Karmiva juttu hyökkäyksen kohteeksi joutuneesta nuorisokodin työntekijästä Iltalehdessä
En tiedä saako tänne linkata, mutta juttu tosiaan Iltalehdessä. Tekijät käytännössä kiduttivat työntekijää lähes tunnin ja aiheuttivat tälle ikuiset fyysiset ja henkiset vammat. Ja tuomioksi ehdollista, eikä uhri ole saanut mitään korvauksia, vaikka on työkyvytön. Huom kaikki alalle haluavat: lukekaa tuo juttu niin tiedätte varautua mitä pahimmillaan on odotettavissa.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa ymmärtää, tekijät olivat vielä lapsia. Onneksi oikeus ymmärsi tämän.
Mitä tarkoitat? Onko lapsilla muka jotain kidutushimoja jotka loppuvat aikuisena?
Minä olen aikuinen, jolla oli nuorena kidutushimoja, joita en tunne enää. Vai tarkoitatko lapsilla ihan pieniä lapsia? Toki lapsissakin on jo psykop aatteja ym. vaikkei niitä tietenkään tunnusteta ja määritellä. En itse ollut ongelmanuori, vaan sellainen kiltti, jota kiusattiin päiväkodista saakka ja olin its etuh oinen jo ensimmäisillä koululuokilla. Ysiluokalla viha kääntyikin kiusaajia päin, ja haaveilin kostosta ja heidän kidu ttamisestaan. Fantasioin ihan kunnolla ja ymmärsin täysin kouluam pu jia. Minulla on edelleen ongelmia vihan kanssa. Minun pitäisi purkaa sitä, mutta sen sijaan olen taas it se tuh oinen kun pidän kaikki negatiiviset tunteet sisälläni. Sen sijaan fantasiat ovat loppuneet, enkä voi sietää minkäänlaista väk ivaltaa, vaan esim. elokuvissakin koen pahaa oloa sen uhrin puolesta, vaikka kaikki onkin näyteltyä. En kohtele ketään huonosti ja jos en tule jonkun kanssa toimeen, en vain ole sitten kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä. En ole lyönyt ketään muuta kuin itseäni viimeksi ala-asteella, joten en ole väk ivaltainen muita kohtaan.
Mäkin jouduin tai sanon mieluummin pääsin nuorisokotiin 14-vuotiaana. Se johtui huonoista kotioloista. Ei kaikki nuorisokodissa asuvat ole päihdeongelmaisi tai väkivaltaisia. Siellä on myös tavallisia nuoria, jotka on huonoista kotioloista. Tämä palsta on vaan täynnä yleistämistä ja leimaamista. Jokainen ihminen on yksilö jolla on oma tarinansa ja syynsä olla nuorisokodissa.
Kaikki pitää yksityistää, sanoo kokkarit ja kepu ja persut. Vammaisten hoidot, lastenkodit ja vankilat ja vanhustenhoidot ...kaikki millä joku pääsee rikastumaan sillä, että kulut on alhaiset, hoito mitä on, henkilökunnan taidot, jaksaminen ja turvallisuus sitä ja tätä. Pääasia että joku rikastuu. Yhteiskunnalle nämä tulevat kalliiksi, ei suinkaan halvaksi. Ja tämä on se talousliberalismin Suuri Huijaus.
Tämänkin laitoksen takana oleva Sospro halutaan ensin tarpeeksi isoksi (ostelee lastekoteja sieltä täältä), kulut mahdollisimman alas, niin alas kuin ilkeää, ja voitot osinkoina omistajien taskuun, sitten jossain vaiheessa myydään koko pska jollekin kansainvälisellä ketjulle.
Hallitukseen kuuluu Tina Mäkelä (entinen rötösherrajahtailija, smp:läinen ja persuliini) ja hänen poikansa ja pari muuta. PRH kertoo vuosittaisen voiton olevan puolisen miljoonaa, mutta kun konserni niin konserniavustuksilla voi piilottaa vaikka mitä.