Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna Partasen herkuton vuosi, pientä pakkomielteisyyttä..

Vierailija
01.08.2013 |

Ravitsemusterapeutti Partasen herkuton vuosi -blogi on aika raskasta luettavaa. Mitenravitsemusterapeutilla voikin olla noin pakkomielteiseltä vaikuttava suhtautuminen ruokaan? Uskomatonta jankkausta tyyliin:"mietin herkkuja, en syönyt herkkuja, leivoin herkkuja, en ostanut herkkuja, jäätelö on herkku, en napostele autossa.."

http://hannanherkutonvuosi.blogspot.fi/

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hän näyttää olevan kovin hukassa ruokailujen suhteen, vaikka ammattitutkinnon onkin suorittanut. Kovasti pisti silmään myös tuo viimeisimmän kirjoituksen kaksi kuukautta kestänyt sitkeä flunssa ja että hän oli siinä vaiheessa vetänyt sokeria kaksin käsin kahden kuukauden ajan. Eikö hänelle oikeasti ole tullut mieleen, että näillä asioilla voisi olla jotain tekemistä toistensa kanssa?

Vierailija
22/50 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla rankkaa saarnata sellaista, mikä ei selkeästikään itselle toimi. Jos Hannan ruokavalio olisi kunnossa, ei olisi tuollaisia älyttömiä himoja jatkuvasti. Sokerikoukusta kun pääsee oikeasti pois, ei muista edes karkki- ja keksihyllyjen olemassa oloa, vaan herkkuja ovat juuri marjat, hedelmät yms. Ja miten hän perustelee itselleen jatkuvat pizzat ja hampurilaiset? Itse en söisi niitä edes joka kuukausi, koska ne ovat oikeastaan pahinta hiilarihöttöä mitä voi olla. Ennemmin yksi pieni suklaapatukka kuin iso lautasellinen höttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos blogin nimi on herkuton vuosi, niin kaipa siinä sitten puhutaan eli jankataan herkuista

Vierailija
24/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää miettimään mikä ravitsemusterapeutin ruokavaliossa on pielessä kun pistää noin herkututtamaan. Liian niukat rasvat?

Vierailija
25/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan oli harvinaisen mukavaa blogiluettavaa

Vierailija
26/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kyllä kuulosta, ei kukaan voi ajatella herkkuja ihan koko ajan, paitsi syömishäiriöinen. Tosin blogin aihepiiri korostaa vaikutelmaa pakkomielteestä.

Vaikuttaa jo riippuvuudelta, jos ei selviä kolmituntisesta ajomatkasta ilman "herkkuja", surffailee katsomassa uutuusjäätelöitä (!) ja haaveilee jokaisen jätskikiskan kohdalla jätskistä.

Vierailija
27/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa sille, että syö nyt jo sitä jäätelöä ja ole hiljaa.

Vierailija
28/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia ne selitykset, miten eri kuvakulmista näyttää eri painoselta. Mua kuvataan töitä varten kans ja ihan samanpainoiselta näytän kaikissa kuvissa.

Vierailija
29/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun kerroit hänen blogistaan. Irtoripsi ja IIIHANA-uusi-laukku -blogit ovat lievästi sanottuna alkeellista luettavaa. Mielenkiintoista lukea tekstiä, jonka kirjoittajalla on päässään muutakin kuin hiusjatkeet.

Vierailija
30/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtoripsistä en tiedä, mutta tolla vaikuttaa olevan päässä vain herkut. 

Vierailija
31/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:43"]

Kiitos, kun kerroit hänen blogistaan. Irtoripsi ja IIIHANA-uusi-laukku -blogit ovat lievästi sanottuna alkeellista luettavaa. Mielenkiintoista lukea tekstiä, jonka kirjoittajalla on päässään muutakin kuin hiusjatkeet.

[/quote]

onko jätskikiska jo ohitettu?

Vierailija
32/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy Hanna vähän sääliksi. Ruoka tuntuu olevan koko elämä :( Tai siis tottakai se varmaan onkin, kun kerran on ravitsemusterapeutti, mutta blogin perusteella ajattelee koko ajan ruokaa ja erityisesti herkkuja. Varmaan jonkin sortin syömishäiriön muoto tuokin.

Ja toisaalta kyllä olen entistä onnellisempi omasta elämästäni, voin syödä mitä vain lihomatta. Ei ole tänä kesänä tarvinnut kertaakaan miettiä, voinko syödä tämän jäätelön tai voinko nuolaista taikinan jämät kiposta. En minä mitään mielettömiä määriä syö, mutta pari jäätelöä päivässä tai viikossa ei mun painoa hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
33/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi lähtökohta on jo ihan typerä. Miten voi luottaa ravitsemusterapeuttiin, jolla on itsellään noin pakkomielteinen suhtautuminen johonkin? Ts. joka ei ole itse pystynyt terapioimaan itseään jonkinlaisen järkevän ruokavalion noudattajaksi, vaan näkee parhaana keinona luopumisen kokonaan herkuista! Ja lisäksi tuo jako on musta outo, pizza ja hampparit eivät ole herkkuja, koska ne eivät ole "ongelma", mutta toisaalta taas letut on kiellettyjen listalla (no, eivät ilmeisesti banaaniletut...). Sokerilimsat on kielletty, light-limsat ei. Mikä järki?

Jokainen saa noudattaa millaista ruokavaliota vaan, mutta ravitsemusterapeutilta tämä on mun mielestä aika omituinen veto enkä ymmärrä miksi aloitti blogin tuosta aiheesta. Jos itse kaipaisin ravitsemisterapeutin palveluja, niin kääntyisin mieluummin sellaisen kohtuus kaikessa -periaatetta noudattavan henkilön puoleen.

Vierailija
34/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että Hanna Partanen kuuluu samaan ammattikuntaan kuin vaikkapa Anette Palssa ja Patrik Borg. Blogit ovat aivan eri planeetoilta.

Vierailija
35/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä nainen, tylsä blogi. En lue toiste. 

Vierailija
36/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannalle herkut tuntuu olevan vain kaikki makea?? Itse taas ajattelen aivan toisin, itselleni herkut ovat nimenomaan karjalanpiirakat, hampurilaisannokset, pizza ym. Niitä Hanna on omien sanojensa mukaan vetänyt reilusti, koska ne eivät ole herkkuja?? Ööh, minusta tässä on kyllä joku ristiriita tai sitten mun käsitys herkuista on vaan ihan kummallinen. Itse en kyllä makeista "herkuista" muutenkaan välitä, niistä tulee vaan huono olo.

Vierailija
37/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoneuvoja, joka on normaalipainon yläpuolella xD 

Vierailija
38/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin itsekin, mikä se herkkujako oikein on. Minulle ongelma on pelkästään karkki, sen sijaan pizzoja ja pullia voin syödä ihan kohtuudella enkä yhden pullan jälkeen saa mitään ahmimiskohtausta. Karkkia pitäisi syödä kohtuudella, mutta helposti käy niin, että kun syö pussillisen, tekee taas seuraavana päivänä mieli ja elämä alkaa pyöriä sen karkin ympärillä. Sokerikoukku syntyy erityisen helposti, kun on raskaana tai hoitaa pientä vauvaa eli kun on aina väsynyt.

Vierailija
39/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä blogin ensimmäisissä postauksissa on mainittu se jako. Onhan siellä pitkä lista niitä herkkuja, ihmetyttää vain esim. tuo että light-limsa on sallittu ja sokerilimsa ei. Eikä ne hampparit ja pizzatkaan niin terveellisiä ole. Letutkin näytti olevan kiellettyjen listalla, mutta silti nyt mainitsi että tekee banaanilettuja. Mikä niistä tavallisista letuista sitten tekee kiellettyä, vehnäjauho?

Ehkä minua eniten tökkii tuossa blogissa tuo herkun määritelmä. Että herkuton vuosi tarkoittaa samaa kuin vuosi ilman jäätelöä, sipsejä, karkkia, leivoksia ym. höttöä. Kyllä mulle ainakin suurimpia herkkuja on mm. hedelmät ja näin kesällä suomalaiset marjat, juusto, suolaiset piirakat jne. Ei tuollainen prosessoitu höttö. En myöskään tajua millä logiikalla pirtelö on hänen kielletyllä listallaan, mitä vikaa siinä on?

En vain tajua ollenkaan, mikä ton blogin ja herkuttoman vuoden idea on.

Vierailija
40/50 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiellettyjen listalle joutuvat siis ne, joista minun on vaikea kieltäytyä ja joita mielestäni syön liikaa. Sallittujen listalle sellaiset herkut, joiden kanssa minulla ei (ainakaan vielä) ole mitään varsinaista ongelmaa."

Minä kyllä tajuan idean eikä tuo minusta ole mitenkään pakkomielteistä. Kiva projekti ja haluttaisi itseänikin alkaa, mutta tiedän, että nyt ei ole siihen selkärankaa. Ja herkut tietysti määrittäisin minäkin ihan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan