Paljonko ihan aikuisten oikeasti tienaa erikoislääkäri julkisella
Kommentit (51)
Viime vuoden tulot vain julkisella puolella minulla hieman yli 99000 €.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:00"]
Miten lääkärit nauttivat niin varauksetonta ihailua ja vilpitöntä julkisuuskuvaa, vaikka kierompaa porukkaa saa hakea? Palkoilla rehennellään avoimesti ja yhteiskuntaa kiristetään, minkä ikinä pystytään. Lisäksi päälle jumalakuvitelmat ja ajatukset siitä, että menestyneinkään juristi, pankkiiri, urheilija, muusikko tai poliitikko ei ole mitään, vaan Virossa nipin napin todistuksen saanut tavis on paljon kovempi tyyppi. Kertokaa lääkärit, miten teette tämän?
t. Asianajaja, joka saa jatkuvasti kuulla ahneudestaan ja muiden hyväksikäyttämisestä
[/quote]
Otsikkona oli kysymys lääkärin palkasta. Itse (nro 21) vastasin kysymykseen omalta osaltani rehellisesti. En kehuskele, en rehentele, en hauku muita. En kuvittele itsestäni liikoja. Teen vain työni. Kukaan ei ole koskaan tullut sanomaan, etten ansaitsisi palkkaani vaan tekemästäni työstäni kuuluisi maksaa vähemmän.
Mikä sinua riepoo, ainakin tekstisi perusteella vaikutat katkeralta?
Mikä olisi mielestäsi oikea palkkataso lääkärille?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:00"]
Miten lääkärit nauttivat niin varauksetonta ihailua ja vilpitöntä julkisuuskuvaa, vaikka kierompaa porukkaa saa hakea? Palkoilla rehennellään avoimesti ja yhteiskuntaa kiristetään, minkä ikinä pystytään. Lisäksi päälle jumalakuvitelmat ja ajatukset siitä, että menestyneinkään juristi, pankkiiri, urheilija, muusikko tai poliitikko ei ole mitään, vaan Virossa nipin napin todistuksen saanut tavis on paljon kovempi tyyppi. Kertokaa lääkärit, miten teette tämän?
t. Asianajaja, joka saa jatkuvasti kuulla ahneudestaan ja muiden hyväksikäyttämisestä
[/quote]
Älä sie romaha, kyl meitä lääkäreitäkin haukutaan ihan koko ajan, esim. täällä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:59"]
Liian kova palkka noin alkeellisesta työstä.
[/quote]
Totta kyllä kaltaisellesi elämässä epäonnistuneelle ne rahat pitäisi antaa sosiaaliavustuksen kautta? Vai onko niin, että kapasiteettisi on juuri ja juuri riittänyt suorittavan työn pikkupalkkoihin?
Ammatinvalintakysymyksiä nämä ovat! Mitä sitä turhaan kadehtimaan.Opiskelemaan vaan lääkäriksi, jos rahkeet riittää! Vaaditaan pitkäjänteisyyttä jo lukio-opinnoissa, lääkikseen pyrkimisvaiheessa, opinnoissa...
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:00"]
Miten lääkärit nauttivat niin varauksetonta ihailua ja vilpitöntä julkisuuskuvaa, vaikka kierompaa porukkaa saa hakea? Palkoilla rehennellään avoimesti ja yhteiskuntaa kiristetään, minkä ikinä pystytään. Lisäksi päälle jumalakuvitelmat ja ajatukset siitä, että menestyneinkään juristi, pankkiiri, urheilija, muusikko tai poliitikko ei ole mitään, vaan Virossa nipin napin todistuksen saanut tavis on paljon kovempi tyyppi. Kertokaa lääkärit, miten teette tämän?
t. Asianajaja, joka saa jatkuvasti kuulla ahneudestaan ja muiden hyväksikäyttämisestä
[/quote]
Otsikkona oli kysymys lääkärin palkasta. Itse (nro 21) vastasin kysymykseen omalta osaltani rehellisesti. En kehuskele, en rehentele, en hauku muita. En kuvittele itsestäni liikoja. Teen vain työni. Kukaan ei ole koskaan tullut sanomaan, etten ansaitsisi palkkaani vaan tekemästäni työstäni kuuluisi maksaa vähemmän.
Mikä sinua riepoo, ainakin tekstisi perusteella vaikutat katkeralta?
Mikä olisi mielestäsi oikea palkkataso lääkärille?
[/quote]
Eihän tuossa palkoista ollut puhe, vaan siitä, että kaikista tempuista huolimatta lääkärit ovat onnistuneet säilyttämään pyhimyksen maineen. Juristi = kiero ja ahne lahjaton mulkku. Lääkäri = pyyteetön, ylivertaisen lahjakas hyväntekijä. Onko lääkäriliitolla aivan ensiluokkainen mainostoimisto käytössään vai miten tämä on junailtu?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:00"]
Miten lääkärit nauttivat niin varauksetonta ihailua ja vilpitöntä julkisuuskuvaa, vaikka kierompaa porukkaa saa hakea? Palkoilla rehennellään avoimesti ja yhteiskuntaa kiristetään, minkä ikinä pystytään. Lisäksi päälle jumalakuvitelmat ja ajatukset siitä, että menestyneinkään juristi, pankkiiri, urheilija, muusikko tai poliitikko ei ole mitään, vaan Virossa nipin napin todistuksen saanut tavis on paljon kovempi tyyppi. Kertokaa lääkärit, miten teette tämän?
t. Asianajaja, joka saa jatkuvasti kuulla ahneudestaan ja muiden hyväksikäyttämisestä
[/quote]
Otsikkona oli kysymys lääkärin palkasta. Itse (nro 21) vastasin kysymykseen omalta osaltani rehellisesti. En kehuskele, en rehentele, en hauku muita. En kuvittele itsestäni liikoja. Teen vain työni. Kukaan ei ole koskaan tullut sanomaan, etten ansaitsisi palkkaani vaan tekemästäni työstäni kuuluisi maksaa vähemmän.
Mikä sinua riepoo, ainakin tekstisi perusteella vaikutat katkeralta?
Mikä olisi mielestäsi oikea palkkataso lääkärille?
[/quote]
Eihän tuossa palkoista ollut puhe, vaan siitä, että kaikista tempuista huolimatta lääkärit ovat onnistuneet säilyttämään pyhimyksen maineen. Juristi = kiero ja ahne lahjaton mulkku. Lääkäri = pyyteetön, ylivertaisen lahjakas hyväntekijä. Onko lääkäriliitolla aivan ensiluokkainen mainostoimisto käytössään vai miten tämä on junailtu?
[/quote]
Miten sinulla on tuollainen käsitys? Lääkäreitähän haukutaan netissä ja medioissa kuin vierasta sikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:00"]
Miten lääkärit nauttivat niin varauksetonta ihailua ja vilpitöntä julkisuuskuvaa, vaikka kierompaa porukkaa saa hakea? Palkoilla rehennellään avoimesti ja yhteiskuntaa kiristetään, minkä ikinä pystytään. Lisäksi päälle jumalakuvitelmat ja ajatukset siitä, että menestyneinkään juristi, pankkiiri, urheilija, muusikko tai poliitikko ei ole mitään, vaan Virossa nipin napin todistuksen saanut tavis on paljon kovempi tyyppi. Kertokaa lääkärit, miten teette tämän?
t. Asianajaja, joka saa jatkuvasti kuulla ahneudestaan ja muiden hyväksikäyttämisestä
[/quote]
Otsikkona oli kysymys lääkärin palkasta. Itse (nro 21) vastasin kysymykseen omalta osaltani rehellisesti. En kehuskele, en rehentele, en hauku muita. En kuvittele itsestäni liikoja. Teen vain työni. Kukaan ei ole koskaan tullut sanomaan, etten ansaitsisi palkkaani vaan tekemästäni työstäni kuuluisi maksaa vähemmän.
Mikä sinua riepoo, ainakin tekstisi perusteella vaikutat katkeralta?
Mikä olisi mielestäsi oikea palkkataso lääkärille?
[/quote]
Eihän tuossa palkoista ollut puhe, vaan siitä, että kaikista tempuista huolimatta lääkärit ovat onnistuneet säilyttämään pyhimyksen maineen. Juristi = kiero ja ahne lahjaton mulkku. Lääkäri = pyyteetön, ylivertaisen lahjakas hyväntekijä. Onko lääkäriliitolla aivan ensiluokkainen mainostoimisto käytössään vai miten tämä on junailtu?
[/quote]
Miten sinulla on tuollainen käsitys? Lääkäreitähän haukutaan netissä ja medioissa kuin vierasta sikaa.
[/quote]
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ammattien-arvostus-on-taas-tutkittu-kirurgi-yha-ykkonen/
Vaikka mistä suunnasta katsoisi, niin lääkäri on kyllä ylivertainen ammatti. Lentäjät, juristit ja muut perinteiset menestyjät on tehokkaasti kyykytetty ylikoulutuksella, ja taas kaavaillaan reilua lisäystä koulutuspaikkoihin. Lääkäri sen sijaan on arvostettu, tolkuttomat palkat suhteessa vaatimustasoon (ei tarvitse olla paras tai edes hyvä), ei kilpailua tai huolta työllistymisestä, oma liitto kyykyttää yhteiskuntaa miten tahtoo, voi itse sanella ehtonsa työnantajalle ja tehdä töitä silloin kun siltä tuntuu, ei tarvitse sosiaalisia taitoja, kouluaikoina voi jo tienata monta tonnia viikonlopun päivystyksellä... Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:28"]
Puhutko nyt siis sairaalatyöstä vai yleislääketieteen erikoislääkäristä terveyskeskuksessa? Sairaalaerikoislääkärin palkka on yleensä tuollaista 5000-6000e välillä, riippuen mm. päivystysmääristä. Toimenpidepalkkioita ei sairaalapuolella ole. Terveyskeskuslääkärin palkat ovat paremmat ja niissä on enemmän neuvoteltavaa ja myös paikkakuntakohtaisia eroja, vaihteluväli varmaan tuossa 6000-10000e välillä. Itse siis nykyään sairaalassa erikoislääkärinä, terkkarityössä en ole ollut eurovaiheen jälkeen.
[/quote]
Miksi muuten terveyskeskus puolella maksetaan "toimenpide palkkioita" lääkärin perustyöstä?
[/quote]
Jotta peruspalkka näyttäisi huonommalta. "Meidän palkka on vaan 5000 euroa kuussa, onko se muka liikaa, sanovat?" Ei ole, mutta päälle kaikenlaiset palkkiot, lisät ja osinkokikkailut, niin alkaa näyttää toiselta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:28"]
Puhutko nyt siis sairaalatyöstä vai yleislääketieteen erikoislääkäristä terveyskeskuksessa? Sairaalaerikoislääkärin palkka on yleensä tuollaista 5000-6000e välillä, riippuen mm. päivystysmääristä. Toimenpidepalkkioita ei sairaalapuolella ole. Terveyskeskuslääkärin palkat ovat paremmat ja niissä on enemmän neuvoteltavaa ja myös paikkakuntakohtaisia eroja, vaihteluväli varmaan tuossa 6000-10000e välillä. Itse siis nykyään sairaalassa erikoislääkärinä, terkkarityössä en ole ollut eurovaiheen jälkeen.
[/quote]
Miksi muuten terveyskeskus puolella maksetaan "toimenpide palkkioita" lääkärin perustyöstä?
[/quote]
Jotta peruspalkka näyttäisi huonommalta. "Meidän palkka on vaan 5000 euroa kuussa, onko se muka liikaa, sanovat?" Ei ole, mutta päälle kaikenlaiset palkkiot, lisät ja osinkokikkailut, niin alkaa näyttää toiselta.
[/quote] Noita toimenpide- ja käyntipalkkioita on vain väestövastuuvirkaehtosopimuksessa, ja niiden tarkoitus on motivoida tekemään paljon töitä, ts. ottamaan vastaan enemmän potilaita ja tehdä toimenpiteitä itse.
Oli palkka sitten 5000 tai 10000 euroa, kyllä siitä lääkäriparka maksaa veroina aika monen av-mamman kotihoidontuen joka kuukausi :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 16:18"]
Minun äitini on julkisella puolella erikoislääkärinä ja samaan aikaan pitää vastaanottoa yksityisellä lääkäriasemalla 3 päivänä viikossa. Äidin ansiotulot olivat viime vuonna jotain reilut 100 000 euroa ja oletan, että se on julkiselta puolelta tullutta palkkaa koska hän nostaa verottomina osinkoina tuota lääkäriaseman tuloa.
[/quote]
Miten osingot voi nostaa verottomina?
[/quote]
Osinkoja verotetaan nykyisin kahteen kertaan. Osinkoja maksetaan tuloista, joista on otettu päältä yritysvero (nykyisin 20 %). Osinkoja voi nostaa 8 % yrityksen varallisuudesta (maksimissaan kuitenkin 150 000 euroa). Eli jos yrityksellä on pääomaa 100 000 euroa, niin osinkoja voi ottaa 8000 euroa. Tästä summasta neljäsosasta otetaan sitten 25 % vero. Jos pysytään tuossa 100 000 euron varallisuudessa, niin osinkoja voi nostaa 7500 euroa. Kun asian kääntää toisinpäin, niin 7500 euron osingoista joutuu maksamaan 2500 euroa veroja varallisuuden ollessa 100 000 euroa. Osingot eivät siis missään tapauksessa ole Suomessa verottomia.
Osakeyhtiön 100 000 euron varallisuuteen joutuu lääkärikin tekemään aika paljon töitä. Jos iltavastaanotoilla sen haluaa tienata, niin monta iltaa monena vuonna joutuu kyllä paiskimaan. 7500 on tietysti mukava summa rahaa, mutta mutta raaka matematiikka osoittaa, että harva lääkäri elää leveästi pelkillä osingoilla.
No jos palkka on tuon 5000e/kk nii paljos menee veroja? Nettopalkka?
Sairaalan erikoislääkärit on ainakin meidän kaupungissa verotilastojen kärjessä vuodesta toiseen. Sen jokainen voi lehdistä lukea. Sisältää varmaankin päivystystä ja/tai yksityisvastaanottoa.
Pkl-työssä el-virassa jokusella henk. koht. lisällä (toinenkin el-tutkinto ja muu monivuotinen lisäpätevöityminen sekä kokemuslisät) oikeasti n. 5100 kuussa. Lausuntopalkkioista 20-70 € lisää kuussa. Siinä kaikki. Siis KAIKKI.
Erikoislääkäri keskussairaalassa, peruspalkka n. 5500 euroa/ kk. Mukana henkilökohtainen lisä ja palveluvuosista yksi lisä. Päivystyskorvaukset tehtyjen etu - ja takapäivystysten mukaan peruspalkan päälle.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:28"]
Oli palkka sitten 5000 tai 10000 euroa, kyllä siitä lääkäriparka maksaa veroina aika monen av-mamman kotihoidontuen joka kuukausi :)
[/quote]
Yhteiskuntahan se lääkäreiden palkat maksaa julkisella puolella. Nehän on virkamiehiä.
Miten lääkärit nauttivat niin varauksetonta ihailua ja vilpitöntä julkisuuskuvaa, vaikka kierompaa porukkaa saa hakea? Palkoilla rehennellään avoimesti ja yhteiskuntaa kiristetään, minkä ikinä pystytään. Lisäksi päälle jumalakuvitelmat ja ajatukset siitä, että menestyneinkään juristi, pankkiiri, urheilija, muusikko tai poliitikko ei ole mitään, vaan Virossa nipin napin todistuksen saanut tavis on paljon kovempi tyyppi. Kertokaa lääkärit, miten teette tämän?
t. Asianajaja, joka saa jatkuvasti kuulla ahneudestaan ja muiden hyväksikäyttämisestä