Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäinen ja keskiluokkainen nainen

Vierailija
02.08.2013 |

Miltä näyttää? Mitä vaate- ja kosmetiikkamerkkejä käyttää? Mitä harrastaa? Kertokaa rohkeasti havainnoistanne!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen ja keskiluokkainen. Lapset alakoulussa. Olen akateemisesti koulutettu ja ihan OK työssä. En yleensä meikkaa arkena, joskus kuitenkin. Meikit ovat merkkituotteita: Chanelia, Cliniqueta, Dioria. Matkustan työssäni aika paljon, joten ostan lähes kaiken kosmetiikan tax-freestä. Vaatteeni ovat perusmerkkejä: Sandia, Espritiä, Sharea, Nansoa, Jackpotia. Suosin myös paria ulkomaista reilun kaupan vaatemerkkiä. Näitä vaatteita saa vain netistä, mutta ostan melkein kaiken netistä muutenkin. Ei ole aikaa ja intoa kierrellä kaupoissa. Monen muun tavoin pidän neulomisesta. Lenkkeilen ja jumppaan. Suomalaisen naisen perustyypistä poiketen rakastan korkokenkiä, erityisesti korollisia saappaita ja nilkkureita.Olen normaalipainoinen ja sääreni ovat solakat, joten pillifarkut ja saappaat ovat jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
2/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mutta monista muista poiketen minulla on pieni lapsi eikä omistusasuntoa. Vapaa-aikana harrastan lähinnä lukemista, matkustamista ja lenkkeilyä. Vaatteina yleensä farkut ja esim. desigualin paita tai joku mekko noa noa, boden tms. ja meikkejä on laidasta laitaan cliniquesta max factoriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 v. Akateeminen, keskipalkkainen. Hyvinsäilynyt, hoikka ja nätti edelleen. Ryppyjä alkaa vähän olla silmissä ja voiteita jo vaaditaan. Marketista meikit, rasvat vähän kalliimpaa. En ole niissäkään kovin tarkka.

Laskettelen, luen, matkustan, viljelen hyötypuutarhaa, juoksen ja käyn satunnaisesti myös kuntosalilla ja jumpissa.

Vaatteet mitä milloinkin, käyn paljon kirppareilla ja merkkivaatteet on niistä hankittu. Töissä usein farkut.

Ripsiä en laittaisi, kynnet laitatutan, mutta en niitä keinotekoisia pidennyksiä vaan ranskalaisen manikyyrin omiin kohtuullisen pituisiin kynsiin.

En tykkää "shoppailla" enkä käytä kovin paljon rahaa muuhun kuin ruokaan ja asumiseen. Meillä syödään hyvin ja asutaan mukavasti. Pitkä avioliitto ja kiva perhe lapsineen ja eläimineen.

Vierailija
4/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa suomalaisista on keskiluokkaisia, joten hyvin monenlaisia naisia kuuluu tuohon ryhmään. Esim. minä, ja pukeudun töissä yleensä farkkuihin ja neuleeseen, joskus harvoin suoriin housuihin ja jakkuun.Kotona käytän verkkareita tai muuta mukavaa kotiasua, saa olla rähjäinenkin, en niin välitä.

Käytän keskihintaisia kosmetiikkatuotteita, esim. Vichy, Lancome, Biotherm, joskus myös Lumene tms. edullisempi käy, riippuu tuotteesta. 

Harrastan liikuntaa, tällä hetkellä lenkkeien, käyn kuntosalilla ja body balancessa, kaikissa noin kerran viikossa. Luen melko paljon (päivittäin), dekkareita, romaaneja, jotein tietokirjoja, jotka sillä hetkellä kiinnostaa (yleensä liittyvtä joko historiaan tai psykologiaan, kasvatukseen, persoonallisuuteen yms). Telkkaria katson ehkä tunnin verran päivässä, viikonloppuisin vähän enemmänkin. Netissä käytän facebookia, täällä palstalla käyn epäsäänöllisesti siten, että välillä olen pitään poissa, sitten taas hetken aikaa käyn lähes päivittäin, jne. 

Mitäpä muuta kertoisin....? Tykkään kissoista ja koirista, meillä on molempia. Lapsi on jo teini, joten tarvitsen elukoita, joita hoivata :)

Vierailija
5/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ eli keski-ikäinen.

Olen akateemisesti koulutettu toisessa sukupolvessa.

Olen suurperheellinen (paljon lapsia ja lapsenlapsia) ja työskentelen yrittäjänä.

Harrastan kuvataiteita, uimista, ratsastusta ja purjehtimista.

Luen paljon.

En kiinnitä huomiota vaatteiden tai kosmetiikan merkkeihin.

Vierailija
6/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen keskiluokkainen (kai?) nainen. Shampoota, deodoranttia ja saippuaa lukuunottamatta en käytä kosmetiikkateollisuuden tuotteita. Joskus talvella kun iho kuivaa, sipaisen apteekin perusvoidetta. Vaatemerkeistä en tiedä, sillä pyrin vain mahdollisimman edullisiin hankintoihin. Toki hinta-laatu-suhde on tärkeä. Tällä hetkellä liikuntamuotoni on kävely, sauvoilla tai sauvoitta. Kuntosalille minut saa vain kilon kappaleina. Talvella olen käynyt myös jumpassa. Luen paljon, teen käsitöitä, kirjontaa, tilkkutöitä, mutta hartiat eivät valitettavasti enää kestä neulomista. Olen myös tehnyt aikaisemmin omat vaatteeni päällystakkia myöten. Nyt siinä on ollut jonkinmoinen tauko. Telkkaria katson, jos sieltä tulee jotain katsomisen arvoista. En ole Facebookissa enkä aio liittyäkään. Toisinaan lueskelen näistä keskustelupalstoja ja saatan välillä heittää kommenttini sekaan. Vanhat puristelasiesineet ja astiat ovat suuri kiinnostuksenkohteeni. Kermakkoja ja sokerikkoja keräilenkin harvakseltaan. Useimmat löydöt teen kirppareilta. Aikaavievin harrastukseni lienee kuitenkin sukututkimus, jota olen harrastanut muutaman vuoden.

Vierailija
7/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen duunariperheestä - varastomies/kioskikauppias. Mutta itse olen insinööri, joten lienen keskiluokkainen, nousukas? 

Kuntosalilla käyn minäkin, keskimäärin 3*viikko enimmäkseen ohjatuissa jumpissa, joissa olen vanhimmasta päästä. Muutamia ikäisiäni on, mutta suurin osa nuorempia. Ainoa poikkeus on Fitness pilates, missä meitä keski-ikäisiä on yli puolet. Tansseissa en käy, vaan näissä missä ei ole kovin vaikeita koreografioita, lihas- ja keskivartalojumpissa. Lenkkeilen viikonloppuisin. Töihin menen 600 euroa maksaneella Helkamalla, 4 km/suunta. 

Minäkin luen paljon. Pöydällä on tällä hetkellä seuraavien kirjailjoiden teoksia kirjastosta: Åsa Larsson, Liza Marklund, Ann Rosman ja Tällä kertaa kaikki ovat suositujen kirjailijoiden dekkareita, mutta luen myös paljon entisaikoihin sijoittuvia kotimaisia kirjoja. Koetan myös usein etsiä vähän vähemmän tunnettuja teoksia kirjastosta ja divareista. B. Virtanen on sarjakuvista suosikki ja tietysti insinöörin täytyy lukea Dilbertiä. 

Teen käsitöitä, täytän sanaristikoita ja sudokuja myös. Matkustan kotimaassa paljon, joten harrastukseni ovat myös hyvää ajanvietettä junassa tai bussissa istuessa. 

Minulla on nuorinkin jo intissä, joten pikkulapsia ei ole. Autoja on tällä hetkellä yksi ranskalainen perheessä, uutena ostettu. 

Meikkejä käytän aika kohtullisesti. Puuterit ostan kalliimpia merkkejä, Estee Lauder ja Dior, sekä ripsivärinä tällä hetkellä Clinique, seuraavaksi aion kokeilla jotain muuta. Minulla ei yleensä ole kuin 1-2 pakettia kutakin meikkiä. Peitepuikoksi kelpaa lumene ja meikkivoiteita en käytä kuin harvoin. Pesuaineet on LV, erisan yms. herkän ihon tuotteita. 

Jalassa on aina jotain strechiä, farkut tai puuvillahousut, trikoopaita tai paitapusero alla ja jos on kylmää, puuvillaneule. Talvitakkeja on kaksi: Untuvatakki ja villakangastakki sekä niiden lisäksi ulkoilupuku, johon kuuluu myös toppahousut. Kevät/syystakkeja on samoin kolmelle eri kelille: Vähän hienostuneempi takki, puolipitkä veroketjullinen anorakki-tyyppinen takki  sekä ulkoilupuku. 

Nämä havainnot siis itsestäni, mutta tällaisia tuntuu monet muutkin insinöörit olevan. Yllättävän paljon insinööreissä on meitä neulomisesta tykkääviä. 

Vierailija
8/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:03"]

Miltä näyttää? Mitä vaate- ja kosmetiikkamerkkejä käyttää? Mitä harrastaa? Kertokaa rohkeasti havainnoistanne!

[/quote]

keski-ikäiset näyttävät monelaisilta ja käyttävät monenlaisia tyylejä, mutta yhteistä lienee se, että ne ovat siistejä. 

Omalla työpaikallani on monenlaisia sovelluksia vaatemerkeistä, toiset käyttävät urheiluvaatemerkkejä, toiset desigualia ja earth collectionia, toiset gerrry weberiä ja sandia, toiset np: tä ja vogliaa. Itse kiinnitän merkkeihin huomiota omia vaatteita ostaessani siksi, että tiedän tietystä rekistä löytyvien sopivan kropalleni paremmin kuin toisesta. Oma pukeutumiseni on aika tylsää, tossa gerryweber ja sand- linjalla. Käytän enemmän aikaa ja rahaa kenkiin, mutta vain käyttökenkiin - en keräile mitään näyttelyhyllyjä. Kosmetiikkamerkitkin mulla on aika rajattuja, koska olen helposti allerginen. Käytän lähinnä cliniqueta ja estee lauderia, joskus ysl:ää ja chanelia.

lähes kaikilla keskiluokkaisilla keski-ikäisillä naisilla on yksi tai kaksi liikuntaharrastusta, joista toinen yleensä jotain hyötyliikuntaa. Paljon vaikuttaa työpaikan tarjoamat edut. Itse harrastan lisäksi vanhaa kirjallisuutta ja ompelua. Monet meistä kävisivät mielellään esim konserteissa ja baleteissa jms, mutta aikaa ei ole tarpeeksi Ja puolison saaminen mukaan on lähes mahdotonta. Voisihan sitä toki mennä yksinkin, mutta kun joskus sitä haluaa olla sen puolison kanssakin.

Vierailija
9/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:43"]

lähes kaikilla keskiluokkaisilla keski-ikäisillä naisilla on yksi tai kaksi liikuntaharrastusta, joista toinen yleensä jotain hyötyliikuntaa. Paljon vaikuttaa työpaikan tarjoamat edut. Itse harrastan lisäksi vanhaa kirjallisuutta ja ompelua. Monet meistä kävisivät mielellään esim konserteissa ja baleteissa jms, mutta aikaa ei ole tarpeeksi Ja puolison saaminen mukaan on lähes mahdotonta. Voisihan sitä toki mennä yksinkin, mutta kun joskus sitä haluaa olla sen puolison kanssakin.

[/quote]

Voi niin tuttua! VAikka olisikin aikaa, niin mulla ei ole kavereita..töissä kun kaikki muut ova miehiä enkä ole ehtinyt tutustua uusiin ihmisiin, kun olen niin paljon reissussa. t-. inssi tuosta ylempää. 

Vierailija
10/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon keski-ikäistyvä kolmevitonen, pukeudun edelleen liian teineihin vaatteisiin, en mihinkään aikuisvaatteisiin kun ei työssäkään tarvitse.

En jaksa harrastaa paljon mitään, ulkoilen perheen kanssa ja luen paljon. Työssäni menestyn hyvin ja minulla on paljon ystäviä. Kosmetiikasta käytän Lumenea, Lancomea, Guerlainea, Biothermiä.

Että näin :)

Vierailija
11/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko 36v on keski-ikäinen? ;) Harrastuksiani ovat golf ja kuntosali. Vaatteita ostan niin kirppareilta, Zaran-tyyppisistä liikkeistä kuin Stockalta. Etenkin urheiluvaatteisiin satsaan, niiden pitää olla hyvälaatuisia, työvaatteet taas ovat ajattomia ja tykkään pukeutua jakkuihin ja suoriin housuihin. Farkkuja omistan yhdet. Lumene on sellainen merkki jonka tuotteet sopivat eivätkä saa ihoa kukkimaan. Meikkejä on kirjava sekoitus: Joe Blascoa, Lumenea, Max Factorya jne.

Rakastan lukemista ja ruoanlaittoa. Luen ihan kaikkea plus päälle ruoanlaittokirjoja ja viinejä harrastan myös miehen kanssa; käydään viinikursseilla, keräillään jne.

Vierailija
12/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienestän, kävelen ja harrastan vesiliikuntaa eri muodoissa. Matkustelen. Tykkään laittaa ruokaa ja sisustaa.Meillä on koira.

Pukeudun melko boheemisti, omalle vartalolleni sopivalla tavalla. Olen kaunis, josksin ylipainoinen.

Minulla on hyvä itsetunto, pitkä parisuhde, lapset opiskelevat ja asuvat omillaan. Olen vapaassa työssä freelancerina. Opiskelen aina jotain uutta. Luen paljon.

Koskemitiikkatuotteet olen valinnut sen mukaan, mikä minulle sopii. Naamarasva on Diorin, muut edullisempia, esim. Lumenea. Ostan harvoin vaatteita, mutta käytän niitä pitkään, usein vuosia.

Vierailija
13/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:03"]

Joko 36v on keski-ikäinen? ;) Harrastuksiani ovat golf ja kuntosali. Vaatteita ostan niin kirppareilta, Zaran-tyyppisistä liikkeistä kuin Stockalta. Etenkin urheiluvaatteisiin satsaan, niiden pitää olla hyvälaatuisia, työvaatteet taas ovat ajattomia ja tykkään pukeutua jakkuihin ja suoriin housuihin. Farkkuja omistan yhdet. Lumene on sellainen merkki jonka tuotteet sopivat eivätkä saa ihoa kukkimaan. Meikkejä on kirjava sekoitus: Joe Blascoa, Lumenea, Max Factorya jne.

Rakastan lukemista ja ruoanlaittoa. Luen ihan kaikkea plus päälle ruoanlaittokirjoja ja viinejä harrastan myös miehen kanssa; käydään viinikursseilla, keräillään jne.

[/quote]

Lisään vielä: mulla on metsästyskortti ja olen houkutellut miestä myös suorittamaan sen. Myös sienestetään paljon.

Vierailija
14/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä 36-vuotias on erittäin keski-ikäinen :) Minusta on hienoa olla keski-ikäinen, en kaipaa nuoruudesta muuta kuin ehkä rypytöntä ihoa. Olen siis samanikäinen.

Vierailija
15/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös 36 ja tunnen itseni todella keski-ikäiseksi. Rypyt ja läskimakkarat eivät niinkään ahdista (ne kai luetaan "elämänkokemukseksi"?!) mutta kyllä ahdistaa kun hiuksista lähti puolet ja ne muuttuivat kulahtaneiksi, elottomiksi, ja saman vuosipuoliskon siään silmäluomet lupsahtivat varmaan monta millimetriä alaspäin!

Pukeudun ehkä aavistuksen liian menneen mukaan. En tykkää pillilahkeisista housuista. En mysökään pidä farkkuja (enää). Mekkoja tykään käyttää, hameitakin joskus mutta mulla ei ole oikein hameisiin istuvia yläosia (eikä vartaloa).

Pyöräilen ja käytän pyöräilykypärää. Kosmetiikkaa käytön melko maltillisesti mutta minulta löytyy useampi näyttävänpunainen huulipuna. Kammoan niitä "räpsyttimiä" mitä ihmiset nykyään silmiinsä liimaavat. En näe niissä mitään tavoiteltavaa enkä ymmärrä niiden kauneutta tuovaa taikaa.

Vierailija
16/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:07"]

[/quote]

Kyllä 36-vuotias on erittäin keski-ikäinen :) Minusta on hienoa olla keski-ikäinen, en kaipaa nuoruudesta muuta kuin ehkä rypytöntä ihoa. Olen siis samanikäinen.

[/quote]

No ei mua keski-ikäisyys sitten haittaa, en haluaisi olla yhtään nuorempi, nyt on ihan hyvä olla :)

Vierailija
17/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen taustani ja oman koulutuksen puolesta ylempää keskiluokkaa. Työ vie aikaa paljon, en käy missään ohjatuissa harrastuksissa. Haluan, että vapaa-aika on vapaata eikä ole paljon suunniteltu mitään.

Vierailija
18/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:44"]

Ehkä olen taustani ja oman koulutuksen puolesta ylempää keskiluokkaa. Työ vie aikaa paljon, en käy missään ohjatuissa harrastuksissa. Haluan, että vapaa-aika on vapaata eikä ole paljon suunniteltu mitään.

[/quote]

Mikä on Suomessa erottava tekijä keskiluokan ja ylemmän keskiluokan välillä?

Vierailija
19/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:46"]

[/quote]

[/quote]

Tarkkaa rajaa ei ole. Keskiluokkaan mahtuu hyvin paljon ihmisiä. Eroja on silti koulutuksessa, ammattiasemassa ja palkassa. Esim. juristi ja lääkäri yleensä luetaan ylempään keskiluokkaan.

Vierailija
20/27 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:46"]

[/quote]

[/quote]

Tarkkaa rajaa ei ole. Keskiluokkaan mahtuu hyvin paljon ihmisiä. Eroja on silti koulutuksessa, ammattiasemassa ja palkassa. Esim. juristi ja lääkäri yleensä luetaan ylempään keskiluokkaan.

[/quote]

Eli Suomessa ylempään keskiluokkaan pääsee pelkästään koulutuksen perusteella? :D