IS: Niko Ranta-Aho hermostui kesken haastattelun. Pyysi muokkaamaan kysymyksiä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006600517.html
Nolouden huippu. Narsisti mikä narsisti.
Kommentit (322)
Toi tyyppi on alinta kuonaa.
Tätä se liiallinen hyväntahtoisuus saa aikaan, kun halutaan uskoa hyvään ihmisissä.
Että ehkä tälläkin otuksella on jonkinlainen moraali, ehkä hän joskus tulee ymmärtämään koko laajuudessaan mitä hän on tehnyt, ehkä hän tulee katumaan, ehkä hän tietää mitä katumus on, ehkä hänestä tulee joskus vielä yhteiskuntakelpoinen. Ehkä hän kuitenkin kykenee empatiaan muita kuin itseään ja kaltaisiaan rikollisia kohtaan.
Vastaus on ei. Ei halua, ei kykene, ei tarvitse. Vanhemmat ja kaverit varmasti tukevat edelleen. Rahaa riittää. Ei huolta huomisesta.
Uskokaa jo että tämä tyyppi ja muut hänen kaltaisensa ovat h-vetin kaukana avun ulottumattomissa ja heidät täytyy saada nopeasti todella kauas tästä yhteiskunnasta. Ja kaikki tietoliikenneyhteydet ulkomaailman katkaista.
Haha. Iltapulu vei kuin litran mittaa.
Ihan oikeasti nyt. Tämä ketju ei ole oikea paikka näille kannabistutkimuksille, ei liity tähän lehtijuttuun millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta asenteesta/haastattelusta ei ikinä uskoisi, että hän on itse ollut päihderiippuvainen myös. Yleensä kun se tekee nöyräksi, ja madaltaa tuota "oma valinta"-huutelua. Vaikka tottakai on oma valinta, muttei asia silti ole yhtään niin yksinkertainen.
- Narkkarin läheinen
Täysin samat ajatukset mulla. Sekä mun veli että serkku (joka oli myös parhaita ystäviäni) on kuolleet huumeisiin, siinä ei ollut mitään glamouria, helvetinmoinen taistelu molemmilla ennen lopullista kuolemaa ja hirveä painajainen läheisille. Suoraan sanottuna oksettaa miten tämä esiintyy kuin mikäkin filmitähti. Mukavahan se varmaan on, jos ei tarvitse käyttää sitä kuolema-sanaa. Se kuitenkin on se, mikä on näiden "bisnesten" vääjäämätön seuraus liian monelle. Tuokin alkujaan kultalusikka perseessä syntynyt, ahneuttaan vaan jatkoi huumekauppaan. Ei herätä mitään sympatiaa, toivottavasti saa mahdollisimman pitkän tuomion.
Mä oon yleensä tosi rauhallinen ja tyyni ihminen, mutta tuon haastattelun luettua kieltämättä kiehahti myös täällä... Eihän siitä kuolemasta toki tietenkään passaa puhua, eikä vastuu tietenkään ole kenelläkään muulla kuin niillä typeryksillä jotka VALITSEE huumeet.. Joista tääkin kuspää tienas isot rahat... Juujuu.. Olisipa ollutkin mukavaa kun itse Ihana Niko! olisi ollut vieressä katsomassa miten mun teini-ikäinen kummilapsi katkolla kirjaimellisesti hikoili sitä paskaa ulos elimistöstään ja itki tuskaista oloaan, lopulta tappoi itsensä tukehtumalla muovipussiin kun ei vaan kestänyt enää, vaikka kyllä oli ihmisiä ympärillä jotka välitti. Rikkaita ei kyllä olla/oltu, eikä ollut varaa kalliisiin vieroituksiin kuten Nikon perheellä, ihan perusterveydenhuollon varassa oltiin. Myöhemmin selvisi myös, että kummilapsi oli myynyt itseään aikuisille miehille rahoittaakseen huumeet. Vanhemmat oli ihan pihalla ja keinottomia. Ehkä niilläkin rahoilla joku Sofia/kaltaisensa sai yhdet huulientäytöt. Tää koko kuvio on jotain niin sairasta, että oksettaa jo pelkkä asian miettiminen. Lapsen vanhemmat ovat työkyvyttömiä edelleen.
"Mä jouduin eroon mun kavereista, yäääh"
"Joillekin se kuolema voi olla oikeesti helpotus"
Sit kun "kärsinyt" sen n. 6kk:n tuomionsa, on itseoikeutettu red carpet -vieras mm. seiskan kekkereillä ym. kissanristiäisissä. Siihenhän tällä glorifioinnilla muun muassa pyritään
Kun Niko saa tietää kuin pitkä kakku tuli ja siellä muutaman vuoden haahuiltuaan, voi joku päivä illan pimetessä tulla mieleen, kun alkaa miettimään menneitä vuosia, että hei, en mä muista mitään.
Meni niin huuruisena ja sumussa. Muilla perhe, lapsia, normielämä.
Mimmoinen muuten on toimitusvarmuus tuonne telkien taakse ? Noin niin kuin ”piristeiden”
muodossa. Jos haluu, kai saa? Kun on varmasti vielä fyrkkaakin ostaa.
Niinhän se parhaiten kuluu aika lusiessa, sumussa ja pöljän turtana.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Niko on ollut kuivilla tuon ajan telkien takana, pitkään jatkunut käyttö on varmasti jättänyt jälkensä.
Ja aivan varmasti aivot huutaa aineita tälläkin hetkellä. Joka päivä ja joka hetki.Onko pystynyt olemaan käyttämättä nyt kun vielä tämä dokumentti tuli ja pinna alkaa olemaan näköjään aika kireällä. 🥂. 📌
Erilaisten hengitettävien kemikaalien käytöstä ("imppaus") saattaa seurata vakavia kuulo-, näkö- ja liikevammoja. Niin sanottujen piristeiden, kuten amfetamiinin tai ekstaasin, pitkäaikaiseen käyttöön voi liittyä heikentymistä tarkkaavuudessa, liikesuorituksissa, hahmotuskyvyssä, nopeudessa, muistissa ja toiminnanohjauksessa. Opioidien, kuten morfiinin ja heroiinin pitkäaikaiseen käyttöön liittyy puutteita erityisesti toiminnanohjauksessa. Lisäksi tiedonkäsittelyn joustavuus ja yleinen tiedonkäsittelyn taso voivat heikentyä.
Huumeiden käyttö voi altistaa neurologisille sairauksille, kuten aivoverenkiertohäiriöille, sekä psykiatrisille sairauksille, kuten psykoottisille häiriöille ja skitsofrenialle.
Juuri tämän takia aina ihmettelen että miksi käyttäjiä pitää rangaista sakoin ja merkata heitä mitenkään.
Heidän elämänsä on jo valmiiksi ihan pilalla, niin yhteiskunta sitten pilaa huolella. Ottaa vielä aineet pois ja antaa sakon tai vankeutta käyttäjälle.
Usein käytön takana voi olla koulukiusattuna olemista tai seksuaalisen hyväksikäytön uhri.
Miksi käyttäjiä pitää rangaista?
Käyttö on rangaistus itsessään.
Nikon kaltaiset ansaitsisivat vähintään 10v linnaa kuten Aarniokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta asenteesta/haastattelusta ei ikinä uskoisi, että hän on itse ollut päihderiippuvainen myös. Yleensä kun se tekee nöyräksi, ja madaltaa tuota "oma valinta"-huutelua. Vaikka tottakai on oma valinta, muttei asia silti ole yhtään niin yksinkertainen.
- Narkkarin läheinen
Täysin samat ajatukset mulla. Sekä mun veli että serkku (joka oli myös parhaita ystäviäni) on kuolleet huumeisiin, siinä ei ollut mitään glamouria, helvetinmoinen taistelu molemmilla ennen lopullista kuolemaa ja hirveä painajainen läheisille. Suoraan sanottuna oksettaa miten tämä esiintyy kuin mikäkin filmitähti. Mukavahan se varmaan on, jos ei tarvitse käyttää sitä kuolema-sanaa. Se kuitenkin on se, mikä on näiden "bisnesten" vääjäämätön seuraus liian monelle. Tuokin alkujaan kultalusikka perseessä syntynyt, ahneuttaan vaan jatkoi huumekauppaan. Ei herätä mitään sympatiaa, toivottavasti saa mahdollisimman pitkän tuomion.
Mä oon yleensä tosi rauhallinen ja tyyni ihminen, mutta tuon haastattelun luettua kieltämättä kiehahti myös täällä... Eihän siitä kuolemasta toki tietenkään passaa puhua, eikä vastuu tietenkään ole kenelläkään muulla kuin niillä typeryksillä jotka VALITSEE huumeet.. Joista tääkin kuspää tienas isot rahat... Juujuu.. Olisipa ollutkin mukavaa kun itse Ihana Niko! olisi ollut vieressä katsomassa miten mun teini-ikäinen kummilapsi katkolla kirjaimellisesti hikoili sitä paskaa ulos elimistöstään ja itki tuskaista oloaan, lopulta tappoi itsensä tukehtumalla muovipussiin kun ei vaan kestänyt enää, vaikka kyllä oli ihmisiä ympärillä jotka välitti. Rikkaita ei kyllä olla/oltu, eikä ollut varaa kalliisiin vieroituksiin kuten Nikon perheellä, ihan perusterveydenhuollon varassa oltiin. Myöhemmin selvisi myös, että kummilapsi oli myynyt itseään aikuisille miehille rahoittaakseen huumeet. Vanhemmat oli ihan pihalla ja keinottomia. Ehkä niilläkin rahoilla joku Sofia/kaltaisensa sai yhdet huulientäytöt. Tää koko kuvio on jotain niin sairasta, että oksettaa jo pelkkä asian miettiminen. Lapsen vanhemmat ovat työkyvyttömiä edelleen.
Tää kosketti :( Mun tyttärellä ihan samanlainen tausta, hän onneksi selviytyi ja jäi eloon ja toistaiseksi kuivilla... Mutta ihan liian tuttua tuo sun teksti mun tytär kans yritti tappaa itteensä huumekoukussa useemman kerran kun se tuska oli niin suurta, repi hiuksiaan, puri käsiään jne. Voimia teille!!!
- Mitä haluaisit sanoa äidille, jonka lapsi on kuollut huumausaineisiin?
- Mä olen päihdekuntoutuksen käynyt ja kaikkea, niin se voi olla jopa helpotus jonkun elämään oikeesti kuolla, mutta enhän mä voi sitä noin sanoa.
Sanoit juuri!!!
Vierailija kirjoitti:
- Mitä haluaisit sanoa äidille, jonka lapsi on kuollut huumausaineisiin?
- Mä olen päihdekuntoutuksen käynyt ja kaikkea, niin se voi olla jopa helpotus jonkun elämään oikeesti kuolla, mutta enhän mä voi sitä noin sanoa.Sanoit juuri!!!
Ihan järkyttävää settiä koko haastattelu. Onneksi eivät suostuneet korjauspyyntöihin.
Kaverin kummipoika myös kuoli 16-vuotiaana aineisiin. Juuri olin nähnyt somessa kuvan tästä ja miettinyt, että onpa tuokin iso jo ja onnellisen näköinen kuvassa. Totuus oli sitten tällainen.
Toisaalla tämmöset kobrat luulee olevansa filmitähtiä, vaikka mitä olen isojen poikien leikeistä kuullut niin niissä tarvitaan aina tällainen yksi höynäytettävä pölvästi jäämään kiinni jotta bisnekset voivat muualla rauhassa jatkua.
Katiska-jutun pääsyytetty sai syytteen pahoinpitelystä.
Katiska-vyyhdin pääsyytetylle Niko Ranta-aholle luettiin torstaina Helsingin käräjäoikeudessa syyte pahoinpitelystä. Ranta-aho syyttäjien mukaan töni ja löi silloista avopuolisoaan Sofia Belórfia riitelyn yhteydessä Espanjassa kesäkuussa 2019.
Käräjäoikeus julkisti istunnon jälkeen jutun esitutkinta-aineiston, jonka poliisi on tähän asti pitänyt salassa. Aineisto pitää sisällään WhatsApp-viestit ja valokuvat, jotka ovat syyttäjien todisteina pahoinpitelystä.
Niko Ranta-aho on säälittävä narsistinen, miezlapzi. Hänen käytöksensä kertoo paljon millaisessa perheessä on kasvanut. Ilmeisesti raha on mennyt lasten henkisen kasvun edelle. Niko Ranta-aho ei tunne mitään empatiaa uhrejaan kohtaan, hän on kuolemankauppias. Huumekauppiaat ovat sellaista pohjasakkaa yhteiskunnassa, minussa aiheuttaa suunnatonta raivoa. Huumeet pilaavat useiden ihmisten elämää. Kuolemankauppiaat ovat vastuussa siitä, että aineita on kadulla. Toivon todella, että tämä miezlapzi saa vielä tuta mitä on tullut tehdyksi, hänen syytään on myös Treen paheneva huumeralli. Mutta sehän on tärkeintä, että Ranta-ahoilla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Katiska-jutun pääsyytetty sai syytteen pahoinpitelystä.
Katiska-vyyhdin pääsyytetylle Niko Ranta-aholle luettiin torstaina Helsingin käräjäoikeudessa syyte pahoinpitelystä. Ranta-aho syyttäjien mukaan töni ja löi silloista avopuolisoaan Sofia Belórfia riitelyn yhteydessä Espanjassa kesäkuussa 2019.
Käräjäoikeus julkisti istunnon jälkeen jutun esitutkinta-aineiston, jonka poliisi on tähän asti pitänyt salassa. Aineisto pitää sisällään WhatsApp-viestit ja valokuvat, jotka ovat syyttäjien todisteina pahoinpitelystä.
Näin se Sofia pysyy rahan syrjässä kiinni............saa vahingonkorvausta varmaan, oli niin kovin rakastunut tähän kuolemankauppiaaseen. Taisi olla rahoihin rakastunut ja luxus elämäntyyliin. Siinä kaksi narsistia oli yhdessä ja lopputulos nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi moni täällä ei ollenkaan tiedä mitä huumebisnes maailmalla pitää sisällään. Se ei todellakaan ole vain niin, että herra A antaa herra B:lle pillerin josta herra B sitten maksaa ja that’s it.
Juu ja se maailma on ikävä kyllä tullut jo tännekin kylään. Tai asumaan.
Tässäkin pikkupitäjässä on rikollisliigan "kerhohuone".
Helsingissa meno on jo kuin missä tahansa Euroopan suurkaupungissa, juuri joku päivä töllössä puhuttiin noista seksiorjista joita sinne raahataan, nämä liigat niitä tuo.
Vaikka yksittäinen narkomaani vain itsekseen kotonaan vetäisi huumetta, se kaikki raha menee rikollisuuden eliitille lukemattomien uhrien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Niko Ranta-aho on säälittävä narsistinen, miezlapzi. Hänen käytöksensä kertoo paljon millaisessa perheessä on kasvanut. Ilmeisesti raha on mennyt lasten henkisen kasvun edelle. Niko Ranta-aho ei tunne mitään empatiaa uhrejaan kohtaan, hän on kuolemankauppias. Huumekauppiaat ovat sellaista pohjasakkaa yhteiskunnassa, minussa aiheuttaa suunnatonta raivoa. Huumeet pilaavat useiden ihmisten elämää. Kuolemankauppiaat ovat vastuussa siitä, että aineita on kadulla. Toivon todella, että tämä miezlapzi saa vielä tuta mitä on tullut tehdyksi, hänen syytään on myös Treen paheneva huumeralli. Mutta sehän on tärkeintä, että Ranta-ahoilla on rahaa.
Valtion pitäisi ottaa huumeiden jakelu lailliseen piiriin välittömästi.
Valtion tulisi syrjäyttää rikolliset ja tarjota narkkareille puhdasta ainetta ja halvalla säännöstellen lääkärin reseptin kautta.
Monesta voisi olla ihan vielä työelämäänkin.
Täysin huumeettomuuten on turha narkkaria saada, mutta elämän voisi saada ihan kondikseen.
Esimerkkinä se että suurin osa suomalaisista veronmaksajista on alkoholisteja tietämättään.
Huumekauppiaita voisi tuomita hyvin pitkiin vankeusrangaistuksiin.
Mikä se Ranta-ahon perhe sitten on, millä ovat rahansa tienanneet ja mistä pitäisi tunnistaa, omistavatko jotain ketjuja tms? Ei taida olla puhtaat jauhot pussissa..
Se on kaikkien vastuu. Kaikilla meillä on vastuumme yhteiskunnan jäseninä. Meillä on vastuu itsestämme, mutta on toimittava vastuullisesti myös muita ihmisiä kohtaan. Se ei toimi niin, että tarjolla on kaikkea perseestä perämoottoriin ja valitse. Me tiedämme, että kaikki eivät ole tarpeeksi vahvoja selviytymään siitä.