Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni haluaisi että maksan pois hänen 20 000 euron velan ja suuttui, kun sanoin, että antaa sen jäädä velkojien tappioksi

Vierailija
12.08.2020 |

Perinnöstäni haluaisi, että maksan sen. Saamani kokoisesta perinnöstä (päälle miljoona euroa) kuulemma voi sen velan pois hyvin maksaa.
En aio maksaa, koska kyseinen henkilö on käyttäytynyt minua loukkaavasti aiemminkin, eikä ole pyytänyt anteeksi.
Nyt siis loukkaavaa hänen käytöksessään oli se, että hän sanoi, että ”KUKAAN muu kuin minä ei toimisi näin”, eli siis ettei maksa ja sanoo syyksi sen, että hän on muka loukannut minua. Että koska hänestä ei ole loukannut, niin mulla ei ole oikeaa syytä tässä olla maksamatta.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti nainen, kelpaisiko sulle mies seura.

Vierailija
42/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se syy, jonka vuoksi sinun pitää hänen mielestään velka maksaa? Onko hän käyttänyt sen velan joko sinun tai perittävän hyväksi? Vai pitäisi maksaa vain siksi, että sinulla on niin paljon rahaa?

Vai että sinun pitäisi maksaa isäsi "velkaa"? Olisi perinyt aikanaan isältäsi, olihan hänelläkin rahaa kun noinkin paljon perinnöksi jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli aiemmin ollut toisella firmalla töissä, jolloin salkku oli perustettu. Hänen sopimuksessaan oli lupa irtaantua yrityksestä ja perustaa halutessaan oma sijoitusfirma. 2018 hän oli perustanut. Sen takia salkusta on seurantatiedot hieman yli 10v ajalta, vaikka firma on tuoreempi. Osa sijoittaja-asiakkaista oli seurannut mukana.

Ap

Vierailija
44/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se syy, jonka vuoksi sinun pitää hänen mielestään velka maksaa? Onko hän käyttänyt sen velan joko sinun tai perittävän hyväksi? Vai pitäisi maksaa vain siksi, että sinulla on niin paljon rahaa?

Vai että sinun pitäisi maksaa isäsi "velkaa"? Olisi perinyt aikanaan isältäsi, olihan hänelläkin rahaa kun noinkin paljon perinnöksi jäi.

En saa vastauksia näihin. Hän on häikäilemätön ja ylimielinen ja jos tällaisia kysyy, alkaa huutaminen ja raivoaminen aivan kuin tosiaan mun kuuluisi maksaa ja temppuilisin nyt jollain törkeällä tavalla, jos en maksa. Haluaisin itsekin nähdä, mitä ihmettä on tuollaisen käytöksen takana, mutta en käsitä. Hänen mielessään se menee jotenkin niin, että koska hän on ilmeisesti jotenkin uhrautumut takiani, hänen nyt vain pitää saada tuosta myös. Vaikka minusta se, ettei laita lasta tarhaan 1-vuotiaana ei ole asia, josta mun tarvitsee ajatella, että olinpa tärkeä. Kun samalla vähät välittää mun tunteistani.

Ap

Vierailija
45/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti nainen, kelpaisiko sulle mies seura.

Kelpaisi kyllä, mutta olen aika valikoiva ja en mikään catch .

Ap

Vierailija
46/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tonnia on vain 2% miljoonasta. Pieni murto-osa perintöverostakin,

47/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu fantasioi saaneensa miljoonaperinnön 😳

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
48/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis toisaalta tosi täpinöissäni tuosta sijoitusjutusta, ainoa ongelma siinä on se, että ajat ovat hiukan omituiset. Eli jos menen nyt mukaan ja kurssit menevätkin alaspäin seuraavat 2v? Eli olisiko minun parempi pitää raha vielä tilillä. Kun siis mun pitää saada 200 000 euron laina kustannettua. Haluan saada sen lyhennetyksi sijoituksilla. Sen takia sijoitushorisontti olisi toki pitkä, esim ainakin 10v. Siksi ajaksi lainaan saa korkoputken, eli se ei aiheuta yllätyksiä kuukausierissä. Niin mietimme, että koska tuolta ei käytännössä saa ottaa varoja ulos alle 5 vuoden, että jättäisin lainanlyhennykset tilille 5v osalta, eli noin 60 000e.

Niin miksei se loppukin voisi siellä vielä hetken olla, hmmm.....

Olen menossa vielä indeksisijoittamiseen keskittyvän varainhoidon tapaamiseen. Saa nähdä, mitä sieltä tulee, että muuttuuko ajatukseni.

Ap

Vierailija
49/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 tonnia on vain 2% miljoonasta. Pieni murto-osa perintöverostakin,

Joo, mutta jos asenne on se, että mun KUULUU maksaa se, ja koska en aio, tulee haukkuja, niin kuvitteletko, että maksaisin?

Ap

Vierailija
50/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Äitihullu fantasioi saaneensa miljoonaperinnön 😳

Miksi luulet, että tämä olisi jokin fantasia? Etkö tiedä, että ihmiset perivät miljoonan, os ovat hyvästä suvusta?

Ap

Vierailija
51/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo äitini toiminta vaikuttaa vain tosi itsekkäältä, siis pystyn toki ymmärtämään, että hän kokee ahdinkoa taloudellisesti, mutta minusta on todella väärin suhtautua mun perintöön siten, kuin mun kuuluisi maksaa hänelle sieltä jotain ja syytellä minua, jos en lupaa maksaa. Sen takia en aiokaan auttaa, että asenne on tämä, että mun kuuluu maksaa ja teen jotain väärin, jos en maksa.

Tosi törkeää häneltä. Onneksi hän saa rangaistuksena nytsitten pettyä ja vatvoa surullisena talouttaan, kun en muuten enää pysty häntä rankaisemaan.

Ap

Vierailija
52/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis muutenkin olisi tosiaan ihan tyhmää maksaa pois 77-vuotiaan, jolla ei ole varallisuutta, velat pois. Jos äidin pitäisi saada uusi asunto, niin siihen voisi luottotiedottomuus olla haitaksi, mutta en tiedä mihin hän niitä muuten enää tarvitsisi.

Ap

Vierailija
53/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu siis vuokralla.

Ap

Vierailija
54/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käytös äidiltä on yksi traumojeni taustalla, eli hän ilmeisesti kuvittelee olevansa uhri jota kuuluisi läheisten auttaa, ja kun nämä eivät näe sitä uhriutta siinä, eivätkä auta, hän haukkuu ilkeästi heitä. Ja tätä kehtaa tehdä vain lähimmilleen.

Haluaisin hänet jotenkin julkiseen häpeäpaaluun. Että nekin, joille hän ei käyttäydy näin saisivat ajatella, että kamalaa, ja kohdistaa sympatioitaan minuun.

Ap

Vierailija
55/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se perinnön jättäjä hänelle läheinen? Jotenkin ymmärtäisi tuon vaatimuksen paremmin, jos hän kokisi rahoihin "moraalista omistajuutta" mutta lain mukaan perintö menikin sulle.

Vierailija
56/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ois niin siistiä, että jos se sijoittaja saisi seuraavina 10 vuotena edes 10% vuosituoton, niin 100 000 olisi tullut miljoona.... Tosin jos raha jatkaa tunkuaan omaisuuslajeihin, eli lähinnä asuntoihin ja osakkeisiin, siinä vaihessa asuntojen hinnat esim. Kaartinkaupungissa ovat karanneet edelleen aika lailla.

Eli siinä pitäisi osata kotiuttaa voitot ennen romahdusta tai jos uskoo, ettei sellaista tule, niin ostaa asunto nyt velaksi ja maksaa pankille sijoituksella laina pois.

Ap

Vierailija
57/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se perinnön jättäjä hänelle läheinen? Jotenkin ymmärtäisi tuon vaatimuksen paremmin, jos hän kokisi rahoihin "moraalista omistajuutta" mutta lain mukaan perintö menikin sulle.

On. Varmaan kokee moraalista omistajuutta rahoihin, joo. Hän ei vain ole tiedostanut, että reaalimaailmassa ne rahat tulevatkin mulle. Eli millähän lailla minua kohtaan ois kannattanut käyttäytyä, jos tajuaa realiteetit? Arvostaen. No, tässä hän epäonnistui, eikä ole edes yrittänyt.

Ap

Vierailija
58/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Maksa äitisi velat ja anna hänelle anteeksi. Siitä seuraa sinulle kaikkea hyvää. Mielenrauhaa ja tasapainoa. Minä en miettisi hetkeäkään. Herroille, hulluille ja huolimattomille pitää antaa paljon anteeksi.

Vierailija
59/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Maksa äitisi velat ja anna hänelle anteeksi. Siitä seuraa sinulle kaikkea hyvää. Mielenrauhaa ja tasapainoa. Minä en miettisi hetkeäkään. Herroille, hulluille ja huolimattomille pitää antaa paljon anteeksi.

Ei seuraisi. Hän ei ole tehnyt minulle YHTÄÄN MITÄÄN HYVÄÄ, vaikka esim. maksoin hänet velattomaksi aikoinaan kerran. Plus, etten mä hänen hyväntekemisensä varassa roiku. Toki myötätuntoa ja välittämistä tarvitaan aina, mutta niitä ei ole luvassa millimetriäkään häntä autettuani. Ei hän sitä apua arvostaisi. Ei arvostanut edellistäkään saamaansa apua. Enkä mä silloin sen takia auttanutkaan. Mutta en tee itä uudestaan, koska en saanut siitä mitään, kuten ei ollut tarkoituskaan saada.

Ap

Vierailija
60/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes olet yhteyksissä tuollaisen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme