Hohhoijjakkaa noita Cavan uusia blogipostauksia!
Uusimmassa kertoo, miten nukkaa voi poistaa vaatteista partahöylällä. Joku tosin kommentoi, että kyseiseen hommaan on jo laite olemassa, mutta Cava tarkanmarkan naisena haluaa kuitenkin käyttää partahöylää. Toiseksi uusimmassa postauksessa Cava kertoo esim. miten huulia voi kuoria. Kuka noita ihan oikeasti jaksaa enää pian lukea? Jonkun aikaa varmaankin monet lukevat vanhasta tottumuksesta, mutta kyllä itselläni ovat muutamat tylsät blogit jo alkaneet jäädä vähemmälle lukemiselle, esim. OCJulia.
Kommentit (139)
Tuollaiset niksit menisivät vielä, jos ne olisivat ihan oikeasti uusia ja yllättäviä. Nukan poistaminen höylällä ja huulien kuoriminen sokerilla kuuluvat minun silmissäni vinkkeihin, jotka tietävät jo kaikki. Olisi myös ihan mukavaa, jos osa noista vinkeistä olisi vähän tarkempia. Toki suurin osa vähänkin hiusten hoitoon perehtyneistä varmaankin tietää, että öljyjä voi laittaa tukkaan, mutta monille olisi varmaan hyödyllistä tietää, miten sen voi tehdä saamatta lähmäistä rasvalettiä.
Ja miksi noihin kuviin pitää muuten täysin suomenkielisessä blogissa laittaa korneja tekstejä englanniksi? Kuka niistä hyötyy? En toki ole natiivi englannin puhuja, mutta esimerkiksi minun korvaani "shave the fuzz away" ei ole oikein luontevan kuuloinen ilmaisu, varsinkin kun nukka on mielestäni englanniksi "lint". En nyt väitä, että kaikkien ihmisten pitää osata englantia täydellisesti, mutta millä ihmeen logiikalla nuo tekstit pitää edes laittaa englanniksi? Ei se Lontoon kieli tee niistä teksteistä yhtään fiksumman kuuloisia.
Cava tuntuu olevan ihan hukassa tuon bloginsa kans. Kova tarve uudistua, mutta ei tiedä miten se pitäisi tehdä.
Ja ihan liikaa lukenut näitä av:n juttuja itsestään.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:31"] mutta kyllä itselläni ovat muutamat tylsät blogit jo alkaneet jäädä vähemmälle lukemiselle, esim. OCJulia.
[/quote]
Ihan sama täällä.
Ocjulia on ehkä tylsin blogi ikinä. Kymmenen omaa kuvaa samasta asusta ja tekohauskaa tekstiä.
Onko se itkenyt toisen silmät meikit suttuun tuossa uudessa bannerissa vai mitä ihmettä?
Miksi muuten tuo sana "fuzz" on huono tuossa yhteydessä? Kyselee tyhmä... :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:04"]
Miksi muuten tuo sana "fuzz" on huono tuossa yhteydessä? Kyselee tyhmä... :)
[/quote]
Nyt kun googlailin, niin kaipa "fuzz" on myös sana nukalle, mutta "lint" on ehdottomasti yleisempi. No, eipä se kai tee siitä mitenkään väärää sanaa. Mutta siitä huolimatta "shave the lint/fuzz away" ei ole luontevaa englantia, koska tuo ei yksinkertaisesti ole sellainen ilmaisutapa, jota englannissa käytettäisiin. Tuossa on vain käännetty sanasta sanaan suoraan suomesta ilmaisu englanniksi, jolloin siitä tulee kankean kuuloinen. Pelkästään "away"-sanan korvaaminen "off":illa saisi lauseen kuulostamaan luontevammalta. Esimerkiksi jos paita otetaan pois päältä, ilmaisu on "take it off", ei "take it away", vaikka sekä "off" että "away" kääntyvät suomeksi sanaksi pois.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:04"]
Miksi muuten tuo sana "fuzz" on huono tuossa yhteydessä? Kyselee tyhmä... :)
[/quote]
Nyt kun googlailin, niin kaipa "fuzz" on myös sana nukalle, mutta "lint" on ehdottomasti yleisempi. No, eipä se kai tee siitä mitenkään väärää sanaa. Mutta siitä huolimatta "shave the lint/fuzz away" ei ole luontevaa englantia, koska tuo ei yksinkertaisesti ole sellainen ilmaisutapa, jota englannissa käytettäisiin. Tuossa on vain käännetty sanasta sanaan suoraan suomesta ilmaisu englanniksi, jolloin siitä tulee kankean kuuloinen. Pelkästään "away"-sanan korvaaminen "off":illa saisi lauseen kuulostamaan luontevammalta. Esimerkiksi jos paita otetaan pois päältä, ilmaisu on "take it off", ei "take it away", vaikka sekä "off" että "away" kääntyvät suomeksi sanaksi pois.
[/quote]
Kiitos, ymmärsin kyllä muuten ilmauksen olevan hieman epärelevantti. Jostain syystä tuo "fuzz" on minulle tutumpi mutta hyvä tietää että se kannattaa korvata sanalla "lint".
Itse asiass kyllä fuzz on ihan käytetty ilmaisu myös tuossa yhteydessä, nypynpoistajia ole nähnyt kutsuttavan mm. nimillä lint remover tai fuzz shaver, en tiedä riippuuko sitten ollaanko esim. Usassa vai Englannissa.
Joka tapauksessa nuo englanninkieliset lauseet on korneja ja turhia täysin suomenkieliesessä blogissa. Vaikka Cavalla olisi joku satunnainen kävijä ulkomailta, niin eiköhän se ole kuitenkin joku ulkosuomalainen tai suomea ymmärtävä lukija joka tapauksessa.
Minua hymyilytti, kun Cava yhdessä postauksessa totesi rajoittavansa henkilökohtaisuuksia blogissaan. Tämä nyt sitten osaltaan johtaa siihen, että sisältököyhyys iskee. Minustakin tuntuu siltä, että lukijakunta pienenee jatkuvasti. Blogilla ei ainakaan minun silmissä ole enää suurtakaan arvoa.
Hohhoh, uusin resepti on kans aika mahtava. Sekoita pastaan kermaa, tuorejuustoa ja tomaatteja!
...
Miksi muuten kaikki suositummat bloggaajat käyttää nyt kuvissa tuota samaa fonttia, jolla on kirjoitettu kuviin isolla jotain tekstiä? (Strictly Style, Mungolife, Cava)
Bloggareiden salaliitto?:)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 15:22"]
Miksi muuten kaikki suositummat bloggaajat käyttää nyt kuvissa tuota samaa fonttia, jolla on kirjoitettu kuviin isolla jotain tekstiä? (Strictly Style, Mungolife, Cava)
Bloggareiden salaliitto?:)
[/quote]
Ainahan bloggaajat on tehneet asioita laumoissa. Yksi erehtyy tekemään jotain tai ostamaan jotain, niin muut seuraavat perässä. Laumasieluisuus.
(esimerkkeinä mainittakoon Tory Burchiin balleriinat, Korsin kellot, LV laukut, LV/Mulberryn huivit, supervalkoinen sisustus, Mulberryn Alexa, ripsipidennykset, Hayn Loop naulakko jne...)
Kysehän ei ole siitä, että blogissa jotenkin olisi pakko esitellä yksityiselämäänsä. Mielestäni esimerkiksi Ostolakossa oli parhaimmillaan, kun emme tienneet edes Virven nimeä tai olleet nähneet hänen koko kasvojaan - hän kun osasi kompensoida yksityiselämän esittelyn puutetta erinomaisilla tuotearvosteluilla ja kauneusvinkeillä, jotka eivät kuulu jokaisen naistenlehden niksirepertuaariin. Ymmärrän kyllä, miksi Cava ei halua esitellä omaa elämäänsä, mutta silloin pitää osata antaa jotakin muuta. Näiden muutaman postauksen perusteella sanoisin, että yksityiselämänsä lisäksi Cavalla ei näyttäisi olla paljoa annettavaa. Kauneusvinkit ovat käytännössä yleistietoa ja maalaisjärjellä toteutettavia, ja ruokareseptit sellaisia, joita kuka tahansa osaisi tehdä mutu-tuntumalta.
Cava kertoo kopsanneensa ohjeen ystävänsä ruokablogista, eli ei ole tuotakaan itse kehittänyt. Ruokablogi oli muutenkin kohtalaisen huvittava, pitäjä ei ollut koskaan (!) maistanut kalaa ja kanaakin vain joitain kertoja. Kertoi keskittyvänsä blogissaan jauheliha- ja kasvisresepteihin :D lisäksi voivotteli, että porukalla ravintolassa käyminen on hankalaa. No, onneksi edes tunnusti oman nirsoutensa...
On kyllä ärsyttävää että käyttävät kaikki tuota samaa fonttia, nyt viimesimpänä just Cava. Ja miksi sitä englantia täytyy laittaa noihin kuviin? THIS IS FOR YOU, PASTA LOVERS! Eh...
Mäkin huomasin että oli kopsannut "ohjeen" ihan sellaisenaan. Toisaalta kiva, kun blogeissa on välillä ihan yksinkertaisiakin ruokaohjeita, mutta rajansa kaikella yksinkertaisuudellakin. Seuraavaksi julkaisee varmaan ohjeen, jossa pastaan sekoitetaan pestoa ja parmesania :)
Olen kyllä tykännyt Cavan blogista, mutta viime ajat ovat kieltämättä olleet hieman outoja. Ja nämä parin viime päivien niksinurkkaukset ovat latistaneet fiilistä entisestään. Tai ehkä blogin sisältö on vain nykyään sellainen, ettei se tarjoa minulle mitään. Ymmärrän, että kukaan bloggaaja ei ole velvollinen lukijoilleen yhtään mistään, mutta toisaalta jos teet blogia ammatiksesi ja saat siitä leivän pöytään, niin silloin minua ainakin kiinnostaisi kehittää blogia paremmaksi. Tyhjille ruuduille näkyvät Nelly-kollaasit eivät pahemmin tuota. Toisaalta nämä suosituimmat bloggaajat voivat suoltaa oikeastaan mitä vain ruudulle, koska tottumuksesta paikalla käy paljon ihmisiä. Vaatii hyvinkin pitkän ajan, että lukijakunta radikaalisti pienenee.
Uusin postaus oli kyllä kiva. Ehdottomasti hyvä juttu, että asukuva otettu jalustimella eikä käsivaralla. Hyvä Kristiina! :)
Musta tuntuu, että se lukee näitä keskusteluja kun nytkin selittely siitä miksi käyttää legginsejä aina, siitähän täälläkin ollaan puhuttu, mutta hieno homma että sopivat housut nyt löytyi :)
joo ajattelin samaa. mikä se blogi nyt on, joku niksipirkka? ja sellaisia oikeita nypynpoistajia saa tosi halvalla, omani maksoi alle kympin, eli en myöskään tajua miksi vaatteita pitäisi partahöylällä käsitellä.
ihan supertylsää ja supertylsiä postauksia. cavan elämäkin oli kiinnostavampi :) jännä nähdä kauanko riittää lukijoita jos kaikki postaukset on tuollaisia lyhyitä, muutaman lauseen postauksia vaatteisiin tai kosmetiikkaan liittyen.