Vapaaehtoistyö työttömänä
Eli onko vapaaehtoistyö sallittua työttömänä vai menettääkö työttömyyskorvauksen? Onko kenelläkään ajankohtaista tietoa? Olen siis juuri valmistumassa ja olen tehnyt opintojen aikana vapaaehtoistyötä noin 6h viikossa. Todennäköisesti olen nyt ainakin alkuun työtön valmistumisen jälkeen joten mietin pidänkö vapaaehtoistyön ihan omana tietonani. Entä lyhyet muutaman opintopisteen kurssit eli 5-10op per lukukausi? Asumistukea tai tttukea en tule muutenkaan saamaan vaan ainoastaan työttömyyskorvauksen.
Kommentit (7)
Kaveri joutui pari vuotta sitten työkkärin kanssa ongelmiin kun sai kerran viikossa tekemässään vapaaehtoistyössä ilmaiset pullakahvit. Työkkäri laski sen palkaksi. Pitäisin kyllä vapaaehtoistekemiset omana tietonani.
Jos teet niin hyvä, mutta työkkärille älä kerro missään tapauksessa !!!
Vierailija kirjoitti:
Googlaa voiko työtön tehdä vapaaehtoistyötä.
Olen jo googlettanut ja sen mukaan saisi tehdä mutta sitten yksi vapaaehtoinen ei ole kertonut vapaaehtoistyöstä mitään koska häneltä on joskus lähtenyt työttömyyskorvaus. Juu, hän sai sentään tttukea tilalle, mulla ei oo vaan mitenkään varaa menettää työttömyyskorvausta.
Entä kurssit joista ei kerry mitään opintopisteitä, tyyliin työväenopiston kurssit jotka kestävät muutaman tunnin viikossa?
Ei sitä saa tehdä. En kehottaisi ottamaan riskiä. Jos jäät kiinni, niin sinulta saatetaan periä työttömyyskorvauksia takaisin. Itsekään en ota riskiä vaikka tiedän, että kiinnijäämisen riski on olemattoman pieni. Mutta riskiä en ota. En. Paska systeemi kyllä. Haluaisin mennä seurakuntaan vapaaehtoiseksi.
Googlaa voiko työtön tehdä vapaaehtoistyötä.