Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni haluaisi että maksan pois hänen 20 000 euron velan ja suuttui, kun sanoin, että antaa sen jäädä velkojien tappioksi

Vierailija
12.08.2020 |

Perinnöstäni haluaisi, että maksan sen. Saamani kokoisesta perinnöstä (päälle miljoona euroa) kuulemma voi sen velan pois hyvin maksaa.
En aio maksaa, koska kyseinen henkilö on käyttäytynyt minua loukkaavasti aiemminkin, eikä ole pyytänyt anteeksi.
Nyt siis loukkaavaa hänen käytöksessään oli se, että hän sanoi, että ”KUKAAN muu kuin minä ei toimisi näin”, eli siis ettei maksa ja sanoo syyksi sen, että hän on muka loukannut minua. Että koska hänestä ei ole loukannut, niin mulla ei ole oikeaa syytä tässä olla maksamatta.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Äitihullu fantasioi saaneensa miljoonaperinnön 😳

Miksi luulet, että tämä olisi jokin fantasia? Etkö tiedä, että ihmiset perivät miljoonan, os ovat hyvästä suvusta?

Ap

No et äitisi puolelta vissiin kuitenkaan...

Vierailija
82/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perii miljoonan, niin miksi pitää saada sijoituksilla maksettua 200.000 laina? Mikä multa meni ohi? Eikö sillä miljoonalla voi maksaa sen pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis enää ei hänen koko varallisuutensa ole, mutta sijoitettava varallisuus on. Eli mieluummin, kuin lähden itse tavoittelemaan jotain säälittäviä prosentteja, annan varallisuutta itseäni PALJON osaavamman käsiin. Jos joku on onnistunut saamaan viimeisen 10 vuoden ajalta 23% tuoton maailman pörssi-ondeksin ollessa samalta ajalta 13%, niin minusta hän vaikuttaa minua osaavammalta sijoittajalta. Ja ehkä sinuakin.

Ap

Kai ymmärrät että tuo sijoittaja jolle olet rahasi antamassa on täysi huijari, mitään oikotietä onneen ei ole. Puolestani heitä rahat vaikka tuuleen, ainakin olen VAROITTANUT.

Raha on vain vaihdannan väline, sillä ei ole mitään itseisarvoa, eikä se lisää ihmisarvoa. Parhaat asiat ovat ilmaisia eikä niitä voi ostaa rahalla. Esim. Lapsillesi et voi ostaa uutta lapsuutta. Panosta heihin nyt, ja pistä se oma egosi kerrankin sivuun.

En ole kateellinen, itselläni myös mukava salkku mutta se on vain vanhuuden turvaksi eikä se merkitse minulle yhtään MITÄÄN verrattuna esim. Lapsiini ja heidän lapsuutensa laatuun. Olin esim. Kotiäitinä viisi vuotta että lapsillani olisi hyvä varhaislapsuus ja alku elämälle. Olen ikuisesti kiitollinen että raha mahdollisti tämän.

Sijoittaminen ja äitiys eivät liity minun elämässäni toisiinsa, vaan ovat erillisiä asioita. Perintö ei vielä tuota sillä tasolla, että sillä olisi mitään vaikutusta elämäämme. Ainoa, mikä loppui, oli eläminen velaksi.

Ja siis miten niin rahat menisivät huijarille? Se, joka saa pörssistä ylituottoja on vain toisia taitavampi sijoittaja. Lisäksi itseni kohdalla jo se, että saa vuodessa pörssi-indeksien verran on parempi saavutus, kuin minkä itse saisin. Toki voin sijoittaa indeksiin itseksenikin, mutta kiusaus ottaa rhoja ulos ennen aikaisesti olisi silloin tosi iso, varsinkin jos jonain hetkenä ei mene pörssissä kovin hyvin.

Se, että joku, joka ymmärtää liiketoiminnan päälle ja valikoi salkkuun noin 10 yhtiötä, on tietenkin parempi, kuin että tekisin sen itse. Ja on ainakin v. 2008 saakka saanut 23% vuosituoton per vuosi sillä ajanjaksolla.

Ap

Vierailija
84/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perii miljoonan, niin miksi pitää saada sijoituksilla maksettua 200.000 laina? Mikä multa meni ohi? Eikö sillä miljoonalla voi maksaa sen pois?

Otan lainan maksaakseni perintöveron.

Ap

Vierailija
85/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna märistä, mitä se haittaa? Move on.

Sitä, että kukaan muu ei ole kuulemma yhtä paha, ettei maksaisi, kuin minä.

Ap

Et vastaa kysymykseen. Mitä se haittaa, että joku märisee? Vastaat vain sen tunteen minkä hän sinussa aiheuttaa. Mutta mieti nyt: MITÄ VÄLIÄ hänen tai kenenkään mielipiteellä on? Mitä väliä sillä on, että hänen mielestään sinä olet paha? Jos hän on äitisi, niin sano, että "itsepähän minut kasvatit". Jos se on sukulainen, naapuri, ystävä, orava, presidentti, niin kohautat harteitasi ja sanot, että "sitten olen paha, entäpä sitten".

Miksi haluaisin uskoa, että olisin paha?

Sen tuollainen käytös mulle tekee.

Ap

Vierailija
86/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et vastaa kysymykseen. Mitä se haittaa, että joku märisee? Vastaat vain sen tunteen minkä hän sinussa aiheuttaa. Mutta mieti nyt: MITÄ VÄLIÄ hänen tai kenenkään mielipiteellä on? Mitä väliä sillä on, että hänen mielestään sinä olet paha? Jos hän on äitisi, niin sano, että "itsepähän minut kasvatit". Jos se on sukulainen, naapuri, ystävä, orava, presidentti, niin kohautat harteitasi ja sanot, että "sitten olen paha, entäpä sitten".

Minusta tuollainen ajattelu omasta itsestä on kamalaa. Miksi kukaan, jolle olen tärkeä, haluaisi minun ajattelevan noin? Ja siis en varmaan ole äidilleni tärkeä, mutta hän väittää, että oon. Minusta hän ei saa ajatella niin. Jos se ei ole totta.

Ap

Vierailija
87/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielikuvitusta, vaan täyttä totta. Perin tosiaan yli miljoonan.

Ap

Ja paljonko maksoit miljoonasta perintöveroa?

Vierailija
88/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden päästä niin äitihullu itkee kun menetti rahansa jollekin huijarille. Ja sekin tulee olemaan hänen äidin vika, koska se lainasi heppalehtiä serkulle.

Vuoden? Sijoitushorisontti sen firman kautta on minimi 5 vuotta. Siinä ajassa sijoitusten pitäisi olla kivasti voitollisia. Heidän tuotteensa ei sovi sellaiselle, joka tarvitsee rahat ennen sitä. Heillä on korkeampi lunastuspalkkio, jos rahat ottaa ulos aiemmin. He eivät halua, että ihmiset ottavat niitä ulos miten sattuu, ettei heidän tarvitse myydä sen takia esim. huonoon aikaan. Toisekseen mukana on vain noin 30 sijoittajaa, joten sinne ei siis oteta aivan ketä tahansa (esim. just jos on näkyvissä, että haluat rahat ulos aiemmin)

Ap

Vierailija
89/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tulee olemaan 214 000. Tarkemmin vero menee n. 1,4 miljoonasta, mutta siitä 200 000 jää lesken hallintaan ja alentaa siltä osalta veroa.

Ap

Vierailija
90/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee tasan muumikarkit, jos joku tällainen jankuttaja on saanut miljoonan perinnöksi. Mutta ilmeisesti olet sen jonkun mielestä ansainnut, jollain ihme tavalla. Kyllä kannattaakin käyttää aikansa tähän vauvapalstalla jankkaamiseen. Ei näytä raha tekevän onnelliseksi, jos muuten ei ole asiat kunnossa.

Ei perintöjä ansaita, ne peritään.

Ap

Vierailija
91/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni oli tietenkin täysin päivänselvää jättää omaisuutensa, jonka on itsekin perinyt, minulle.

Ap

Vierailija
92/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tulee olemaan 214 000. Tarkemmin vero menee n. 1,4 miljoonasta, mutta siitä 200 000 jää lesken hallintaan ja alentaa siltä osalta veroa.

Ap

Eli nyt saan 1,2 miljoonaa, mutta puhun miljoonasta, koska 0,2 menee veroihin.

Ap

Vierailija
93/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee tasan muumikarkit, jos joku tällainen jankuttaja on saanut miljoonan perinnöksi. Mutta ilmeisesti olet sen jonkun mielestä ansainnut, jollain ihme tavalla. Kyllä kannattaakin käyttää aikansa tähän vauvapalstalla jankkaamiseen. Ei näytä raha tekevän onnelliseksi, jos muuten ei ole asiat kunnossa.

Ja siis äitini vika tämäkin mieleni pahoittaminen ja huono käytös, josta vielä koittaa vierittää syyn minulle ja leikkiä jotain uhria ilmeisesti. Ei minulla menisi huonosti, ellei äitini syyttäisi minua, että mun kuuluu antaa rahaa ja teen väärin ja olen siis kauhea ihminen, kun en tee niin. Eli täysin turhaa syyttää RAHOJA mun pahasta mielestäni.

Ap

Vierailija
94/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että tämä olisi jokin fantasia? Etkö tiedä, että ihmiset perivät miljoonan, os ovat hyvästä suvusta?

Ap

Nytkö sukusi (ja äitisikin) on hyvä?

Vierailija
95/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden päästä niin äitihullu itkee kun menetti rahansa jollekin huijarille. Ja sekin tulee olemaan hänen äidin vika, koska se lainasi heppalehtiä serkulle.

Vuoden? Sijoitushorisontti sen firman kautta on minimi 5 vuotta. Siinä ajassa sijoitusten pitäisi olla kivasti voitollisia. Heidän tuotteensa ei sovi sellaiselle, joka tarvitsee rahat ennen sitä. Heillä on korkeampi lunastuspalkkio, jos rahat ottaa ulos aiemmin. He eivät halua, että ihmiset ottavat niitä ulos miten sattuu, ettei heidän tarvitse myydä sen takia esim. huonoon aikaan. Toisekseen mukana on vain noin 30 sijoittajaa, joten sinne ei siis oteta aivan ketä tahansa (esim. just jos on näkyvissä, että haluat rahat ulos aiemmin)

Ap

Rahaa voi periä milloin vain, mutta järkeä ei. Sitä joko on tai ei.

Tyypillistä pyramidihuijaus-jargonia. Oikeasti pyörittävät useita tuollaisia "30 laatusijoittajan" ryhmiä. Jäseniksi niihin haetaan nimenomaan ilman omaa ansiotaan rikastuneita ääliöitä. Jos joku vaurastuu omin neuvoin, tunnistaa kyllä tuollaisen ja monta muutakin huijausta.

Vierailija
96/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nytkö sukusi (ja äitisikin) on hyvä?

Raha ei todellakaan tullut hänen suvustaan. Jokainen on kotoisin kahdesta suvusta, ei yhdestä yhteisestä, jos et tiennyt.

Ap

Vierailija
97/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tyypillistä pyramidihuijaus-jargonia. Oikeasti pyörittävät useita tuollaisia "30 laatusijoittajan" ryhmiä. Jäseniksi niihin haetaan nimenomaan ilman omaa ansiotaan rikastuneita ääliöitä. Jos joku vaurastuu omin neuvoin, tunnistaa kyllä tuollaisen ja monta muutakin huijausta.

Ai jaa. Asiakkaina heillä kylläkin on varakkaita sukuja, yliopistoja ja säätiöitä. Mietinkin, että pitäisikö tahosta vinkata sukumme säätiötähoitavalle serkulleni, joka on KTM.

Ap

Vierailija
98/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sitten Suomen yksi suurimmista osakevälittäjistä mainitsi heidät minulle? Kun pohdin heidän Private Banking puolensa kanssa sijoituksiani.

Ap

Vierailija
99/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän aiheuttaa minussa mitättömyyden tunteen, koska koittaa sanoa, että en muka ole hyväsydäminen ja auttavainen. Että aivan kuin sen kriteerinä olisi maksaa hänen velkansa. Se tässä raivostuttaa ja on väärin. Se ei todellakaan olisi hyväsydämisyyden raja.

Ap

Vierailija
100/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakivi jankkaajan uusin keksintö kenties?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi