IS: Niko Ranta-Aho hermostui kesken haastattelun. Pyysi muokkaamaan kysymyksiä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006600517.html
Nolouden huippu. Narsisti mikä narsisti.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti saa alapeukkuja mutta olen sitä mieltä, että käyttäjällä on vastuu. Huumeiden käyttö on muutenkin oire jostain muusta jolla ihminen yrittää helpottaa oloaan. Se syy pitäisi hoitaa niin ihminen ei koe tarvitsevansa mitään mieltä sekottavia.
Entä ne tytöt ja lapset jotka pakotetaan myymään seksiä ja huumataan väkisin.
Missä kiiltokuvaplaneetalla sinäkin mahdat elää, et ainakaan siinä missä tämä ranta-aho patsastelee.En puhunut ihmiskaupasta.
Minusta yksilöllä on oikeus ja vastuu päättää mitä kehoonsa tunkee. Kunhan ei aiheuta toisille vahinkoa niin aivan sama mitä kukakin vetää ja vastuu ei ole myyjillä. Samalla logiikalla se alkon myyjä olisi vastuussa alkoholiin kuolleista. Ja ei ihmiskauppa ei ole sama asia, siinä aiheutetaan vahinkoa toisille.
Huumeiden käyttäjä aiheuttaa aina vahinkoa myös muille. Aina. Vanhemmille, lapsille, sisaruksille, kavereille, viranomaisille. Ja käytön alkamisesta ei mene kauan, kun hän ei itse tätä enää ymmärrä.
Huumeriippuvaiset kuormittavat myös terveydenhuoltoa, poliisia, pelastuslaitosta, sosiaaliviranomaisia. Niitä yrittäjiä, joiden hyllyistä käydään tavaraa pöllimässä.
Käyttäjät tekevät nettipetoksia, varastavat isovanhemmiltaan ja kummeiltaan. Hakkaavat toisiaan mitättömistä syistä. Ovat valmiita pettämään kamaa saadakseen.
Siinä sulle vähän faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin dokkarin ekan osan ja luin haastattelun. Tyyppi on tyhmä kuin saapas. Joku persoonallisuushäiriö ja varmaankin adhd tms vielä lisämausteena tyhmyyteen. Rikas perhe ja ulkonäkö on kyllä siloittanut tietä merkittävästi, mutta toivottavasti pääsisi istumaan sen 4-5 vuotta. Rehellistä veronmaksajaa tästä ei ikinä tule, tai no ehkä jotain perintöveroja joutuu maksamaan joskus, mutta nekin on varmaan perhe yhdessä ketkuillut johonkin Espanjaan.
Mulle tuli ihan päinvastainen kuva. Ei varmaan älykkö mutta tietyllä tapaa erittäin kyvykäs tyyppi. Ei tuollaista muuten pysty rakentamaan.
Kyllä pystyy, 99% rikollisista on tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat. Rikollisjengien valta perustuu siihen, että niissä on paljon sakkia ja eri kerroksia, ei älykkyydestä.
Mihin tuo 99% perustuu? Suuremmalla osalla on esim. hahmottamis- tai keskittymishäiriöihin liittyviä ongelmia kuin suuria puutteita kognitiivisissa kyvyissä.
Jengeissä on aina myös fiksua porukkaa, joka pystyy pyörittämään sitä sekalaista sakkia edes jotenkin hallitusti. Ns. suorittavassa portaassa (mm. hangaroundit) on toki monenkirjavaa väkeä, mutta osa tippuu porukasta jos ei vaan ymmärrä pelin henkeä.
Ihan mutuun, taparikollisten kuunteluun ja katseluun. Ne ovat yllättävän samanlaisia kaikki, ja kaikilta löytyy yksi yhteinen tekijä: vika on aina muissa tai muualla, ei itsessä. He ovat vain olosuhteiden uhreja.
Ja puhun siis nimenomaan taparikollisista, joille rikollisuus on elämäntapa (en ihmisistä jotka ovat päätyneet tekemään rikoksen kerran).
Työni puolesta pyydän myös aina haastattelut luettavaksi ennen julkaisua ja silti jää virheitä ja vääriä painotuksia. Naurettavaa uutisointi ja sympatiat kääntyi juuri Nikolle.
Työni puolesta pyydän myös aina haastattelut luettavaksi ennen julkaisua ja silti jää virheitä ja vääriä painotuksia. Naurettavaa uutisointi ja sympatiat kääntyi juuri Nikolle.
Muistan kuinka Tampereelle joku aina toimitti huumeita noihin samoihin aikoihin kuin tässä tapauksessa, ex- mieheni niitä sitten ilmeisesti osti välittäjän kautta, kovin oli salaista touhua. Kiinni onneksi jäi tämä välittäjä mutta ex mieheni elämä meni sekaisin ja nuorena lähti pari vuotta sitten pois. Surua ja sitä tuskaa omaisille tällaiset vain tuo.
Vierailija kirjoitti:
Miesbimbo, mimbo. Ja ikävä kyllä ei harmiton, kuten joku sofia belörffi, vaan hengenvaarallinen.
Bimbohan tarkoittaa oikeasti lasta.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranta-ahon poika on joutunut ulos sieltä isin kuplasta, jossa voi tehdä mitä vaan, rahaa tulee ja kukaan ei sano poikkipuolista sanaa.
Mistä me tiedetään, minkälainen arvomaailma siinä perheessä on? Nikon isähän sanoi, että hänellä ei enää ole poikaa.
Mun mielestä läheiset voisi jättää ulos näistä spekuloinneista. Vaikka Niko on persereikä, se ei tarkoita, että koko perhe on.
Epäilen, että tuollaista on isä sanonut korkeintaan palstalaisten mielikuvituksessa.
Kyllähän tuosta Nikosta näkee, että on saanut tehdä ihan mitä tahansa ja rahaa on syydetty, mutta rajoja ei ole ollut.
Isä osti Ferrarin lahjaksi, kun Niko vaivautui viettämään kuukauden vieroituksessa.
Nyt edelleen asuu Erottajan kämpässä, jonka isi on ostanut; luksusta riittää, sillä voi leuhkia instassa.
Huumerikollisuus on myös saumattomasti yhteydessä prostituutioon ja yleisin yhtiömuoto tuossa ammatissa pestä rahaa on kiinteistökauppa. Kuulostaako tutulta. Nikolla ei ole ollut mitään syytä piilotella tekemisiään Sofialta joka on jo ennen tavattuaan Nikon ollut samoissa porukoissa jossa sitten myös tavanneet toisensa. Se miten heidän välistään keskustelua tulkitsee täysin asioista tietämätön tavis ja huumekauppaa sivusta katsellut poikkeaa suuresti toisistaan.
Niko ei ole ollut suuri pomo vaan juurikin kansainvälisen rikollisliigan väliportaassa toiminut Suomen myyntihaaran välittäjä. Näiden imagoon kuuluu iso ja näyttävä elämä jossa mukana naisia joille käy mikä vain maksusta. Kaikki kustannetaan yläpuolelta mutta ne kaikki lasketaan velaksi joten Niko on loppuelämänsä velkaa elämästä jota on elänyt. Raha joka hänen käsiensä kautta virtaa ei ole hänen rahaansa vaan rikollisjärjestön rahaa jolla myös Sofian elämää on kustannettu. Niko ei voi näyttää pankkitilejä eikä mitään rahaliikenteeseen liittyvää koska ne eivät edes ole hänen rahojaan. Kaikki on rikollista toimintaa kiinteistökauppaa myöten.
Stefan oli viikonlopun hukassa juuri ennen tätä oikeudenkäyntiä, viimeisenä videolla näkyi " porukoihin" kuuluva henkilö. Nyt Sofia kävi sanomassa ei mitään oikeudessa ja lopputuloksena tuomiota ei annettu. Stefu sai viimeinkin asuntokaupat tehtyä ja rahaa. Case closed. Rahanpesua? Tai jotain? Ei kai, hyvä tuuri vaan että heti oikeudenkäynnin jälkeen mentiin tekemään kaupat:)
Osana huumekauppiaiden rangaistusta pitäisi olla yhdyskuntapalvelua päihdehoitoklinikalla narkomaanien parissa.
Siinäpä pääsisi aitiopaikalta katsomaan mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Osana huumekauppiaiden rangaistusta pitäisi olla yhdyskuntapalvelua päihdehoitoklinikalla narkomaanien parissa.
Kyllä huumekauppiaat ovat narkomaaneja nähnyt. useimmiten itsekin sellaisia. Isot pomot pysyvät puhtaina. Se on yksi syy mistä voi huomata ettei Niko kuulu ihan kärkibosseihin tuossa rikollisliigassa vaan on diileri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas ymmärrä miksi ton miehen pitäisi ottaa vastuu kaikista ihmisistä kun loppujen lopuksi se ostaja tekee viime kädessä päätöksen käyttääkö se sitä ainetta vai ei. Että jos jotain tässä voi syyttää on se huumeiden käyttäjä itse.
Ottaisi vastuun itse edes omista tekemisistään. Kauppias, joka ei välitä mitä hänen kauppatavaransa ihmisille aiheuttaa. Kärsimystä ja surua.
Nikon pitäisi viettää päivä narkomaanin äidin seurassa.
Nikolle tekisi hyvää, jos osa tuomiosta olisi sellaista yhdyskuntapalvelua, jossa joutuisi todella tutustumaan tekojensa seurauksiin ja kuuntelemaan esimerkiksi juuri kärsiviä huumeidenkäyttäjien läheisiä.
Vankilassa jos pelkästään istuu, niin siellä on
vaan kaltaistensa kieroutuneiden i dioottien seurassa. Tuskin oppii mitään. Ja kun pääsee vankilasta, isin rahat odottaa. Jos olisin isä, katkaisisin rahahanat. Ei tuo tuosta paapomalla ainakaan parane.
Ranta-aho ei voi koskaan hyvittää tekojaan yhteiskunnalle. Hyi, mikä kuvotus!
30.6. kello 14.51. alkaen:
Belórf: Mä oon tosi onneton tästä tilanteesta, meillä oli pohjanoteeraus viime vkl ja luulin, että se viimeistään herättäis sut ja mutkin, mut ei siltä näytä, vaan sama paska jatkuu ja kaikki on aina pilalla. Meillä on joku 4-5 päivää viikosta asiat ok, kunnes just silloin, kun ois mahdollisuus tehdä yhessä jotain, asiat menee vituilleen. En jaksa sitä. Otin sut takas kuvitellen, että oikeasti panostat ja oot extra herrasmies, niin et tee asioiden eteen mitään. Et yhtään mitään. Mä en huomannu sulta mitään elettä tän viikon aikana. Päinvastoin kehtaat alkaa raivoamaan, kun pyysin yhtä asiaa, ja nyt sun mielestä mä suutuin turhasta. Kyse on siitä, että oon edelleen tosi loukkaantunu sun lyömisestä ja se kuvottaa mua, ja sä kehtaat käyttäytyä noin ja et ees oo pahoillas. Oon ihan hiton onneton ja kaikki draama muutenki, mitä meille mahdollisesti voi tulla Suomessa, ei nyt houkuta yhtään, kun tuntuu, et miks mun pitää elää tämmöisessä, kun mun kohtelu on tällä hetkellä ala-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Tämä porukkaa kauppaisi silmänkään rävähtämättä kamaa niille, jotka yrittävät kuntoutua.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen tämän Katiskan ensimmäisen jakson , enkä pystynyt katsomaan jaksoa loppuun, koska tästä Nikosta paistaa 5 sekunnin puheen sisällä niin käsittämätön vähä-älyisyys, ettei sitä kestänyt kuunnella.
Sellaisella 13v jonnen tasolla hänen substanssiajattelunsa. Tämä saattaa olla loukkaus 13v jonneja kohtaan.
Pikemminkin kehitysvammaisen ameeban tasolla. Tämä on kyllä loukkaus niitäkin kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten te mammat jaksatte fanittaa päivästä toiseen jotain nistiä?? Täälläkin kaikki ko. henkilöä käsittelevät ketjut saavat aina useita satoja vastauksia.
Tässä ketjussa ei todellakaan faniteta kyseistä rikollista.
Niko yrittää deletoida mielestään sitä ajatusta että hänellä sama kohtalo kuin muillakin kiinni jääneillä diilereillä. Ensin lusii ja sitten vapaaksi päästyään lähtee henki. Nyt se olis vähän liian läpinäkyvää. Kummankin, Nikon ja Sofian kohdalla
Sofiaa voi odottaa sama kohtalo jossakin kohtaa riippuen kuinka paljon ollut tietoinen. Suomessa oleskelu ei pelasta miltään eikä keltään. Mahtaa olla kiva tunne.
Uus Niko on jo puikoissa Nikon paikalla.
Ranta-Aho on huomenna menossa päihdenuorten lastensuojelulaitokseen kuvaamaan katiskadokkaria. Siellä koitaa valkopestä itseään ja puhdistaa mainettaan että soosoo ei saa käyttää huumeita. Kuvottaa koko ukko ison klyyvarinsa kanssa.
Mutta kun alamaailmassa nämä asiat linkittyvät suoraan toisiinsa, että kyllä se huumeiden myyjä vaan on osa sitä kaikkea kurjuutta mikä siihen nivottuu rikollisliigojen kautta, oli missä osassa tahansa siinä rattaissa.