"Tule hei joskus käymään meidän mökillä!"
Mitä tämä tarkoittaa oikeasti? Jos sitten tämä kutsuttu joku kesäpäivä sanookin että hei, nyt olisin täällä Peräjärvellä päin ja voisin tulla käymään, niin onko tämä sosiaalisesti ok? Vai pitäisikö tällainen ymmärtää joksikin täyteheitoksi, joka ei oikeasti tarkoita mitään?
Kommentit (33)
Kysy toki etukäteen, milloin hän olisi mökillä ja saisitko tulla käymään silloon,. Itse ainakin pidän mökkivieraista. Älä jää kauhean pitkäksi aikaa.
No on, ja sosiaalisuus ylipäänsä. Ehkä olen vähän asperger tai jotain.
Varokaa syrjäisiä paikkoja mihin teidät kutsutaan. Siellä voi tapahtua raiskaus tai tappo.
No en varmasti mene ihmettelemään kenenkään homeista liiteriä keskekkel hyttysparvea. Ihan varmaan on alimman lahon hirsikerran vaihtoa tai parinkymmenen kuution murskekasan siirtelyä kottareilla.
Varmuuden vuoksi ainakin itse pysyn poissa kaikilta mökeiltä paitsi omaltani.
Minulla on päinvastainen tilanne. Olen kieltänyt paria tyyppiä tulemasta , ja nää tyypit vänisee vaan, että tulevat pyynnöstä huolimatta.
Sanoin jo todella selvästi näille, että ette ole tervetulleita. Tsiisus kun ei meinannut mennä perille.
Sellaiset asiat sovitaan puoli vuotta etukäteen.
En lähtisi jos kutsu kuuluu, että tuu joskus meidän mökille. Eri juttu jos kutsu on mallia, että pystyisitkö tulemaan mökille viikolla x tai y.
Vierailija kirjoitti:
No en varmasti mene ihmettelemään kenenkään homeista liiteriä keskekkel hyttysparvea. Ihan varmaan on alimman lahon hirsikerran vaihtoa tai parinkymmenen kuution murskekasan siirtelyä kottareilla.
Juu, se 70-luvun lautahökkeli tai 90-luvun käkikellohirsimökki on ainoastaan omistajansa mielestä idyllinen kesänviettopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Varmuuden vuoksi ainakin itse pysyn poissa kaikilta mökeiltä paitsi omaltani.
Niin minäkin nykyään. Kerran menin kun kutsuttiin, mutta tuntui etten ollut oikein tervetullut.
"No minäpä tulen, pääseekö kyydissä?"
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi jos kutsu kuuluu, että tuu joskus meidän mökille. Eri juttu jos kutsu on mallia, että pystyisitkö tulemaan mökille viikolla x tai y.
Tämä onkin ihan eri asia. Tällaiset epämääräisen avoimet kutsut tai "kutsut" vähän etäisemmiltä ihmisiltä ovat hankalampia tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päinvastainen tilanne. Olen kieltänyt paria tyyppiä tulemasta , ja nää tyypit vänisee vaan, että tulevat pyynnöstä huolimatta.
Sanoin jo todella selvästi näille, että ette ole tervetulleita. Tsiisus kun ei meinannut mennä perille.
Minkälaisia nämä mökkitunkeilijatyypit ovat muuten elämässä? Mitä tekevät työksensä, ovatko ihan normaaliälyisiä ja onko normaalit sosiaaliset kuviot noin muuten? Näistä aina kuulee mutta on vaikea uskoa, että tällaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa.
Lause tarkoittaa sitä, että sanoja halusi kertoa, että hänellä on mökki. Kutsua ei tule.
Tarkoittaa myös, että älä ny meidän vakiasunnolle ainakaan änkeä.
Riippuu ihmisestä. Kun mulle sanotaan noin, se ei tarkoita yhtään mitään. Mutta jos noin sanotaan mun miehelle, se tarkoittaa että häntä odotetaan mökille tekemään remonttia ja sähkötöitä makkarapalkalla. Ja perään tulee soittoa ja viestiä, ellei vierailua ole juhannukseen mennessä lyöty lukkoon.
Tuo on samanlainen heitto kuin "käydään joskus kahvilla". Ei tarkoita ainakaan itselleni kumpikaan mitään. Oikeat kutsut sovitaan tarkemmin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kysy toki etukäteen, milloin hän olisi mökillä ja saisitko tulla käymään silloon,. Itse ainakin pidän mökkivieraista. Älä jää kauhean pitkäksi aikaa.
"älä jää kauhean pitkäksi aikaa". Jos sovitaan kyläilystä, ymmärtääkseni sovitaan myös kyläilyn kestosta. Vai onko mökit jotenkin eri asia? Että kutsutaan naapurin Pertti ja vielä viikonkin kuluttua Pertti on kylässä eikä ole tietoa koska lähtee?
Itse saatan helposti sanoa noin, ja se tarkoittaa että mielestäni olisi oikeasti tosi mukavaa jos he tulisivat, mutta en pysty vielä suunnittelemaan aikatauluja, jotta voisin esittää täsmällisemmän kutsun.
Omalla kohdalla sanoisin, että ilahtuisin, jos kysytään sopiiko tulla käymään silloin ja silloin, jos kerran olen tuollaisen avoimen "kutsun" esittänyt. Osaan sanoa, jos ehdotettu ajankohta ei sovi.
Kutsua yllätyskäynnille se ei luonnollisesti tarkoita.
Vaikeaksi mennyt tämä mökkihomma nykyään.