Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni haluaisi että maksan pois hänen 20 000 euron velan ja suuttui, kun sanoin, että antaa sen jäädä velkojien tappioksi

Vierailija
12.08.2020 |

Perinnöstäni haluaisi, että maksan sen. Saamani kokoisesta perinnöstä (päälle miljoona euroa) kuulemma voi sen velan pois hyvin maksaa.
En aio maksaa, koska kyseinen henkilö on käyttäytynyt minua loukkaavasti aiemminkin, eikä ole pyytänyt anteeksi.
Nyt siis loukkaavaa hänen käytöksessään oli se, että hän sanoi, että ”KUKAAN muu kuin minä ei toimisi näin”, eli siis ettei maksa ja sanoo syyksi sen, että hän on muka loukannut minua. Että koska hänestä ei ole loukannut, niin mulla ei ole oikeaa syytä tässä olla maksamatta.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ryhdy isän ja hänen taloudellisia sotkuja paikkailemaan. Ja siis syy on se, miten hän on käyttäytynyt minua kohtaan satuttaen, kuten nytkin.

Ap

Vierailija
22/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mukavaa olla yksin miljoonan kanssa?

Paljon kivempaa kuin olla ilman miljoonaa. Vai luuletko, että ilman ois kivempaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta mitä teet.

Vierailija
24/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin tänään olin tosi kivassa sijoitusmeetingissä firmassa, joka ottaa rahastoonsa korkeintaan 30 asiakasta. Vuosituotto taaksepäin viimeiset 10v 23% per vuosi.

Ap

Vierailija
25/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu taas vauhdissa. Ei oikeasti jaksa näitä sun horinoita enää yhtään!

Vierailija
26/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 77-vuotiaan velkoja kannata enää maksella. Se on lähtö jo niin lähellä joka tapauksessa.

Sanoin hänelle tämän. Että annan mennä mieluummin velkojien tappioksi. Hänen mielestään se vain vaikeuttaisi hänen tilanneettaan.

Ap

Ei se muuten vaikeuta, mutta uutta velkaa on hankalampi tehdä.

Vierailija
27/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

72-säännöllä sellaiseen sijoitettu raha TUPLAANTUISI reilussa 3 vuodessa.

Ap

Vierailija
28/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän aina jauhat miten äitis ei kunnioittanut tunteitasi, mikset sinä nyt kunnioita sukulaisen oikeutta olla loukkaantunut?

Vierailija
29/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänelle velkaneuvojan yhteystiedot. 

Vierailija
30/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 77-vuotiaan velkoja kannata enää maksella. Se on lähtö jo niin lähellä joka tapauksessa.

Sanoin hänelle tämän. Että annan mennä mieluummin velkojien tappioksi. Hänen mielestään se vain vaikeuttaisi hänen tilanneettaan.

Ap

Ei se muuten vaikeuta, mutta uutta velkaa on hankalampi tehdä.

Niin en tiedä, ajatteliko hän, että korkokulutkin pahenisivat. Ikävämpi homma, mutta maksoin hänelle muistaakseni joskus 2012 7000 euroa velkoja pois samalla selityksellä, että maksaa korkoja sit mulle. Ja taas on velkaa. Että...

Ap

Vierailija
31/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän aina jauhat miten äitis ei kunnioittanut tunteitasi, mikset sinä nyt kunnioita sukulaisen oikeutta olla loukkaantunut?

No ei se oikeita mua haukkumaan. Ei se, jos hän satuttaa minua ole tarkoittanut, että sitten mulla on heti hyvä olo, jos satuttaisin häntä. Vaan satuttaminen pitää selvittää. Ja kai mulla on perustelut, etten maksa hänelle tätä? Jos ei niitä tajua, on kaikkea muuta kuin oikeutettu satuttamaan minua.

Ap

Vierailija
32/104 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hänelle velkaneuvojan yhteystiedot. 

Ottaisi sen v*ttuiluna, kun mulla kerran on rahaa... Siis joka ei tuota osoitetta itse tajua, joutaakin hukkua velkaansa.

Ap

Vierailija
33/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis sitä mieltä, että mun KUULUU maksaa hänen velkojaan pois. Onko törkeämpää suhtautumista tavattu taas. Ihan hirveää, miten voi olla noin ilkeä, että ajattelee, että joo, mun kuuluu maksaa toi summa hänelle? Eihän kuulu. Enkä aio maksaa, ellei hän pahoittele käytöstään ensin ja ala toimia niin, että näkisin hänen haluavan saada anteeksi.

Eli tämä on se mun k o s t o n i hänelle. Se, minkä hän sai kokea, koska on ollut ennenkin ilkeä minulle. Ilkeää tästä tekee siis se, että hänestä mun kuuluu maksaa hänelle ja auttaa. Ja jos en tee, niin hän alkaa haukkua minua huonoksi tyttäreksi. Todella törkeää.

Toivon, että kaikki näkevät hänestä, mikä paska hän on. Mitäpä, jos olisi iloinen siitä, että mä sain paljon rahaa ja voin sijoittamalla toivottavasti tuplata sijoitetun summan?

Jos sitten ois varallisuus tuplaantunut, voitaisiin harkita jotain apuja... jos äiti ois koko sen ajan osoittanut, että olen tärkeä.

Ap

Vierailija
34/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saisin äitini tajuamaan, että tälläisella käytöksellä hän on paha ja huono ihminen? Ei hänellä ole mitään oikeutta ajatella, että mun kuuluu maksaa hänen velkansa. Se on törkeää ja väärin ja kertoo siitä, että hän on valmis hyväksikäyttämään omaa lastaan. Ei arvosta lastaan.

Hänen pitäisi tosiaan käyttäytyä ainakin yksi kokonainen vuosi osoittaen, että olen hänelle tärkeä, sitten voidaan harkita apuja.

Ap

Vierailija
35/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao, etkö vieläkään ole katkaissut kokonaan välejä äitiisi? Katkaise nyt välittömästi niin ei tarvitse enää tehdä ainuttakaan aloitusta äidistäsi.

Tämän jälkeen hakeudu psykoterapiaan niillä perintörahoilla. Tämä auttaa sinua, oikeasti. On auttanut minuakin.

Kysy niiltä sijoitusneuvojilta miksi itse käyvät töissä ollenkaan jos noin varma ja upea tuotto on tiedossa? Hieman haiskahtaa, ainakin tärkeä muistaa että historiallinen tuotto ei ole mikään tae tulevaisuuden rahaston arvon kehitykselle.

Itse pyrkisin edes hajauttamaan ajallisesti (pikku hiljaa rahaa sisään vaikka 15 000 kuukaudessa), maantieteellisesti (Amerikka, aasia, kehittyvät maat) ja toimialallisesti (konepajat, kaupat, pankit, muoti, teknologia, jalometallit)

Kannattaa välttää yhtään erikoisimpia yrityksiä (vauraus, alexandria, puhumattakaan pienemmistä taloista jne) ja kääntyä oman pankin tai Nordnetin kaltaisten toimijoiden (evli, Seligson, eQ jne myös ok) pariin.

Älä anna omaisuuden hallita ajatteluasi niin kuin se on viime vuodet hallinnut. Keskity lapsiisi. KESKITY LAPSIISI.

Se on ainoa todella tärkeä asia elämässäsi. Niiden lapsuus on NYT. Korostan tätä koska olen saanut käsityksen että tämä puoli ei ole sinulla ihan hanskassa.

Vierailija
36/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ao, etkö vieläkään ole katkaissut kokonaan välejä äitiisi? Katkaise nyt välittömästi niin ei tarvitse enää tehdä ainuttakaan aloitusta äidistäsi.

Tämän jälkeen hakeudu psykoterapiaan niillä perintörahoilla. Tämä auttaa sinua, oikeasti. On auttanut minuakin.

Kysy niiltä sijoitusneuvojilta miksi itse käyvät töissä ollenkaan jos noin varma ja upea tuotto on tiedossa? Hieman haiskahtaa, ainakin tärkeä muistaa että historiallinen tuotto ei ole mikään tae tulevaisuuden rahaston arvon kehitykselle.

Itse pyrkisin edes hajauttamaan ajallisesti (pikku hiljaa rahaa sisään vaikka 15 000 kuukaudessa), maantieteellisesti (Amerikka, aasia, kehittyvät maat) ja toimialallisesti (konepajat, kaupat, pankit, muoti, teknologia, jalometallit)

Kannattaa välttää yhtään erikoisimpia yrityksiä (vauraus, alexandria, puhumattakaan pienemmistä taloista jne) ja kääntyä oman pankin tai Nordnetin kaltaisten toimijoiden (evli, Seligson, eQ jne myös ok) pariin.

Älä anna omaisuuden hallita ajatteluasi niin kuin se on viime vuodet hallinnut. Keskity lapsiisi. KESKITY LAPSIISI.

Se on ainoa todella tärkeä asia elämässäsi. Niiden lapsuus on NYT. Korostan tätä koska olen saanut käsityksen että tämä puoli ei ole sinulla ihan hanskassa.

Se sijoittaja ”ei käy töissä”, vaan hänellä on oma sijoitusfirma, jossa hän kasvattaa OMAA varallisuuttaan. Eli hänen koko omaisuutensa on tähän saakka ollut samassa salkussa, kuin jolla hän asiakkaiden rahoja kasvattaa. Nyt ei enää kuulemma ole, koska hän ajattelee ostaa asunnon, on asunut tähän saakka vuokralla.

Hän on aloittanut vajaan sadan tonnin pääomalla, tällä hetkellä varallisuus o kuulemma noin 4 miljoonaa euroa. Eli varmaan hän tekee edelleen siksi töitä, että haluaa rikastua lisää.

Ap

Vierailija
37/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mukavaa olla yksin miljoonan kanssa?

Paljon kivempaa kuin olla ilman miljoonaa. Vai luuletko, että ilman ois kivempaa?

Ap

Joo eräs varakkaan perheen koulukiusattu tyttö sanoi autokaupoilla että ennemmin itkee mersussa kuin toyotassa.

Vierailija
38/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis enää ei hänen koko varallisuutensa ole, mutta sijoitettava varallisuus on. Eli mieluummin, kuin lähden itse tavoittelemaan jotain säälittäviä prosentteja, annan varallisuutta itseäni PALJON osaavamman käsiin. Jos joku on onnistunut saamaan viimeisen 10 vuoden ajalta 23% tuoton maailman pörssi-ondeksin ollessa samalta ajalta 13%, niin minusta hän vaikuttaa minua osaavammalta sijoittajalta. Ja ehkä sinuakin.

Ap

Vierailija
39/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääreillä on miljonäärien ongelmat.

Vierailija
40/104 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he ottavat hoidettavakseen asiakkaansa omaisuudesta noin 1/5. Eivät kaikkea.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi