Takavarikoitujen huumeiden määrä on tuplaantunut viidessä vuodessa, hallituksen huumepolitiikka täysin epäonnistunut.
Puolustukseksi voi sanoa, että yhtä paskaa se on ollut myös aikaisemmin. Kuka on se joka uskaltaa lähteä muutoksen tielle?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d19ca37d-1691-4ded-9360-39af3fe6bb33
Kommentit (31)
Taas tätä helvetin jankkausta. Huumeiden käyttö ei vähene sillä että niiden saatavuutta helpotetaan vaan lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Mille muutoksen tielle?
Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.
Peukun ainakin voisi vapauttaa ja poltettavat. Kansa kannattaisi.
Tulli ja poliisi saavat takavarikoitua 5 - 20 % huumeista. Siitä voi laskea kuinka paljon käytetään. Kielto ja rankaisu ovat epäonnistuneet täysin kun suomessa käytetään enemmän kuin niissä maissa joissa käyttö ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä helvetin jankkausta. Huumeiden käyttö ei vähene sillä että niiden saatavuutta helpotetaan vaan lisääntyy.
Kuka saatavuutta on halunnut helpottaa?
Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla?
Kuinka pahaksi tilanteen täytyy mennä, että tätä asiaa aletaan korjaamaan?
Malesian huumepolitiikasta kannattaisi ottaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Tulli ja poliisi saavat takavarikoitua 5 - 20 % huumeista. Siitä voi laskea kuinka paljon käytetään. Kielto ja rankaisu ovat epäonnistuneet täysin kun suomessa käytetään enemmän kuin niissä maissa joissa käyttö ei ole rikos.
Olisi korkea aika vapauttaa kaikki huumeet, koska kansa niitä kumminkin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pahaksi tilanteen täytyy mennä, että tätä asiaa aletaan korjaamaan?
Ihan piip pahaksi sen täytyy mennä ennen kuin poliitikot pakon edessä tekevät mitään. Eihän ne tekisi alkoholinkaan myynnille mitään ellei eu; n takia olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla?
Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille muutoksen tielle?
Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.
Lähettäisin sinut leirille, niin Suomen huumeongelma olisi kerralla ratkaistu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla?
Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.
Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulli ja poliisi saavat takavarikoitua 5 - 20 % huumeista. Siitä voi laskea kuinka paljon käytetään. Kielto ja rankaisu ovat epäonnistuneet täysin kun suomessa käytetään enemmän kuin niissä maissa joissa käyttö ei ole rikos.
Olisi korkea aika vapauttaa kaikki huumeet, koska kansa niitä kumminkin käyttää.
Sinuhe voisi ottaa asiaksi ajaa vapautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla?
Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.
Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.
Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.
Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?
Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla?
Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.
Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.
Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.
Nämä vähentävät tauteja yhteiskunnassa sekä likaisten huumeiden käyttövälineiden määrää kaduilla, mutta eivät ne korjaa itse huumeongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?
Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.
Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.
Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?
Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.
Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.
Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta.
Tuossa ei ole mitään järkeä, pitäisi ottaa käyttöön Saksan malli ja keskittyä huumeisiin jotka aiheuttavat ongelmia.
Mille muutoksen tielle?