niin paljon ja en jaksa aina olla lapsia hoitamassa. Kysyy joka käynnillään miten paljon jaksetaan lapsia hoitaa. Istuu kaiken aikansa jossain sohvalla läppärin kanssa, ei kuule, ei näe mitään. Nettiriippuvainen. Lapsien kanssa ei tee mitään, ei osallistu mihinkään yhteiseen. Tapailee ystäviään jne.
Ei tälläistä jaksa kukaan. Poikani tässä välissä yrittää pitää välejä kunnossa, mutta hankalaa on kun miniä joka asiasta eri mieltä. Toivottavasti miniäni lukee tämän ja alkaa miettiä miten tuli käyttäydyttyä viimeksi :)
Kurja juttu.
Mielen pahoittaminen on yleistä silloin kun isovanhemmat asuvat kaukana, ja varsinkin jos heillä jo on lähellä asuvia lapsenlapsia. Kun näkee harvoin, odotukset ovat korkealla ja tulee helposti tunne että lapsenlapset eivät ole kovin tärkeitä. Kun pyydetään ja odotetaan käymään ja kun menee, eivät lapsenlapset olekaan prioriteetti numero yksi.
en tiedä onko teillä lapsilla serkkuja siinä lähellä.
vaikeita tilanteita. helposti herkkä ihminen pahoittaa mielensä.
Miten ne serkut tässä nyt tilannetta helpottaa? Kysehän juuri isovanhempien läsnäolosta. Tuossa olit oikeassa että ne lähellä asuvat lapsenlapset "väkisinkin" pystyvät olemaan/nauttimaan isovanhemmista kuin kauempana olevat. En kyllä tiedä mikä lie tilanne ap:lla, onko lapsilla serkkuja kummaltakaan puolelta
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 19:58"]
" ... tosiasia nyt kuitenkin on, että tuon ikäisten lasten mielipahan pystyvät vanhemmat kyllä poistamaan jos haluavat. Jotkut toki haluavatkin lietsoa lasten mielipahaa, jotta sitten voivat itse olla entistä vihaisempia isovanhemmille.
[/quote]
no eikös ap ja miehensä juuri näin toimineet. Varmasti puntaroivat, mikä on paras vaihtoehto heidän omille lapsilleen ja toimivat sen mukaan. Tällä kertaa se oli tuo vaihtoehto, että tulivat kotiin, halusivat varmasti näyttää lapsilleen, että kynnysmattona ei tarvii olla. Ehkä se, että olisivat jääneet appivanhemmille, olisi ollut lapsille katastrofaalisempaa. Esim nähdä äiti ja isä tappelemassa isovanhempien kaa. Uskon kyllä, että ap ja miehensä ovat tehneet ratkaisunsa juurikin sen perusteella mikä heidän mielestään on oikein lapsille.
[/quote]
No mä en vastannutkaan ap:lle tuola kirjoituksellani, vaan sille ämmälle, joka heti ehdotti välien katkaisua kokonaan.
Mutta sehän nyt on tosiasia, että av-lehmiltä puuttuu suhteellisuudentaju kokonaan, ja kuvittelevat tekevänsä lapsilleen suurenkin palveluksen, jos erottavat nämä toisen puolen suvusta jonkun kuitenkin mitättömän oharin takia.
Mielestäni siis ap on toiminut täysin normaalisti ja oikein tässä tilanteessa, monet täällä vastanneet av-änkyrät sen sijaan ovat sen sortin lehmiä, että sääliksi käy kaikki jotka lähellään joutuvat elämään.
[/quote]
ja tämä sinun käytös on sitten viimeisen päälle fiksua? hahhah mitä lapsellista tekstiä! Tunnet nyt varmaankin itsesi todella mainioksi!
[/quote]
TOdellakin tunnen. Onpahan ainakin ihmissuhteet koko perheessä joka suuntaan kunnossa, kun ei tarvitse ihan pikkuasioista älyttömiä sotia julistaa.