Yhteinen ruuanlaitto ei onnistu, koska poikaystävä ei tykkää "aikuisten ruuista"
Poikaystävä ei tykkää sienistä, oliiveista, katkaravuista, aurajuustosta (tai oikeastaan mistään Oltermannia voimakkaammasta juustosta). Tuliset ja voimakkaasti maustetut ruuatkin on ehdoton ei.
Miten te olette ratkaisseet ruuanlaiton, jos sinun ja miehen maku eroaa suuresti? Kokkaileeko kumpikin omat ruuat? Aikaisemmissa parisuhteissa olen tykännyt yhteisestä ruuanlaitosta ja kyllähän se helpottaa, kun molemmat voi syödä samaa ruokaa.
Kommentit (135)
Mun mies oli tuommoinen. Otin sen linjan että syöt tai syöt ja itket. Sai toki olla syömättäkin...
Lopulta sain tehtyä sen mihin äitinsä ei pystynyt, nykyisin se maistelee kaikkea mielenkiinnolla ja päättää vasta sitten jos ei syö. Tai antaa pari mahdollisuutta, kun on itsekin oppinut että voi mennä herkkuja ohi suun jollei edes kokeile.
Äitinsä antoi sen lintsata koulustakin jos ruokalistalla oli inhokkia. Ja minä pistin sen syömään kyseistä ruokaa, seuraavalla kerralla oli itse ostanut kaupasta sitä...
On kyllä ex nykyään, mutta joo, lasten kannalta hyvä että tuli koulutettua, mutta en suosittele kellekään. Ei se oikein parisuhde ole jos eri ruoat pitää olla.
Parit inhokit nyt menee, oliivit ja ravut tyyliin, mutta jos jatkuvasti pitää vääntää sen ruoan suhteen niin ei ole mun juttu.
Eipä tuo ex vieläkään syö tulista ruokaa, tai ota hampurilaiseensa mitään mausteita, mutta eihän tuollaiset niin vaikeita juttuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki aineet on munsta sellaisia, että ne voi lisätä omaan annokseen. Me syödään miehen kanssa aikalailla samoja ruokia, mutta mun mies ei tykkää paprikasta, niinpä lisäilen paprikaa omalle puolelle pitsaan/omaan annokseen/oman leivän päälle, jos sellaisen ostan.
Omiin ruokiini olisi aika vaikeaa lisätä aineet erikseen tai valmiin annoksen päälle. Voisin ehdottaa miehelle että voi itse kauhoa osan ruoasta erikseen esim. kastikkeen alkuvaiheessa tai ennen uuniruoan kasaamista mutta en jaksaisi itse valmistaa kahta ruokaa erikseen.
Onko ongelma niiden muiden ainesten kypsennys vai mikseit voi?
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki aineet on munsta sellaisia, että ne voi lisätä omaan annokseen. Me syödään miehen kanssa aikalailla samoja ruokia, mutta mun mies ei tykkää paprikasta, niinpä lisäilen paprikaa omalle puolelle pitsaan/omaan annokseen/oman leivän päälle, jos sellaisen ostan.
Minä pidän hernekeitosta ja puolisoni sillistä. Kumpikaan ei koske tikullakaan toisen herkkuun, mutta ei ole silti ajateltu erota ainakaan tämän mielitekoeroavaisuuden takia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omiin ruokiini olisi aika vaikeaa lisätä aineet erikseen tai valmiin annoksen päälle. Voisin ehdottaa miehelle että voi itse kauhoa osan ruoasta erikseen esim. kastikkeen alkuvaiheessa tai ennen uuniruoan kasaamista mutta en jaksaisi itse valmistaa kahta ruokaa erikseen.
Onko ongelma niiden muiden ainesten kypsennys vai mikseit voi?
Omiin intialaisiin curryihin lisään chilin jo kokkauksen alkuvaiheessa, aurajuustoiseen pastakastikkeeseen haluan että juusto sulaa kastikkeen sekaan, katkarapulasagneen tulee katkarapuinen kastike pastalevyjen väliin jne.
Minä en kyllä katselisi vegaanimiestäkään, ihan rehellisesti. On se vain niin iso asia että voi syödä samaa ruokaa. No, voisi se täysiverinen lihaanikin olla kelvoton, minä kun syön usein lihatontakin, ja jos ei kelpaa että ruoassa on soijaa niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei syö oliiveja ja katkarapuja tai avokadoa, riisiä, banaania jne. koska niitä ei tuoteta Suomessa. Suola on sentään sallittua. Samanlainen ideologia kuin vaikka vegaaneilla, perustuu pelkkään tunteeseen.
Pitääkö ap tällaistakin nirsoiluna?Sillä ei sitten varmaan ole autoa, puhelinta, tietokonetta tai telkkariakaan eikä juo kahvia, viinejä, viskejä tai konjakkia.
Viskejä tehdään myös Suomessa. Autoja, puhelimia, telkkareita ja tietokoneitakin on tehty.
Mutta ilmeisesti sun mielestä ei saa suosia kotimaista edes, kun se on mahdollista?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei syö oliiveja ja katkarapuja tai avokadoa, riisiä, banaania jne. koska niitä ei tuoteta Suomessa. Suola on sentään sallittua. Samanlainen ideologia kuin vaikka vegaaneilla, perustuu pelkkään tunteeseen.
Pitääkö ap tällaistakin nirsoiluna?Sillä ei sitten varmaan ole autoa, puhelinta, tietokonetta tai telkkariakaan eikä juo kahvia, viinejä, viskejä tai konjakkia.
Viskejä tehdään myös Suomessa. Autoja, puhelimia, telkkareita ja tietokoneitakin on tehty.
Mutta ilmeisesti sun mielestä ei saa suosia kotimaista edes, kun se on mahdollista?
-ohis
Autoja, puhelimia ja telkkareita on tehty, vaan ei tehdä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Jos on aatteen palo, niin luulisi, että tosiaan skippaa muualla tuotetut tuotteet. En ymmärrä logiikkaa, ettei suomalaista saisi suosia.
Kaikkea ei tosiaankaan voi lisätä kypsennyksen jälkeen. Joskus voi, vaikka chiliä, mutta eihän se sama ruoka ole jos sitä vain päälle töräytetään tai kastikkeena, kuin jos se ruoka perustuu chiliin ja sitä on laitettu jo alussa.
Jos tuollaisia ruokia syö harvoin, niin ei kai se ongelma ole, meillä ex syö tähteitä tai jotain valmishampparia jos ei tulinen kelpaa, kun lapset kokkaavat.
Taitaisi olla että minullakin menisi hermot vastaavasti jonkun chilipään kanssa, jolle mikään ruoka ei kelpaa jollei se polta vähintään ulos tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän hernekeitosta ja puolisoni sillistä. Kumpikaan ei koske tikullakaan toisen herkkuun, mutta ei ole silti ajateltu erota ainakaan tämän mielitekoeroavaisuuden takia :D
Muutama inhokki on aika eri asia kuin AP:n tilanne jossa kokonaan eri ruokavaliot.
Luulen että kyse on siitä mihin kotona on tottunut. En minäkään noita ap:n mainitsemia syö mutta ihan aikuisten ruokaa kyllä muuten syön. Makuasioista on turha kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Ja materiaalit löytyy noihin kaikkiin kotimaasta? Mutta toki on hyvä suosia kotimaista edes jossain, mutta jos se alkaa rajoittamaan muidenkin elämää niin tuollainen ehdottomuus joka ei ole kuitenkaan ehdotonta, tuntuu lähinnä itsekkäältä.
Minä olin nuorempana samanlainen kuin miehesi. Minulla asiaan auttoi aika ja ennen kaikkea matkustelu. Jossain Aasiassa ei kerta kaikkiaan voinut syödä kuten kotona on tottunut, ja vähitellen totuin uusiin makuihin ja nykyään jopa rohkeasti kokeilen ihan uudenlaisia makuja. Mieheni sanoi joku aika takaperin, että hänen rintansa paisui ylpydestä kun yllättäen tilasin ravintolassa alkupalaksi etanoita. :D
En alkanut seurustelemaan sen kanssa ollenkaan. Jos ei voi jakaa ruokaa, eikä kasvattaa yhteisiä puutarhoja niin on parempi pysyä eri talouksissa.
Teette yhteistä ruokaa ja kummatkin tekee myös sitä omaa ruokaa.
Itse syön sieniä, mies ei.
Ollaan oltu pitkään yhdessä mutta sovita tähän vielä kaksi teiniä niin ei ole niin helppoa.
Noin sun mainitsemat jutut on kaikki nam niin en luopuisi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Kerrotko minulle yhden suomalaisen automerkin, henkilöautosellaisen.
En lukenut koko ketjua, mutta minulla on avopuolisoni kanssa sama ”ongelma”. Sushi, oliivit, sienet, juustot (paitsi kermajuusto), viinit, kaprikset, pesto nyt joitakin mainitakseni.
Tein tänään itselleni ruuaksi uunipunajuuria (yök), jotka maustoin mm. tilkalla balsamiviinietikkaa (yök), paahdoin pannulla pinjansiemeniä (yök), ja paistoin kiekon vuohenjuustoa (yök yök yök).
Mies haki lähimmästä kebab-pizzeriasta pizzan.
Turha varmaan mainitakaan, että emme juurikaan tee yhdessä ruokaa. Lohikeitto ja makkarakeitto poikkeuksena, mutta maustepippurit on myös yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Niitä on koottu ulkomailla valmistetuista komponenteista. Sama asia, kuin että valmistaisi suomalaista ruokaa ulkomaalaisista raaka-aineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Niitä on koottu ulkomailla valmistetuista komponenteista. Sama asia, kuin että valmistaisi suomalaista ruokaa ulkomaalaisista raaka-aineista.
Enpä muuta väittänytkään ja olen tuo tämän kommentin ensimmäinen kommentoija.