Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen ruuanlaitto ei onnistu, koska poikaystävä ei tykkää "aikuisten ruuista"

Vierailija
09.08.2020 |

Poikaystävä ei tykkää sienistä, oliiveista, katkaravuista, aurajuustosta (tai oikeastaan mistään Oltermannia voimakkaammasta juustosta). Tuliset ja voimakkaasti maustetut ruuatkin on ehdoton ei.

Miten te olette ratkaisseet ruuanlaiton, jos sinun ja miehen maku eroaa suuresti? Kokkaileeko kumpikin omat ruuat? Aikaisemmissa parisuhteissa olen tykännyt yhteisestä ruuanlaitosta ja kyllähän se helpottaa, kun molemmat voi syödä samaa ruokaa.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mä kuvittelin että se syö vaan jotain ranskiksia ja nakkeja ketsupin kanssa. Mutta ei syö niin kuin sä haluat, voi kauhistus.

Sama reaktio. Aika monikaan aikuinen ei tykkää sienistä, aurajuustosta ja tulisista ruoista. Ihmisillä on eri makuja ja juuri nuo voimakkaimman makuiset ovat yleensä niitä, joista moni ei tykkää. Jotenkin hölmöä leimata ne "aikuisten ruoiksi".

Nimim.  appiukkoni syö vain makkaroita, lohta ja lihapullia ja kieltäytyy edes koskemasta salaattiin tms.

Vierailija
122/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi pariskunnan pitäisi ylipäänsä syödä samaa ruokaa. Ei siinä ruuan laitossa nyt niin iso vaiva ole, ettei voisi tehdä omia ruokia. Itse en esim pidä ranskalaisista ja olisi kurja syödä niitä, mies taas rakastaa. Mies tykkää tulisesta ruuasta, minä en. Meillä on ihan eri aikaan aina nälkäkin. Siinä vaiheessa kun minä olen nälkäkuoleman partaalla, mies voi odotella vielä tuntikaupalla.

Meillä siis syödään eri ruokia. Ihmetelkööt muut ihan rauhassa, meitä ei haittaa. Onnellisia ollaan ja yhteisiä vuosia liki 20 takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kyse on siitä mihin kotona on tottunut. En minäkään noita ap:n mainitsemia syö mutta ihan aikuisten ruokaa kyllä muuten syön. Makuasioista on turha kiistellä.

Tuo ei oikein ole hyvä syy nirsoiluun. Ei meilläkään kotona ikinä syöty esim. salaatteja, isä vihaa sipulia eli sitä ei saanut olla missään, vanhemmat muutenkin ovat aina olleet nirsoja ruoan suhteen. Nykyään kuitenkin syön salaattia ihan säännöllisesti ja sipuliakin olen koittanut opetella syömään. Kyllä sitä aikuisenakin voi avartaa makumaailmaansa jos vaan haluaa.

Vierailija
124/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että itse en välitä myöskään juustoista oikeastaan yhtään (en ymmärrä itse miksi sitä juustoa joidenkin on pakko tunkea kaikkiin ruokiin). En myöskään pidä sienistä tai oliiveista.

Tämän perusteella en vielä sanoisi olevani nirso. Tulinen ei myöskään sovi kaikille koska yksinkertaisesti kaikki eivät vain siedä samalla tavalla tulisuutta. Et AP sinäkään varmaan ihan kaikesta tykkää?

Minä pystyn syömään yli kymmenen kertaa vihreää jalopenoa vahvempaa Habaneroakin. Mutta ymmärrän hyvin, että joillekin tulisi kyyneleet silmiin, jos yrittäisivät pakottautua.

Vierailija
125/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kyse on siitä mihin kotona on tottunut. En minäkään noita ap:n mainitsemia syö mutta ihan aikuisten ruokaa kyllä muuten syön. Makuasioista on turha kiistellä.

Tuo ei oikein ole hyvä syy nirsoiluun. Ei meilläkään kotona ikinä syöty esim. salaatteja, isä vihaa sipulia eli sitä ei saanut olla missään, vanhemmat muutenkin ovat aina olleet nirsoja ruoan suhteen. Nykyään kuitenkin syön salaattia ihan säännöllisesti ja sipuliakin olen koittanut opetella syömään. Kyllä sitä aikuisenakin voi avartaa makumaailmaansa jos vaan haluaa.

Aivan oikein ja näin pitäisikin tehdä. Se ei takaa kuitenkaan, että kymmenen vuoden harjoittelunkaan jälkeen pystyisit jotain ainesosaa syömään nikottelematta. Aika ikävään sellainenkin on ravintolassa, että yrittää nielaista pala mahdollisimman nopeaan pureksimatta ja reilun viinikulauksen kera. Siinä on aika äkkiä kännissäkin. :) Eli jossakin vaiheessa on viisaampaa lopettaa pään hakkaaminen seinään.

Vierailija
126/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo mainitut "ruuat" olisivatkin jotain esim. perusruokia, niin olisi vähän eri asia.

Minua ei nirso kumppani haittaa, aikuinen syö mitä syö.

Jos haluaa "täydellisen" kumppanin, niin kannattaa sitten etsiä sellainen.

Vierailija
127/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy taas ihmisen halu olla oikeassa.

Kyllä on "ylevää"....

Vierailija
128/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus seurustelin miehen kanssa, joka ei suostunut syömään muuta, kuin heseruokaa, ranskiksia ja kalapuikkoja ja sitten sipsejä ja karkkia. Ja sen oli näköinenkin ja paheni vaan. Onneksi kustansi itse moskansa.

Vierailija
129/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystäväni ruokavalio koostuu kananrintafileistä, possunpihveistä, kananmunista ja proteiinijauheella tuunatusta rahkasta. Mitään lisukkeita tai kastikkeita ei kuulemma voi syödä, on liian epäterveellistä. Ei syö vihanneksia, juureksia saatikka hedelmiä tai marjoja koska ei vaan maistu, vetää vitamiineja purkista. Kala tai äyriäiset ei tule kysymykseenkään, lihaisasta makkarasta tehty makkarakeitto sekin on liian epäterveellistä. Mitään makeaa ei voi syödä ollenkaan, tulee huono olo.

Vierailija
130/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joskus seurustelin miehen kanssa, joka ei suostunut syömään muuta, kuin heseruokaa, ranskiksia ja kalapuikkoja ja sitten sipsejä ja karkkia. Ja sen oli näköinenkin ja paheni vaan. Onneksi kustansi itse moskansa.

Juu itsekin tapailin miestä, jolle maistui pelkkä roskaruoka, välipalaksi veti sipsejä. Aamu alkoi energiajuomalla, illalla juomaksi vaihtui olut. Ja kyllähän se näkyi.

Vierailija
131/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää sienistä, katkaravuista enkä aurajuustosta, vaikka teen joka päivä "aikuisten ruokaa". Jos syön jonkun toisen tekemää ruokaa, joissa näitä em. raaka-aineita on käytetty, niin syön mukisematta. Esim. roquefort on aika paljon maukkaampaa kuin aura.

Vierailija
132/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää oliiveista, sienistä, katkaravuista, enkä mistään nilviäisistä tai ölliäisistä. Myöskään en pidä nitkuvasta lihastam ja inhoan kaikkea mikä on hyytelömuodossa. Mieheni syö kaikkea. Kokkailemme yhdessä sellaisia ruokia mitä molemmat syö, ja jos mies haluaa sillivoileipää tai sienkeittoa, hän ne itse tekee. Itse syön miehen poissaollessa paljon salaatteja, joita mieheni kyll syö, mutta joilla mies ei pelkästään pärjää, koska on iso ja raavas mies.

Vierailija
133/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää ap:n listasta kuin aurajuustosta ja katkaravuista (näitä harvoin tulee edes syöttä). Oliivit on helvetin pahoja, sienissä on ällöttävänsuutuntuma jne. Toiset vaan ovat herkempiä tietyille asioilla. Tuliset ja voimaakkaasti maustetut ruoat polttavat kurkkuani ja suutani ja huuliani. Miksi ruokaa pitää maustaa tulisesti ja voimakkaasti? Makuako sillä peitetään? Meidän perheessä tämä ei ole ollut ongelma, koska se on kaikkien tiedossa. Miellä osataan soveltaa. Sieniä teen perheelleni (ja oliivejakin on), mutta itse otan ko. ruokaa vain vähän. Ei makuasioista voi kiistellä. Yksi tuttuni inhoaa suolakurkkuja, punajuurta, jogurttia. Näitä taas minä pystyn syömään...

Vierailija
134/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap et ole sitten oikeaa nirsoilua nähnytkään, jos koet tuollaisen ongelmaksi... Aika paljon on aikuisia ihmisiä, jotka eivät syö homejuustoja, sieniä tai tulista ruokaa.

Vierailija
135/135 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi pariskunnan pitäisi ylipäänsä syödä samaa ruokaa. Ei siinä ruuan laitossa nyt niin iso vaiva ole, ettei voisi tehdä omia ruokia. Itse en esim pidä ranskalaisista ja olisi kurja syödä niitä, mies taas rakastaa. Mies tykkää tulisesta ruuasta, minä en. Meillä on ihan eri aikaan aina nälkäkin. Siinä vaiheessa kun minä olen nälkäkuoleman partaalla, mies voi odotella vielä tuntikaupalla.

Meillä siis syödään eri ruokia. Ihmetelkööt muut ihan rauhassa, meitä ei haittaa. Onnellisia ollaan ja yhteisiä vuosia liki 20 takana.

Me olemme myös outoja, koska syömme aina kotona samoja ruokia, ja yhteisiä vuosia 35.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän