Paljonko ihan aikuisten oikeasti tienaa erikoislääkäri julkisella
Kommentit (51)
Olen erikoislääkäri, takana yli 10 vuotta töitä lääkärinä ja kuukausipalkkani on 5300e/kk. Ehdin olla myös lasteni kanssa iltaisin ja viikonloppuna kotona. Olen kyllä usein umpiväsynyt töistä. Kaikki tuntemani kollegat, jotka ansaitsevat 100 000 tai yli vuodessa tekevät ihan hitokseen töitä eivätkä sitten juuri mitään muuta.
Onpas täällä esitetty huippupalkkoja. Ei meillä...mieheni ansaitsee erik. lääkärinä 5700 + lisät.
Onpas Suomessa matalat tulot lääkäreillä :o Verotkin niin korkeat..huh.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:51"]
Ammatinvalintakysymyksiä nämä ovat! Mitä sitä turhaan kadehtimaan.Opiskelemaan vaan lääkäriksi, jos rahkeet riittää! Vaaditaan pitkäjänteisyyttä jo lukio-opinnoissa, lääkikseen pyrkimisvaiheessa, opinnoissa...
[/quote]Saa sitä olla pitkäjänteisyyttä jos kemia ja fysiikka takkuaa ja lyhyt matematiikka cumin tasoa ja biologia nyt himpun verran parempi.
Jopas on lääkäreitä ja lääkäreiden rouvia. Oisko edes yhtä oikeaa lääkäriä. Lääkäri on arvostettu ammatti ja lääkärille kuuluu kunnon palkkaus. Tekevät arvokasta ja rehellistä työtä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 16:18"]
Minun äitini on julkisella puolella erikoislääkärinä ja samaan aikaan pitää vastaanottoa yksityisellä lääkäriasemalla 3 päivänä viikossa. Äidin ansiotulot olivat viime vuonna jotain reilut 100 000 euroa ja oletan, että se on julkiselta puolelta tullutta palkkaa koska hän nostaa verottomina osinkoina tuota lääkäriaseman tuloa.
[/quote]
Miten osingot voi nostaa verottomina?
Kuinka lääköri alentuu lukemaan näitä palstoja eikö muuta tekemistä vai mikä syynä kertokaa
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 16:18"]
Minun äitini on julkisella puolella erikoislääkärinä ja samaan aikaan pitää vastaanottoa yksityisellä lääkäriasemalla 3 päivänä viikossa. Äidin ansiotulot olivat viime vuonna jotain reilut 100 000 euroa ja oletan, että se on julkiselta puolelta tullutta palkkaa koska hän nostaa verottomina osinkoina tuota lääkäriaseman tuloa.
Miten osingot voi nostaa verottomina?
Osinkotulot eivät ole verottomia.
Terveyskeskuksessa yleislääketieteen erikoislääkärinä palkka 4500e/kk ja siihen lisät per potilas yhteensä max300-400e/kk. Eli erikoislääkärinä (työkokemus 15v) julkisessa terveyskeskuksessa max vajaa 5000e/kk. Ja ylitöitä koko ajan, työpäivät venyy 10h mittaisiksi. Nuoret vastavalmistuneet ansaitsevat max 4000e/kk. Vastuu kaikesta mitä sanotkaan mihinkään suuntaan ja käsitellään ihmisten terveyttä/sairautta! Vertaapa johonkin muuhun alaan missä varmasti pääset 8h jälkeen kotiin eikä ihmisten hengestä vastuu ole koko ajan työkuvaasi niin onko kovin paljon erilainen palkka? Loppuunpalamista kaikissa ammattiryhmissä, ei ole ihme että kukaan ei halua enää olla julkisissa terveyskeskuksissa töissä. Jos saisi tehdä omaa työtään kunnolla ja potilaat saisivat ajan viikon sisään niin ihannetyö, mutta ei näin että kukaan ei pääse vastaanotolle vasta kuin oikeassa hädässä ja kaikki työt vaan kaatuu päälle koko ajan.
anestesialääkäri verotilastojen mukaan yli 160000V