Paljonko ihan aikuisten oikeasti tienaa erikoislääkäri julkisella
Kommentit (51)
Olen itse erikoislääkäri julkisella, palkka lähentelee 7000€/kk.
Paljonko niitä toimepidemaksuja saa?
Kyllä se varmaan on vähän paikkakuntakohtaista, kuinka paljon on pulaa lääkäreistä palkat lähtee varmaan jostain 5000€ mitä olen tilastoja meidän kaupungista nähnyt, mutta hyvin voi olla että joku jossain saa kymppitonninkin.
Puhutko nyt siis sairaalatyöstä vai yleislääketieteen erikoislääkäristä terveyskeskuksessa? Sairaalaerikoislääkärin palkka on yleensä tuollaista 5000-6000e välillä, riippuen mm. päivystysmääristä. Toimenpidepalkkioita ei sairaalapuolella ole. Terveyskeskuslääkärin palkat ovat paremmat ja niissä on enemmän neuvoteltavaa ja myös paikkakuntakohtaisia eroja, vaihteluväli varmaan tuossa 6000-10000e välillä. Itse siis nykyään sairaalassa erikoislääkärinä, terkkarityössä en ole ollut eurovaiheen jälkeen.
Millaisia ne toimenpidepalkkiot sitten esim. terveyskeskuksissa ovat?
Millaisia ne toimenpidepalkkiot sitten esim. terveyskeskuksissa ovat?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:29"]
Millaisia ne toimenpidepalkkiot sitten esim. terveyskeskuksissa ovat?
[/quote] 7.19 eur/kpl.
Harkitsetko lääkikseen menoa vai mietitkö baarissa tavatun kandin tulevaisuudennäkymiä mahdollisen parisuhteen tulopoliittisessa mielessä?
Täällä vähän yli 5000€/kk kymmenen vuoden kokemuksella, mies saa lukion opena melkein saman.
Minun äitini on julkisella puolella erikoislääkärinä ja samaan aikaan pitää vastaanottoa yksityisellä lääkäriasemalla 3 päivänä viikossa. Äidin ansiotulot olivat viime vuonna jotain reilut 100 000 euroa ja oletan, että se on julkiselta puolelta tullutta palkkaa koska hän nostaa verottomina osinkoina tuota lääkäriaseman tuloa.
Palkkani on hiukan yli 5000 kuussa. Työkokemusta on melkein 15 vuotta, kaksi el-tutkintoa ja psykoterapeutin pätevyys.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:28"]
Puhutko nyt siis sairaalatyöstä vai yleislääketieteen erikoislääkäristä terveyskeskuksessa? Sairaalaerikoislääkärin palkka on yleensä tuollaista 5000-6000e välillä, riippuen mm. päivystysmääristä. Toimenpidepalkkioita ei sairaalapuolella ole. Terveyskeskuslääkärin palkat ovat paremmat ja niissä on enemmän neuvoteltavaa ja myös paikkakuntakohtaisia eroja, vaihteluväli varmaan tuossa 6000-10000e välillä. Itse siis nykyään sairaalassa erikoislääkärinä, terkkarityössä en ole ollut eurovaiheen jälkeen.
[/quote]
Miksi muuten terveyskeskus puolella maksetaan "toimenpide palkkioita" lääkärin perustyöstä?
5500-7000e on palkkahaarukka tuntemillani julkisen sektorin erikoislääkäreillä.
Liian kova palkka noin alkeellisesta työstä.
Sellaista 6000 € / kk luokkaa erikoislääkärillä yksityisellä. Riippuu kuitenkin työkokemuksesta. Yksityisellä voi päästä yli 10 000 € / kk ja jos perustat oman yrityksen joka tarjoaa lääkäripalveluja ja jotain muuta pientä palkkahan voi lähennellä 30 000 € / kk Lääkärinä edetään periaattessa ns. taso tasolta eteenpäin. Mitä vanhempi ja kokeneempi lääkäri sitä isompi palkka.
Sisko on sairaalassa erikoislääkärinä ja vuositulot on semmoista 150000 euron luokkaa. Ihan kiva ansio minusta...
18 jatkaa.. sisko on siis kardiologi
Mulla on normityöajan palkka piirun verran alle viiden tonnin, juuri valmistuneena erikoislääkärinä HUS-piirissä. Päivystyksillä nousee tonnin verran.
Perustyöajan palkka 6500€/kk, päivystämällä nousee yli 10000€/ kk.
Privaatti ja keikkatyö muissa sairaaloissa sitten vielä tuon päälle mutta menee firman kautta, eli nostellaan osinkoina.
Olen nähnyt yhden työsopimukse, jossa oli piirun vajaa 6000. Jokunen kymppi päälle jotain henk.koht. lisiä. Olin äimänä, oletin palkan suuremmaksi.