Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beautiful body. Mitä mieltä?

Vierailija
01.08.2013 |

Mitä te ajattelette Beautiful body -projektista? Mielestäni siinä on hyvää se ajatus siellä taustalla, se vastaisku median vääristämää naiskäsitystä päin. Mutta, mutta... katselin äsken kuvatulvaa ja tulinpa miettineeksi, että voi voi. Ei ne naisvartalot, joita siellä näkyi, olleet ollenkaan kaikki sen takia sellaisia, että olivat olleet raskaana. Kyllä monissa näkyi epäterveellisten elitapojen jättämät jäljet, eikä sen suloisen "maailman tärkeimmän hellanlettas kultamussun" äidilleen tuomat kilot.

Mielestäni tässä projektissa on suuri vaara siihen, että mammat taas tyytyväisinä vetävät vähän lisää pannaria naamaan, kun ajattelevat, että saavat näyttää siltä miltä haluavat. Ja toki saavatkin, mutta: Silloin pitäisi olla myös pokkaa sanoa ääneen, että en jaksa urheilla, oikeastaan en liiku hikiliikuntaa sitä viittä tuntia viikossa (suositus) koskaan, syön herkkuja joka päivä yms. Ja sen lisäksi olisi vielä hyvä muistaa, että lihavuus tuo suurentuneen riskin moniin sairauksiin. Siinä jää sitten mamman mussukat hoitamatta, kun mamma makaa sairaalassa.

Mua ärsyttää tollanen asioiden vääristäminen. Vartaloiden esittelyssä ei ole mitään väärää, mutta samalla pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että millaisilla elintavoilla tulee millainenkin lopputulos, eikä syyttää tapahtuneesta OMIA LAPSIAAN, jotka hetken lainasivat äitinsä kohtua!

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä ihmisiä, joiden mielestä yksi elämän tärkeimpiä asioita on normaalipainoisuus ja liikunta. Täysin liikkumaton keho ei tietenkään voi hyvin ja paha ylipaino lisää sairauksien riskiä, mutta kukaan ei sairastu heti kun painoindeksi ylittää 25, eikä silloinkaan kun se ylittää 30. Riskit lisääntyvät tietenkin, mutta jokainen meistä voi olla huomenna kuollut. Itse haluan elämääni ainakin paljon muuta sisältöä kuin ulkonäköni, painoni sekä liikunta- ja ruokatottumukseni. 

Niin ja oma painoindeksini on 25, nautin punaviinistä ja juustoista enkä harrasta liikuntaa hyötyliikuntaa lukuunottamatta. Kroppani voisi olla timmimpikin, mutta maailmassa on niin paljon muitakin kiinnostavia asioita, että käytän vähän vapaa-aikani niihin.

Vierailija
122/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:27"]

Tässä kirjoitus aiheesta, puolesta ja vastaan: http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/talta-nayttaa-synnyttanyt-nainen.html

[/quote]

Loistava kirjoitus, asiaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni! Some muija somettaa..

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:27"]

Tässä kirjoitus aiheesta, puolesta ja vastaan: http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/talta-nayttaa-synnyttanyt-nainen.html

[/quote]

Loistava kirjoitus, asiaa :)

[/quote]

Vierailija
124/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:08"]

No mutta.. onhan lapsilla yleensä kai isä? Onko se isille sit ylivoimaista vahtia sitä lasta vaikkapa tunnin verran, kun mamma käy lenkillä? ?? Haisee tekosyyt.. aina löytyy aikaa, se on vaan järjestelykysymys ja kiinni pienestä viitseliäisyydestä. ;)

[/quote]

Joo-o, mutta kun sillä omalla ajalla pitäisi tehdä muutakin kuin käydä lenkillä. Mun mielestä tämä on kummallista yksinkertaistamista. Totta kai isä hoitaa lasta, kun käyn liikkumassa tai missä nyt käynkään (ja sama toisin päin), mutta kun mulla faktisesti on nyt vähemmän aikaa kuin ennen lasta, niin mun täytyy sillä vähemmällä ajalla hoitaa myös niitä muita asioita kuin se liikunta. 

[/quote]

Vaimoni kävi koiran kanssa lenkillä aivan yhtä paljon ennen lapsia kuin lasten jälkeenkin. Kuntosalilla on käynyt lasten jälkeen vähemmän, mutta hankimme kotiin käsipainoja, stepperin ja juoksumaton ja näitä on käyttänyt iltaisin telkkaria katsoessa. Harrastaa siis liikuntaa aivan yhtä paljon kuin ennen lapsiakin ja on lähes yhtä hyvässä kunnossa kuin ennen raskauksiakin.

Vierailija
125/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:20"]

Eipä siinä, kyllä pullukka voi olla kaunis, ja mielestäni onkin kauniinpi kuin langanlaiha. Reilu ylipaino taas ei mun mielestäni ole kaunista. Mulla ei ole tarvetta julkaista omaa nakukuvaani, vaikka kroppaani suhteellisen tyytyväinen olenkin. (163/72) Lööpeistä olen tästä kuullut, mutta en ole käynyt katselemassa enkä kauhistelemassa sen enempää toisten kuvia. 

[/quote]

Olet itsekin lievästi ylipainoinen (normaalipainon yläraja pituisellesi on n. 67kg). Ylipaino _EI_ ole tervettä, ei vaikka sitä kuinka kaunistelisi. Nyt mars lenkille!

Vierailija
127/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on satuhäiden Suvi

Vierailija
128/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:33"]

Luepa nyt uudelleen tämä ketju. Kuka tässä on haukkunut ja ketä?

[/quote]

Lueppa niitä blogeja, niin näet ketkä haukkuvat ja ketä...

Vierailija
129/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tämän jo tuonne toiseen ketjuun, mutta laitanpa vielä tänne:

http://bodycamp.eu/marinblogi

Siinä myös raskauden jälkeisiä vartaloita.

Vierailija
130/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:51"]

Mitä te ajattelette Beautiful body -projektista? Mielestäni siinä on hyvää se ajatus siellä taustalla, se vastaisku median vääristämää naiskäsitystä päin. Mutta, mutta... katselin äsken kuvatulvaa ja tulinpa miettineeksi, että voi voi. Ei ne naisvartalot, joita siellä näkyi, olleet ollenkaan kaikki sen takia sellaisia, että olivat olleet raskaana. Kyllä monissa näkyi epäterveellisten elitapojen jättämät jäljet, eikä sen suloisen "maailman tärkeimmän hellanlettas kultamussun" äidilleen tuomat kilot.

Mielestäni tässä projektissa on suuri vaara siihen, että mammat taas tyytyväisinä vetävät vähän lisää pannaria naamaan, kun ajattelevat, että saavat näyttää siltä miltä haluavat. Ja toki saavatkin, mutta: Silloin pitäisi olla myös pokkaa sanoa ääneen, että en jaksa urheilla, oikeastaan en liiku hikiliikuntaa sitä viittä tuntia viikossa (suositus) koskaan, syön herkkuja joka päivä yms. Ja sen lisäksi olisi vielä hyvä muistaa, että lihavuus tuo suurentuneen riskin moniin sairauksiin. Siinä jää sitten mamman mussukat hoitamatta, kun mamma makaa sairaalassa.

Mua ärsyttää tollanen asioiden vääristäminen. Vartaloiden esittelyssä ei ole mitään väärää, mutta samalla pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että millaisilla elintavoilla tulee millainenkin lopputulos, eikä syyttää tapahtuneesta OMIA LAPSIAAN, jotka hetken lainasivat äitinsä kohtua!

[/quote]

Viikonloppuna mennessäni lenkille näin pariskunnan juoksevan REIPASTA lenkkiä ylämäkeen työntäen vaunuja samalla eteenpäin. Ei siinä selitelty ettei riitä aika liikkumiseen, kun on vauva.

Lisäksi ajattelen, että kyllähän terveellä itsetunnolla varustetun AIKUISEN naisen pitää tajuta, että vartaloita on erilaisia eli televisiossa ja mainoksissa näkyvä kuva ei ole totuus. Tämänhän voi ylipäätään tajuta katsellessaan ympärilleen; rannoilla, uimahalleissa ja miksei ihan ruokakaupassakin. Lisäksi ajattelen, että terveellä itsetunnolla varustetun aikuinen myös ymmärtää, että yleensä vartaloonsa voi vaikuttaa ihan omalla toiminnallaan .

Vierailija
131/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että liikunta ei houkuta tuossa elämäntilanteessa, mutta edelleen kyse on pitkälti valinnoista. Mä en ikinä ryhtyisi rakentamaan, koska se veisi multa liikaa voimia muista, mulle tärkeämmistä asioista (tää ei tarkoita, että mun mielestä talon tai mökin rakentaminen olisi jotenkin huonoa tai väärin, kaikkea muuta, se ei vain sovi mulle eikä miehelleni). Sama koskee pihaa: en hanki pihaa, koska en ole valmis käyttämään niin paljon aikaa sen hoitamiseen kuin se vaatii.

Uupuneena yövalvomisista monet tosiaan jättää liikunnan väliin, mikä on ymmärrettävää. Mun esikoinen heräili lähemmäs 3 vuotta joka ikinen yö useita kertoja ja se oli ihan hirveätä, mutta koin kyllä että juokseminen vaan auttaa uupumukseen, liikunnan puute olisi tehnyt tilanteen vielä kurjemmaksi.

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:17"]

Minusta projekti on tosi hieno ja osallistujat rohkeita. Mun mielestä projektin tärkein tehtävä olisi kuitenkin purkaa sitä normia, että naisen on pakko olla kaunis ja kuin H&M:n mallit. Eli vähentää ulkonäön merkitystä sinänsä, ei niinkään julistaa, että "kaikki ovat kauniita".

Liikunnasta ja ajankäytöstä: kyllä liikunnalle on vähemmän aikaa kun on lapsia, kuitenkin kyse on lähes aina priorisoinnista. Mun mielestä kenenkään ei ole pakko priorisoida liikuntaa, mutta ainakin kahden vanhemman perheessä aktiivinenkin liikkuminen on käytännössä aina mahdollista, jos vain haluaa. Mulla on kaksi lasta ja juoksen ja harrastan joukkuelajia väh. 4 kertaa viikossa. Mutta mä en esim. sisusta, ompele, laittele kotia, siivoa kovinkaan tarkasti, enkä tee ylitöitä. Vain lasten kanssa oleminen menee liikunnan edelle (ja terveellistä ruokaa laitan), mutta 4x/vko on aivan helppo järjestää ilman, että tinkii hyvästä äitiydestä. Enkä usko, että olisin alkanut tehdä lapsia kovin urasuuntautuneen miehen kanssa, jonka uran takia olisin joutunut tinkimään omasta vapaa-ajastani.

Jos liikunnalle on vaikea löytää aikaa, esim. herään aiemmin juoksemaan tai lähden töistä aiemmin ja teen sitten lisää kun lapset nukkuu (OK olen onnekas töiden suhteen, mutta senkin eteen olen tehnyt hommia että olen saanut vapaat työajat).

Olemme myös valinneet keskeisen asuinpaikan niin, että on helppo päästä treeneihin.

Yksinhuoltajan tilanne on kyllä varmasti vaikea.

[/quote]

Vaikka täällä nyt ilmeisesti tiedetään itseäni paremmin mihin minulla on aikaa, niin kerrottakoon että vähän on ongelmia venyä joka paikkaan. Meillä on rakennusprojekti kesken, suuri puutarha, vauva ja uhmaikäinen, ei sukulaisia lähellä. En valita, olen itse valinnut tämän elämän, mutta totuus nyt vain on että joku 4 kertaa viikossa tunnin lenkki on täysin pois suljettua. Molempien lasten kanssa en pysty lenkkeilemään. Tämän lisäksi herään useamman kerran yössä, vanhempi lapsi ei nuku päikkäreitä, joten en minäkään. Olen väsynyt. En halua ruoskia itseäni hampaat irvessä eteenpäin johonkin unelmakroppaan. Jos vaadin itseltäni vielä enemmän olen jatkuvasti kiukkuinen. Ruokaan yritän panostaa, mutta väsyneenä hiilarit tuntuu maistuvan. Ja tämähän on ihan tutkittu juttu. Muutaman vuoden päästä omaa aikaa on taas enemmän. Pysyn kyllä jonkunlaisessa kunnossa siihen asti, mutta miksikään supernaiseksi en nyt jaksa alkaa.

Lopettakaa jo tuo "kaikilla on aikaa, minullakin on". Se kuulostaa täydellisen idiootilta. Teidän elämä on teidän elämää, muilla on omansa ja eri aikataulut.

[/quote]

Vierailija
132/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 19:28"]

[/quote]

Ok. Ei kiinnostanut. Tylsää paskaa ja rumia ihmisiä (vaikka ovatkin kunnossa). 

[/quote]

Tuo alkuperäinen tempaus vasta tylsää paskaa onkin! Läskejä nyt on turut ja torit täynnä toisin kuin timmejä ihmisiä.

Vierailija
133/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:30"]

Kuvista tulee sellainen olo, että lasten saannin jälkeen kroppa on lösähtanyt, nahka roikkuu, tulee arpia, ylimääräistä nahkaa roikkuu. Kolmen lapsen äitinä kroppa on samanlainen kuin ennen lapsia. Painoa on tullut raskauksien aikana ihan normaalin verran. 30kg painon nousu ei ole normaalia! Sanoisin, että ihan on myös itsestä kiinni, miltä haluaa näyttää. Poikkeuksiakin on, joillakin nahka venyy ettei liikunta auta, mutta se on kaiketi aika harvinaista.  Luulenpa että moni näistä äideistä on ollut jo ennen raskauksia ylipainoisia.

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta väitätkö että mahan kasvuun ja ihonvenymiseen olisi auttanut liikunta? Ja siten arpia ei tule, vai?

[/quote]

vatsa kasvaa raskauden edetessä ja nahka venyy sen mitä tarvitsee. Osalle tulee raskausarpia. Mutta tarvitseeko sitä vatsanahkaa venyttää tieten tahtoen vielä lisää syömällä kahden edestä? Ei raskaus ole syy minkä varjolla voi unohtaa itsekurin kokonaan ja lihoa läskiäkin vielä siinä kaiken raskaanaolemisen ohella. Monella se iho kestää raskauden ja lapsen aiheuttaman venymisen, muttei enää sitä että kropassa on raskauden aiheuttamien kilojen lisäksi +20 turhaa rasvakiloa. Jo se että takapuoli ja reidet pulskistuvat, vetää painovoiman alaspäin ja venyttää myös sitä koville joutuva vatsa- ja alanselän ihoa.

Vierailija
134/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 13:30"]

Kuvista tulee sellainen olo, että lasten saannin jälkeen kroppa on lösähtanyt, nahka roikkuu, tulee arpia, ylimääräistä nahkaa roikkuu. Kolmen lapsen äitinä kroppa on samanlainen kuin ennen lapsia. Painoa on tullut raskauksien aikana ihan normaalin verran. 30kg painon nousu ei ole normaalia! Sanoisin, että ihan on myös itsestä kiinni, miltä haluaa näyttää. Poikkeuksiakin on, joillakin nahka venyy ettei liikunta auta, mutta se on kaiketi aika harvinaista.  Luulenpa että moni näistä äideistä on ollut jo ennen raskauksia ylipainoisia.

[/quote]

No minullakin on kolme lasta, eikä kroppa todellakaan ole samanlainen kuin ennen lapsia. Ja väittäisin kyllä ennemminkin että SE on harvinaista, ettei useampi raskaus ja imetysaika jätä kroppaan minkäänlaisia merkkejä. Etenkin kun kolmen lapsen saamiseen yleensä kuluu sen verran aikaakin että vartalo ehtii siinä joka tapauksessa muuttua.

En ole ollut koskaan ylipainoinen, raskausaikoina ei ole tullut ylimääräisiä kiloja ja kun tässä nyt ne kilot ja kilot ovat joillekin se yitsepääsemätön asia niin vielä kerran varmuuden vuoksi: en ole ollut läski ennen raskauksia, niiden aikana tai niiden jälkeen. Olen myös aina urheillut ja urheilen yhä. Mutta kyllä ne raskaudet silti ovat merkkinsä jättäneet, enkä oikein osaa kuvitella miten olisin sen pystynyt estämään. Enkä usko sen olevan mitenkään harvinaista.

Vierailija
135/145 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:53"]

Ehkä idea oli näyttää, että tällainen minä olen ja olen kaunis tällaisena. Toki. Mutta miksi vetää raskaus(raskaudet) kampanjaan mukaan? Koska joku onnistuu palauttamaan kroppansa ihannoitavaan kuntoon raskauden jälkeen (kesti se sitten kuukauden tai vuoden) - raskausarvista huolimatta.

[/quote]

Minä ainakin ajattelin, että tällä oli jotain tekemistä sen kanssa, että osa ihmisistä ei oikeasti tajua että se raskaus vaikuttaa vartaloon. En tiedä oliko näillä kimmokkeena se, että herttuatar Catherinea solvattiin läskiksi päivän synnytyksen jälkeen kun kohtukaan ei ole vielä palautunut normaalikokoiseksi ja ihmeteltiin, että kuinka hän kehtaa tulla julkisuuteen noin läskinä. Toki yleensä tämmöiset kommentoijat ovat toivottavasti pieni vähemmistö mutta saavat paljon palstatilaa ja vaikuttavat ihmisiin, joilla ei ole tosielämän kokemusta aiheesta.

Vierailija
136/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatontonta miten väärin ihmiset on tän jutun ymmärtäneet. Tarkoitus oli nimenomaan kuvata niitä raskauden tuomia muutoksia kropassa ja tsempata jokaista olemaan ylpeä kropastaan sellaisena kuin se on. Niin tietenkin joku heti on sanomassa, että nyt ne mammat aattelee että on ok olla läski. Itse pikaisella googlettelulla löysin bloggareita jotku esittelee kuvassa esim. raskausarpia, venynyttä vatsanahkaa ym. raskauden aiheuttamia muutoksia. En huomannut yhtäkään kuvaa/tekstiä, jossa olisi kuvattu läskiä ja selitelty sitä parin vuoden takaisen raskauden syyksi. En kiellä etteikö näitäkin joukkoon varmasti ole mahtunut, mutta suurin osa on kyllä ottanut haasteen vastaan sellaisena kuin se on tarkoitettu. Miten huono medialukutaito onkaan suomalaisilla, kun on ymmärretty asia niin väärin.

Muutenkin, ajatteleeko ihmiset tosiaan, että jos et ole missin näköinen, sinulla ei ole oikeutta olla vartalostasi ylpeä. Ja kyllä se raskaus aiheuttaa kropassa pysyviä muutoksia, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Miksi niin moni ymmärtää että tällöin puhutaan läskistä. Kun todellisuudessa joillakin tulee paljon raskausarpia tai nahka ei palaudukkaan entiselleen. Itsellä ainakin on tissit kun roikkuvat lapaset ja se ei todellakaan johdu siitä, että olen päästänyt kroppani huonoon kuntoon ja syön huonosti. Olen nimittäin täysin saman painoinen kuin ennen raskautta. Nyt siis järkeä päähän ihmiset! Haasteen tarkoitus oli saada synnyttäneet äidit hyväksymään kehonsa muutokset. Nyt haaste on saanut niin paljon negatiivista kommenttia, että yleinen käsitys tuntuu olevan että jos olet saanut raskaudesta jälkiä kehoosi, on sinun parempi pukeutua säkkiin päästä varpaisiin. Ja tosiaan en edelleenkään puhu lihavuudesta, lihavuudella ei ole mitään tekemistä raskauden kanssa. Ainakaan siinä vaiheessa kun synnytyksestä on jo pidempi aika. 

Vierailija
137/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 14:17"]

Minusta projekti on tosi hieno ja osallistujat rohkeita. Mun mielestä projektin tärkein tehtävä olisi kuitenkin purkaa sitä normia, että naisen on pakko olla kaunis ja kuin H&M:n mallit. Eli vähentää ulkonäön merkitystä sinänsä, ei niinkään julistaa, että "kaikki ovat kauniita".

Liikunnasta ja ajankäytöstä: kyllä liikunnalle on vähemmän aikaa kun on lapsia, kuitenkin kyse on lähes aina priorisoinnista. Mun mielestä kenenkään ei ole pakko priorisoida liikuntaa, mutta ainakin kahden vanhemman perheessä aktiivinenkin liikkuminen on käytännössä aina mahdollista, jos vain haluaa. Mulla on kaksi lasta ja juoksen ja harrastan joukkuelajia väh. 4 kertaa viikossa. Mutta mä en esim. sisusta, ompele, laittele kotia, siivoa kovinkaan tarkasti, enkä tee ylitöitä. Vain lasten kanssa oleminen menee liikunnan edelle (ja terveellistä ruokaa laitan), mutta 4x/vko on aivan helppo järjestää ilman, että tinkii hyvästä äitiydestä. Enkä usko, että olisin alkanut tehdä lapsia kovin urasuuntautuneen miehen kanssa, jonka uran takia olisin joutunut tinkimään omasta vapaa-ajastani.

Jos liikunnalle on vaikea löytää aikaa, esim. herään aiemmin juoksemaan tai lähden töistä aiemmin ja teen sitten lisää kun lapset nukkuu (OK olen onnekas töiden suhteen, mutta senkin eteen olen tehnyt hommia että olen saanut vapaat työajat).

Olemme myös valinneet keskeisen asuinpaikan niin, että on helppo päästä treeneihin.

Yksinhuoltajan tilanne on kyllä varmasti vaikea.

[/quote]

Vaikka täällä nyt ilmeisesti tiedetään itseäni paremmin mihin minulla on aikaa, niin kerrottakoon että vähän on ongelmia venyä joka paikkaan. Meillä on rakennusprojekti kesken, suuri puutarha, vauva ja uhmaikäinen, ei sukulaisia lähellä. En valita, olen itse valinnut tämän elämän, mutta totuus nyt vain on että joku 4 kertaa viikossa tunnin lenkki on täysin pois suljettua. Molempien lasten kanssa en pysty lenkkeilemään. Tämän lisäksi herään useamman kerran yössä, vanhempi lapsi ei nuku päikkäreitä, joten en minäkään. Olen väsynyt. En halua ruoskia itseäni hampaat irvessä eteenpäin johonkin unelmakroppaan. Jos vaadin itseltäni vielä enemmän olen jatkuvasti kiukkuinen. Ruokaan yritän panostaa, mutta väsyneenä hiilarit tuntuu maistuvan. Ja tämähän on ihan tutkittu juttu. Muutaman vuoden päästä omaa aikaa on taas enemmän. Pysyn kyllä jonkunlaisessa kunnossa siihen asti, mutta miksikään supernaiseksi en nyt jaksa alkaa.

Lopettakaa jo tuo "kaikilla on aikaa, minullakin on". Se kuulostaa täydellisen idiootilta. Teidän elämä on teidän elämää, muilla on omansa ja eri aikataulut.

[/quote]

Miten sulla on sitten aikaa syödä? Siis niin paljon paskaa et paino nousee/pysyy sirkusnorsulukemissa? Kun oot niin kiireinen...

Vierailija
138/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
139/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 01:14"]

[/quote]

Uskon ettei kiinnosta. Läski on hyväksyttävämpää ja siihen on helpompi samaistua.  ;)

Vierailija
140/145 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä katsomassa Didemin blogia. Hän on raskaudenkin jälkeen upeassa kunnossa! ei näy mitään missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä