Minun mielestäni: Euroopan unionin ylivoimaisesti jättimäisin pettymys
Me Euroopan maat mentiin yhteen jotta saataisiin aikaan Euroopan maiden välistä yhteistyötä. No eipä saatu! Monestakin syystä, kuten esim että ei yhdessä turvattu Euroopan yhteisiä rajoja kaukomailta tulevilta ihmisiltä. Me ei yhdessä... no sitäsuntätä me ei yhdessä tehty, vaikka olisi pitänyt tehdä. Eihän meidän "yhteistyöstä" ole mitään hyötyä jos me ei mitään yhdessä tehdä! Turhaan meillä on mitään "unionia" jos meillä ei ole yhteistyötä!
Mutta suurin pettymys, mun mielestä, se kaikkein tärkein asia joka me jätettiin tekemättä: me ei luotu eurooppalaista henkilötunnusta. V*ttu! Suomessa on suomalaisilla suomalainen henkilötunnus. Virossa on virolaisilla virolainen henkilötunnus. On vaikka kuinka paljon Euroopan unionin maita joissa kansalaisilla ei ole henkilötunnusta. Siis maita joissa asiaa nimeltä "henkilötunnus" ei ole olemassa. Ei vaan ole. Nuo ihmiset eivät ole koskaan kuulleetkaan mistään ihmeen "henkilötunnuksesta". Noilla ihmisillä on nimi ja ehkä syntymäpäivä. Ja ei mitään muuta. Ei henkilötunnusta. Esimerkiksi englantilaisilla ei ole henkilötunnusta.
Jos me eurooppalaiset meinataan olla eurooppalaisia eikä suomalaisia eikä virolaisia eikä bulgarialaisia,... niin meillä täytyy olla eurooppalainen henkilötunnus. Suomalaisen viraston ei tule määrätä suomalaisen ihmisen henkilötunnusta. Vaan eurooppalaisen viraston tulee määrätä suomalaisen henkilötunnus.
Jokin aika sitten oli uutisissa että suomalaiset poliitikot kaavailivat jotain ihmeen uudistusta suomalaiseen henkilötunnukseen. Tuo uudistus olisi tarkoittanut sitä että kaikkien suomalaisten henkilötunnus vaihdettaisiin uuteen suomalaiseen henkilötunnukseen. Jopas oli turhaa kaavailua! Koska jos kaikkien suomalaisten henkilötunnus meinataan vaihtaa, niin: se tulee vaihtaa upouuteen eurooppalaiseen EU-henkilötunnukseen! Niin yksinkertaista, siinä se, turha edes pohtia mitään muita aivan turhia vaihtoehtoja!
ME EMME OLE EU-KANSALAISIA, NIIN KAUAN KUIN MEILLÄ EI OLE EU-HENKILÖTUNNUSTA.
Kommentit (25)
Höh, ette sitten kommentoi, te himskatit. Joten joudun taas vain itse kommentoimaan.
Jos matkustatte vaikkapa Meksikoon niin Meksikon viranomaiset tarkistavat teidän passinne. Tarkistavat teidän nimenne ja syntymäpäivänne ja ehkä jotain muutakin. Mutta eivät tarkista teidän suomalaista henkilötunnusta. Miksi eivät tarkista? Koska he eivät ole koskaan kuulleetkaan mistään ihmeen suomalaisesta henkilötunnuksesta. Vain noin 5 miljoonalla suomalaisella on suomalainen henkilötunnus, joten sillä tunnuksella ei ole mitään väliä, sitä ei tarvitse passissa edes huomata.
Jos virolainen matkustaa Meksikoon niin sama juttu. Vain noin 1,3 miljoonalla virolaisella on virolainen henkilötunnus. Joten sillä ei ole mitään väliä, siitä ei ole yksikään meksikolainen koskaan kuullutkaan.
Mutta jos jos jos: jos olisi olemassa EU-henkilötunnus, niin tuo henkilötunnus olisi kaikilla EU-kansalaisilla. EU-kansalaisia on olemassa 450 miljoonaa. Joten tuo tunnus olisi 450 miljoonalla ihmisellä. Ehkä siinä vaiheessa jopa meksikolaiset viranomaiset kuulisivat tollasesta tunnuksesta, tietäisivät että se on olemassa, kiinnittäisivät siihen huomiota, lukisivat sen passeista.
Eli jopas viranomaistoiminta paranisi maailmanlaajuisesti. Jopas sinut tunnistettaisiin maailmanlaajuisesti monenmonta kertaa entistä paremmin. Joten jopas viranomaiset maailmanlaajuisesti voisivat palvella sinua monenmonta kertaa entistä paremmin. Viranomaiset meksikossa voivat palvella sinua kohtuullisen huonosti sinun nimesi ja syntymäpäiväsi ansiosta. Mutta sinun EU-henkilötunnuksesi ansiosta he voisivat palvella sinua täysin oikein, erittäin hyvin. Jopas menisi henkilötunnistus täysin oikein! Ja kun menee henkilötunnistus täysin oikein niin sitten menee myös viranomaispalvelu täysin oikein!
Kaukomailla meitä suomalaisia ei hyödytä yhtään mitään että meillä on suomalainen henkilötunnus. Kaukomailla ei virolaisia hyödytä yhtään mitään että heillä on virolainen henkilötunnus. Mutta jos kaikilla EU-kansalaisilla olisi EU-henkilötunnus niin johan hyödyttäisi kaikkia EU-kansalaisia. "European Union Citizen Number" = "Euroopan Unionin kansalaisnumero". Siinä se. Niin yksinkertaista. Niin helppoa. Eikä Euroopan unioni ole lähelläkään tuon toteuttamista! Ei lähelläkään! Joten jopas on turha unioni! Täysin totaalisen turha unioni!
ap
No jaa. En odottanut EU:lta paljoa niin en pettynytkään. YK on mielestäni isompi pettymys.
Ap. Ketään ei kiinnosta. Tää vendetta on ihan sun oma.
Oli pettymys,kun miettii lupauksia.Mitään niistä ei toteutunut.Tuli kauhee kontrolli.Maatalous erityisesti loppuja viedään.Viime kesänä kuulin surullisen tarinan.Eu valvoo pellot jne.Brysdeliin tuli isooo rakennus,sielllä istuu liikaa väkeä meiltäkin.Sanoo joo joo mitä saksa pulpahtaa.Saksa osaa juonia.En keksi mitä iloa eusta,Natoon taas olisi pitänyt liittyä vuosia sitten.Onhan norjakin viro.Nyt menee isot rahat kaikkeen ja kansa alkaa vetää viimeisiään...
Ap taitaa kaivata venäläistä henkilötunnusta ellei hänellä sellaista ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa kaivata venäläistä henkilötunnusta ellei hänellä sellaista ole jo.
Pakkohoitoa se kaipaa.
Mitä ihmettä ap vouhkaa, EU ei ole mikään liittovaltio, EU:ssa on vain jäsenmaita eikä silloin mitään henk.tunnusta kaikille maille samaa, verotuskaan ei ole samaa ja monta muuta asiaakaan ei toimi joka maassa samalla tavalla. Mene kouluun ja ota selvää mikä EU on.
Vierailija kirjoitti:
Joitain vuosia sitten Viro valittiin "maailman internet-palvelu-edistyneimmäksi maaksi". Siis siellä valtiovalta tarjosi julkisia palveluita internetissä enemmän ja paremmin kuin missään muualla koko maailmassa. Virossa oli mahdollista mm. äänestää internetissä. Niinpä englannista meni ministereitä/virkamiehiä Viroon kysymään "miten te tuon oikein teette? mekin halutaan tehdä samaa. mitä meidän pitää tehdä että mekin onnistutaan?"
Ja niinpä Viron tollasista asioista vastaava ministeri vastasi: "ihan ekana teidän pitää antaa kaikille kansalaisille uniikki koodi/numero/henkilötunnus". Englantilaiset sanoivat "me ei haluta että meillä on jokin ihmeen numero". Joten Viron ministeri vastasi: "no sitten ette hanki numeroa. mutta jos teillä ei ole jokaikiselle kansalaiselle uniikkia numeroa, niin te ette ikinä mitenkään voi järjestää tälläsiä internetpalveluita kansalaisille. niin kauan kuin teillä ei ole käytössä henkilötunnusta niin
Mitä ihmettä sä sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
No jaa. En odottanut EU:lta paljoa niin en pettynytkään. YK on mielestäni isompi pettymys.
Miksi me liityttyiin Euroopan Unioniin jos me ei siltä mitään odotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä pistit tohon jonkin linkin, jonkin ihmeen "national insurance number". Häh? No tuo numero ei tarkoita yhtään mitään. Se on vissiin vähän sama kuin mitä amerikkalaisilla tai siis Yhdysvaltaisilla on "social security number". Ei Yhdysvalloissakaan ole kenelläkään henkilötunnusta. Mutta toki siellä ihmisillä on semmonen maailman turhin numero nimeltä "sosiaaliturvanumero". Myös englannissa ihmisillä on vastaavanlainen maailman turhin numero, "sosiaaliturvanumero" tai "national insurance number". Sillä numerolla ei ole yhtikäs mitään väliä yhtikäs missään. Tasan samoin kuin joskus Suomessa on sanottu että suomalaisilla on olemassa maailman turhin numero nimeltä "sosiaaliturvatunnus". No ei! Ei ole! Yhdelläkään suomalaisella ei ole jotain niin turhaa numeroa kuin "sosiaaliturvatunnus". Vaan sen sijaan jokaikisellä suomalaisella on semmonen numero josta oikeasti on jotain hyötyä, eli numero nimeltä "henkilötunnus".
Niin: "sosiaaliturvatunnus" ja "henkilötunnus" ovat kaksi täysin eri asiaa.
Sosiaaliturvatunnus on täysin turha.
Henkilötunnus on hyödyllinen.
Ihan se ja sama mitä ihmeen sosiaaliturvatunnuksia maat kansalaisilleen antavat. Niillä ei ole mitään väliä. Vain henkilötunnuksilla on väliä.
JOS ET SITÄ JO SATTUMALTA TIENNYT JO SATA VUOTTA SITTEN!!! JOS ET SATTUMALTA OLE TÄYSI TÄYDELLISEN TIETÄMÄTÖN IDIOOTTI!!!
Minua taas harmittaa se, että EU ei kykene luopumaan talvi- ja kesäajan erosta tai että joukkoliikenteen lippu- ja maksamiskäytäntöjä ei ruveta yhtenäistämään. Joka kaupungissa erilaiset systeemit. Hirveän hankalaa, jos joutuu töiden takia liikkumaan paljon Suomessa ja eri maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä pistit tohon jonkin linkin, jonkin ihmeen "national insurance number". Häh? No tuo numero ei tarkoita yhtään mitään. Se on vissiin vähän sama kuin mitä amerikkalaisilla tai siis Yhdysvaltaisilla on "social security number". Ei Yhdysvalloissakaan ole kenelläkään henkilötunnusta. Mutta toki siellä ihmisillä on semmonen maailman turhin numero nimeltä "sosiaaliturvanumero". Myös englannissa ihmisillä on vastaavanlainen maailman turhin numero, "sosiaaliturvanumero" tai "national insurance number". Sillä numerolla ei ole yhtikäs mitään väliä yhtikäs missään. Tasan samoin kuin joskus Suomessa on sanottu että suomalaisilla on olemassa maailman turhin numero nimeltä "sosiaaliturvatunnus". No ei! Ei ole! Yhdelläkään suomalaisell
PS. Sosiaaliturvatunnus vain todistaa että ihmisellä on oikeus saada sosiaaliturvaa juurikin siinä maassa missä hän on.
Mutta henkilötunnus ei todista yhtään mitään liittyen sosiaaliturvaan. Henkilötunnus todistaa että ihminen on juurikin se ihminen. Ihminen on se joka hän on.
Sosiaaliturvatunnus ei todista ihmisen henkilöllisyyttä. Ainoastaan henkilötunnus todistaa ihmisen henkilöllisyyden. Sinä et ole sinä jos sinulla on sinun sosiaaliturvatunnus. Sinä olet sinä jos sinulla on sinun henkilötunnus.
JOS ET TÄTÄ JOS TIENNYT!!! JOS ET OLE TÄYSI IDIOOTTI!!!
Sosiaaliturvatunnuksella minä ainoastaan todistan sen että minulla on oikeus sosiaaliturvaan. Erittäin arvoton todistus.
Henkilötunnuksella minä todistan sen että minä olen minä. Erittäin arvokas todistus. Ilman tuota todistusta minä en mitenkään voi elää ihmisarvoista elämää.
Sosiaaliturvatunnus todistaa ainoastaan sen että minulla on oikeus sosiaaliturvaan. Jopa maailman takapajuisimmassa maassa eli Yhdysvalloissa on ihmisillä sosiaaliturvatunnus eli "social security code". Tuolla sosiaaliturvatunnuksella ei ole yhtikäs mitään arvoa kenellekään missään ikinä.
Ainoastaan henkilötunnuksella on arvoa. Ainoastaan henkilötunnuksella minä voin todistaa että "MINÄ OLEN MINÄ".
Kaikki muut tunnukset ovat täydellisen turhia. Henkilötunnus on täydellisen hyödyllinen. Eikä EU ole saanut aikaiseksi ainuttakaan henkilötunnusta ikinä kenellekään, ei yhdenyhtä henkilötunnusta. EU on ollut olemassa vissiin jo yli 50 vuotta, eikä ole saanut luotua edes YHTÄ henkilötunnusta. Joten jopas on täydellisen turha EU! Täydellisen turha EU! Luokaa edes YKSI henkilötunnus, niin sitten ehkä me voidaan harkita että jatkossakin pysytyään mukana jossain ihmeen EU:ssa. Mutta niin kauan kuin EU ei luo edes yhtä henkilötunnusta, niin: ei, ei, ei, me ei ikinä tahdota pysyä mukana jossain ihmeen maailman turhimmassa EU:ssa!
HENKILÖTUNNUS = MINÄ OLEN MINÄ. Niin yksinkertaista. Niin helppoa. Jos ette siihen pysty, niin: painukaa h*lvettiin!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvatunnus todistaa ainoastaan sen että minulla on oikeus sosiaaliturvaan. Jopa maailman takapajuisimmassa maassa eli Yhdysvalloissa on ihmisillä sosiaaliturvatunnus eli "social security code". Tuolla sosiaaliturvatunnuksella ei ole yhtikäs mitään arvoa kenellekään missään ikinä.
Ainoastaan henkilötunnuksella on arvoa. Ainoastaan henkilötunnuksella minä voin todistaa että "MINÄ OLEN MINÄ".
Kaikki muut tunnukset ovat täydellisen turhia. Henkilötunnus on täydellisen hyödyllinen. Eikä EU ole saanut aikaiseksi ainuttakaan henkilötunnusta ikinä kenellekään, ei yhdenyhtä henkilötunnusta. EU on ollut olemassa vissiin jo yli 50 vuotta, eikä ole saanut luotua edes YHTÄ henkilötunnusta. Joten jopas on täydellisen turha EU! Täydellisen turha EU! Luokaa edes YKSI henkilötunnus, niin sitten ehkä me voidaan harkita että jatkossakin pysytyään mukana jossain ihmeen EU:ssa. Mutta niin kauan kuin EU ei luo edes yhtä henkilötunnusta,
On mennyt näköjään yhteiskuntaopin opetus harakoille. Euroopan unionin aloitti tulliunionina ja vapaakauppa-alueena, jonka tarkoitus oli ensisijaisesti taata pääoman, työvoiman ja tuotteiden vapaa liikkuminen. Sittemmin päälle liimattiin sellainen kaunis ajatus kuin "sosiaalinen ulottuvuus".
Kauppa-alue se on ensisijaisesti edelleen, minkä myös Li Anderson sai tuta. Von Leyen sisällytti komissioon komissaareja, mutta työelämän ja sosiaalisektorin komissaarin pesti jäi luomatta, johon Andersonia kaavailtiin. Sen sijaan Kokoomuksen Virkkunen pääsi teknologiasta ja turvallisuudesta vastaavaksi komissaariksi. Asialistalla ovat tuskin henkilötunnukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi me liityttyiin Euroopan Unioniin jos me ei siltä mitään odotettu?
Ihmisten, pääoman ja tavaroiden vapaa liikkuvuus. Sen verran odotin ja se on enimmäkseen pitänyt. Mutta tuota kaikkea muuta skeidaa en odottanut
Joitain vuosia sitten Viro valittiin "maailman internet-palvelu-edistyneimmäksi maaksi". Siis siellä valtiovalta tarjosi julkisia palveluita internetissä enemmän ja paremmin kuin missään muualla koko maailmassa. Virossa oli mahdollista mm. äänestää internetissä. Niinpä englannista meni ministereitä/virkamiehiä Viroon kysymään "miten te tuon oikein teette? mekin halutaan tehdä samaa. mitä meidän pitää tehdä että mekin onnistutaan?"
Ja niinpä Viron tollasista asioista vastaava ministeri vastasi: "ihan ekana teidän pitää antaa kaikille kansalaisille uniikki koodi/numero/henkilötunnus". Englantilaiset sanoivat "me ei haluta että meillä on jokin ihmeen numero". Joten Viron ministeri vastasi: "no sitten ette hanki numeroa. mutta jos teillä ei ole jokaikiselle kansalaiselle uniikkia numeroa, niin te ette ikinä mitenkään voi järjestää tälläsiä internetpalveluita kansalaisille. niin kauan kuin teillä ei ole käytössä henkilötunnusta niin te ette ikinä mitenkään voi järjestää esimerkiksi vaaleissa äänestämistä internetissä".
Ja niin. Se onkin sitten siinä. Uniikki numero jokaikiselle kansalaiselle, eli uniikki henkilötunnus kaikille. Se mahdollistaa ihan sikana ihan kaikkea. Ilman tuota henkilötunnusta ollaan ihan hukassa, ihan takapajuisia, ihan keskiajalla. Eikä sieltä keskiajalta kehitytä eteenpäin ikinä yhtään. Ollaan sitten ihan ikuisesti jumissa jossain takapajuisessa Englannissa, niinkuin jotkut luolamiehet. Ei ikinä kehitytä, ei yhtään.
ap