Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmiva juttu hyökkäyksen kohteeksi joutuneesta nuorisokodin työntekijästä Iltalehdessä

Vierailija
15.08.2020 |

En tiedä saako tänne linkata, mutta juttu tosiaan Iltalehdessä. Tekijät käytännössä kiduttivat työntekijää lähes tunnin ja aiheuttivat tälle ikuiset fyysiset ja henkiset vammat. Ja tuomioksi ehdollista, eikä uhri ole saanut mitään korvauksia, vaikka on työkyvytön. Huom kaikki alalle haluavat: lukekaa tuo juttu niin tiedätte varautua mitä pahimmillaan on odotettavissa.

Kommentit (303)

Vierailija
281/303 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen että minkälaisia pysyviä fyysisiä vammoja tuollaisesta voi tulla, siis kuristamisesta ja ehkä laudalla hakkaamisesta? Eikö siinä voi ainakin luita murtua, mutta luuthan paranevat. Mikä siis on tuollaisessa käsittelyssä syntyvä vamma joka ei koskaan parane? Hermovaurio, aivovamma? Uskon siis että kamalaa ollut mutta ihmettelen vain. Sitä en myöskään ihan tajua miten yksi pahoinpitely aikuisiällä voinut viedä pysyvästi työkyvyn muuten aiemmin psyykkisesti terveeltä ihmiseltä, jolla ei ainakaan jutun perusteella ollut mitään pahempia ongelmia tai traumoja menneisyydessä mitkä olisivat vaikuttaneet työkykyyn. En siis vähättele tätäkään asiaa vaan mietin. En ymmärrä muitakaan sellaisia tapauksia, joissa on menetetty työkyky yhden aikuisiällä yllättäen sattuneen trauman vuoksi, tyyliin pahoinpitely, onnettomuus, raiskaus tms. Ja siis psyykkisen oireilun vuoksi työkyky mennyt. Kaikella kunnioituksella, mietin tätä ihan omasta kokemuksesta käsin enkä tajua.

Onko sinua koskaan kuristettu? Mene kamppailutunneille. Siellä turvallisesti pariharjoitellaan kuristuksesta irrottautumista. Tiedät sen loppuvan taputuksella sillä sekunnilla, jos irrottautuminen ei onnistu tai alkaa tuntua pahalta. Ja usko pois, se tuntuu todella pahalta jo sekunnin jälkeen.

Sitten kuvitte tilanne, jossa olet kiinni sidottuna ja täysin avuttomana ja joku täysin tietoisesti kuristaa sinua eikä lopeta, vaikka sinun olisi paha olla. Et voi edes riuhtoa et huutaa. Et saa henkeä ja keuhkosi ovat kuin tulessa. Et tiedä miksi näin tapahtuu, et ole provosoinut, olet totellut, olet ollut "yhteistyökykyinen". Samalla toinen hakkaa sinua laudalla ja potkii. Tätä kestää tunnin ajan.

Miksiköhän voisi olla niin, että uhrilla voi olla hyvinkin vaikeita psyykkisiä oireita tuollaisen jälkeen ja 50-vuotiaan fysiikkakin voi olla hyvin hidas jälkiä korjaamaan. Hapeton tila aivoissa voi saada aikaan vaikeita aivovammoja jo lyhyenkin katkon jälkeen.

Tällä palstalla ei ole ihan tervettä sakkia, kun osa pitää normaalina sitä että tappaja on täysin tyyni ja häpeämätön kertoessaan siitä miten on tappanut toisen ja toisaalta uhrit ovat jotenkin huonoja ja heikkoja kun traumatisoituvat siitä että on melkein tapettu.

Sairasta, sairasta sakkia, mutta toisaalta ei ihme jos kokevat sympatiaa ja yhteenkuuluvuutta tällaisten väkivaltaisten. antisosiaalisten nuorten kanssa, kenties jopa hieman ihannoivat heitä.

Olipas erittäin ikävä viesti sinulta, et sinäkään näytä kauheasti osaavan hävetä, kun suoraan henkilökohtaisuuksiin menet vaikka esitin vain rehellisen kysymyksen enkä haukkunut ketään sairaaksi huonoksi tai heikoksi tms. toisin kuin annat ymmärtää. Oletan siis että viittasit myös minuun tällaisena sairaana ja väkivaltaa ihannoivana ihmisenä, kun kerran lainasit tuota vastausta joka nimenomaan oli minulle osoitettu. Minusta sinä itse vaikutat ilkeältä ja toisten lyttäämisestä nauttivalta tekopyhimykseltä. Ellet osaa lukea, niin olen kokenut itse useita vastaavia asioita eli ollut todellakin uhri, mutta en silti voisi kuvitellakaan että olisin menettänyt työkykyni pysyvästi yhdenkään tällaisen kokemuksen vuoksi. Kyllä siihen minusta vaaditaan enemmän kuin yksi aikuisiällä sattunut trauma, tai ehkäpä ihmiset sitten ovat hyvin erilaisia ja ottavat asiat tosi eri tavalla. Anteeksi nyt kauheasti nyt uskalsin viimein vähän ihmetellä tätä asiaa! Me olemme niin erilaisia!

Onko sinulta tullut kuset alle kun kuristetaan vyöllä, onko käsiesi hermot vioittuneet kun ne on olleet niin kauan sidottuina ja sinua on hakattu tunti? Kerropa se.

Nytkö aloitkin ihan itse vertailla traumoja, tässäkö tapauksessa se on mielestäsi ok juttu kunhan saat oman mielipiteesi perille? Odotatko ehkä kuulevasi että omat kokemukseni ovat olleet jotain pientä ja mitätöntä että saat sitten verrata niitä tähän tuntikausia kestäneeseen hakkaamiseen ja allensa laskemiseen niin pääset ilkkumaan että ihan eri asia? En minä ala kokemuksiani sen kummemmin avaamaan, muuta kuin että kokemani asiat ovat kokonaisuutena paljon vakavampia ja törkeämpiä kuin ketjussa puhuttu yksi, joskin sellaisenaan raju tapaus. Se voi olla sinun vaikea ymmärtää jos et itse ole kokenut mitään vastaavaa. Oletko nyt tyytyväinen, kerropa se?

Höpö höpö älä valehtele.

Mitäpä sanoin siitä että et kuitenkaan uskoisi. Sellaista se on pumpulissa kasvaneilla, eivät voi kuvitellakaan esim. tällaisen tapauksen kaltaisia tai pahempia asioita tai että heille itselle sattuisi jotain. Onkohan se sitten niin että kun vihdoin tällaisille käy jotain vaikka sen yhden kerran, niin on pelkkä maailmankuvan järkytys niin suuri että jo sen vuoksi menee pääkin ihan sekaisin eikä pysty enää normaaliin arkeen? Olisiko se sellainen matto jalkojen alta efekti, eli olet ensin ikään kuin tottunut liian hyvään, ja siksi totuus elämän arvaamattomuudesta järkyttää niin kovin perinpohjaisesti.

Lopeta tuo valehtelu, sulle ei ole tapahtunut mitään, olet itse pahoinpidellyt muita senkin saasta.

Enpä ollut tässä ketjussa eilisen jälkeen käynyt ja sitten oli tällainen täällä. Sairasta mennä noin pimeän raivon valtaan yhdestä kysymyksestä, tarvitset terapiaa jos vieraan ihmisen esittämä kysymys voi loukata sinua noin syvästi. Miksi ei saisi vastaavan tyyppisiä asioita itse kokeneena kysyä kysymystä ilman että tulee teilatuksi ja leimatuksi sairaaksi, väkivaltaa ihannoivaksi ja nyt jopa väkivaltaiseksi saastaksi? Aika raskaita sanoja ja pimeitä puheita, vaikutat suorastaan pelottavalta ihmiseltä.

Minun mielestäni se ei vaan auta jättäytyä loppuelämäksi pois normaalista elämästä! Minä en hauku tässä ketään tai syyllistä, vaan olen sitä mieltä että elämän on jatkuttava, elämässä on muutenkin ihan tarpeeksi hankala pärjätä mutta vielä ilman töitä ja palkkatuloja, miten ihmeessä sitten käy, ei voi odottaa että oikeutta tulee niin kuin ei tullut tässäkään tapauksessa. Minusta se on vaan pakko jatkaa elämää vaikka lääkkeiden voimalla ihan oman itsensä vuoksi! Sanoin että traumatilanne oli sinänsä tavallinen, ei tavallinen, vaan sellainen ettei se ole mitenkään poikkeava tämän koko maailman mittakaavassa. Suomen mittakaavassa ehkä. Huom tämä ei ole puolustus tekijöitä kohtaan vaan toteamus. Kyse oli aikuisen  ihmisen törkeästä pahoinpitelystä. Työkyky siinä voi mennä hetkellisesti, mutta miksei se voisi myös palautua uudelleen ellei ole jäänyt pysyvää ruumiillista vammaa? Miksi pitäisi sulkea mitään ovea lopullisesti kiinni sen vuoksi että jotain kamalaa on käynyt itselle? Jos tämä on pahin rikos minkä voin ääneen sanoa, niin sitten olen syyllinen. En syytä uhria vaan pohdin, toivottavasti uhri toipuu mahdollisimman pian. Mutta turha kai tätä on kuuroille korville selittää, niin että lopetankin tämän keskustelun seuraamisen tähän. 

Vierailija
282/303 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatiasta ei voi parantua. Nämä toivottomat tapaukset pitäisi jotenkin toimittaa olosuhteisiin, joissa he eivät pysty vahingoittamaan muita ihmisiä. Tai eikös Nuivaniemi vähän ole sellainen paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/303 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti tuollaisilla ihmisillä on päässä vialla? Saisi heittää saunan taakse. Jos sieltä laitoksesta haluaa karata, niin miksi ei vaan lähde vaikka ikkunasta tai ulkoilun aikana, mitä se väkivalta siinä auttaa? Tuollaiset kuuluisivat lukkojen taakse.

Vierailija
284/303 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa ymmärtää, tekijät olivat vielä lapsia. Onneksi oikeus ymmärsi tämän.

Mitä tarkoitat? Onko lapsilla muka jotain kidutushimoja jotka loppuvat aikuisena?

Vierailija
285/303 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/sarja/vinkkimiehet-33001037005/nuorena-mur ha sta-tuomittu-kaveripiiri-vahva-tekija-920455

Tuossa se lapsenkodin työntekijän mur  h a  n n ut. Kiva, että on "hyvällä mielellä". Poistakaa välit tuosta kielletystä sanasta niin linkki toimii.

Jotenkin kuvotti katsoa tuota videota. Tyyppi ei näyttänyt lainkaan tajuavan tekoaan. 

Vierailija
286/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuorisokotiin joutuvat yleensä ne kaikkein pahimmat tapaukset. Ei ole mikään ihme, että noin kävi.

Minä "jouduin" nuorisokotiin 14-vuotiaana, kun itse soitin lastensuojeluun ja tein itsestäni ilmoituksen, kun en kestänyt kotona enää.

Olin kahdessa paikassa, ensin tarkkailuarvioinnissa vast.aanottokodissa pari kuukautta ja sitten nuorisokodissa. Siellä meitä oli 8 nuorta, joista kellään ei ollut ongelmia päihteiden tai väkivaltaisuuden kanssa ja sielläkin eräs toinen tyttö oli itse tehnyt kotioloistaan ilmoituksen.

Ne "pahimmat" tapaukset lähetetään satojen kilometrien päähän kotikulmiltaan jatkuvan ongelmakäytöksen vuoksi, että siteet esim. päihdeporukoihin katkeaa ja saa uuden alun.

Niin kuin esim. Muhokselle Pohjola-kotiin.

Mutta kun sitä huumejengiä on Muhoksellakin.

Kun näiden pilttien liikkumista, yhteydenpitoa yritettiin rajoittaa ja heidän yksikköön tuomaansa tavaraa kontrolloida, nousi kohu lasten oikeuksien rikkomisesta.

Tässä yksikössä tape e t tiin mies 2015, teon motiivi oli pako.

Syylliset olivat juuri yksikköön saapuneita, joten mistään kaunoista ei ollut kysymys.

Vierailija
287/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti tuollaisilla ihmisillä on päässä vialla? Saisi heittää saunan taakse. Jos sieltä laitoksesta haluaa karata, niin miksi ei vaan lähde vaikka ikkunasta tai ulkoilun aikana, mitä se väkivalta siinä auttaa? Tuollaiset kuuluisivat lukkojen taakse.

Nimenomaan. Mynämäenkin laitos on sellainen, jossa ovet eivät ole lukossa. Väkivaltaan ei tarvitse ryhtyä. Ja nämä nuorethan käyvät kotonasn harva se viikonloppu, jos vasn itse haluavat vanhempiaan tavata.

Vierailija
288/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisin vaan aina tulee mieleen, että mitä taustalla. Hyväksikäyttöä, muutoin sadistista käytöstä työntekijän taholta tms. 

Kyllä meinaan aika pirun harvinaista on, että vanhan mamman kimppuun tuolleen ihan randomilla käydään. Kaikkia niitä sekapäitä tietysti on, mutta yleensä vanhat mammat on kyllä parhaassa turvassa näiltäkin. On toki mahdollista ihan spontaanikin isku. 

Kauhea juttu joka tapauksessa tietysti. 

Ja juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi tekijöitä ei koskaan saada vastuuseen tai pois ihmisten ilmoilta. Aina vain pitää ymmärtää, että jotakin on taustalla.

Vierailija
289/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oli pelottava kommentti? Toiset ei saa pelätä kidutusta ja tapon yritystä. Minä minä minä eikä kukaan muu.

Vierailija
290/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun kiilto silmissä tolla videon pojalla, joka tappanut laitoksen ohjaajan. Sosiopaattihan tuo on. Ei normaali ihminen tapa ketään ja kerro siitä sen jälkeen ilmekään värähtämattä.

Vierailija
291/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisin vaan aina tulee mieleen, että mitä taustalla. Hyväksikäyttöä, muutoin sadistista käytöstä työntekijän taholta tms. 

Kyllä meinaan aika pirun harvinaista on, että vanhan mamman kimppuun tuolleen ihan randomilla käydään. Kaikkia niitä sekapäitä tietysti on, mutta yleensä vanhat mammat on kyllä parhaassa turvassa näiltäkin. On toki mahdollista ihan spontaanikin isku. 

Kauhea juttu joka tapauksessa tietysti. 

Vaikka työntekijä olisikin ollut poikia kohtaan epäoikeudenmukainen, niin siihen ei kuulu vastata samalla mitalla. Isomman pojan asianajaja kertoi oikeudessa, että työntekijä oli provosoinut tekoon käytöksellään. Se ei tietenkään oikeuta mitään, mutta kyseessä voi olla hyvinkin jonkinlainen yli vedetty kostotoimenpide.

Vierailija
292/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/sarja/vinkkimiehet-33001037005/nuorena-mur ha sta-tuomittu-kaveripiiri-vahva-tekija-920455

Tuossa se lapsenkodin työntekijän mur  h a  n n ut. Kiva, että on "hyvällä mielellä". Poistakaa välit tuosta kielletystä sanasta niin linkki toimii.

Jotenkin kuvotti katsoa tuota videota. Tyyppi ei näyttänyt lainkaan tajuavan tekoaan. 

Jep. Ihan ku ois ollu jopa jotenkin ylpeä, että tehnyt noin kovan teon, mutta nyt kertoo tuossa miten elämä jatkuu ja musaa tekee. Tuo tapettu henkilö vaan ei jatka enää elämäänsä. Mikä oikeutus hällä on ollut päättää siitä?

Vierailija
293/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että työntekijä oli provosoinut tekoon käytöksellään.

Ilmoittanut että nukkumaanmenoaika, ruoan olevan valmiina, kehottanut siivoamaan huoneen, huomauttanut mölyämisestä?

Ei kai kukaan ota noita jonnejen provosointisyytöksiä kuuleviin korviinsa millään tapaa.

Vierailija
294/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen että minkälaisia pysyviä fyysisiä vammoja tuollaisesta voi tulla, siis kuristamisesta ja ehkä laudalla hakkaamisesta? Eikö siinä voi ainakin luita murtua, mutta luuthan paranevat. Mikä siis on tuollaisessa käsittelyssä syntyvä vamma joka ei koskaan parane? Hermovaurio, aivovamma? Uskon siis että kamalaa ollut mutta ihmettelen vain. Sitä en myöskään ihan tajua miten yksi pahoinpitely aikuisiällä voinut viedä pysyvästi työkyvyn muuten aiemmin psyykkisesti terveeltä ihmiseltä, jolla ei ainakaan jutun perusteella ollut mitään pahempia ongelmia tai traumoja menneisyydessä mitkä olisivat vaikuttaneet työkykyyn. En siis vähättele tätäkään asiaa vaan mietin. En ymmärrä muitakaan sellaisia tapauksia, joissa on menetetty työkyky yhden aikuisiällä yllättäen sattuneen trauman vuoksi, tyyliin pahoinpitely, onnettomuus, raiskaus tms. Ja siis psyykkisen oireilun vuoksi työkyky mennyt. Kaikella kunnioituksella, mietin tätä ihan omasta kokemuksesta käsin enkä tajua.

Onko sinua koskaan kuristettu? Mene kamppailutunneille. Siellä turvallisesti pariharjoitellaan kuristuksesta irrottautumista. Tiedät sen loppuvan taputuksella sillä sekunnilla, jos irrottautuminen ei onnistu tai alkaa tuntua pahalta. Ja usko pois, se tuntuu todella pahalta jo sekunnin jälkeen.

Sitten kuvitte tilanne, jossa olet kiinni sidottuna ja täysin avuttomana ja joku täysin tietoisesti kuristaa sinua eikä lopeta, vaikka sinun olisi paha olla. Et voi edes riuhtoa et huutaa. Et saa henkeä ja keuhkosi ovat kuin tulessa. Et tiedä miksi näin tapahtuu, et ole provosoinut, olet totellut, olet ollut "yhteistyökykyinen". Samalla toinen hakkaa sinua laudalla ja potkii. Tätä kestää tunnin ajan.

Miksiköhän voisi olla niin, että uhrilla voi olla hyvinkin vaikeita psyykkisiä oireita tuollaisen jälkeen ja 50-vuotiaan fysiikkakin voi olla hyvin hidas jälkiä korjaamaan. Hapeton tila aivoissa voi saada aikaan vaikeita aivovammoja jo lyhyenkin katkon jälkeen.

Tällä palstalla ei ole ihan tervettä sakkia, kun osa pitää normaalina sitä että tappaja on täysin tyyni ja häpeämätön kertoessaan siitä miten on tappanut toisen ja toisaalta uhrit ovat jotenkin huonoja ja heikkoja kun traumatisoituvat siitä että on melkein tapettu.

Sairasta, sairasta sakkia, mutta toisaalta ei ihme jos kokevat sympatiaa ja yhteenkuuluvuutta tällaisten väkivaltaisten. antisosiaalisten nuorten kanssa, kenties jopa hieman ihannoivat heitä.

Olipas erittäin ikävä viesti sinulta, et sinäkään näytä kauheasti osaavan hävetä, kun suoraan henkilökohtaisuuksiin menet vaikka esitin vain rehellisen kysymyksen enkä haukkunut ketään sairaaksi huonoksi tai heikoksi tms. toisin kuin annat ymmärtää. Oletan siis että viittasit myös minuun tällaisena sairaana ja väkivaltaa ihannoivana ihmisenä, kun kerran lainasit tuota vastausta joka nimenomaan oli minulle osoitettu. Minusta sinä itse vaikutat ilkeältä ja toisten lyttäämisestä nauttivalta tekopyhimykseltä. Ellet osaa lukea, niin olen kokenut itse useita vastaavia asioita eli ollut todellakin uhri, mutta en silti voisi kuvitellakaan että olisin menettänyt työkykyni pysyvästi yhdenkään tällaisen kokemuksen vuoksi. Kyllä siihen minusta vaaditaan enemmän kuin yksi aikuisiällä sattunut trauma, tai ehkäpä ihmiset sitten ovat hyvin erilaisia ja ottavat asiat tosi eri tavalla. Anteeksi nyt kauheasti nyt uskalsin viimein vähän ihmetellä tätä asiaa! Me olemme niin erilaisia!

Onko sinulta tullut kuset alle kun kuristetaan vyöllä, onko käsiesi hermot vioittuneet kun ne on olleet niin kauan sidottuina ja sinua on hakattu tunti? Kerropa se.

Nytkö aloitkin ihan itse vertailla traumoja, tässäkö tapauksessa se on mielestäsi ok juttu kunhan saat oman mielipiteesi perille? Odotatko ehkä kuulevasi että omat kokemukseni ovat olleet jotain pientä ja mitätöntä että saat sitten verrata niitä tähän tuntikausia kestäneeseen hakkaamiseen ja allensa laskemiseen niin pääset ilkkumaan että ihan eri asia? En minä ala kokemuksiani sen kummemmin avaamaan, muuta kuin että kokemani asiat ovat kokonaisuutena paljon vakavampia ja törkeämpiä kuin ketjussa puhuttu yksi, joskin sellaisenaan raju tapaus. Se voi olla sinun vaikea ymmärtää jos et itse ole kokenut mitään vastaavaa. Oletko nyt tyytyväinen, kerropa se?

Höpö höpö älä valehtele.

Mitäpä sanoin siitä että et kuitenkaan uskoisi. Sellaista se on pumpulissa kasvaneilla, eivät voi kuvitellakaan esim. tällaisen tapauksen kaltaisia tai pahempia asioita tai että heille itselle sattuisi jotain. Onkohan se sitten niin että kun vihdoin tällaisille käy jotain vaikka sen yhden kerran, niin on pelkkä maailmankuvan järkytys niin suuri että jo sen vuoksi menee pääkin ihan sekaisin eikä pysty enää normaaliin arkeen? Olisiko se sellainen matto jalkojen alta efekti, eli olet ensin ikään kuin tottunut liian hyvään, ja siksi totuus elämän arvaamattomuudesta järkyttää niin kovin perinpohjaisesti.

Lopeta tuo valehtelu, sulle ei ole tapahtunut mitään, olet itse pahoinpidellyt muita senkin saasta.

Enpä ollut tässä ketjussa eilisen jälkeen käynyt ja sitten oli tällainen täällä. Sairasta mennä noin pimeän raivon valtaan yhdestä kysymyksestä, tarvitset terapiaa jos vieraan ihmisen esittämä kysymys voi loukata sinua noin syvästi. Miksi ei saisi vastaavan tyyppisiä asioita itse kokeneena kysyä kysymystä ilman että tulee teilatuksi ja leimatuksi sairaaksi, väkivaltaa ihannoivaksi ja nyt jopa väkivaltaiseksi saastaksi? Aika raskaita sanoja ja pimeitä puheita, vaikutat suorastaan pelottavalta ihmiseltä.

Minun mielestäni se ei vaan auta jättäytyä loppuelämäksi pois normaalista elämästä! Minä en hauku tässä ketään tai syyllistä, vaan olen sitä mieltä että elämän on jatkuttava, elämässä on muutenkin ihan tarpeeksi hankala pärjätä mutta vielä ilman töitä ja palkkatuloja, miten ihmeessä sitten käy, ei voi odottaa että oikeutta tulee niin kuin ei tullut tässäkään tapauksessa. Minusta se on vaan pakko jatkaa elämää vaikka lääkkeiden voimalla ihan oman itsensä vuoksi! Sanoin että traumatilanne oli sinänsä tavallinen, ei tavallinen, vaan sellainen ettei se ole mitenkään poikkeava tämän koko maailman mittakaavassa. Suomen mittakaavassa ehkä. Huom tämä ei ole puolustus tekijöitä kohtaan vaan toteamus. Kyse oli aikuisen  ihmisen törkeästä pahoinpitelystä. Työkyky siinä voi mennä hetkellisesti, mutta miksei se voisi myös palautua uudelleen ellei ole jäänyt pysyvää ruumiillista vammaa? Miksi pitäisi sulkea mitään ovea lopullisesti kiinni sen vuoksi että jotain kamalaa on käynyt itselle? Jos tämä on pahin rikos minkä voin ääneen sanoa, niin sitten olen syyllinen. En syytä uhria vaan pohdin, toivottavasti uhri toipuu mahdollisimman pian. Mutta turha kai tätä on kuuroille korville selittää, niin että lopetankin tämän keskustelun seuraamisen tähän. 

Olen eri kirjoittaja, mutta kyllähän sinä syyllistät tämän tapauksen uhria. Hoet jatkuvasti, kuinka ei pitäisi olla mahdollista, että aikuinen ihminen traumatisoituu loppuelämäkseen kauheasta provosoimattomasta pahoinpitelystä. Mainitset myös useampaan otteeseen oman tilanteesi, jota et tietenkään tarkemmin avaa, mutta väität sen olleen kamalampi kuin tämä tapaus. Nostat itsesi uhrin yläpuolelle, ihan kuin sinä olisit parempi ihminen vain koska sinä et mennyt rikki kokemuksistasi. Sanot myös, ettei uhrin "pitäisi sulkea mitään ovea lopullisesti kiinni", ihan kuin hän voisi vaan päättää, että ole enää traumatisoitunut. Kaiken huipuksi vähättelet koko tekoa vertaamalla sitä muihin maailmalla tapahtuviin kamaluuksiin. Tälle naiselle kyseinen teko oli hänen elämänsä kamalin kokemus, muun maailman hirveydet eivät siis ole erityisen relevantteja tämän keskustelun kannalta.

Kokonaisuudessaan siis aika ilkeämielistä kommentointia sinulta.

Vierailija
295/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tapaus, ja noitahan sattuu säännöllisin väliajoin. Joskus lähtee henkikin.

Jotain korvauksiahan tuo uhri kyllä sai, mutta valtiokonttori ei nähtävästi pidä tapahtunutta syynä pysyvään työkyvyttömyyteen, siksi ei ole saanut kaikkea.

Sehän on selvää että noista tekijöistä ei ikinä mitään kunnon kansalaisia tule, varmaan tulevaisuus vankilan ja vapauden välillä suhaamista.

Vierailija
296/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että näiden nuorisokodeissa työskentelevien työturvallisuutta ei ole taattu millään tavalla. Tuokin yksin tuolla yövuorossa, heiverö nainen.

Tuolla pitäisi olla 24/7 useampi isokokoinen miesvartija.

Isokoinen miesvartijakin joutuu puukotuksen uhrina teholle ja puukottaja on 16v tyttö. Näistähän siis ei saa puhua.

Vartiolla on sentään koulutus väkivaltaisia tilanteita varten. Varmaan paremmin olisivat valmistautuneet tilanteeseen, kun esim. sosiaalityöntekijät. 

Vierailija
297/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa suloisia ja Herttaisia nuoria, sitten on nämä ääripäät et aikuinenkin pelkää, todella arvaamattomia eikä mielestäni missään nimessä pitäisi esim normaali kouluun sijoittaa, ala asteella jo huomaa joissain lapsissa sellaisia piirteitä mitkä ei oo normaaleja sen ikäiselle lapselle,, eniten nauttivat toisten ihmisten satuttamisesta ja kivusta

Vierailija
298/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän syystä suurin osa yksiköistä on seitsemänpaikkaisia, se on käsittääkseni nuorien määrä, jolloin ei " tarvita" kuin yksi yökkö. Olen valvonut laitoksissa ja totta puhuen pelännyt. Osa nuorista pelottelee henkilökuntaa tahallaan.

Vierailija
299/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisokodeissa on suuria ongelmia lääkkeiden ja huumsusaineiden kanssa. Ei tarvitse olla mikään erityisyksikkö edes. Harmittaa rauhallisten ja asiallisten nuorten kannalta, heitä on joukossa aina. Työntekijöiden aika menee ongelmanuorten kaitsemiseen. Myös joukossa tyhmyys tiivistyy, nuorisokodeissa pitää olla kovempi kuin muut pärjätäkseen.

Vierailija
300/303 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on paljon nuoria halveksivia kommetteja ja jopa "saunan taakse"-kommentteja. Miten se eroaa noiden nuorten ihmisiä ja elämää valveksivista asenteista? Halveksunta on kaiken pahan alku. Silloin voi toiselle tehdä jotain epäinhimillistä. Asioita eikä tekoja ei tarvitse hyväksyä, siitä ei ole kyse mutta sama halveksiva asenne toisia kohtaan huokuu sekä nuorten teoista, että täällä kommenteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä