Miten feministit kasvattavat poikia?
Miten korostatte että pojat ovat arvokkaita? Eikä pelkästään naisia ja heidän hyvin vointiaan varten?
olen itsekin nainen.
Kommentit (249)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:13"]
Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että naiset ja miehet ovat yhtä hyviä. Eroavaisuudet eivät ole paremmuuksia tai huonommuuksia. Sukupuoli on hyvä, olipa se mies tai nainen. Miehet voivat olla monenlaisia, ja naiset voivat olla monenlaisia.
[/quote]
Ovat yhtä hyviä, mutta erovat kuitenkin? Jee, hienoa logiikkaa. Ei tossa ole mitään järkeä, kumota itsensä samassa virkeessä.
[/quote]
Sä et voi olla noin kujalla, et vain voi.
Alkuperäinen kysymys on unohtunut tässä keskustelussa aika monessa kohtaa. Feministi todennäköisemmin kasvattaa hyvin kuin ei-feministi, eli ihminen, joka ei pidä tasa-arvoisina ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:05"]
Mutta jokainen poika ei ole parempi kuin kuka tahansa tyttö. Olisi tyhmää poikaa kasvattaessa olettaa että hän olisi parempi kuin luokkansa tytöt.
[/quote]
Mutta eiväthän pojat ole tyttöjä parempia koulussa. Tytöt ovat jo vuosien ajan saaneet parempia keskiarvoja koulussa kuin pojat. Ja suurin osa tytöistä menee lukioon, kun pojat taas tyytyvät ammattikouluun. Tasa-arvo-ongelma on siis päinvastainen kuin väität. Suurin syypää on sinun kaltaisesi feministinen ajattelutapa joka vain pahentaa poikia syrjivää koulujärjestelmää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:05"]
Mutta jokainen poika ei ole parempi kuin kuka tahansa tyttö. Olisi tyhmää poikaa kasvattaessa olettaa että hän olisi parempi kuin luokkansa tytöt.
[/quote]
Mutta eiväthän pojat ole tyttöjä parempia koulussa. Tytöt ovat jo vuosien ajan saaneet parempia keskiarvoja koulussa kuin pojat. Ja suurin osa tytöistä menee lukioon, kun pojat taas tyytyvät ammattikouluun. Tasa-arvo-ongelma on siis päinvastainen kuin väität. Suurin syypää on sinun kaltaisesi feministinen ajattelutapa joka vain pahentaa poikia syrjivää koulujärjestelmää.
[/quote]
Huippulahjakkaat, jotka ovat poikia, kärsivät nykyisestä tasapäistävästä koulusysteemistä. Ei siinä ole järkeä, että huippufiksut pistetään samaan luokkahuoneeseen kaiken maailman idioottien kanssa.
Huippulahjakkaat eivät mene lukioon tai jos menevät, eivät pärjää lukiossa, tai jos pärjäävät, yliopisto-opinnot ei onnistu. Niin tai näin, merkittävä osa huippulahjakkaista on käytännössä täydellisiä luusereita, joilta ei ole onnistunut mikään elämässä. Huonot geenit , eiks juu?
Peikko-keskustelua vielä: miksi se, että en oleta lapsen taidoista mitään hänen sukupuolensa perusteella on paha asia?
Olen feministi ja kasvatan poikaani ihan samalla kuin tyttöjäni eli että maailma on heille avoin sukupuolesta riippumatta ja että jokaisen ihmisen ihmisarvo ei ole kiinni sukupuolesta. Jokaista ihmistä tulee kunnioitttaa ja kohdella tasa-arvoisesti sukupuolesta huolimatta....en taua todellakaan mikä ongelma olisi kasvattaa feministinä poikalasta KOSKA FEMINISMI EI OLE NAISSUKUPUOLEN PAREMMUUDEN AJAMISTA VAAN TASA-ARVON KANNATTAMISTA. FEMINISMI AJAA NAISSUKUPUOLEN ASIAA JOKA TODELLAKIN KAIPAA VIELÄ TEKEMISTÄ TÄSSÄ MAAILMASSA.
Mun poikani todennäköisesti tulee vielä edelleen saamaan helpommin töitä ja paremman palkan sukupuolensa takia. Mun ei tarvi pelätä samalla tavalla poikani puolesta kuin tyttärieni kun hän liikkuu joskus yksin kaupungilla...
Ilman feministejä ei tämän ketjuna harakoillakaan olisi äänioikeutta saati oikeutta omaan rahaan ja tiliin...että repikää siitä!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:28"]
Olen feministi ja kasvatan poikaani ihan samalla kuin tyttöjäni eli että maailma on heille avoin sukupuolesta riippumatta ja että jokaisen ihmisen ihmisarvo ei ole kiinni sukupuolesta. Jokaista ihmistä tulee kunnioitttaa ja kohdella tasa-arvoisesti sukupuolesta huolimatta....en taua todellakaan mikä ongelma olisi kasvattaa feministinä poikalasta KOSKA FEMINISMI EI OLE NAISSUKUPUOLEN PAREMMUUDEN AJAMISTA VAAN TASA-ARVON KANNATTAMISTA. FEMINISMI AJAA NAISSUKUPUOLEN ASIAA JOKA TODELLAKIN KAIPAA VIELÄ TEKEMISTÄ TÄSSÄ MAAILMASSA.
Mun poikani todennäköisesti tulee vielä edelleen saamaan helpommin töitä ja paremman palkan sukupuolensa takia. Mun ei tarvi pelätä samalla tavalla poikani puolesta kuin tyttärieni kun hän liikkuu joskus yksin kaupungilla...
[/quote]
Itse antifeministinä en kannata tasa-arvoa, vaan yhdenvertaisuutta, koska tämä on eettisesti kestävä prinsiippi.
Mun poikani todennäköisesti tulee vielä edelleen saamaan helpommin töitä
[/quote]
Ei pidä paikkansa tilastojen valossa. Miesten työttömyys on naisia suurempaa.
FEMINISMI AJAA NAISSUKUPUOLEN ASIAA JOKA TODELLAKIN KAIPAA VIELÄ TEKEMISTÄ TÄSSÄ MAAILMASSA.
[/quote]
Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa. Listaapa miesten ja naisten tasa-arvo-ongelmat vierekkäin niin huomaat että miehillä on enemmän ja painavampia ongelmia kuin naisilla. Yksi suurimpia näistä ongelmista on julkisen keskustelun taso, jossa ei noteerata miesten tasa-arvoa millään lailla vaan ylläpidetään vanhaa stereotypiaa jonka mukaan nainen on aina uhri ja mies vallankäyttäjä.
Miesten tasa-arvo-ongelmista puhutan hyvin näkyvästi maassamme jatkuvasti mediassa. Ilmeisesti on liikaa vapaa-aikaa muutamilla. Ihmiskunnan ongelmista ne eivät suoraan sanoen tunnu kovin keskeisiltä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:33"]
[/quote]
Itse antifeministinä en kannata tasa-arvoa, vaan yhdenvertaisuutta, koska tämä on eettisesti kestävä prinsiippi.
[/quote]
Selitätkö hiukan tarkemmin, mitä ihmettä tarkoitat? Yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon ero on siis mikä?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:33"]
[/quote]
[/quote]
Selitätkö hiukan tarkemmin, mitä ihmettä tarkoitat? Yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon ero on siis mikä?
[/quote]
Yhdenvertaisuus perustuu horisontaalisen oikeudenmukaisuuden käsitteelle, joka on länsimäisen oikeusfilosofian kulmakivi. Tasa-arvo ei noudata tätä peruskäsitettä.
[/quote]
Poikana helpommin töitä? Kuinka ihmeessä sitten miesten työttömyys on reilusti korkeampoi kuin naisten? Tosiasiassa perinteiset miesten työt ja alat vähenevät ja katoavat koko ajan.
Feminismillä ei ole tekemistä tasa-arvon kanssa. Se on vaarallinen ja vastenmielinen viha-ideologia, joka pitäisi kieltää lainsäädännöllä.
Kasvatatteko feministit poikanne tarjoamaan naiselle ensi treffeillä?
Feministiäidit kysymys teille: entä jos pojastanne kasvaakin tasa-arvoa kannattava maskulisti ja miesasiamies? Koetteko epäonnistuneenne ja alatteko vihaamaan lastanne?
Toinen kysymys edelliseen liittyen: entä jos poikanne ei saakaan tyttöystävää/puolisoa, näettekö mitään vikaa kasvatuksessanne tai itsessänne?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 17:13"]
Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että naiset ja miehet ovat yhtä hyviä. Eroavaisuudet eivät ole paremmuuksia tai huonommuuksia. Sukupuoli on hyvä, olipa se mies tai nainen. Miehet voivat olla monenlaisia, ja naiset voivat olla monenlaisia.
[/quote]
Ovat yhtä hyviä, mutta erovat kuitenkin? Jee, hienoa logiikkaa. Ei tossa ole mitään järkeä, kumota itsensä samassa virkeessä.
[/quote]
Eroavat voivat olla yhtä hyviä. Ei kumoa itseään samassa virkkeessä siis.
[/quote]
Eli siis miten? Otetaan esim. pojat ovat tunnetusti parempia keskimäärin loogis-matemaattissa ajattelussa kuin tytöt. Jos pojat siis ovat faktisesti parempia matikassa tutkimusten mukaan, niin miten tytöt voivat olla yhtä hyviä?
[/quote]
VOi ristus, sinä taas täällä... No yritetään vääntää rautalangasta:
Ryhmä Pojat ja ryhmä tytöt ei kerro mitään yksilöistä näissä ryhmissä. kaikki pojat eivät suinkaan ole kaikkia tyttöjä parempia matematiikassa, vaan yksilöllisiä eroja on paljon. Joten Liisa voi hyvin olla huomattavasti parempi matematiikassa kuin Lasse.
Lassella sen sijaan voikin olla todella mahtava taiteellinen silmä, ja hän saattaa olla loistava piirtämään, jossa Liisa puolestaan on ihan surkea.
Eli eri ihmisillä on erilaisia vahvuuksia riippumatta sukupuolistereotypioista. Ja sitten kun puhutaan ihmisarvosta, niin sen pitäisi olla jokaisella sama, riippumatta edes niistä vahvuuksista.
[/quote]
Hyvin paljon todennäköisemmin se on poikasi, joka kuolee satunnaisen väkivallan uhrina tai vammautuu sen takia pahasti. Hyvin paljon todennäköisemmin poikasi sortuu huumeisiin, ja tuhoaa sitä kautta oman elämänsä. Hyvin paljon todennäköisemmin poikasi tekee rikoksia tai on väkivaltainen kuin tyttäresi. Perheväkivallan uhriksi, törkeänkin sellaisen ( tyttöystävä pahoinpitelee) poikasi joutuu ihan yhtä todennäköisesti kuin tyttäresi nykytilastojen mukaan.
Joten kerro nyt ihmeessä, onko se se raiskaus ainoa asia, jota ihmiset edelleen pelkää?
T: Kolmen pojan feministimamma, jota alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää...
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:37"]
FEMINISMI AJAA NAISSUKUPUOLEN ASIAA JOKA TODELLAKIN KAIPAA VIELÄ TEKEMISTÄ TÄSSÄ MAAILMASSA.
[/quote]
Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa. Listaapa miesten ja naisten tasa-arvo-ongelmat vierekkäin niin huomaat että miehillä on enemmän ja painavampia ongelmia kuin naisilla. Yksi suurimpia näistä ongelmista on julkisen keskustelun taso, jossa ei noteerata miesten tasa-arvoa millään lailla vaan ylläpidetään vanhaa stereotypiaa jonka mukaan nainen on aina uhri ja mies vallankäyttäjä.
[/quote]
Tässä on vaan se ongelma, että miehet itse vesittävät tuon kaiken tasa-arvokeskustelun nostamalla ikonikseen Henry Laasasen, ja keskustelun ytimeen " naisten seksuaalisen vallan", joka vielä on teoriana sietämättömän huono, kun ihan samoista saamisen ongelmista kärsii iso osa naisista, ja meille ei ole olemassa edes maksullisia palveluita.
Eli kun te miehet ihan oikeasti alatte edes keskustella oikeista asioista, voidaan miettiä asiaa uudestaan. Niin ja tietysti olisi mahtavaa, jos sitten hakeutuisitte yhteiskunnassa niihin paikkoihin, joissa poikia ja miehiä syrjäytetään. Niille pienipalkkaisille sosiaalialoille, joissa töitä riittää. Näin aukeaisi vaikka kuinka moni ongelma:
a) miehet olisivat opettamassa ja hoitamassa poikia--> peruskoulu ja päivähoito muuttuisivat poikia paremmin ymmärtäviksi
b)miehet olisivat tasapuolisesti tekemässä myös sosiaalialan päätöksiä ja pitämässä isien puolta " sosiaalitanttojen" keskellä
c) miesten työttömyys vähenee, koska noilla aloilla työtä vielä toistaiseksi ainakin riittää.
Se vaan ihmetyttää, että kuinka miesten isyysvapaita, paremmin jaettua vanhempainvapaata, työnantajien kesken paremmin jaettuja vanhemmuuden kustannuksia ei ole saatu aikaiseksi, vaikka työmarkkinapomoista suurin osa on edelleen miehiä.
Vai pitäisikö miesten edelleen saada vain rusinat pullasta? Taata itselleen paras mahdollinen elintaso JA saada perhe-elämästä kaikki hyöty, erityisesti eron jälkeen?
Ja yllä olevassa puhuin siis lasten matematiikan taidoista.