Raskaana vaikka testi näyttää negaa?
Onko kokemuksia tämmösestä? Tein testin tänään kun yhdynnästä oli kulunut 11 päivää ja negatiivista näytti. Silti kaikki oireet on: alavatsakipu (n. viikko yhdynnän jälkeen kipu vasemman munasarjan kohdalla), päänsärky,oksettava olo ja mahakipu iltaisin, jatkuva väsymys, rintojen pieni arkuus ja makuaistin yhtäkkinen parantuminen. Menkat myöhässä 3 päivää.
Testin tekoon uudestaan? Onko toiveeni nyt täysin murskattu plussasta? Ihmettelen vaan mistä nuo oireet sitten johtuvat :-(
Kiitos jo etukäteen niille jotka viitsivät jelppiä!!
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 12:40"]
Aihetta sivuten, onko jollain ollut normaalit kuukautiset ja testi negaa mutta silti raskaana? Olen tällaisista tapauksista kuullut, joskus jopa vasta synnytyksen hetkellä on selvinnyt että ko. hlö oli raskaana
[/quote]
Mun tietämä tällainen nainen oli hormoniehkäisyllä, joten hänellä tuli menkat ilmeisesti sen vuoksi säännöllisesti raskaudesta huolimatta. Testiä ei tietenkään tehnyt, koska ei hänellä ollut aavistustakaan että voisi olla raskaana, kun kuitenkin käytti ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 12:59"]
Olen melko varma oviksen ajankohdasta :-) Tänään en jaksanut mennä edes kouluun, väsyttää niin kovasti! Voimaton olo. Jospa huomisen työpäivän kuitenkin jaksaisi.. Kiitos kaikille vastauksista, lisää omia tai muiden kokemuksia saa kertoa, lueskelen mielelläni!!
[/quote]
Käy nyt vaan sitä koulua. Poissaolon syy: Väsyttää, koska saatan olla raskaana. ...kannattaakohan tuollaisten ihmisten hankkia lapsia ollenkaan?
[/quote]
kannattaakohan tuollaisten ihmisten tulla tänne aukomaan päätään jos ei asioista mitään tiedä? Itse olin esikoisen kohdalla ensimmäiset 3 raskauskuukautta aivan rikki ja poikki,hyvä kun kauppaan jaksoi lähteä ja töissä käydä.
Raskaus ja sen oireet ovat YKSILÖLLISIÄ, sinunlaisesi juntin olisi myös hyvä tietää se.
Ilmoittelehan ap miten kävi! :)
[/quote]
Toki raskaudet ovat erilaisia, mutta väsymys ei ole syy sairauspoissaoloon. Kyllä työnantajana vituttaisi, jos työntekijät saikuttavat kuviteltujen raskausoireiden takia ja tuo touhu alkaisi jo ennen raskaustestin tekoa. Ei mikään ihme, ettei nuoria naisia oteta töihin mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 10:06"]
Mulla kuukautiset myöhässä, mutta negatiivista näytti. Tulivat viikon myöhässä, ja mulla on aina päivälleen samaan aikaan. Eka yritys oli, että tiiä mitä tuossa sit tapahtu.
[/quote]
Aika omituista tuollainen. :o
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 10:06"]
Mulla kuukautiset myöhässä, mutta negatiivista näytti. Tulivat viikon myöhässä, ja mulla on aina päivälleen samaan aikaan. Eka yritys oli, että tiiä mitä tuossa sit tapahtu.
[/quote]
Aika omituista tuollainen. :o
[/quote]
Ei se nyt niin omistuista ole, kun se ovulaatio voi myöhästyä jne, jos se jännääminenkin että iiiiiks, voin tulla raskaaksi!, myöhästytti oviksen, ja menkatkin tuli myöhemmin. Tai sitten munasolu hedelmöittyi, yrittikiinnittyä ja irtosi, ja siksi menkat myöhästyi. jne jne jne....
Työt olen aina hoitanut, koulu on ainut missä lipsun :-D
Itse olin varma, että olen raskaana. Testi näytti miinusta, vuotoa tuli ja ajattelin, että kai minä sitten vain hörhöilen. Oli kuitenkin kurja olo ja kävin lääkärissä selvittämässä syytä. Siellä sitten otettiin verikoe ja niinhän minä sitten olinkin raskaana.
Testit ovat yleensä luotettavia, mutta jos ne näyttävät väärin, niin se on tavallisemmin väärä nega kuulemma. Testaa ihmeessä uusiksi.
Voisin myös kääntyä lekurin puoleen jos nuo oireet jatkuvat ja testi näyttää silti negaa.. pienokainen olisi enemmän kuin tervetullut meille:-)♡
Ihmisen mielellä on valtava voima. Vahva toive raskaudesta aiheuttaa oireita. Oireista raskautta ei voi koskaan päätellä varmaksi, vaan testi on ainoa luotettava tapa.
Jos kuukautiset ovat säännölliset ja 3 päivää myöhässä, kotitestin tulos on luotettava. Joissain harvoissa tapauksissa raskaushormoni nousee normaalia hitaammin ja tulos on siksi väärä negatiivinen, mutta tämä on epätavallista. Raskaushormonin hidas nouseminen voi johtua myös epänormaalisti etenevästä raskaudesta (kohdunulkoinen tai tuulimuna). Jos menkkoja ei kuulu eikä näy, voit käydä labrassa veritestissä. Terveyskeskusten pissatestit taas ovat ihan samanlaisia kuin kotitestitkin.
Jos menkkasi ovat nyt myöhässä 3 päivää ja yhdynnästä on 11 päivää, on epätodennäköistä, että olisit harrastanut seksiä ovulaation aikana ja raskaus olisi siten ylipäätään mahdollinen. Toki on mahdollista, että ovulaatio on 8 päivää ennen kuukautisten alkua, mutta kovin yleistä se ei ole. Tiedätkö ovulaatiosi ajankohdan?
Tee parin päivän päästä uusi testi. Ei ole mitään syytä lähteä lääkäriin testauttamaan raskauttaan noin kepoisin perustein, saman pissatestin ne sielläkin tekee. Hcg:n määrittäminen verestä tehdään jos siihen on oikeasti joku oikea syy, syyksi ei riitä se, että joku haluis niin kauheena olla raskaana ja kun tuntuu ihan ku kumminki oisin.
Ihan samalla tavalla pelko raskaudesta voi aiheuttaa oireita kuin tuo toivekin. Olin loppuvuodesta satavarma, että raskaana ollaan, ja sillä hetkellä hetki ois ollut erittäin epäsuotuisa raskautta ajatellen. Ikinä ei ole mulla menkat myöhässä, yleensä tiputtelee ja kierto on mieluummin liian lyhyt kuin liian pitkä. Oireita oli pallomainen tunne mahassa (aivan sama oli silloin kun odotin lasta), turvotus, huimaus, voimakkaat aistimukset ja paha olo.
Meni muutama päivä, ja olin huolesta sekaisin, testailin, mutta näytti negaa. Sitten lopulta alkoi kuukautiset ja olen edelleen satavarma, että raskaus oli alkanut, mutta loppunut alkuunsa.
Yksityisellä veritestin voi kyllä teettää koska tahansa, mutta odottaisin nyt ainakin viikon ennen sen tekemistä.
Minulla kotitesti näytti negaa, lääkärin tutkimuksissa olin muista syistä niin katsoivat myös raskaustestin ja sieltä se plussa kuitenkin löytyi :) :). Lopputulos opettelee juuri kävelemään..
Itse olen ymmärtänyt että ihmisillä tuon hormonin erittyminen on yksilöllistä. Toisilla ennemmin toisilla myöhemmin. Uutta testiä siis vaan muutaman päivän päästä tekemään!
Aihetta sivuten, onko jollain ollut normaalit kuukautiset ja testi negaa mutta silti raskaana? Olen tällaisista tapauksista kuullut, joskus jopa vasta synnytyksen hetkellä on selvinnyt että ko. hlö oli raskaana
On kai tuo mahdollista, mutta ei niin hirveän tavallista. Sinuna odottelisin siihen, että menkat on ainakin pari viikkoa myöhässä, ja lähtisin vasta sitten verikokeita pyytämään. Ja tosiaan, oletko varma ovulaatiosi ajankohdasta, kovin tuntuu lyhyeltä ajalta tuo 8 päivää. Mutta tiedän kyllä tuon tunteen, kun kroppa kehittää vaikka mitä oireita mutta negaa sieltä vaan tulee.. tsemppiä!
Olen melko varma oviksen ajankohdasta :-) Tänään en jaksanut mennä edes kouluun, väsyttää niin kovasti! Voimaton olo. Jospa huomisen työpäivän kuitenkin jaksaisi.. Kiitos kaikille vastauksista, lisää omia tai muiden kokemuksia saa kertoa, lueskelen mielelläni!!
Itse plussasin eilen kolmen negatiivisen testin jälkeen!!! Tsemppiä yritykselle siis :-) Mitä palturia täällä osa ihmisistä puhuu???
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 12:59"]
[/quote]
Käy nyt vaan sitä koulua. Poissaolon syy: Väsyttää, koska saatan olla raskaana. ...kannattaakohan tuollaisten ihmisten hankkia lapsia ollenkaan?
[/quote]
kannattaakohan tuollaisten ihmisten tulla tänne aukomaan päätään jos ei asioista mitään tiedä? Itse olin esikoisen kohdalla ensimmäiset 3 raskauskuukautta aivan rikki ja poikki,hyvä kun kauppaan jaksoi lähteä ja töissä käydä.
Raskaus ja sen oireet ovat YKSILÖLLISIÄ, sinunlaisesi juntin olisi myös hyvä tietää se.
Ilmoittelehan ap miten kävi! :)