Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain joustavasta kirjeen että luottosopimukseni on irtisanottu mutta

Vierailija
23.01.2023 |

kun en ole koskaan mitään luottojuttuja ees hakenu tai tehny, niin tuo kirje on aiheeton. en ole heillä asiakkaana.
ignooranko tuon kirjeen vai pitääkö mun ottaa yhteyttä joustava.fi ja kertoo että nyt on väärä henkilö kyseessä?

kirjeen mukaan minulle on muka myönnetty luottosopimus ferratum joustava tai jotn jo 2018 vuonna. häh..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjeessä on ihan minun koko nimi ja kaikki. outoa.

Vierailija
2/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että et ole tuolloin ostanut jotain huonekalua osamaksulla tai vastaavaa, noissa helposti tulee joku luottojuttu kylkiäisenä. Itselläni oli pitkään käyttämätön Tuohi-luottokortti, koska kerran ostin sohvan osamaksulla.

Sinänsä jos ilmoitus koskee sopimuksen purkua eikä sinulta ilmeisesti pyydetä mitään maksua tms, niin anna vain olla. Ainoa asia mitä he voisivat tehdä on poistaa tietosi systeemistä (kun ne kerran kaikki ovat oikein, eli kyse ei ole väärälle henkilölle lähetetystä kirjeestä) ja se tapahtuu nyt muutenkin kun asiakkuus loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että et ole tuolloin ostanut jotain huonekalua osamaksulla tai vastaavaa, noissa helposti tulee joku luottojuttu kylkiäisenä. Itselläni oli pitkään käyttämätön Tuohi-luottokortti, koska kerran ostin sohvan osamaksulla.

Sinänsä jos ilmoitus koskee sopimuksen purkua eikä sinulta ilmeisesti pyydetä mitään maksua tms, niin anna vain olla. Ainoa asia mitä he voisivat tehdä on poistaa tietosi systeemistä (kun ne kerran kaikki ovat oikein, eli kyse ei ole väärälle henkilölle lähetetystä kirjeestä) ja se tapahtuu nyt muutenkin kun asiakkuus loppuu.

ahaa.. hyvä pointti. mutta en usko että näinkään on käyny. pitääpä vielä koittaa funtsia ja miettiä mitä tein vuonna 2018. kiitti vastauksesta, eli annan tuon olla jos ei muuta. joo ei siinä mitään vaadita tms.

Vierailija
4/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekla­maa­tio­apu­ri

Kuuntele

1. Rekla­maa­tion te­ke­mi­nen yri­tyk­sel­le

Tee valitus (reklamaatio) yritykselle mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta.

Vaatimus kannattaa esittää mahdollisten riitatilanteiden selvittämisen helpottamiseksi kirjallisesti, esim. sähköpostilla, jolloin viesti ja siihen saatu vastaus jäävät itselle talteen ja ne voi myöhemmin lähettää kuluttajaneuvontaan asian selvittelyä varten.

Hyödynnä verkkosivujemme ohjeiden lisäksi reklamaation tekemisessä reklamaatioapuria tai vaihtoehtoisesti valituslomakkeitamme.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekem…

Jos joudut riitatilanteeseen luotonantajan tai vertaislainanvälittäjän kanssa, ole yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Riitatilanteita voivat olla esimerkiksi erimielisyydet yksittäisen luoton korkojen tai kulujen määrästä tai vaatimukset vahingonkorvauksista. Emme puutu aluehallintovirastossa tällaisiin kuluttajan ja yrityksen välisiin erimielisyyksiin.

Kuluttajaneuvonta on valtakunnallinen palvelu, josta saat tietoa kuluttajan oikeuksista sekä sovitteluapua kuluttajan ja yrityksen väliseen riitaan. Kuluttajaneuvonnan sivuilta löydät myös Reklamaatioapurin. Hyödynnä sitä, jos haluat tehdä valituksen yritykselle.

Voit myös tehdä valituksen Kuluttajariitalautakunnalle. Huomioi, että Kuluttajariitalautakunta voi jättää valituksen käsittelemättä, jos et ole ollut ensin yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunnan päätös on suositus, joka ei ole sitova. Sitovan ratkaisun saamiseksi sinun on vietävä asia tuomioistuimen käsiteltäväksi.

https://avi.fi/asioi/yritys-tai-yhteiso/valvonta-ja-kantelut/raha-ja-om…

Ensimmäisen yhteuys Ferratumiin.

Vierailija
5/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei nyt taijan tietää. vuonna 2018 taisin pikavippiä ottaa jostain ferratumista. mutta se oli joku pieni summa 50e jonka maksoin heti takasi kuukauden sisällä. liittysköhä siihen että on ollu joku ruksi väärässä kohdassa kun vipin otin ja olen jonku luottosopimuksen tehny olevinaan. tai sitten he ite teki sen puolestani. heh..  eli ei muuta vakavaa sit. roskiin vaa koko kirje.

Vierailija
6/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli juuri vastaava, lähettäjä rahoitu.fi.

Olen kokeillut joskus lainahakua ja todennut korot järjettömän korkeiksi kaikilla tarjoajilla. Eli lainaa en ottanut, mutta tarjouksia sateli. Nyt tuli lainasopimuksen hylkäyskirje. En ottanut siihen mitään kantaa.

Vierailija
7/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei nyt taijan tietää. vuonna 2018 taisin pikavippiä ottaa jostain ferratumista. mutta se oli joku pieni summa 50e jonka maksoin heti takasi kuukauden sisällä. liittysköhä siihen että on ollu joku ruksi väärässä kohdassa kun vipin otin ja olen jonku luottosopimuksen tehny olevinaan. tai sitten he ite teki sen puolestani. heh..  eli ei muuta vakavaa sit. roskiin vaa koko kirje.

Mulle tuli myös. Olin ottanut 2013 pikavipin myös Ferratumilta, satasen vippi muistaakseni.

En minäkään noteerannut tuota mitenkään.

Vierailija
8/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otat yhteyttä alkuperäiseen velkojaan ja selvität tilanteen. Me emme voi tietää mistä on kyse mutta jos joku lantti on jäänyt maksamatta, ei se asia katoa sillä että jätät kirjeen huomiotta.

On toki myös mahdollista että ottamasi pikkuvippi on avannut ns. luottotilin joka on nyt sitten automaattisesti sulkeutunut kun sitä ei ole käytetty. Selvitä se asia kuitenkin siitä huolimatta sen sijaan että oletat asian olevan kunnossa.

Vierailija
9/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se kannnattaa tarkistaa. Kyseessä voi kuitenkin olla vaikka identiteettivarkaus, tuskin on, mutta voi. Jos et reagoi viestiin, niin vastuu siirtyy sinulle, jos siinä jotain on, kun tiedoksi on annettu.

Vierailija
10/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli myös. Olin ottanut 2013 pikavipin myös Ferratumilta, satasen vippi muistaakseni.

En minäkään noteerannut tuota mitenkään.

okei :D nonii hyvä ku selvis tää jupakka :D 

Vierailija
11/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se kannnattaa tarkistaa. Kyseessä voi kuitenkin olla vaikka identiteettivarkaus, tuskin on, mutta voi. Jos et reagoi viestiin, niin vastuu siirtyy sinulle, jos siinä jotain on, kun tiedoksi on annettu.

tämähä mulla kävi ekana mieles, mut sit hoksasin että kait olisin 2018-2023 vuoden aikana saanu muitakin "Mysteeri" kirjeitä? mut ei mitään., joten en usko. esim luotto tiliotteita tms.

ap

Vierailija
12/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että poistavat vanhoja nimiä listoilta mutta olisihan se ollut hyvä täsmentää.

Vierailija
13/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut niin sanotusti lainatili valmiina käyttöön, kun olette sinne tilin avanneet pikavipin takia.

Joustoluotto siis, jota ette ole enää tarvinneet.

Vierailija
14/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ollut niin sanotusti lainatili valmiina käyttöön, kun olette sinne tilin avanneet pikavipin takia.

Joustoluotto siis, jota ette ole enää tarvinneet.

jepp. varmaa jotain tollasta tapahtunu sit

ap.

Vierailija
15/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessahan nuo perinteiset pikavipit korvattiin näillä "lainalimiiteillä" kun perinteisiä yksittäisiä pikavippejä alettiin kieltää. Joten sellainen pysyvä lainatili on voinut hyvin jäädä vaikka ei ole kun vain joskus yhden vipin nostanut ja maksanut heti pois.

Ei tuohon tarvitse reagoida sen kummemmin jos sinulle ei ole ilmoitettu että sinulla on jotain maksettavaa siellä.

Vierailija
16/16 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli sama. Vuodesta 2018 oli kyse, joten en todellakaan muista mistä oli kyse. Mutta otin tuohon aikoihin pikavippejöä, joten siihen liittyy. Laitoin kirjeen roskiin.